Lopetan mun pienipalkkaisen paskaduunin heti, jos asumistukea leikataan työssäkäyviltä
Nyt ollut hyvä lisä pieneen palkkaan ja töissä kannattanut käydäkin. Jään sitten työttömäksi ja saan käteen enemmän kuin työssäkäyvänä.
Kommentit (113)
Vierailija kirjoitti:
Kuka on niin luuseri että joutuu nostamaan valtiolta tukea vaikka käy töissä? :DDD
En edes tiennyt että töissä käyville maksetaan mitään tukia... Jos näin on niin kaikki pois ja vähän äkäseen! Palkalla on tultava toimeen.
Voi voi kun meno pahenee koko ajan. Työoloja huononnetaan, lisiä poistellaan, kohta vakkarit saa kenkää, kun "työttömät" on pakotettu tekemään samat duunit korvauksensa eteen. Pian kaikki käy sekä töissä, että fattan kassalla.
Vierailija kirjoitti:
Mä en kertakaikkiaan käsitä tätä väitettä että työttömänä saa enemmän rahaa kuin työssäkäydessä.
Itse saan työttömänä 760e ja kun olin töissä sain 2000e.
Maksoit tuosta 760 eurosta asumiskulut, laskut ja ruuat. Miten se on mahdollista yksinasuvana? Jätitkö kuitenkin esim. asumistuen huomioimatta?
Pääset tekemään työtä sitten halvemmalla, jos meinaat asumistukea saada ja sitä työtä mikä osoitetaan.
Toivottavasti myös m a m u t velvoitetaan tähän.
Vierailija kirjoitti:
Huvittavia nämä avaukset, kuka käskee olla paskaduunissa koko ikänsä? Kouluttaudu, pyri eteenpäin, usko tai älä ei kaikilla ole ollut kultalusikkaa perseessä, ihan itse nähnyt vaivaa isomman palkan eteen. Helpompi tietysti valittaa, no siinähän käivistelet.
Tai olisiko työnantajilta edellytettävä palkkaa johon ei tarvita mitään tukia päälle? Työllä pitäisi tulla toimeen.
Olen kasvatustieteen maisteri ja palkka on n 2000 e kk netto. Olen yh, joten kun 1000 e vuokra on maksettu, joudun hakemaan toimeentulotukea ja asumislisää. Tohtorin tutkinnosta ei ole päiväkodissa hyötyä. Ehkä opiskelen vielä 50 vuotiaana vaikka lähihoitajaksi he saavat lisien kanssa parempaa palkkaa.
Ottaa päähän nämä länkytykset koulutuksista. Mutta ehkä minulla ei ole arvoa eskariopena,olen tyhmä ilmoitti jonka työn osaa kuka vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka on niin luuseri että joutuu nostamaan valtiolta tukea vaikka käy töissä? :DDD
En edes tiennyt että töissä käyville maksetaan mitään tukia... Jos näin on niin kaikki pois ja vähän äkäseen! Palkalla on tultava toimeen.
Voi voi kun meno pahenee koko ajan. Työoloja huononnetaan, lisiä poistellaan, kohta vakkarit saa kenkää, kun "työttömät" on pakotettu tekemään samat duunit korvauksensa eteen. Pian kaikki käy sekä töissä, että fattan kassalla.
Ja Kokoomuksen kaverit kiittävät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en kertakaikkiaan käsitä tätä väitettä että työttömänä saa enemmän rahaa kuin työssäkäydessä.
Itse saan työttömänä 760e ja kun olin töissä sain 2000e.Maksoit tuosta 760 eurosta asumiskulut, laskut ja ruuat. Miten se on mahdollista yksinasuvana? Jätitkö kuitenkin esim. asumistuen huomioimatta?
Missä sanoin asuvani yksin?
Vierailija kirjoitti:
Pääset tekemään työtä sitten halvemmalla, jos meinaat asumistukea saada ja sitä työtä mikä osoitetaan.
Toivottavasti myös m a m u t velvoitetaan tähän.
Koitas päästä yli niistä m a m u i s t a s i.
Vierailija kirjoitti:
Olen kasvatustieteen maisteri ja palkka on n 2000 e kk netto. Olen yh, joten kun 1000 e vuokra on maksettu, joudun hakemaan toimeentulotukea ja asumislisää. Tohtorin tutkinnosta ei ole päiväkodissa hyötyä. Ehkä opiskelen vielä 50 vuotiaana vaikka lähihoitajaksi he saavat lisien kanssa parempaa palkkaa.
Ottaa päähän nämä länkytykset koulutuksista. Mutta ehkä minulla ei ole arvoa eskariopena,olen tyhmä ilmoitti jonka työn osaa kuka vain.
ja aikoinani valitsin tämän alan koska työ on ns varma työ jossa työttömyydestä ei ole pelkoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huvittavia nämä avaukset, kuka käskee olla paskaduunissa koko ikänsä? Kouluttaudu, pyri eteenpäin, usko tai älä ei kaikilla ole ollut kultalusikkaa perseessä, ihan itse nähnyt vaivaa isomman palkan eteen. Helpompi tietysti valittaa, no siinähän käivistelet.
Kuka ne paskaduunit sitten tekee? Ei-suomalaissyntyiset? Onko reilua? Kenellekään?
Samat tyypit kuin tähänkin asti.
Hallitus tekee myös toimeentulotuesta vastikkeellista, eli pitää mennä töihin, jotta saa toimeentulotukea. Jos ei pääse avoimilla työmarkkinoilla töihin, julkinen sektori (kunnat, valtio) järjestää työtä tai työtoimintaa.
Vierailija kirjoitti:
Paljon on sellaisiakin ihmisiä, jotka saavat 1500 tai alle nettona työstä, jopa kokoaikatyöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse saan työttömänä 760e ja kun olin töissä sain 2000e.Paljon on sellaisiakin ihmisiä, jotka saavat 1500 tai alle nettona työstä, jopa kokoaikatyöstä.
Silti palkka on aina enemmän kuin työmarkkinatuki.
Paras olisi passivoitua ihan kokonaan.
Jos itseäni alkaa työelämä tökkimään ihan kunnolla, säästän vähän rahaa ja ostan jostakin Pieksämäeltä jonkun 5000€:n yksiön. Ei pitäisi asumiskulut sen jälkeen paljon päätä vaivata, jonkun pikkuyksiön vastike ei pitäisi olla kovin iso. Kun asunto on maksettu, säästän vielä muutaman toimintatonnin rahaa, nostan ne käteiseksi patjan alle, lopetan työt ja muutan Pieksämäelle. Edes karenssia ei pitäisi tulla, jos työstä irtisanoutumisen syy on muutto toiselle paikkakunnalle > työnhaku voimaan.
Sit nostan ansiosidonnaista niin kauan kuin sitä tulee, laitan hakemuksen jokaiseen kunnanjohtajan jne. työpaikkaan 4 X kuussa, ja lopulta nostelen työmarkkinatukea. Jos alkaa olla rahallisesti tiukkaa, suostun johonkin 8 h / vko leikkityöhön, jotta saan toimeentulotukea.
Pidän ylimääräiset rahat patjan alla, jotta voin jo hyvissä ajoin todistaa tiliotteilta, että minulla ei ole ollut tilillä rahaa pitkään aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse saan työttömänä 760e ja kun olin töissä sain 2000e.Maksoit tuosta 760 eurosta asumiskulut, laskut ja ruuat. Miten se on mahdollista yksinasuvana? Jätitkö kuitenkin esim. asumistuen huomioimatta?
Missä sanoin asuvani yksin?
Kyllä, työssäkäyden jää enemmän käyttörahaa kuin työttömänä, jos joku muu maksaa asumisen, puolet asumisesta tai asuntosi on jo maksettu.
Nyt puhutaan työssäkäyvistä, vuokralla asuvista ihmisistä joilla on mahdollisesti lapsia, eli asumistuen saajista. Selvästikään sinä et siihen porukkaan kuulu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylläpäs pummeja kiukuttaa heti aamusta. Muistakaa, että toimeentulotukikin tulee jatkossa velvoittamaan sohvalta nousemista.
Miksi kiukuttaisi? Eihän tässä ole työttömänä mitään hätää, kun on osannut jo vuosikymmeniä sitten tehdä oikeanlaisia taloudellisia ratkaisuja.
et sitten ilmeisesti ole pummi.
Toki nostan työttömyyskorvausta, työtön kun olen. Kaikki otetaan mitä irti lähtee.
Oikeistolainen et sitten ainakaan ole.
Tuskin se keltään on pois.
Lopeta vaan.
Pääset sossupummiks - niinku varmaan koko sukusikin on jo...
tulevat leikkaukset jotka kohdistuvat liiaksi heikompi osaisiin jne ... tulevat vielä aiheuttamaan sen että elantoa ansaitaan ties millä keinoilla, esim:
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/48f54acc-8237-4621-a807-4c73b50a7f9c
mennään johonkin parkki firmaan ja kirjoitetaan tulospalkalla pysäköintivirhemaksuja tilanteissa joissa ei pysäköinti virhettä ... moni maksaa yksityiselle parkkifirmalle kun tietää että niillä on rahaa mennä oikeuteen
Sossunluukku on jakanut jo vuosia rahaa harkinnanvaraisesti. Sieltä on saanut jopa ihan töissäkäyvät.
Nyt on kuulemma jopa uhattu potkuilla sossuvirkailijoita, jos jakelevat huvikseen fyrkkaa juopoille ja smuguille.