Av-mammat, mitä tykkäätte näistä helteistä?
Kommentit (35)
Rakastan lämpöä, ihanaa että helteet vihdoin tulivat!
Vaikea ymmärtää näitä paras lämpötila on 18,5 - 21. Aika vaativaa porukkaa!
Ei nyt niin. Ulkona istun nyt varjossa, kohta meen sisälle viltin alle, kun siellä on kylmä.
Olen huono hikoilemaan enkä oikeastaan edes näin kuumalla hikoile. Tämä ei todellakaan ole ylpeyden aihe. Hikoilemattomuus ei ole hyvä asia. Helteistä kyllä tykkään.
Ihanaa! Nyt ei ole vielä kuuma. Yli 30 astetta tuntuu ja pitää kiinnittää huomiota neste- ja suolatasapainoon.
RAKASTAN!!
Tulin nyt ensimmäisen kerran sisälle koko päivänä (no keitin 2x kahvit ja tein ruuan kyllä sisällä). Olin uimassa ennen klo 8 ja siitä lähtien touhunnut puutarhassa, kasvihuoneella ja kuunnellut äänikirjaa terassilla. Kohta iltauinnille
Täydellistä, 27 astetta ja viileämpi tuuli
Ei haittaa olen siirtänyt päivärytmini. Menen nukkumaan klo 9.00 aamulla ja herään klo 18.00 illalla. On kiva nukkua pahimman helteen yli.
Vierailija kirjoitti:
Miksi hikoiluttaisi? Meillä on ilmalämpöpumppu.
Mä en vaan ymmärrä - istut hehkeimmän kesän sisällä ilmapumpun kyljessä palelemassa? Just joo... tuossahan menee ihana vuodenaika ihan hukkaan, palella ehtii talvellakin!
Eipä ole vielä koskaan Suomessa (eikä kyllä ulkomaillakaan) kaivannut jäähdytystä.
Kyllä tää näin kesälomalla menee, mutta ensi viikolla paluu töihin siellä kuumuus ahdistaa. Paras kesäsää ois 20-24 astetta, pystyis vielä tekemäänkin jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en vaan ymmärrä - istut hehkeimmän kesän sisällä ilmapumpun kyljessä palelemassa? Just joo... tuossahan menee ihana vuodenaika ihan hukkaan, palella ehtii talvellakin!
Eipä ole vielä koskaan Suomessa (eikä kyllä ulkomaillakaan) kaivannut jäähdytystä.
Ah, kerronpa kokemukseni vuodelta 1989 Kreikan Ateenasta. Länpömittarit näyttivät 45 astetta eräänä heinäkuun lopun iltana. Jäähdytystä ei vielä silloin ollut saatavilla, joten kastauduimme uimapuvut päällä mereen ja juoksimme sänkyyn. Jos uni saapui ennen uimapuvun kuivumista, hyvä. Jos ei, oli lähdettävä uudestaan viilentymään.
Luuletko, ettet kaipaisi viilennystä?
Asun Helsingissä. Pari päivää ollut lämmin, ei kuuma. Tänään ensimmäistä päivää tuntui olevan oikeasti kesäinen sää. Ihanan lämmin. Otin sandaalit esiin. Raskaanakin loppumetreillä eikä oo yhtään valittamista säästä. Tykkään lämmöstä.
Vierailija kirjoitti:
RAKASTAN!!
Tulin nyt ensimmäisen kerran sisälle koko päivänä (no keitin 2x kahvit ja tein ruuan kyllä sisällä). Olin uimassa ennen klo 8 ja siitä lähtien touhunnut puutarhassa, kasvihuoneella ja kuunnellut äänikirjaa terassilla. Kohta iltauinnille
Täydellistä, 27 astetta ja viileämpi tuuli
Mulle tuli jokin nestehukan tapainen tms, kun tänään lapioin pihalla kolme tuntia ja unohdin juoda vettä.
Puutarhassakin kannattaa siis vähän olla varuillaan suorassa auringon paisteessa.
Vierailija kirjoitti:
Asun Helsingissä. Pari päivää ollut lämmin, ei kuuma. Tänään ensimmäistä päivää tuntui olevan oikeasti kesäinen sää. Ihanan lämmin. Otin sandaalit esiin. Raskaanakin loppumetreillä eikä oo yhtään valittamista säästä. Tykkään lämmöstä.
Joo, onni on hyvin sujunut raskaus. Ystävälläni on ollut kaikenlaista nyt neljännen raskautensa kohdalla ja olen ollut paljon apunaan, koska kuumuus on vielä lisännyt vaivoja :(
Vierailija kirjoitti:
Jos vaikka esim. tekee sellaista fyysistä työtä pihalla, että ei voi vaan viilennellä itseään helteisenä päivänä pöllöpalstaillen kotisohvalla :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsos, hyvä idiootti: minulla on vara valita. Sen saa myös pois päältä ja minun laitteeni on jopa niin edistyksellinen, että voin ihan itse valita lämpötilan. Ei palele ollenkaan. Ja se, että on ilmalämpöpumppu, ei poissulje sitä, että käyn kyllä ulkoilmassakin.