Av-mammat, mitä tykkäätte näistä helteistä?
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi hikoiluttaisi? Meillä on ilmalämpöpumppu.
Jos vaikka esim. tekee sellaista fyysistä työtä pihalla, että ei voi vaan viilennellä itseään helteisenä päivänä pöllöpalstaillen kotisohvalla :)
Olisit sinäkin peruskoulussa lukenut läksysi, niin olisit voinut valita työpaikkasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en vaan ymmärrä - istut hehkeimmän kesän sisällä ilmapumpun kyljessä palelemassa? Just joo... tuossahan menee ihana vuodenaika ihan hukkaan, palella ehtii talvellakin!
Eipä ole vielä koskaan Suomessa (eikä kyllä ulkomaillakaan) kaivannut jäähdytystä.
Ah, kerronpa kokemukseni vuodelta 1989 Kreikan Ateenasta. Länpömittarit näyttivät 45 astetta eräänä heinäkuun lopun iltana. Jäähdytystä ei vielä silloin ollut saatavilla, joten kastauduimme uimapuvut päällä mereen ja juoksimme sänkyyn. Jos uni saapui ennen uimapuvun kuivumista, hyvä. Jos ei, oli lähdettävä uudestaan viilentymään.
Luuletko, ettet kaipaisi viilennystä?
Ah! Olen ollut mm Egyptissä 45 asteessa (kuolleitten laaksossa taisi olla enemmänkin). Ei viilennystä sisällä, ulkona eikä bussissa
Ja viimekesänä teimme raksa- ja pihahommia 5 vkoa paahtavassa auringossa (varjossa 38). Sisällä reippaasti yli 40 astetta. Hyvin nukutti 8-10h työpäivän jälkeen!
Juu, emme tarvitse emmekä kaipaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos vaikka esim. tekee sellaista fyysistä työtä pihalla, että ei voi vaan viilennellä itseään helteisenä päivänä pöllöpalstaillen kotisohvalla :)
Olisit sinäkin peruskoulussa lukenut läksysi, niin olisit voinut valita työpaikkasi.
No itse olen pyrkinyt elämään elämäni niin, että omassa mukavassa elämässäni olen osannut vähän katsella aina myös sen kuplan ulkopuolelle. Suosittelen. Samoin lukemista. Se kasvattaa toisten ymmärtämistä ja empatiakykyä .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en vaan ymmärrä - istut hehkeimmän kesän sisällä ilmapumpun kyljessä palelemassa? Just joo... tuossahan menee ihana vuodenaika ihan hukkaan, palella ehtii talvellakin!
Eipä ole vielä koskaan Suomessa (eikä kyllä ulkomaillakaan) kaivannut jäähdytystä.
Katsos, hyvä idiootti: minulla on vara valita. Sen saa myös pois päältä ja minun laitteeni on jopa niin edistyksellinen, että voin ihan itse valita lämpötilan. Ei palele ollenkaan. Ja se, että on ilmalämpöpumppu, ei poissulje sitä, että käyn kyllä ulkoilmassakin.
no semmoista sitten sinne ei-idiootille :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
RAKASTAN!!
Tulin nyt ensimmäisen kerran sisälle koko päivänä (no keitin 2x kahvit ja tein ruuan kyllä sisällä). Olin uimassa ennen klo 8 ja siitä lähtien touhunnut puutarhassa, kasvihuoneella ja kuunnellut äänikirjaa terassilla. Kohta iltauinnille
Täydellistä, 27 astetta ja viileämpi tuuli
Mulle tuli jokin nestehukan tapainen tms, kun tänään lapioin pihalla kolme tuntia ja unohdin juoda vettä.
Puutarhassakin kannattaa siis vähän olla varuillaan suorassa auringon paisteessa.
Ilman muuta mutta ei nyt vielä kuuma ole. Pää suojattu ja huikka vettä välillä, katoksen alle hetkeksi (silloin on hyvä kesäsää kun Suomessa tarkenee varjossa!)
Ihanaa kun on lämmintä! 27 astetta tänään ja vähän kävi tuulenvire illansuussa. Lisää lämpöä vaan, mä tykkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsos, hyvä idiootti: minulla on vara valita. Sen saa myös pois päältä ja minun laitteeni on jopa niin edistyksellinen, että voin ihan itse valita lämpötilan. Ei palele ollenkaan. Ja se, että on ilmalämpöpumppu, ei poissulje sitä, että käyn kyllä ulkoilmassakin.
Juuri ulisit ettei tarvitse hikoilla ulkona kun voi olla ilpin seurassa??
Nämä helteen hehkuttajat ja 50 asteen lämpötiloja toivovat ovat niitä, jotka sitten kuitenkin viilentävät asuntonsa ilmalämpöpumpuilla. Eli eivät itsekään kestä kamalaa, tukalaa hellettä.
En tykkää. Siksi ollaan matkalla pohjois-Norjaan kesäksi, kuten joka vuosi. Tänä vuonna lähtö viivästyi perhesyistä, mutta ehditään kyllä alta pois. Kotona joutuisi olemaan sisällä koko ajan, eikä kesä ole sitä varten.
Ei ole vielä sisälämpötila noussut. Istuessa on viileä.
Tänään pyöräilin 40 km. Se hikoilutti, mutta pulahdin heti järveen. Kiva kun vihdoin tarkenee uida. Rakastellessa hikoilutti myös.
Pitää tarkkailla puutarhaa herkemmällä silmällä, että pitääkö kastella enemmän. Ja pitää tarkkailla juoko kissavanhus tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
RAKASTAN!!
Tulin nyt ensimmäisen kerran sisälle koko päivänä (no keitin 2x kahvit ja tein ruuan kyllä sisällä). Olin uimassa ennen klo 8 ja siitä lähtien touhunnut puutarhassa, kasvihuoneella ja kuunnellut äänikirjaa terassilla. Kohta iltauinnille
Täydellistä, 27 astetta ja viileämpi tuuli
Mulle tuli jokin nestehukan tapainen tms, kun tänään lapioin pihalla kolme tuntia ja unohdin juoda vettä.
Puutarhassakin kannattaa siis vähän olla varuillaan suorassa auringon paisteessa.
Ilman muuta mutta ei nyt vielä kuuma ole. Pää suojattu ja huikka vettä välillä, katoksen alle hetkeksi (silloin on hyvä kesäsää kun Suomessa tarkenee varjossa!)
Ei kaikille, mutta muistutuksena, että joillekin fyysinen työ kuumassa voi olla vaikeaa.
Olen lähdössä juuri viikonloppuna Maailman suurimpaan suunnistustapahtumaan. Heidän virallisilla sivuilla oli toimintaohjeet miten toimia, kun jollai kuumassa tulee ongelma.
Vierailija kirjoitti:
En tykkää. Siksi ollaan matkalla pohjois-Norjaan kesäksi, kuten joka vuosi. Tänä vuonna lähtö viivästyi perhesyistä, mutta ehditään kyllä alta pois. Kotona joutuisi olemaan sisällä koko ajan, eikä kesä ole sitä varten.
Ihana Norja. tämä jaksaa aina ilahduttaa vuosikymmenien jälkeenkin . Mille paikkakunnalle menette ? tai edes suunnilleen, jos arveluttaa kertoa
Synnynnäisen sydänvian takia en tykkää, tulee aina tosi sairas ja heikko olo kuumalla kelillä. Lapsena olin tosi kateellinen kesäisin kun kaverit meni ja juoksi ja leikki auringossa ulkona ja minä en voinut.
Ainoa ero viileämpiin säihin on se, että ilmalämpöpumppu hönkää koko ajan vähän isommalla teholla. No joo, iltakävelyllä ei tarvi enää niin paljoa vaatetta, sekin on ero aiempaan. Lapsi on sairaana, joten en olisi muutenkaan käynyt päivällä ulkona tällä viikolla.