Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko löytänyt vaihdevuosissa villin voimasi?

Vierailija
15.06.2023 |

NÄYTTELIJÄ Kirsti Kuosmanen erosi vuonna 2015 lauluntekijä Ismo Alangosta.

Se pakotti hänet itsetutkiskeluun, hän kertoo Kotilääkäri-lehdessä.

Tänä vuonna 61 vuotta täyttävä Kuosmanen sanoo lehdessä löytäneensä vaihdevuosien myötä seksuaalisuutensa, villin voimansa, uudelleen.

Moni nainen kokee vaihdevuosien aikaan seksuaalisen purskahduksen. Minulle kävi juuri näin. En enää rajoita seksuaalisuuttani vaan kultivoin sitä ja nautin siitä. Seksuaalisuus on meissä virtaavaa elinvoimaa, hän kertoo lehdelle.

Kuusikymppisiään Kuosmanen sanoo viettäneensä Perussa Amazonin viidakossa.

Vietin pari viikkoa Shipibo-alkuperäiskansan shamaanien seurassa seremonioihin osallistuen.

https://www.is.fi/viihde/art-2000009654556.html

Kommentit (115)

Vierailija
81/115 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Mutta olen löytänyt henkisen tasapainoisuuden ja rauhan, kun kuukautiskierron hormoniheittely on loppunut. Seksi mua ei ole kiinnostanut enää pariin vuosikymmeneen. Olen kai sellainen demiseksuaali, eli se että seksi on koskaan kiinnostanut on vaatinut hyvää suhdetta mieheen, emotionaalista kiintymystä. Ja koska en ole ollut parisuhteissa pariinkymmeneen vuoteen, ei ole ollut kiintymyssuhteita, eikä siis seksuaalista haluakaan.

Vierailija
82/115 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä, mutta seksin kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/115 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyypillinen nainen tyypillisesti ”voimaantuu” siinä pauttiarallaa 40-50v välillä. Tällöin hän aloittaa äänimaljahoidot, oudon ruokavalion, leikkauttaa polkkatukan, sekä alkaa lukea kaiken maailman self help-oppaita. Lopulta hän ottaa äänimaljahoitaja Henryn (yyllä) kullin suuhunsa ja perseesensä, avioeron ja irtioton entisestä elämästä. Hänestä tulee perheen omakotitalosta poismuuttanut, woimaantunut wiikkoäiti, lähiön vuokrakaksioon. 

Painu in cel nyt jo vit tuun ketjusta. 

Vierailija
84/115 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haetaanko tässä nyt sitä,että vanhoilla päivillään pitäisi alkaa kevytkenkäiseksi hempukaksi,kun ei tarvitse pelätä enää raskaaksi tuloa?

Kannattaa muistaa,että kevytkenkäisyys ja tuntemattomien matkaan lähteminen ei ole ikinä hyvä idea.

Jo oman turvallisuutesi ja terveytesi takia,jos et maineestasi välittäisikään.

Miksi pilata omaa hyvyyttään,jos on kunniallisesti elänyt 50-60 vuotiaaksi,niin elämänsä loppumetreillä tietoisesti poikkeaa pois kaidalta tieltä ja likaa oman sielunsa.

Kiitos ei.Ei ole sen arvoista.

En ole elänyt seksin vuoksi,enkä tule elämään.

Minun arvoni ovat korkeammalla.

Kunniallisuus? 50- luvultako kirjoittelet? 

Vierailija
85/115 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odotin jotain viidenkympin villitystä, ei sellaisesta tietoakaan.  Onneksi.  Muistan tuon Kirsti Kuosmasen haastattelun, ihmettelin sitä aikoinani. Siitä sai sellaisen mielikuvan, että Ismon aikana seksielämä ei ollut mistään kotoisin.  Naisesta sai jotenkin vastenmielisen vaikutelman, ikään kuin olisi halunnut nälviä ex-puolisoaan. Ehkä se ei ollut tarkoitus, mutta nuo seksielämän tunnustukset ovat minusta yksityisyyteen kuuluvia asioita. 

Höpsis. Kertoo omasta naisellisuudestaan eikä moiti ex-puolisoaan, vaan kokee syiden juontuvan lapsuuteensa alkoholistiperheessä.

Mutta jotkut jaksavat loukkaantua muiden puolesta, vaikka ei ole mitään tarvetta.

Itse olen sitä mieltä, että parempi myöhään kuin ei milloinkaan. Ja monella ei tule sitä nautintoa milloinkaan.

Vierailija
86/115 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villi voima, my ass. Sen sijaan olen löytänyt mielenrauhaa kun ei tarvi enää välittää mistään turhista kotkotuksista.

Vierailija
87/115 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että on "villiä voimaa" naisilla, ei tarkoita että pitää olla mies elämässä tai että olisi kiinnostunut makuukammarissa sätkyttelystä. Osalle voi olla vain pakko tai jättää asian sikseen. Voi olla henkisiä ihmisiä ja liika hormoniralli on kiusa.

Vierailija
88/115 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haetaanko tässä nyt sitä,että vanhoilla päivillään pitäisi alkaa kevytkenkäiseksi hempukaksi,kun ei tarvitse pelätä enää raskaaksi tuloa?

Kannattaa muistaa,että kevytkenkäisyys ja tuntemattomien matkaan lähteminen ei ole ikinä hyvä idea.

Jo oman turvallisuutesi ja terveytesi takia,jos et maineestasi välittäisikään.

Miksi pilata omaa hyvyyttään,jos on kunniallisesti elänyt 50-60 vuotiaaksi,niin elämänsä loppumetreillä tietoisesti poikkeaa pois kaidalta tieltä ja likaa oman sielunsa.

Kiitos ei.Ei ole sen arvoista.

En ole elänyt seksin vuoksi,enkä tule elämään.

Minun arvoni ovat korkeammalla.

Kunniallisuus? 50- luvultako kirjoittelet? 

En löytänyt tuosta mitään erityistä kevytkenkäisyyttä. Ei kai sellainen nainen, joka vaalii seksuaalisuuttaan tärkeänä ole mikään kunniaton nainen. Päin vastoin, kunnioittaa itseään.

Vierailija
89/115 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko itse asiassa koko "villit vaihdevuodet" konsepti keksitty vain erilaisten tuotteiden ja palveluiden markkinoimista varten? 

Monet palveluntuottajat, hyvinvointiyrittäjät ja ties mitkä kamomillakauppiaat ovat hoksanneet, että keski-ikäisillä naisilla on oikein hyvin fyrkkaa. Ja kun lapsetkin alkavat olla jo omillaan, niin millä sitä rahaa kehräisi, jos ei sitten sillä, että keksitään myyntikonsepti, jossa naiset alkavat käyttää rahaa omaan hyvinvointiin. Kuumakivihieronnasta retriitteihin, luontaistuotteisiin ja ties mihin tuotteisiin ja palveluihin asti. Ja rahaa tulee ovista ja ikkunoista.

Vierailija
90/115 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä näin perimenopaussissa on herännyt "villit voimat" eli seksuaalinen halukkuus on lisääntynyt. 

Vierailija
91/115 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko itse asiassa koko "villit vaihdevuodet" konsepti keksitty vain erilaisten tuotteiden ja palveluiden markkinoimista varten? 

Monet palveluntuottajat, hyvinvointiyrittäjät ja ties mitkä kamomillakauppiaat ovat hoksanneet, että keski-ikäisillä naisilla on oikein hyvin fyrkkaa. Ja kun lapsetkin alkavat olla jo omillaan, niin millä sitä rahaa kehräisi, jos ei sitten sillä, että keksitään myyntikonsepti, jossa naiset alkavat käyttää rahaa omaan hyvinvointiin. Kuumakivihieronnasta retriitteihin, luontaistuotteisiin ja ties mihin tuotteisiin ja palveluihin asti. Ja rahaa tulee ovista ja ikkunoista.

.

Vierailija
92/115 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut. 

Vierailija
93/115 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noloo. Miten ihmeessä? Money money money?

Rintsikat kuiteskin vois ostaa. Yleisön pyynnöstä.

Vierailija
94/115 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka jätti? 

Sika tyyppi.

Vierailija
95/115 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamurunkku. Joka aamu.

Kuvailee lätinän someen.

Vierailija
96/115 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Buzinezzzz

Moneyy

Retriittejä äh

Kaukomatkoja runkkumatkoja aah

Ympäri vuoden

Kursseja Suomessa

Viikonloppuja pe-su (hullut yhdessä)

Rahaa rahaa rahaa

Rahaa

Vierailija
97/115 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka jätti? 

Sika tyyppi.

Se muusikko jätti vaimon ja perheen.

Vierailija
98/115 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En, eikä kiinnostan kenenkään muun voimaantumiset.

Osta mun kirjoja. Osta mun sensuaalimatkoja. Lentokonret ssastuttaa ilmaa mut ei se mitään kun sä haluut. Tuu sensuaali älämölö viikonloppun leireille eli retriiteille. Tamburiini vaan paukahtelee ja juodaan yrytiteetä. Kaikki masturboi samassa tilassa yhteen tahtiin. Oooohhhhh.. Rrrrahaa.

Lukekaa tämä ajatuksella.

Vierailija
99/115 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, heh

Vierailija
100/115 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Skädäm: Katujen Kuningatar