Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lopetan mun pienipalkkaisen paskaduunin heti, jos asumistukea leikataan työssäkäyviltä

Vierailija
15.06.2023 |

Nyt ollut hyvä lisä pieneen palkkaan ja töissä kannattanut käydäkin. Jään sitten työttömäksi ja saan käteen enemmän kuin työssäkäyvänä.

Kommentit (113)

Vierailija
101/113 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka on niin luuseri että joutuu nostamaan valtiolta tukea vaikka käy töissä? :DDD

En edes tiennyt että töissä käyville maksetaan mitään tukia... Jos näin on niin kaikki pois ja vähän äkäseen! Palkalla on tultava toimeen.

Ehdotuksesi siis on että lopetetaan kaikki matalapalkkatyöt. Tämä sopii.

Helsinkiin tulee paljon tee se itse -ravintoloita. Asiakkaat saavat itse laittaa ruokansa ja tiskata sekä pestä ravintolan lattian. Tai sitten ulos syömään lähdetään Riihimäelle tai Forssaan.

Itsepalvelukassojen lisäksi tulee itsepalveluhyllytys. Itsepalveluravintolassa teet ruokasi ja tikkaat astiasi. Itsepalvelupäiväkodissa jokainen käy hoitamassa lapsensa itse.

Emme tarvitse työpaikkoja joiden palkalla ei tule toimeen!

Unohtamatta itsepalvelusiivousta ja itsepalveluvartiointia. Saattaa osaan kaupungeista tulla myös itsepalvelupoliisit ja itsepalveluterveydenhoito.

Muistakaa siivota jälkenne ja turvata selustanne :)

Vierailija
102/113 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylläpäs pummeja kiukuttaa heti aamusta. Muistakaa, että toimeentulotukikin tulee jatkossa velvoittamaan sohvalta nousemista.

Miksi kiukuttaisi? Eihän tässä ole työttömänä mitään hätää, kun on osannut jo vuosikymmeniä sitten tehdä oikeanlaisia taloudellisia ratkaisuja.

et sitten ilmeisesti ole pummi.

Toki nostan työttömyyskorvausta, työtön kun olen. Kaikki otetaan mitä irti lähtee.

Kerryttääkö työttömyyskorvaus miten paljon eläkettä?

Mun tietääkseni ei yhtään.  Joten karu totuus vielä edessä.

Ja muistakin, ettet hanki lapsia.  Jos sen virheen teet, ne hyppii sun silmille kun siihen ikään tulee.  Ikänsä muistavat sen, ettei mun vanhempi viitsinyt käydä töissä ja sen takia mullakin menee päin persettä.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/113 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylläpäs pummeja kiukuttaa heti aamusta. Muistakaa, että toimeentulotukikin tulee jatkossa velvoittamaan sohvalta nousemista.

Miksi kiukuttaisi? Eihän tässä ole työttömänä mitään hätää, kun on osannut jo vuosikymmeniä sitten tehdä oikeanlaisia taloudellisia ratkaisuja.

Toki nostan työttömyyskorvausta, työtön kun olen. Kaikki otetaan mitä irti lähtee.

Ja muistakin, ettet hanki lapsia.  Jos sen virheen teet, ne hyppii sun silmille kun siihen ikään tulee.  Ikänsä muistavat sen, ettei mun vanhempi viitsinyt käydä töissä ja sen takia mullakin menee päin persettä.  

Kyllä sitä viitsisi käydä jos työpaikan saisi mutta kun ei saa vaikka miten paljon hakee. Lapset muistavat sen ettei työpaikkoja ollut riittävästi eikä työnantajilla ollut palkanmaksu halua ja tulevat tod.näk itsekin sen karun totuuden kokemaan. Eläkeiässä en edes kaipaa paljoa rahaa niin yks hailee paljonko eläke on. T: eri

Vierailija
104/113 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka on niin luuseri että joutuu nostamaan valtiolta tukea vaikka käy töissä? :DDD

En edes tiennyt että töissä käyville maksetaan mitään tukia... Jos näin on niin kaikki pois ja vähän äkäseen! Palkalla on tultava toimeen.

Kai se on minunkin nyt irtisanouduttava koska en tule palkallani toimeen. Voi voi.

Vierailija
105/113 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kiitän, kumarran ja poistun pk-seudulta, mikäli asumistukeani leikataan. Olen ihan tavallinen vuoroviikkoäiti, enkä mitenkään pärjää palkallani ilman asumistukea. Asuntoni on halpa ja pienehkö aso-asunto Vantaalla, jonka vastike/vuokra on silti reilusti yli puolet nettopalkastani. Kyseessä on voittoa tuottamaton yhtiö, joten on aivan sama, miten paljon tukia leikataan, nämä vastikkeet eivät kertakaikkiaan enää laske mihinkään.

Myös heka nostaa vuokria, vaikka ei tuota voittoa. Ei siis laske vuokria, vaikka mitä tapahtuisi asumistuelle. Asumistuen leikkaaminen siis ajaa vain meidät pienipalkkaiset pois ja muualle töihin.

Turha itkeä ainakaan vakaväen perään enää pk-seudulla, jos tämä on kiitos työvoimapula-alalla jatkuvasta venymisestä ja uupumisesta.

Vierailija
106/113 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin kiitän, kumarran ja poistun pk-seudulta, mikäli asumistukeani leikataan. Olen ihan tavallinen vuoroviikkoäiti, enkä mitenkään pärjää palkallani ilman asumistukea. Asuntoni on halpa ja pienehkö aso-asunto Vantaalla, jonka vastike/vuokra on silti reilusti yli puolet nettopalkastani. Kyseessä on voittoa tuottamaton yhtiö, joten on aivan sama, miten paljon tukia leikataan, nämä vastikkeet eivät kertakaikkiaan enää laske mihinkään.

Myös heka nostaa vuokria, vaikka ei tuota voittoa. Ei siis laske vuokria, vaikka mitä tapahtuisi asumistuelle. Asumistuen leikkaaminen siis ajaa vain meidät pienipalkkaiset pois ja muualle töihin.

Turha itkeä ainakaan vakaväen perään enää pk-seudulla, jos tämä on kiitos työvoimapula-alalla jatkuvasta venymisestä ja uupumisesta.

Sama. Tulee aika vahva hv -tunnelma hallituksen puolelta. No, ei se mitään. Työpaikkoja ja suntoja löytyy kyllä Uudeltamaalta vaikka mistä, jääköön pk-seutu ihmettelemään yhä pahenevaa työvoimapulaa sitten. :-D

Vierailija
107/113 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai se on minunkin nyt irtisanouduttava koska en tule palkallani toimeen. Voi voi.

No niin on. Turha käydä jos ei toimeen tule eli jos siitä ei enään hyödy rahallisesti ainaakaan merkittävästi. En minä ainakaan käy töissä huvin vuoksi.

Vierailija
108/113 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama. Tulee aika vahva hv -tunnelma hallituksen puolelta. No, ei se mitään. Työpaikkoja ja suntoja löytyy kyllä Uudeltamaalta vaikka mistä, jääköön pk-seutu ihmettelemään yhä pahenevaa työvoimapulaa sitten. :-D

Tämä just. jospa kuitenkin olisivat niin fiksuja, etteivät leikkaisi työssäkäyviltä? Eihän tässä muuten enää ole mitään järkeä, jos joutuu raskaan palkkatyön lisäksi vielä leipäjonoon lasten kanssa.

Vierailija
109/113 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huvittavia nämä avaukset, kuka käskee olla paskaduunissa koko ikänsä? Kouluttaudu, pyri eteenpäin, usko tai älä ei kaikilla ole ollut kultalusikkaa perseessä, ihan itse nähnyt vaivaa isomman palkan eteen. Helpompi tietysti valittaa, no siinähän käivistelet.

Kuka ne paskaduunit sitten tekee? Ei-suomalaissyntyiset? Onko reilua? Kenellekään?

Selvästi ei ainakaan nämä ulisijapummit. Istuvat himassa perse homeessa kelagoldin turvin. Sietääkin leikata.

Ei kantikset saa Etäladattavaa Kela-Goldia !

Vierailija
110/113 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkettä on kerrytetty jo 30 vuotta, lapset aikuisia ja olen velaton. Älä sä huolehdi mun pärjäämisestä, noudatan täsmällisesti Suomen lakeja ja toimin niiden mukaan.

Vierailija
111/113 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä, nostan ansiosidonnaista ja olen eläkeputkessa, lisäksi varhennetulla.

Vierailija
112/113 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä just. jospa kuitenkin olisivat niin fiksuja, etteivät leikkaisi työssäkäyviltä? Eihän tässä muuten enää ole mitään järkeä, jos joutuu raskaan palkkatyön lisäksi vielä leipäjonoon lasten kanssa.

Pitää lähettää se lapsi leipäjonoon kun ne on aina työpäiväni aikana. Sitten tulee lasu kun poissaolomerkinnän wilmasta kuittaa selvitetyksi syyllä "leipäjono". Sossu ei mitään voi kun tukia leikattiin, levitellään kaikki vähän käsiä vaan.

Lapsi muistaa miten opiskelu ja työnteko Suomessa ei ole kannatavaa kun leipäjonoon silti päätyy.

Vierailija
113/113 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkkeen kertymiseen niin suureksi, että se käytännössä ylittää takuueläkkeen ja asumistuen vaaditaan 2500€ palkkaa. Matalapalkka-aloilla on ihan se ja sama kerryttääkö työ eläkettä vai ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi neljä