Lopetan mun pienipalkkaisen paskaduunin heti, jos asumistukea leikataan työssäkäyviltä
Nyt ollut hyvä lisä pieneen palkkaan ja töissä kannattanut käydäkin. Jään sitten työttömäksi ja saan käteen enemmän kuin työssäkäyvänä.
Kommentit (113)
Uusi hallitus toivottavasti laittaa just nämä työstäkieltäyjät tiukoille.
On eriasia elättää verorahoilla sairaat ja eläkeläiset kuin nämä elämäkolulaiset joilla velttoutta.
Vierailija kirjoitti:
Huvittavia nämä avaukset, kuka käskee olla paskaduunissa koko ikänsä? Kouluttaudu, pyri eteenpäin, usko tai älä ei kaikilla ole ollut kultalusikkaa perseessä, ihan itse nähnyt vaivaa isomman palkan eteen. Helpompi tietysti valittaa, no siinähän käivistelet.
Sellainen joka näkee joka ihmisen samalla viivalla, on se kultalusikka-poju/tyty.
Jos sinulla on pienikin oppimiseen vaikuttava asia, niin koulu on todella raskasta. Vaihtoehtoja ei ole. Olen seurannut omaa lastani. Hänen sisaruksensa on yliopistossa eikä ongelmia. Yhden lapsen synnytys pitkittyi ja hänellä on kapealainen, vaikea lukivaikeus. Peruskoulun meni läpi kuuntelemalla, mutta jatkokoulutuksissa pitää pystyä lukemaan ja kirjoittamaan. Hänellä on ollut vanhemmat ja sisarukset tukena, ja rauhallinen kasvuympäristö. Silti hänen koulunkäyntissä on vaikeaa ja hänen itsensä käymä vertailu sisaruksiin, on katkeroittavaa. Tiedän, että hän on loistava työssä kuin työssä, älykäs ja laaja sivistys ja yleistieto. Mutta hän ei tosiaan ole samalla viivalla kuin muut. Ja jos on toinen samalla oppimisvaikeudella varustettu levottomasta kodista ja ilman tukea, niin osaa kyllä nähdä mihin se johtaa. Niin paljon olemme tehneet töitä, ettei lapseni koe huonommuutta tai katkeruutta, silti joka puolelta tulee sitä viestiä hänelle.
Hän tulee selviämään vaikka perintöjensä avulla, mutta moni muu hänen tilassaan ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylläpäs pummeja kiukuttaa heti aamusta. Muistakaa, että toimeentulotukikin tulee jatkossa velvoittamaan sohvalta nousemista.
mihin heitä työnnetään? Ylikuormittuneiden työntekijöiden vaivoiksi? Lakaseen tehtaan lattioita tai vastaavaa? Jos työ on tuottavaa niin vasta sitten tuossa järkeä
Vaikka kuule tyhjentää kaupungin puistojen roskiksia ja noukkimaan koiranpaskat maasta.
Kateus saa ihmiset luulemaan, että työsssäkäyvälle jää vähemmän, kuin työttömille.
Jokainen voi kokeilla olla työttömänä, mutta ei taida uskaltaa.
Ja tosiaan en ymmärrä mistä nuo luulot suurista tuista kumpuaa, koska sellaisia ei ole.
Olen ollut pienituloinen yksinhuoltaja, netto 1400€. (+Lapsilisä ja elatustuki). Siitä summasta maksetaan osa päivähoito aksuista (liikaa ilmaiseen hoitoon), ei saa sosiaalitukia, koska ylittää/pää laskelmissa ja siihen tulee pieni asumistuki osuus 70€, joka auttaa paljon. Esim. Se jää omista sitten käyttöön lapsen harrastuksiin. Se taas kantaa pitkälle. No olen sen vaiheen ohi jo, nyt elän tuolla samalla summalla yksin, mutta voin tehdä helposti lisätöitä, koska ei ole lasta huollettavana. Lapsille pitää olla aikaa, ei voida vaatia, että vanhempi on aina poissa, töissä ja lapset hoidossa tai yksin. Silloin kasvaa niitä huomiota hakevia huligaaneja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylläpäs pummeja kiukuttaa heti aamusta. Muistakaa, että toimeentulotukikin tulee jatkossa velvoittamaan sohvalta nousemista.
mihin heitä työnnetään? Ylikuormittuneiden työntekijöiden vaivoiksi? Lakaseen tehtaan lattioita tai vastaavaa? Jos työ on tuottavaa niin vasta sitten tuossa järkeä
Vaikka kuule tyhjentää kaupungin puistojen roskiksia ja noukkimaan koiranpaskat maasta.
Koiranpaskat kuuluu niille koirallisille. Työttömät voi alkaa kakkapoliiseksi. Kiertävät ja kuvaavat, jos joku jättää kakat keräämästä, niin sille rangaistukseksi se kakkonen kerääminen pitkin kaupunkia.
Työttömät koirapoliiseksi. Puistovahdeiksi, metrovahdeiksi ja bonuspalkka.
Lisäbonus/käräytetty roskaa ja ja kakan jättäjä.
Vierailija kirjoitti:
Tuskin tulee ja vaikka tulis niin nousen jo sohvalta/sängystä osa-aikatöihin ja se saa riittää. Sen lisäksi en tee muuta. Kokoaikatöitä yritän saada toki. Ei tässä ainakaan mua mikään kiukuta eikä tule kiukuttamaan.
Hyvä idea. Työttömistä siviilipoliiseja, joilla on kuvausoikeus ja käräytysoikeus. Maalla ne voi kulkea katsomassa pihojen roskakasoja yms.
Vierailija kirjoitti:
Nämä ketjut saa mut hyvälle mielelle. Etäduunit on jo alkaneet ja palkka juoksee.
Olisko kannattanut käydä koulut asiallisesti, ei tarvitsis ulísta paskaduunista ja tukien leikkaamisesta :D
Kävin koulut ja suoriuduin urakasta lentävin värein, mutta alan töiden löytäminen ei sitten ollutkaan niin helppoa. Ottaa päähän, kun aina kettuillaan sillä, ettei joku muka olisi käynyt kouluja. Ja vaikka ei olisikaan käynyt niin turha siitä siltikään piikitellä.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä idea. Työttömistä siviilipoliiseja, joilla on kuvausoikeus ja käräytysoikeus. Maalla ne voi kulkea katsomassa pihojen roskakasoja yms.
Yks hailee mitä töitä mutta kunhan jotain kokoaikaista työtä saisi soppareineen ja palkkoineen mutta työvoimapula on huuhaata. On pula työpaikoista ja työnantajista jotka haluaa palkata.
Apropos, mahtaako hallitus hajota ennen elokuun puoliväliä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä ketjut saa mut hyvälle mielelle. Etäduunit on jo alkaneet ja palkka juoksee.
Olisko kannattanut käydä koulut asiallisesti, ei tarvitsis ulísta paskaduunista ja tukien leikkaamisesta :D
Kävin koulut ja suoriuduin urakasta lentävin värein, mutta alan töiden löytäminen ei sitten ollutkaan niin helppoa. Ottaa päähän, kun aina kettuillaan sillä, ettei joku muka olisi käynyt kouluja. Ja vaikka ei olisikaan käynyt niin turha siitä siltikään piikitellä.
Juu ei se koulujen käyminen takaa yhtäkään työpaikkaa. Ehkä paremmat mahdollisuudet on mutta varmaksi ei koulut sitä työpaikan saamista tee
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
no millä se vakituin puistojen roskisten tyhjentäjä sitten elää? Ai niin hänestäkin tulee työtön:-)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en kertakaikkiaan käsitä tätä väitettä että työttömänä saa enemmän rahaa kuin työssäkäydessä.
Itse saan työttömänä 760e ja kun olin töissä sain 2000e.Maksoit tuosta 760 eurosta asumiskulut, laskut ja ruuat. Miten se on mahdollista yksinasuvana? Jätitkö kuitenkin esim. asumistuen huomioimatta?
Missä sanoin asuvani yksin?
Niin, yksin asuva saa tuohon asumistukea lisäksi, joskus myös toimeentulotukea, jolloin tulot on samaa luokkaa pienipalkkaisen työntekijän kanssa. Satasen takia ei kannata nostaa persettä sohvalta ja maksaa työssäkäyntikuluja.
Asumistukikeskustelun sijaan haluaisin keskustella ainakin omalla alueella jatkuvasti auki olevista työpaikoista, joissa anteliaasti tarjotaan esimerkiksi kaksi tunnin työvuoroa viikossa. Jatkuvasti on myös tarjolla "työntekijäpooli"-tyyppisiä töitä ja tarvittaessa töihin kutsuttavia myyjän paikkoja. Varsinkin noissa myyjän hommissa pitäisi tehdä tulosta ja myyntiä kauhealla sykkeellä ja sitten ei edes tarjota mitään minimitunteja.
Jotenkin vain voisi kuvitella, että olisi valtionkin kannalta parempi, jos henkilö on edes osa-aikatöissä ja nostelee jonkin verran sosiaalitukia sen sijaan, että makaa vain kotona möllöttämässä. Uskon kyllä, että töitä on ainakin fyysisesti kunnossa olevalle nuorehkolle henkilölle, jolla sosiaaliset taidot on ok, mutta se on jo erikoisempi ihme, jos tällainen henkilö löytää kokoaikaisen työpaikan noin vain.
Eikö ketjun aihe ollut se että työssäköyvät joutuvat hakemaan asumistukea? Olen vain tyhmä maisteri en tohtori joten ketju meni mielestäni sivuun itse aiheesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kiukuttaisi? Eihän tässä ole työttömänä mitään hätää, kun on osannut jo vuosikymmeniä sitten tehdä oikeanlaisia taloudellisia ratkaisuja.
et sitten ilmeisesti ole pummi.
Toki nostan työttömyyskorvausta, työtön kun olen. Kaikki otetaan mitä irti lähtee.
Oikeistolainen et sitten ainakaan ole.
Toki olen. Kokkarilääkärikin nosti sopueutumiseläkettä niin paljon kuin irti lähti ja miksei koska voi.
Vierailija kirjoitti:
Paras olisi passivoitua ihan kokonaan.
Jos itseäni alkaa työelämä tökkimään ihan kunnolla, säästän vähän rahaa ja ostan jostakin Pieksämäeltä jonkun 5000€:n yksiön. Ei pitäisi asumiskulut sen jälkeen paljon päätä vaivata, jonkun pikkuyksiön vastike ei pitäisi olla kovin iso. Kun asunto on maksettu, säästän vielä muutaman toimintatonnin rahaa, nostan ne käteiseksi patjan alle, lopetan työt ja muutan Pieksämäelle. Edes karenssia ei pitäisi tulla, jos työstä irtisanoutumisen syy on muutto toiselle paikkakunnalle > työnhaku voimaan.
Sit nostan ansiosidonnaista niin kauan kuin sitä tulee, laitan hakemuksen jokaiseen kunnanjohtajan jne. työpaikkaan 4 X kuussa, ja lopulta nostelen työmarkkinatukea. Jos alkaa olla rahallisesti tiukkaa, suostun johonkin 8 h / vko leikkityöhön, jotta saan toimeentulotukea.
Pidän ylimääräiset rahat patjan alla, jotta voin jo hyvissä ajoin todistaa tiliotteilta, että minulla ei ole ollut tilillä rahaa pitkään aikaan.
Minä tein näin jo Sipilän ministerikaudella, koska voin. Tosin patjan alla on rahaa lopuksi elämää. Toimeentulotukea en hae, mutta työmarkkinatuen otan ja saan vähän asumistukeakin vastikkeeseen. Pieksämäellä ei ole viiden tonnin asuntoja, mutta tule tänne Varkauteen. Nimikin on kuvaavampi ja paremmat kalavedet.
Vierailija kirjoitti:
Asumistukikeskustelun sijaan haluaisin keskustella ainakin omalla alueella jatkuvasti auki olevista työpaikoista, joissa anteliaasti tarjotaan esimerkiksi kaksi tunnin työvuoroa viikossa. Jatkuvasti on myös tarjolla "työntekijäpooli"-tyyppisiä töitä ja tarvittaessa töihin kutsuttavia myyjän paikkoja. Varsinkin noissa myyjän hommissa pitäisi tehdä tulosta ja myyntiä kauhealla sykkeellä ja sitten ei edes tarjota mitään minimitunteja.
Jotenkin vain voisi kuvitella, että olisi valtionkin kannalta parempi, jos henkilö on edes osa-aikatöissä ja nostelee jonkin verran sosiaalitukia sen sijaan, että makaa vain kotona möllöttämässä. Uskon kyllä, että töitä on ainakin fyysisesti kunnossa olevalle nuorehkolle henkilölle, jolla sosiaaliset taidot on ok, mutta se on jo erikoisempi ihme, jos tällainen henkilö löytää kokoaikaisen työpaikan noin vain.
Niin. Siitä pienestäkin palkasta kuitenkin maksat veroja ja osallistut näinollen sen sosiaalituen kustannuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en kertakaikkiaan käsitä tätä väitettä että työttömänä saa enemmän rahaa kuin työssäkäydessä.
Itse saan työttömänä 760e ja kun olin töissä sain 2000e.Maksoit tuosta 760 eurosta asumiskulut, laskut ja ruuat. Miten se on mahdollista yksinasuvana? Jätitkö kuitenkin esim. asumistuen huomioimatta?
Missä sanoin asuvani yksin?
Niin, yksin asuva saa tuohon asumistukea lisäksi, joskus myös toimeentulotukea, jolloin tulot on samaa luokkaa pienipalkkaisen työntekijän kanssa. Satasen takia ei kannata nostaa persettä sohvalta ja maksaa työssäkäyntikuluja.
No ei ole.
Ihan kuule itse maksan asumisen.
Lapsiakin minulla on.
Ja edelleen väitän että kukaan työtön ei saa enemmän rahaa mitä työssäkäyvä.