Mitä se tarkoittaa, ettei laihdu sen takia, kun syö liian vähän?
Siis monikin PT ja hyvinvointivalmentaja on tätä mieltä.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Höpöjuttua. Eihän anorektisia olisi olemassakaan tolla tyylillä.
Laihtuminen on ihan täysin matematiikkaa saadun kalorimäärän ja kulutuksen suhteen.
Toisaalta anorektikkojen saama kalorimäärä on paljon alle perusaineenvaihdunnan kalorikulutuksen, mutta siitä huolimatta voivat näännyttää itseään hyvinkin pitkään...
Tarkoitan, että pelkästään teoreettisia taulukkokaloreita laskemalla kuolisivat hyvinkin nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Nääntyminen on totaalisen eri asia kuin vähän syöminen. Karppaus on itse tuotettua nääntymistä. Järjetöntä touhua suoraan sanottuna.
Karppaus johtaa siihen että lihakset surkastuvat ensin ja siihen se yleensä jää kun nälkä yltyy sietämättömäksi. Rasvaa ei niinkään lähde koska harva pystyy karppaamaan niin pitkään. Karpaaminen täten tekee ihmisestä todella ylipainoisen painosta viis...
Syömällä oikein laihtuu vääjäämättä. Kuten mainittua, useat ateriat pienemmässä koossa toimii parhaiten. Ja tosiaan, ei mitään hesee, mäkääriä tai pizzaa..
Ja mitä useammin syöt ns. terveellisesti, perus ruokaa, kehosi nostattaa kulutusta kun ravintoa on koko ajan saatavilla. Ja jättäkää sokerit myös, lupaan että kiloja karsiintuu ainakin 2-5kg kun jättää mehut ja muut. Sama alkoholissa.
Oon sitten varmaan friikki sun maailmassa, kun olen laihtunut tammikuusta karppaamalla 17kg ja 3-4 vaatekokoa. Tuskin se pelkkää lihasta on.
Tarkoittaa sitä, että laihduttaminen on vaikeampaa jos kroppa ei ole tottunut saamaan tarpeeksi ravintoa tarpeeksi tiheään.
Etenkin jos kilpparin kans ongelmaa niin ei missään nimessä mitään kitudieettejä tai pitkiä paastoja, aineenvaihdunta lähes pysähtyy nimim. kokemusta on.
Lopetin Yazion käytön, aloin syödä 3h välein ja reilusti isompia annoksia. Herkkujakin söin lähes päivittäin vähän. Laihduin 79kg->62kg 6kk. Treenejä en muuttanut, 3 salia viikkoon kuten jo viimeiset 7v.
Tortilloissa ja pizzoissahan on vaikka millaisia aineksia täytteenä. Vaikuttaa lähinnä asennejutulta että pidetään jotenkin vähempiarvoisina ruokina, tyyliin "kunnon läskisoossi se pittää olla".