Lopetan mun pienipalkkaisen paskaduunin heti, jos asumistukea leikataan työssäkäyviltä
Nyt ollut hyvä lisä pieneen palkkaan ja töissä kannattanut käydäkin. Jään sitten työttömäksi ja saan käteen enemmän kuin työssäkäyvänä.
Kommentit (113)
Asumistukien nosto ei nostanut vuokria.
Jossain puhuttiin että leikkaavat eläkkeissäkin yhdistelmästä kansaneläke ja työeläke. Yleensä tätä saa ne joilla on työhistoriaa, minulla oli matalapalkkatyöstä vuosia ennen sairastumista ja opinnot jäi kesken sairastumisen takia (-yritin siis parantaa elintasoani). Josta jäi mm opintolainaakin. Eli siis siitä hyötyy entistä vähemmän että on edes yrittänyt ennen eläköitymistään. Saa sitten varmaan saman kuin ne ketkä ei ole yrittäneet elämänsä kanssa mitään, jos kyseessä matalapalkka-ala. Tai sitten leikkaavat heiltäkin kansaneläkettä.
Vierailija kirjoitti:
Asumistukikeskustelun sijaan haluaisin keskustella ainakin omalla alueella jatkuvasti auki olevista työpaikoista, joissa anteliaasti tarjotaan esimerkiksi kaksi tunnin työvuoroa viikossa. Jatkuvasti on myös tarjolla "työntekijäpooli"-tyyppisiä töitä ja tarvittaessa töihin kutsuttavia myyjän paikkoja. Varsinkin noissa myyjän hommissa pitäisi tehdä tulosta ja myyntiä kauhealla sykkeellä ja sitten ei edes tarjota mitään minimitunteja.
Jotenkin vain voisi kuvitella, että olisi valtionkin kannalta parempi, jos henkilö on edes osa-aikatöissä ja nostelee jonkin verran sosiaalitukia sen sijaan, että makaa vain kotona möllöttämässä. Uskon kyllä, että töitä on ainakin fyysisesti kunnossa olevalle nuorehkolle henkilölle, jolla sosiaaliset taidot on ok, mutta se on jo erikoisempi ihme, jos tällainen henkilö löytää kokoaikaisen työpaikan noin vain.
Niitäkin töitä on vain muutamille tuhansille. Työttömiä se puolisen miljoonaa kuitenki aikuisten oikeasti. Siltähän se tuntuu ettei valtio pidä minään osa-aikatyötä vaikka on monilla aloilla yhtä tärkeää ja tarpeellista kuin kokoaikatyö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylläpäs pummeja kiukuttaa heti aamusta. Muistakaa, että toimeentulotukikin tulee jatkossa velvoittamaan sohvalta nousemista.
mihin heitä työnnetään? Ylikuormittuneiden työntekijöiden vaivoiksi? Lakaseen tehtaan lattioita tai vastaavaa? Jos työ on tuottavaa niin vasta sitten tuossa järkeä
Pitää orjan antaa suuhoito ja nostaa hametta/housuja tehtaan johtajalle.
En ole ollu päivääkään elämässäni työttömänä, enkä kyllä ajatellut ollakaan jos se minusta on kiinni (niinkuin koen, että suurimmalta osalta onkin). Kummallinen ajatustapa että työttömyys olisi jotenkin validi ja arvokas tapa elää ja olisi jotenkin ok valita työttömyys, jos on työpaikka ja mahdollisuus tehdä töitä. Ei tätä maailmaa rakenneta jälkipolville kotona makailemalla muiden elättinä. Huom. Aivan eri asia, jos ei saa töitä hakemisesta huolimatta, tai on kykenemätön tekemään töitä.
Pienelläkin palkalla on minusta parempi elää kuin elättinä.
Vierailija kirjoitti:
Mä en kertakaikkiaan käsitä tätä väitettä että työttömänä saa enemmän rahaa kuin työssäkäydessä.
Itse saan työttömänä 760e ja kun olin töissä sain 2000e.
Kun olin kokoaikatyössä sain käteen n.1600€ kuukaudessa. Nyt osa-aikatyön palkka +tuet sekä jos laskee mukaan kelan maksamat sähköt ja vedet niin saan käteen keskimäärin kuukaudessa 1700€. Palkan osuus . 300€/kk
Turhaan sitä pienipalkkaduunissa käy jos ei oo enää vuokran jälkeen varaa kuin näkkileipään ja veteen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylläpäs pummeja kiukuttaa heti aamusta. Muistakaa, että toimeentulotukikin tulee jatkossa velvoittamaan sohvalta nousemista.
mihin heitä työnnetään? Ylikuormittuneiden työntekijöiden vaivoiksi? Lakaseen tehtaan lattioita tai vastaavaa? Jos työ on tuottavaa niin vasta sitten tuossa järkeä
Pitää orjan antaa suuhoito ja nostaa hametta/housuja tehtaan johtajalle.
Mikä jottei kunhan siitä hommasta tehdään sopppari ja saa kunnollisen palkan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en kertakaikkiaan käsitä tätä väitettä että työttömänä saa enemmän rahaa kuin työssäkäydessä.
Itse saan työttömänä 760e ja kun olin töissä sain 2000e.Kun olin kokoaikatyössä sain käteen n.1600€ kuukaudessa. Nyt osa-aikatyön palkka +tuet sekä jos laskee mukaan kelan maksamat sähköt ja vedet niin saan käteen keskimäärin kuukaudessa 1700€. Palkan osuus . 300€/kk
Jos olet lapseton niin ei voi pitää paikkaansa. Et saa tuolla palkalla mitään tukia.
Kouluista kun oli puhe niin en mene yhteenkään koulutukseen. Ainoastaan oppisopimuksella voin mennä koska siitä saa suoraan varmasti työpaikan.
Edelleen pitää osaa porukasta muistuttaa siitä, että yhteiskunta toimii hyvin vain silloin, kun työttömyys on noin 6 %. Täystyöllisyys on tuhoisaa taloudelle, siinä työntekijät pystyvät kilpailuttamaan työnantajia paremmalla palkalla ja muilla eduilla.
Minusta on parempi, että työttöminä ovat työhaluttomat eikä he, jotka haluavat päästä töihin. Jos kaikki pitää tyällistää, niin sitten pitää aloittaa työn kierto. Silloin jokainen vuorollaan on työttömänä ja pääsee nauttimaan kadehtimistaan runsaista työttömyyseduista.
Minä alan nostamaan tt-tukea. Puhe vastikkeelisuudesta koski vain työttömiä. Itse asiassa tt-tuen saaminen tuo jatkossa mielenrauhaa kun on turvattu hajoavat kodinkoneet, terveydenhoidon maksut yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse saan työttömänä 760e ja kun olin töissä sain 2000e.Kun olin kokoaikatyössä sain käteen n.1600€ kuukaudessa. Nyt osa-aikatyön palkka +tuet sekä jos laskee mukaan kelan maksamat sähköt ja vedet niin saan käteen keskimäärin kuukaudessa 1700€. Palkan osuus . 300€/kk
Jos olet lapseton niin ei voi pitää paikkaansa. Et saa tuolla palkalla mitään tukia.
2 lasta asuu mun luona vuoroviikot. Olen etävanhempi .
Palkka+ toimeentulotuki,työmarkkinatuki,asumistuki + kela maksaa sähköt ja vedet . Kokoaikatyötä yritän löytää mutta ei se niin helppoa ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huvittavia nämä avaukset, kuka käskee olla paskaduunissa koko ikänsä? Kouluttaudu, pyri eteenpäin, usko tai älä ei kaikilla ole ollut kultalusikkaa perseessä, ihan itse nähnyt vaivaa isomman palkan eteen. Helpompi tietysti valittaa, no siinähän käivistelet.
Huvittavia nämä kommentit, kouluttaudu. Ei se ole niin itsestään selvää, että sinne kouluunkaan pääsee vaikka kuinka haluaisi ja kokisi olevansa motivoitunut.
Huvittavaa myös on että on näköjään ihmisiä jotka luulee että hyvä palkkaiseen työhön vain mennään.
Vierailija kirjoitti:
Kuka on niin luuseri että joutuu nostamaan valtiolta tukea vaikka käy töissä? :DDD
En edes tiennyt että töissä käyville maksetaan mitään tukia... Jos näin on niin kaikki pois ja vähän äkäseen! Palkalla on tultava toimeen.
Ehdotuksesi siis on että lopetetaan kaikki matalapalkkatyöt. Tämä sopii.
Toivottavasti katsotaan sitä tulotasoa, joku perhe voi saada tuhansia euroja tukia ja tosiaan pienipalkkainen työntekijä saa paljon vähemmän.
Mutta meillähän tuo tuki on ihan automaatti, aika hyvätuloiset saavat sitä omistusasuntoonsakin.
Mun mummonikin sai. Asui 4 h + k asunnossa yksinään. Eläke oli toki pieni, ja sen takia sai lähes kaikki kodinhoidot, lääkäri- ja sairaalamaksut ym maksutta eli kunta korvasi.
Säästi ihan mukavan rahan siitä pieneläkkeestään.
Säästöt meni kyllä sitten, kun joutui hoivalaitokseen sen asunnon pakollisiin kuluihin, asuntotuki loppui, kun ei enää asunut siinä asunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka on niin luuseri että joutuu nostamaan valtiolta tukea vaikka käy töissä? :DDD
En edes tiennyt että töissä käyville maksetaan mitään tukia... Jos näin on niin kaikki pois ja vähän äkäseen! Palkalla on tultava toimeen.
Helsinkiin tulee paljon tee se itse -ravintoloita. Asiakkaat saavat itse laittaa ruokansa ja tiskata sekä pestä ravintolan lattian. Tai sitten ulos syömään lähdetään Riihimäelle tai Forssaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huvittavia nämä avaukset, kuka käskee olla paskaduunissa koko ikänsä? Kouluttaudu, pyri eteenpäin, usko tai älä ei kaikilla ole ollut kultalusikkaa perseessä, ihan itse nähnyt vaivaa isomman palkan eteen. Helpompi tietysti valittaa, no siinähän käivistelet.
Huvittavia nämä kommentit, kouluttaudu. Ei se ole niin itsestään selvää, että sinne kouluunkaan pääsee vaikka kuinka haluaisi ja kokisi olevansa motivoitunut.
Huvittavaa myös on että on näköjään ihmisiä jotka luulee että hyvä palkkaiseen työhön vain mennään.
Täytyy varmaan kokeilla ja mennä vaan johki yritykseen ja marssia pomon toimistoon ja lyödä pankkitilin numero pomon eteen ja sanoa että laaditaanpa nyt soppari ja sen jälkeen aloitan työt ja sinä aloitat palkan maksamisen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsinkiin tulee paljon tee se itse -ravintoloita. Asiakkaat saavat itse laittaa ruokansa ja tiskata sekä pestä ravintolan lattian. Tai sitten ulos syömään lähdetään Riihimäelle tai Forssaan.
Itsepalvelukassojen lisäksi tulee itsepalveluhyllytys. Itsepalveluravintolassa teet ruokasi ja tikkaat astiasi. Itsepalvelupäiväkodissa jokainen käy hoitamassa lapsensa itse.
Emme tarvitse työpaikkoja joiden palkalla ei tule toimeen!
Kateellisen ulinaa. Ihmettelen vain, miten joku voi olla noin kateellinen toimeentulotuesta.