¤-¤ SYYSQ PERTSA ¤-¤
Kommentit (25)
Meillä myös lääkärireissu edessä,pojat nenät täynnä vihreetä räkää,keuhkot krohisee ihan korvalla kuunnellen ja kumpainenkin haroo korviaan.Tästäkö se taas alkaa!?
Neiti nro 2 lähtee tänään kyläreissuun tädille,sunnuntaina haemme ja pääsen viihdoin ikean kautta=)Pienet ilot!
Mukavaa perjantaita ja taudit kaikki hus pois!!!
L+5+rv 25
Voin vaan kuvitella, kun taudit kiertää koko katraan:(
Mua pelottaa koirankin kunto, kun lääkkeet loppuu viikonlopun aikana. Neulakokeiden tulokset tulee ehkä viikon päästä. Jos polo rupeaa taas oksentamaan lääkkeiden loputtua:(
Esikoiselle sain ajan lääkäriin reilun tunnin kuluttua. Mies tulee päivällä kotiin ja minä pääsen muutamaksi tunniksi töihin.
Nyt tarvitaan apua johonkin, kutsu käy...
T: Ynis
http://www.lintu75-2.vuodatus.net/blog/316446
Löysin linkin ruokapuolelta. Oiskohan hyvä jälkkäri jouluksi:)
Piti muuten sanoa Ville Valosta, että näytti mun mielestä ihan pultsarilta linnan juhlissa. Kyllä rokkarikin voi olla siistin näköinen ja joka tapauksessa pitäis kunnioittaa tollasia juhlia, oli sitten rokkari tai kuka tahansa. Paljoa en juhlia katsonut, mutta Villen bongasin jossain haastattelussa.
Lähden valmistautumaan lääkärireissuun.
Samaa toivon myös Jatulle ja Leannan katraalle. Meilla ehkä ollaan voiton puolella ***kopkop, kopuuttaa puuta*** Tosin Esikolla eilen kuumetta, jäi tänään kotiin lepäämään. Mies lähti äsken pienten kanssa ulos kokeilemaan ulkoilua, katsotaan miten käy. Alkavat kohta kirjaimellisesti kiivetä pitkin seiniä...
Nyt menen jatkamaan siivousta. Lakanat revin äsken sängyistä, ne ovat nyt pesussa, peitot ulkona tuultumassa. Imuroida pitää. Ja sitten laittamaan ruokaa ulkoilijoille.
Uudestaan sitten paremmalla aikaa.
Mimmu ja lapset x3
Kyllä on taudit sitkeessä!Typy ei onneks näytä pahemmin reagoivan siihe et puistot jää välii..Poika taas yskii mut ei ole mitenkää kipeä ni saa tarhassa purkaa energiansa(sitä kyllä silti riittäää viimiseen minuuttiin asti minkä valvoo).Tarhassa oli taa täitä löytyny,yks aaltojo meni...Pitäs kai tulla pakkasten et taudit kuolis.
Lapset nukkuu aamul 9asti :-) Ja pesin tukan suihkussa ja silti tääl ei ollu huuto päällä,ne ei tapellu :-) Toivoako??!!kysyy varovasti...
Täytyy laittaa ittesä valmiiksenneku vanhukset tulee..jotenki stressaa,varsinki ku ei olla ihan kunnossa.Vaikka on kyllä suuri apu ku tulevat..kauppohin pääsen ja su saan Ikealta mitä viimes sinne jäi,että pienet autot täälläki-autolla ruokakauppaa!
Paranemista kaikille!!!!!!
jatu
Ei ollut korvatulehdusta, eikä keuhkoista kuulunut mitään. Labrassa otettii näyte kyynelnesteestä. Voi siis olla myös virus, joten siinähän odotellaan paranemista.
Mies tulee ehkä tunnin päästä kotiin ja minä lähden vuorostani töihin. Anoppi lupasi kuskata pienemmän päiväkodista kotiin, niin mun ei tarvi kiirehtiä töistä heti takas. Mies toivottavasti saa kotona tehtyä töitä vielä.
Aamulla tuli vähän viitteitä siitä, että miehellä tosiaan työt stressaa ja se kostautuu myös kotona (jossa tietty omat haasteensa). S-postissa jo laitoinkin mitä eilen kuulin. Itsestäänselvyys, mutta kuinka moni toimii oikeasti niin, että puhuu sille jota asia koskee. Kuinka moni töissä valittaa niille joille aihetta on, kuinka moni sanoo suorat sanat kaverille joka on ärsyttänyt jo pitkään. Kuinka moni sanoo anopille, että älä puutu meidän elämään. Kuinka moni oikeasti kaataa ne mieltä vaivaavat asiat puolison ja perheen niskaan:( Kuinka moni perheen sisäinen kriisi johtuu oikeasti ihan ulkopuolisista asioista? Tässä mietittävää ainakin mulle (ja vielä enemmän ois miehelle, mutta millähän sen sais miettimään:).
No niin, menen tarjoamasta tynkäteorioitani:)
T: Ynis (alemmuuskompleksinen viisaiden sanojen suhteen) :)
Se taitais olla jo huolestuttavaa, jos ei hengitystä edes kuulisi.
Eilen kun päästiin kotiin niin Lilli oli ihan takiainen, ei olisi ollut hetkeäkään muuta kuin sylissä. Mittasin sitten kuumeen ja sitähän oli 38.0. Joten jäätiin tänään kotiin lepäilemään. Nyt ei ole enää kuumetta ja melkein normaalisti jaksaa olla. Kova yskä hänellä on ollut jo viikkokausia, joten toivottavasti tämä kuume lopettaa yskän.
Karea ihmettelen myös. Karellahan oli viime viikon alussa päivän verran kuumetta, ja kipua alamasulla, siinä virtsarakon paikkeilla. Mietin virtsatietulehdusta, mutta kun kuume meni päivässä ohi eikä kipuakaan enää ollut niin ei sitten menty lääkäriin. Siitä lähtien Kare on kuitenkin joka julmetun yö pissannut sänkyynsä :-/ niin voisikohan hänellä sittenkin olla pissatulehdus? Sehän on pojilla harvinainen käsittääkseni. Pyykkiä riiittää, kun kahden pojan lakanat pitää joka päivä pestä. Toinen Minirin-tuplaannoksesta huolimatta ja toinen nyt sitten tämän takia. Terkkariin soitin, omalääkäri on lomalla eikä sijaista ole, joten tervetuloa päivystykseen. Ei oikein nappaisi, mutta kai se on pakko.
Olisiko kellään teillä kokemusta vastaavasta? Tai muuten jotain viisasta sanottavaa?
Lilli haluaa katsoa Puuha-Pete videota, palaan myöhemmin jos ehdin. Tenttiinkin pitäisi lukea ja esseetä kirjoitella...
Puss och kram,
Ankkis ja [color=red]♥Lilli♥
Syysherran valitusta kun pissaa.Ja usein näyttää haroväliä ja itkee pipiä..Olisko virtsatien tulehdusta?Mutta kun kuumetta ei ole,olen lykännyt näytille menoa.Vaatiiko vt tulehdus aina kuumeen?Niin olen aina ajatellut.
No tänään sitten mainitsen kyseisestä asiasta kun illalla pääsemme lekuriin.
L
Mullahan niitä oli aikoinaan, vaikka muille jakaa. En muista, että koskaan ois ollut kuumetta. Viekää ihmeessä lapset näytille, jos on epäilystä. On viheliäinen tauti ja voi olla todella kipeä, ainakin tytöillä. Pahentuessaan voi levitä munuaisiin.
Ankkis:kyl mä tarkastasin onko tulehusta..Etkö sais lähetettä labraa joltain lääkäriltä ja sit vaan soittas tuloksen.Mun mielest tääl toimis noin ettei päivystysee sen takii...Ja ainaki ennen th pysty laittaa virtsaläheteen et sai näytteen viedä...
Samoin Leanna,kyl sulkisin tulehuksen eka pois...
Ynis:Asiaa puhut tuosta " pura kiukku kelle kuuluu" ..on vaa helpompi sille puolisolle :-(
jatu
Ja todellakin mies on se kiukun kohde. Puhui itse aamulla, että on aamupäivän palaverissa ja voi sen jälkeen tulla esikoisen kanssa kotiin. Seuraavaksi alkoi sanoa, että syö ensin ja tulee sitten. Että ois puolen päivän aikaan kotona. No, äsken soittelin ja koputtelin sata kertaa, että lopulta vastas ja siellähän se teki lähtöä vasta. Mitä ....ttiä sinne töihin enää kohta lähden. Kun oisin tiennyt, niin oisin suosiolla ollut kotona koko päivän. Ehdin jo töihinkin aamulla sanoa, että tuun iltapäiväksi sinne.
Joka kerta, kun vähän helpottaa oma fiilis ja päättää suunnata positiivisesti kohti joulua, niin jotain tällästä tulee. Kohta ottaa se jo päähän, että aina vaan lopulta väsähdän ja päätän unohtaa nää eripurat ja ärsytykset. Pitäis oikeasti vaikka huutaa naama punaisena ja oikeasti selvittää ne asiat. Viimeksikin puhuttiin, muttei varsinaisesti selvitetty mitään.
E N J A K S A!
T: Ynis, tällä kertaa raivottarena (miten niin mielialat heittelee)
Minä lähdin päivällä ovet paukkuen töihin. Latasin aika hyvällä teholla, vaikka vielä töihin ajellessa oli sellainen olo, etten saanut huutaa tarpeeksi enkä tarpeeksi lujaa. Mies myös sanoi, että ei nyt ole hyvä aika puhua. Siihen minä, että ollaan vaan puhumatta ikinä. Tuntuu oikeasti, että niitä kunnon keskusteluja käydään tosi vähän, vaikka tarvetta selvästi ois. Ehkä siinä vaiheessa, kun ois tilaisuus, niin ollaan liian väsyneitä eikä just sillä hetkellä kiinnosta puhua. Kuten nyt on mulla sellanen olo, että hohhoijaa, mitä sitä turhaan asioita jauhaa. Mies ei ole taas aiheeseen viitannut yhtään, vaikka minä olen koittanut edelleen tuoda esille joitain asioita. Ehkä odottaa lasten nukkumaanmenoa, ehkä sitä, että asiat menis itsestään ohi. Edelleen olen siis sitä mieltä, että mies eniten purkaa työkiireet ja -stressin kotona.
Olen harrastanut aika yksinpuhelua tänään. Miten meni Leannan lasten lääkärireissu? Entä Ankkis, oletteko käyneet vielä päivystyksessä tai missään?
Piiiitkään aikaan ei ole kuulunut mitään. Onko työ niellyt koko mamman? Toivottavasti kaikki ok!
Missäs väki luuraa?
Ymmärrän Ynis raivostumisesi ja turhautumisen. Meillä mies on kanssa ollut aina niin huono puhumaan, että olenkin joskus tuskaillut että valotoppakin on helpompi saada puhumaan kuin mies. Missäpä muualla ja kenellepä muulle ne sitten mököttää ja tiuskii, jos ei meille kotiväelle?
Joko Ankkis kävi lapsosen kanssa lääkärissä? Mitä sanoivat? Minusta tuntuu, että vti:n oireena voi olla yökastelu. Tämä on tällainen mutu vaan...
Tuttis tosiaan ulos kolostaan! Samoin Kukkuu, oletko ok?
Olen syönyt tänään niin paljon irtokarkkia, että ihan oksettaa. Yööööh. Ja silti vielä pitää tuota pussia rapisuttaa tuossa edessä vaan.
Miten Tea jaksaa, joko mies oli siellä selkäleikkauksessa?
Jokohan kohta päästäis kuulemaan Äitikuun ja prinssin kuulumisia? Innolla odotan!
Nyt ei irtoa enempää. Kaikki esiin, N-Y-T-!
Mimmu
Onni on ollut eilisestä lähtien käsittämättömän riippuvainen jomman kumman vanhemman seurasta. Eilen ei hetkeäkään olis viihtynyt yksin ja tänä aamuna aloitti heti vinkumaan: " Katotaan tietokoneelta Tomi Traktoria" . Sen siitä saa kun eilen menin näin tekemään. Ovat miehen kanssa katselleen ja väritelleet koneelta TT:a ja minä väitin Onnille, etten osais. En vaan jaksanut eilen enää kuunnella vinkumista kun mieskin oli myöhäseen töissä.
Tänään en kuitenkaan katsonut TT:a mistään Onnin kanssa. Paineltiin aamupäivästä kolmatta kertaa sinne lääkäriin allergia-asian tiimoilta - hirveässä lumisateessa, joka sitten muuttui rännäksi. Ja kolmas kerta toden sanoi, meidän reissu onnistu, ts. oltiin oikeassa paikassa oikeaan aikaan. Sitten kävelin hiki päässä vajaan tunnin matkan porukoille, että Onni sai mennä päikyille matkalla. Onnilta löytyi korvatulehdus!!! Eipä tuo ole kyllä valitellut. Nukkuu yönsä jne. Mutta ehkäpä tuo on syy tuohon pitkittyneeseen röhään ja nuhaan.
Yniksen tuntemuksia ymmärrän paremmin kuin hyvin. Itsehän lähdin Tampereelle juurikin noin; paukautin auton oven täysillä kiinni ja haistatin pitkät miehelle. No,nyt ollaan jo ihan paremmilla fiiliksillä vaikkei me mistään juuri olla puhuttu. Ja sehän se asian ydin mielläkin taitaa aina olla - kun ei enää osata puhua!
Onni tuossa muuten äsken tuli vinkumaan taas koneelle kun avasin tän masiinan ekan kerran tälle päivää. Hermostuin jo ihan hiiteen kun tuli tönimään tätä näppishyllyä, jolla tää läppäri on. Oon jotenkin väsynyt, ehkä noista pikkujouluista vielä, ettei tahtois jaksaa tuota kiukuttelua. Itki ja huusi ja kovaa ja mies sitten haki sen pois tästä huoneesta eikä päästänyt enää tänne. Sitten se jyrräsi keittiöjakkaraa (kielletty homma Onnilta) ja kaatoi tuolin. Mies sitten ärähti vähän siitä... Onska parka, huono päivä kaikilla tässä perheessä.
Nyt painelen tuonne perheen pariin. Ja palailen varmaan vielä.
Paranemista kaikkiin sairastupiin, paljon on taas tautia liikkeellä. Vai pitäskö sanoa että vieläkin!
T-P
Joidenkin näkee välillä s-postia lukeneen, joten saattavat lukea pinoakin:) Kiinni jäitte, sanokaa böö! :)
Minä istuin vajaa 2h sohvalla ja odotin sitä keskustelua, mutta ei sitten. Mies välillä koitti jotain muuta kysellä ja puhua. Vastasin hyvin lyhyesti ja huomasin, että ymmärsi mun olevan tosi kypsä. Mutta miksi ...tissä pitää istua vieressä vaan hiljaa ja kattoa telkkaria tai lukea lehteä tms. Minä en halua aina olla se alottaja. Miksi sen pitäis aina mennä niin, MIKSI??? Kärsimys on suuri, eikö toinen oikeasti välitä:( Jos välittäis, niin luulis saavan sanaisen arkkunsa auki eikä teeskentelevän kaiken olevan ok. En enää kelpuuta selitystä, että ei tiedä mitä sanois. Enkä sitä, että itse sanoin päivällä, että eihän mikään aika ei ole koskaan sopiva keskustelulle.
Minä joka viestin jälkeen ajattelen, etten enää pui näitä asioita täällä. Haluaisin antaa vähän erilaisen kuvan itsestäni ja perheestäni. Muistakaakin, että täällä tulee helposti vaan ne huonot asiat esille, joohan! Tuntuu nimittäin, että meitä on muutama harva jotka valittelee parisuhteestaan jne. Meneekö muilla niin hyvin, vai ettekö kerro vaan? Onko meillä oikeasti niin surkea tilanne mitä vois kuvitella? Minä kun luulen aina tän liittyvän vaan tähän pikkulapsielämään muutaman muun asian säestämänä. Ei sillä, että tän näin pitäis mennä siltikään, mutta ehkä tiedätte mitä tarkotan...
Meille kuuluu taas toiveikasta: Liima/tulehduskorva-Pönksy sai tänään putket. Kolmas kerta meni paremmin kuin edelliset, kun humautettiin kaasulla uneen, eikä lapsonen sitten ollut juurikaan pahoinvoiva. Viidet varavaatteet jäivät siis käyttämättä :) Peruutuspaikka saatiin, eikä jouduta maksamaan itseämme kipeäksi. Jorvissa ei enää leikata, joten Korvaklinikalla oltiin nyt. Mikä mukavinta, samalla lääkärillä, jolla käymme nykyisin Pikkujätissä.
Töissä on tuntunut tosi raskaalta juuri näiden korvajuttujen vuoksi. Olen ollut pois kokonaista kolme päivää, mutta tuntuu, että sekin on jo aivan sopimatonta. Huono-ope-fiilis siis, vaikka olen aivan varma siitä, että haluan olla sairaan lapsen kanssa kotona ja että olen väärässä työpaikassa, mikäli tämä ei käy. Kaikkein kurjin yllätys on ollut, että työpaikassa on hyväksytty hiljaisesti käytäntö, että pois voi olla vain, jos itse hankkii sijaisen. Voiko se edes olla laillista? Tuntuu, että uutena ei viitsi olla heti kaikesta valittamassa. Itse kyllä voin mennä töihin melkein missä kunnossa tahansa, mutta jos lapsellakaan ei ole oikeus sairastaa, omat rajani tulevat vastaan. Muut syysopet: Mikä teillä poissaolokäytäntö ja suhtautumistapa?
Ihanaa kuulla, että Enkelillä ja tytöillä menee paremmin!
Kukkuulle on tulossa www-postia...
Nyt en omalta navaltani muista enempää.
Kiitos kysymästä, ei käyty sitten lääkärissä, auto kun oli päivän huollossa ja kamala ilma... Kun ei jätkä nyt ole kipeän oloinen niin ajattelin että asia voi odottaa maanantaihin ettei tarvitse päivystyksessä jonotella. Jos muita oireita kuin yöpissailu tulee niin sitten tietty päivystykseen, mutta toistaiseksi odotellaan.
Parisuhteellisuudesta: Olet oikeassa Ynis, silloin kun menee huonosti niin tulee paljon herkemmin tarvetta purkaa paineita tänne. Silloin kun menee hyvin niin siitä ei niin paljoa tule kerrottua. Liekö takana muinainen viisaus että " kellä onni on se onnen kätkeköön..." Kaiken uhalla kerron kuitenkin, että meillä menee taas paremmin, koko syksy olikin aika kireää mutta nyt on taas iso L löytynyt ja muutenkin tuntuu mukavalta. Toivottavasti teilläkin löytyisi taas yhteinen sävel.
Lempo, meilläkin (no, sama työnantaja) on tuo käytäntö että pois saa olla vain jos itse hoitaa sijaisen. Mutta tämä pätee vain sellaisiin poissaoloihin jotka voi tietää etukäteen. Jos itse sairastun tai lapsi sairastuu niin vararehtori rupeaa soittelemaan sijaisehdokkaille. Mutta meillä on kummallinen sääntö: Vuoden aikana saa olla palkallisesti vain kolme kertaa per lapsi hoitamassa sairasta lasta kotona! Jos menee sen yli niin sitten pitää olla palkattomasti. Pöyristyttävää minusta! Ei kai missään muualla noin voi olla?
Nyt pitää hätistellä poikia sänkyyn - pelaavat vielä Unoa Karen parvisängyssä, mies on nukuttamassa Lilliä. Mukavaa viikonlopun alkua kaikille! Minäpä pääsen huomenna kampaajalle ja sitten miehen kanssa kahdestaan joululahjaostoksille, minun vanhemmat hoitavat lapsia sen aikaa. Ihanaa!
Puss och kram,
Ankkis ja [color=red]♥Lilli♥
Paluu eiliseen:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9022500&p=1&mpage=2&tmode…
Arvatkaa missä minä olen? Valitettavasti ei mitään eksoottista ja kivaa, vaan olen esikoisen kanssa kotona. Silmätulehdus paheni TAAAAAAS! Aamulla oli luomet liimattu rähmällä kiinni. Muuten ei näytä kauhean pahalta vielä. Mutta jälleen lääkekuuri vielä päällä. Nyt en pääse terveyskeskukseen edes jonoon puhelimella. Alkaa hieman ärsyttää! Tyttö on myös yskinyt kohta 3 viikkoa, joten senkin takia haluan jo lääkäriin (ei tarvi pelkästään arpoa kannattaako ton silmän takia taas mennä). Tyynyliinat yms. vaihdettu, unipeitto pesty, myös pk:n tyynyliinan pyysin vaihtamaan. Huoh!
Kyllä minä vien lääkäriin, kun vaan saisin soitettua sen ajan edes. Kohta omakustanteisesti Pikkujättiin:(