Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***ELOISAT perjantaihin***

08.12.2006 |

Kalenterin 8.luukku:

Joululaulu (Z. Topelius)

Joulu oveen kolkuttaa,

hymyy tuiskusäässä:

Lapsikullat avatkaa!

Olen aivan jäässä.

Kukkurainen vakka tää

harteita jo väsyttää.

Lahjoja on mulla.

Saanko sisään tulla?

Tule armas joulu!

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan aivan silmät ristissä ja ajatus katkolla. Eilen illalla Väinöllä oli kuumetta lähes 39, mutta silti kädet ja jalat olivat IHAN jääpalikat, ainoastaan pää hohkasi ihan kuumana. Poika heräsi yöllä kolme kertaa syömään ja nukkuu taas. Aamulla kuume oli onneksi vähän jo laskenut, enää 38, mutta täytyy aamupäivän aikana mitata uudelleen lähteekö kuume nousuun. Sitten ei muuta kuin lääkärille jos näin käy.

Aivan niin kuin tuossa lapsessa ei olisi tarpeeksi huolehtimista, äitini lähti viikonlopuksi Hollantiin siskoani moikkaamaan, joten sain vielä huollettavakseni hänen koiransakin. Myös siskon poikaystävä päätti tehdä yllätysvisiitin siskoni luo ja minnekkäs muuallekaan heidän kolme kaniansa olisivat siunaantuneet kuin meille. Tai kotonaan nuo kyllä oikeastaan ovat, mutta täytyyhän niitä käydä ruokkimassa joka päivä. Täällä siis on pystyssä varsinainen yhdistetty sairastupa ja eläinhoitola, kaikki lajit hoituu vauvasta koiraan! Onneksi tätä onnea kestää vain sunnuntaihin saakka.

Nyt tuli ihan pelkkää omaa napaa, suokaa anteeksi. Ei muuta kuin aamuteelle, palaan myöhemmin selvemmällä ajatuksella.

Pantoufle

Vierailija
2/23 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pantouflen Väinölle pikaista paranemista ja Pantouflelle voimia! Meillä Leevi on ollut viikon nuhainen ja on sitä edelleen. Yöt ovat olleet onneksi rauhallisia,viime yö meni yhdellä syötöllä.

Ulkona on niin riivatun pimeää,että ottaa oikein pattiin. Voi kunpa sitä lunta alkaisi jo tulla...Olisi hiukan aikaa puhdasta ja valoisaa. Tuntuu etten saa aikaan oikein joulufiilistä,kun on tällaista.

Emme saaneet eilisellä joululahja-reissulla mitään aikaiseksi...tai no ostimme vaatteita miehelle ja mihinkään muuhun ei sitten enää jäänyt aikaa...

Jaaha Leevi veti herneen nenään...Pakko mennä...

Opemamma ja Leevi 2808

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin on julmetun pimeä ja taitaa sataa. YÖK! Pikaiset paranemiset kaikille nuhanenille. Toivottavasti kuume lähtee pysyvästi laskuun.

Stella on vedellyt sikeitä jo tunnin tossa sängyllä. Sain siivottua vähän ja join mukillisen glögiä ja söin piparin. Yö menin hyvin. Illalla vaan kitistiin vähän normaalia enemmän ja kun Stella oli vähän aikaa ollut sängyssään alkoi kauhea yskintä. Juuri kun juoksin sängyn viereen, lensi maidot kaaressa ulos. Siinä sitten vaihdettiin lakanat. Olin kyllä hyvin röyhtäyttänyt ennen sänkyyn laittoa, mutta ilmeisesti yskiminen sai maidon ylös.

Menen tänään parin kaverin kanssa illalla syömään. JUHLAA! Tuntuu, että olisi ihan ulkomaan matka edessä, niin harvoin nykyään mihinkään täältä pääsee.

Nyt menen tutustumaan ravintolan ruokalistaan etukäteen...

t. Lillefi ja Stella 2408

Vierailija
4/23 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans hermot menee näitten kelien kanssa! Hirveä myrsky ja juuri kun piti kerhoon lähteä rupes vihmoon kaatamalla vettä.....ärrinmurrin! :(( Täällä sitä on sitten kökitty sisällä ja tuo isompi kaveri pistänyt kohta kämpän remonttiin... Sanomattakin ehkä selvää, että tän mamman hermot rupee oleen aika riekaleina... Jos ei noi kelit kohta muutu, voi mennä viimesetkin hermonriekaleet.

Typy on nukkunut aika hyvin nyt viime aikoina. Viime yönä oli kyllä taas TODELLA levotonta. Taisi ruveta yöllä treenamaan ryömimistä (mahallaan kun nukkuu) ja sitten vaan pyörittiin ja hyörittiin ja syötiin ja taas pyörittiin. Nyt tyttö kääntyy jo varsin vaivattomasti mahalleen, mutta sitten alkaakin pian kiukku kun nyt pitäisi sitten tosiaan päästä jo eteenpäin! :) Suloinen ilmestys kun kiukkuaa itselleen lattialla...;)

Pikaista paranemista kaikille nuhanenille ja sairastaville!

oinasmamma

Vierailija
5/23 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pantouflelle, Elolle ja muille sairastaville voimia!!!

Ja Opemammalle minunkin puolestani kiitos jouluisista pinon avauksista!

VUOSI SITTEN en tainnut vielä ees tajuta olevani raskaana.. Tein testin 17.pvä kun rintoja oli aristellut jonkin aikaa ja kaks haaleaa viivaahan sieltä tuli. Piti vielä tehä parin päivän päästä uudelleen, että uskottiin ja niinhän ne viivatkin tuli terävempinä esiin. Tänä jouluna myös minä, niinku monet muutkin on täällä sanoneet, aijon vetää kylmäsavulohta yms. " kiellettyjä ruokia" viime vuodenkin edestä. Mullahan oli viiem vuonna joulunpyhinä pahimmillaan etova kausi ja kinkun hajukin sai mut moikkaan pyttyä.. Joten sitäkin tänä vuonna antaumuksella vaan nassuun =) Joulun jälkeen aloitan sitten laihdutuskuurin =) Vielä olis nimittäin pari ylimäärästä raskaukiloa matkassa.

JoululauluG: Pakkasyö on ja leiskuen, pohja loimuja viskoo, kansa kartanon hiljaisen, yösydänuntaan kiskoo.. jne. Eli Tonttu on minun ehdoton suosikki laulu ja sitä loilotan Sakullekin unilauluksi iltaisin. Muita suosikkeja on So, this is cristmas (surullinen, mutta nii-iin koskettava) ja sydämeeni joulun teen.

ANOPPI on mulla ihan ok. Ei paljoo puutu meidän elämään. Appiukon kans meinaa enemmänkin mennä välistä hermot, ku se on niitä ihmisiä, jotka tietää KAIKEN! On mm. neuvonut mua imetyksessä, mikä saa multa karvat pystyy. Ihmettelin, ku ei tullut vinkkejä synnytykseen! Omat vanhemmat niinikään ihan ok. Ne kans osaa olla puuttumatta liikaa, mikä on ihan hyvä homma. Vaikka molempien vanhemmat samalla paikkakunnalla asuukin. Komppaan muuten JAMSSAA tossa riitely asiassa, et mä olen kanssa semmonen, että sittenkö joku ihminen astuu sen rajan yli, niin poistan sen elämästäni, ja vältän myöskin viimeseen asti yhteen ottoja. Tämä myös siksi, että sittenkun annan tulla, sanon niin ilkeesti, ettei siitä oo enää paluuta. Oman ukon kans kyllä räiskyy, mutta onneks se on yhtä surkee riitelijä ku minäkin, niin kumpikin tietää, että ei suuret sanat suuta halkaise, tai jotai....

Meillä Saku on alkanut naureskeleen ääneen ja myös tavaroita ottaa käteensä ja tunkee suuhun. Että näin ne taidot aina vaan karttuu =)

Mut mä lähen nyt paisteleen torttuja ja lämmittään lohisoppaa.

Adios amigos!

Myös lunta maahan odotteleva Ikarus ja Saku

Vierailija
6/23 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitte lunta ei millään.. eipä vittsiny lähtä tuonne vaunuja lykkimään, niin jälleen kerran poitsun ekat päikkärit sen puoli tuntia.

Kiitos opemammalle minunkin puolesta ihanista aamunavauksisata!

Ja voimia kaikille sairastaville, meillä toistaseksi oltu terveinä..mitä nyt tämä mun selkä reistailee edelleen..

Meillä niin hyvin alkanut perunaporkkana -soseen syönti on kyllä nyt parina päivänä alkanut hyytymään.. poika vaan irvistelee ja yökkäilee, pitää varmaan alkaa yrittämään jotakin muuta makua. Ja toisekseen puklii edeleen kohtalaisen kovasti, niin nyt on sitte kohta kaikki vatteet oransseja :O ) hauskaa..

Mutta taas huuto lattialta raikaa, joten mentävä on.. tänään olisi vielä takoitus siskon kanssa järjestää isommille pojille pikkujoulut:)

Katita ja poitsu (160806)

Vierailija
7/23 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun niin moni muukin on miettiny vuoden takaisia juttuja...

TASAN VUOSI SITTEN tää mamma istui juuri näihin aikoihin vessanpöntöllä, silmät kiinni, kännykkä kädessä. Silmät raotin pikkuhiljaa kun känny piippas ja sitten alko huuto miehelle " Tule tänne, voi ei voi ei voi ei voi ei" ... Hymyilytti, mutta kuitenkin olin ihan kauhuissani. Mies juoksee makkarista esikoinen (11kk) sylissä, oli sitä juur pistämäs nukkumaan... Katto minuun ja sano: " sie oot raskaana" , sitten se painu takasi nukutus hommiin :). No mies kyllä oli jo hyvissä ajoin arvannu et olen paksuna kun yksi ilta haikailin kebabin perään, sitä en nääs normaalisti tee :).

SAIRASTELIJOILLE pika pika parannuksia! pois pöpöt hus!

Meillä menee YÖT edelleen sitä samaa rataa.. eli voisko sanoa et rytmi on löytyny, vaikken mie siitä niin innoissani ole ;), eli 4 kertaa yössä syödään ja suunnilleen joka toinen yö jutellaan 1-2h äipälle... että silleen....

PUKLAILLAAN täälläkin ihan kivasti, tosin kiinteet ei ole vielä kehissä, mutta ensi viikolla sitten... ehkä... :)

ja nyt kutsutaan...

Vierailija
8/23 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta huomenta vaan kaikille vaikka päivä tässä taitaa jo olla. On vaan niin harmaata koko ajan että on käynyt pikkaisen vetämättömäksi tämä olo täällä kotirintamalla. Mieskin on taas toisella puolella atlanttia. Mutta eipä tässä mitään kun vauva herää niin lähdetään vaikka isoon omenaan ostoksille perjantain kunniaksi voisi ostaa vaikka nyt edes sukulaiskoiralle joululahjan. Kun se tulee varmaan meille taas jouluaattona käymään. Niin kyllähän sen koiran omistajakin sitten tulee jos koirakin tulee ;)

pantoufle: On siinä sulla hommaa tosiaan jos on vieraita koiria talossa tai siis jos koirat ei ole tottuneet teillä niin olemaan niin voivat olla aika raskaita sairaan vauvan lisäksi. Paranemisia kovasti pikku Väinölle. Täällä alkaa meidän tytön nuha hellittää.

Mutta joo on ne sukulaissuhteet välillä vaikeita kun niitä ei tosiaan ole itse valinnut kuin ystäviä, on viinaan meneviä ja sitten niitä jotka yrittävät käännyttää sinua omaan poliittiseen ajatusmaailmaan tai johonkin uuteen uskontoon yms. Kokemusta kyllä löytyy täältäkin kaikenlaisesta kun meillä on iso suku ;)

Pia

Vierailija
9/23 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tuli taas Mr. Murphy kylään: miehellä on pikkujoulut tänään niin esikoinen tuli viime yönä kovaan kuumeeseen ja nyt makaa ihan väsynä sohvalla. Myös poitsulla ollut itkuinen aamu, liekö hänkin tulossa kipeeksi. Mä odotan kauhulla iltaa, että miten tetsaan sen näiden kahden itkuisen sairastajan kanssa. No, toivotaan että poitsu on päiväunilta herätessään hyväntuulinen ja kaikki itkut on tiessään. Harmittaa tuon esikoisen puolesta, on niin surkeena eikä suostu syömään mitään. Reipas pikku potilas katselee just Bambia tuossa. Hain herkkujakin kaupasta, mutta nekään ei uponneet, ei sitten mikään. En kuitenkaan halua, että mies joutuis jättämään juhlat välistä, niin harvoin minnekään pääsee.

Huomenna piti olla kavereiden kanssa pikkujoulut, mutta nekin sitte kai peruuntuu meidän osalta. Ketuttaa kun tuntuu, että ollaan aina kipeenä kun on jotain kivaa.

JOULULAULUG: Minusta kaunein taitaa olla se Oi jouluyö. Se pitää vielä kuulla täydessä hiljaisuudessa komealla miesäänellä vaikkapa joulukirkossa, se jos mikä nostattaa karvat pystyyn. KV-biiseistä taidan tykätä siitä Chestnuts roastin on an open fire...oisko se nimi ihan vaan Merry Christmas. On siitä suomenkielinenkin versio olemassa ja ihan kaunis sekin. Siinä on minusta todellinen joulutunnelma.

JOULUFIILIStä odottelen myös minä, ei se nurmen vihertäessä oikeen vaan tahdo tulla. Kynttilöitä ja ulkolamppuja on viritelty vaikka kuinka, mutta tuo syksyinen sade ei todella kohota mielialaa. Joululahjoja pitäisi alkaa pakkaamaan, miehen vaatehuone on täys pusseja ja kasseja. Uutisissa sanottiin, että suomalainen kuluttaa keskimäärin 320¿ per nuppi joululahjoihin eli meidän perheeltä se tekis sitte 1280¿ ytheensä. Täytyykin oikeen alkaa laskemaan onko tosiaan noin paljon mennyt...kuulostaa melko hulppealta summalta. Voikohan se pitää ees paikkaansa?

TAIDOT Meillä kanssa nauretaan ääneen ja muutenkin tuntuu olevan hymyssä suin koko ajan. Kutittamiselle nauraa ihan hekottaen ja oikeastaan kaikelle actionille. Se jos mikä on IHANAA! Isosiskollekin on alkanut vilauttamaan niin leveän hymyn jos vaan näkeekin. Se on siskolle myös mahtavaa.

VINKKI On pitänyt jo kauan laittaa vinkki imetystyynyn omistajille - jos ei vauva viihdy masullaan lattialla, laita imetystyyny masun alle niin että vauvan kädet tulee siitä yli ja jalat jää sinne " renkaan keskelle" . Tässä viihtyvät tosi hyvin ainakin minun ja kaverin pikkuvauvat. Ei väsy niin helposti kun ihan tasaisella masullaan ja näkeekin ympärilleen paremmin. Kannattaa kokeilla! Hyvä pieruasentokin;)

No, eiköhän tämä tästä, kummasti sitä mamma jaksaa kun on pieni kipeänä. On niin kurjaa katella toisen pahaa oloa. Ja taidan ottaa huomenna sitte ite vähän vapaata ja lähteä vaikka brunssille kavereiden kanssa, se on aina niiiin mukavaa!

Papuna ja poitsu 3,5kk

Vierailija
10/23 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli niin omanapainen viesti, että unohdin vallan lähettää terveiset muille sairastuville ja huonosti nukkuville tai vaikkapa miehen kanssa riidelleille. Kyllä se elämä taas sitten hymyilee kohta, huomenna on uus päivä;)

Vierailija
11/23 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamala myrsky ja vettä tulee kaatamalla!! Missä se meidän talvi oikein luuraa!!

Kertokaapa, KUINKA PALJON TEIDÄN VAUVANNE SYÖVÄT?? Minua vähän huvittaa ja vähän ihmetyttääkin meidän neidin ruokahalu. Tyttö saa maitoaterioita rinnasta 4 kertaa päivällä ja syö kahdesti yöllä. Tämän lisäksi hän saa yhden kiinteän aterian päivälliseksi sekä velliä iltapalaksi. Eilen tytteli veteli päivällisenä kaksi purkkia sosetta (yhden vihannes ja yhden hedelmäsoseen) ja iltapalaksi 4 dl peruna-porkkanavelliä. Silti hänellä mukamas oli kamala nälkä yöllä, söi kahdesti kuten aina ennenkin. Vähän ihmetyttää tytön pohjaton maha.

No, eipäs tulekaan muuta nyt mieleen. Minäkin toivotan tsemppiä kaikille sairastaville, huonosti nukkuville, anoppiin ärsyyntyneille ja miehen kanssa riidelleille! Ja myös oikein mukavaa viikonloppua kaikille!!

Pepper + Neela, kohta 4,5 kk

Vierailija
12/23 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan kaikille! Kävin tossa just laittaan tytön päiväunille ulos ja jo vain osaa ollakin pimeetä!!! Kummallista talvea, ei voi muuta sanoa. Mutta aatelkaas, parin viikon päästä on vuoden lyhin päivä ja sitten jo mennä porskutellaankin kohti kevättä komeesti:D Ainoo mikä ahdistaa ajatuksessa tuleva kevät ja kesä on se, että äitiysloma loppuu ja pakkopaluu työpaikalle taitaa olla edessä:( Ei vaan, just tänään mietin että ehkä se on jo tällekin mammalle paikallaan joku muu kuin kotona pyöriminen.

Huh, mitäs sitä muistais kommentoida.... ....joululauluista on ainakin ollu GEETÄ pystyssä. Hmm...Oi jouluyö nostaa mulla kanssa karvat pystyyn ja positiivisessa mielessä. Pieni liekki, Joulu saapuu jokaiselle... - ne on mielessä tuolta töistä sellasina suosikkeina.

Joululahjahankinnat on aikas leväällään vielä. Huomenna olisi tarkoitus lähteä oikein todenteolla ostoksille, jospa sitten vaikka olis homma koossa.

Pikaisia paranemisia kaikille sairastaville, toivottavasti kaikki paranee jouluksi:) Mulla itsellä on ollu tänään hiukan nuutunut olo ja tuntuu kun ois tulossa kipeeks, mutta toivottavasti tauti kiertää kaukaa.

KERUTUKSELLE on pakko mainita vielä tosta sun viime viikonlopun " ahdistaa tuo ukko" kirjoituksesta - kuin mun kynästä lähtöisin tuo teksti!!!! Taidamme ajatella aikas samalla lailla noista ukkosten " tärkeistä" menoista:) Ja yksinolosta - en hirveämpää tiedä, kun olla päivät pääksytysten yksinään. Olen kai niin yltiösosiaalinen, että seuraa on pakko olla. Jos me vielä asuttais jossain mistä olisi matkaa lähinaapuriin niin sekoaisin aivan varmasti. Tänään taas edessä yksinäinen ilta kera lasten eikä syynä ole edes perheen yhteinen raksaprojekti, ehei. Miehellä on eka koulutuspäivä ja sen päälle saunailta...murinaa...ja tillin tallin tömpsis kotiin. Ja huomenna firman pikkujouluihin:( Niihin mihin mä en nyt sitten lähde, koska en vielä luota tuota tyttöä yöhoitoon. Että jos vielä sunnuntai-iltana ollaan ilman ISOA perheriitaa niin ruksi seinään sanon minä. Lapsia vaan käy niin pirusti sääliks kun näkevät isäänsä niin vähän muutenkin:((

Jeps mutta täällä talo hiljentynyt joten taidan minäkin oikasta, jos vaikka flunssa pelästyis lepäävää potilasta;)

Vieteri

Vierailija
13/23 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pepperin kysymykseen kommentoisin, että meillä Peppi syö tissiä n. 7krt päivän aikana ja yöllä max 2krt (toinen kerta usein klo 6-7 välillä, ei taideta laskee yösyönniks;). Kiinteitä ei olla vielä aloiteltu. Eilen oli tytöllä 4 kk neuvola ja strategiset mitat oli jälleen melkosen huimat: 8600gr ja 67cm. eli reilu kilo tuli kuukaudessa ja kolme senttiä pituutta. Taittaa noista tisseistä melkosta kermaa tulla:D Terkkari vaan kysäs varovasti, että ethän ole ajatellut vielä perunaa antaa:) Mä tokasin että jos ei yöt ihan sekoo niin näin jatketaan vielä etiäpäin.

Vieteri kera tänään tasan 4kk " Turbo-Pepin"

P.s. Hartiat laulaa pikkuhiljaa hoosiannaa kun tuota tyttöä nostelee:)

Vierailija
14/23 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mitää ihmeempiä =)

syönnistä: meillä likka vetää 4x maitoo ja 1x 200ml velliä yätä vasten.

mä oon miettiny et riittääkö toi 980-1000ml maitoo kohta enää,usein tuntuu et toi 2dl loppuukesken,en oo viittiny lisää antaa jos sen masu ei kestä?!. yöllä meil ei oo1,5vko.n syöty.

noh,maanant. neukku ni kysäsen vähän syömisistä siellä,et tartteeko antaa vielä kiinteitä..

Vierailija
15/23 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että meidän suursyömäri oli 4 kk-neuvolassa vain 62-senttinen ja 6,9-kiloinen (syntymämitat 51 cm, 3,9 kg).

Vieteri:

pepperin kysymykseen kommentoisin, että meillä Peppi syö tissiä n. 7krt päivän aikana ja yöllä max 2krt (toinen kerta usein klo 6-7 välillä, ei taideta laskee yösyönniks;). Kiinteitä ei olla vielä aloiteltu. Eilen oli tytöllä 4 kk neuvola ja strategiset mitat oli jälleen melkosen huimat: 8600gr ja 67cm. eli reilu kilo tuli kuukaudessa ja kolme senttiä pituutta. Taittaa noista tisseistä melkosta kermaa tulla:D Terkkari vaan kysäs varovasti, että ethän ole ajatellut vielä perunaa antaa:) Mä tokasin että jos ei yöt ihan sekoo niin näin jatketaan vielä etiäpäin.

Vieteri kera tänään tasan 4kk " Turbo-Pepin"

P.s. Hartiat laulaa pikkuhiljaa hoosiannaa kun tuota tyttöä nostelee:)

Vierailija
16/23 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinteitä ei olla vielä alotettu...

Mutta aamul 140ml maissivellii

Päiväl 3-4x tissiä

Illalla 140ml maissivellii

Yöllä 4x tissiä

Vierailija
17/23 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä siis:

aamulla 160-200ml

seuraavat 3 on 200ml ja ilta velli 200ml

hoho,johan osaa olla tylsää,likka se kyllä on äitiäiti päällä...

jännittää , meillä likat menee huomena hoitoon ja iida siis ekaa kertaa yöhoitoon. mitenhän mummo saa tytön nukkuu meinaan ku mä oon nukuttanu tähän mennessä lähes aina.. noh,selitän ilta rutiinit tarkkaan ja kun niitä noudattaa niin eiköhän onnaa.. ei kait 1 yö sekoita koko rytmiä?:S

Vierailija
18/23 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOULULAULUG: Niin monta ihanaa... juuri kuuntelin tossa tuota Tarja Turusen joululevyä ja siinä oli kyllä ihania....En osaa kyllä nimetä vain yhtä... Varpunen jouluaamuna on kyllä tosi kaunis, mutta myös niin, niiiin surullinen. Se joulumaa on myös todella kaunis! Tykkään perheeni kauhuksi kovasti itsekkin joululauluja laulella....;))

VUOSI SITTEN: Enpä vielä aavistanut raskaana olevani.... Testin tein vasta uuden vuoden aattona! ;P Esikoisen kanssa meni vuosi ennen kuin tärppäsi, joten oli tosi vaikea uskoa, että tämä kakkonen tärppäsi kirjaimellisesti ekalla yrittämällä! :D

SYÖNNIT: En kyllä ole edes laskenut monta kertaa päivässä tuo tyttö käy tissillä, USEIN. Varmaan n. puolentoista tunnin välein hereillä ollessaan ja pari pidempää taukoa (n. 3-2 h) tulee päikkyjen aikana. Yöllä on nyt syönyt vaihtelevasti 2-3 kertaa. Ja pelkällä tissillä mennään kun pulloa ei huoli. Tuolla jo pari sosepurkkia kaapissa odottaa, että katellaan nyt noi 4 kk lukemat ja mietitään sitten.

Olikohan muita? No, nyt potkiin esikoinen hereille....

oinasmamma

Vierailija
19/23 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ollaan tissillä yöllä (klo 23 - 6) 1-3 kertaa ja päivällä reilut 10 kertaa.

Puklit: vaihtelevasti, kaikkina päivinä ei ollenkaan. Tänään on ollut toinen rinta liian täynnä, ja vaatteet on menneet pojalta ja äidiltä pesuun joka kerta, kun siitä on syöty. Kun on kestovaipat, kone pyörii onneksi muutenkin tiuhaan. Ja kaikissa väleissä en ehtinyt aluspaitaa enempää itselleni päälle saadakaan...

Pikapikaa koneella kävivät

Picapica ja poju 1808

Vierailija
20/23 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kanssa sataa vettä ja pimeetä on ollut jo kello kolmesta lähtien. Tyttönen vetelee sikeitä yläkerrassa. Ripuli vaivaa edelleen ja on vihreetä ja haisee kauheelle. Oltiin tänään neuvolassa punnituksella ja ei onneksi painoon ole vaikuttanut.

Käytiin tänään ostaan vaunuihin makuupussi ja pirkaleen kallis oli nomad merkkinen, toivottavasti on lämmin. Mulla menee vauvatarvike liikkeessä aina pakka sekasin, kun tarjontaa on niin paljon ja yhtään ei tiedä mikä on hyvä kun ei ole aikaisempaa kokemusta.

Joululaulu gallup: Tonttu ja sydämeeni joulun teen on mun suosikkeja. Mehän ollaan nyt joulu täällä ruattissa, mä olen ensimmäistä kertaa pois kotoa kotoa joulun. Nyyh, hiukka haikeeta on.

Itsenäisyyspäivää vietettiin kutsumalla mun suomalaisia tuttuja 2kpl seuralaisineen kylään. Syötiin hyvin ja katottiin linnanjuhlia. Mun ruotsalainen mies ja muut svedut ei osanneet kyllä sitä harrasta tv:n katselua kunnioittaa :\.

Mä uskalsin sitten tänään neuvolassa avata suuni ja kysyä maissivelistä, että koska sopii antaa. Se katto mua niinkun tyhmää ja totesi ettei ennen 6 kuukauden ikää. Ja mun imetys, joka on ollut yhtä taistelua koko ajan on jäämässä nyt pois, imetän 2 kertaa vuorokaudessa sen 60ml mitä sieltä kerralla tulee...niin sen mielestä on kyllä todella tyhmää lopettaa kun vauva kerran huolii rintaa. Mä masennuin ihan täysin taas siitä ettei se imetys ole mun kohdallani onnistunut. Toivon vaan, että seuraavan lapsen kanssa kaiken kokemuksen ja tiedon jälkeen onnistuisin, nyt tuntuu, että tää imetyspeli tämän tytön kanssa on menetetty.

Onko teitä muuten ketään muuta kuin minä, joka en pysty julki-imettämään. Siis mä pystyn imettämään vain äitini, mieheni ja siskoni läsnäollessa enkä kenenkään muun, mulla on aina ollu ihan kumma tissikompleksi, enkä näytä siitä päässeen yli ;). Ihan mielenkiinnosta vaan kysyn, että olenko ainoa kummajainen?

tähtinova ja tyttö 14 viikkoa