Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

wifi-tietäjiä

Vierailija
15.02.2025 |

Kuulkaas, kun mulla on on vanhaan puhelimeen, jossa ei kyllä ole enää simiä, mutta akkua silloin tällöin lataan, kun tuo puhelin on tuossa vähän kuin herätyskellon asemassa! Niin, tuota huomasin, että mulla oli jäänyt siihen puhelimeen wifi-päälle, eli se oli auki siinä puhelimessa. 

No, mut voiko joku käyttää tuota wifiä hyväkseen, jos se näkyy jotenkin hänelle silloin kun siinä puhelimessa on virtaa akussa. Voiko joku tunkea linjalle, ja jos voi, niin pääseeks sen näkemään mitä minä netissä teen, vaikken sitä puhelinta enää mitenkään käytä muuten kuin just se herätyskello.

Kattelin modeemin asetuksia, ja siellä näkyi tuo puhelin kytkettynä wifiin...

Puhelimessa ei tietenkään ole nää mitään tietosuojaohjelmaakaan, kun en sitä ole käyttänyt.

Ja toisaalta sitten samalla puhelinmerkillä näkyy joskus julkisessa wifi-listassa joku tuolla puhelinmerkillä nimetty yhteys, jonka perässä on sitten nimi ANTTI! Mun vainoajan etunimi on ANTTI!

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä kohtaa sinua it-gurua paremmin auttaa päälääkäri.

Vierailija
2/19 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku toinen voi käyttää wifiäsi jos siinä ei ole salasanaa tai jos joku arvaa salasanasi tai hakkeroituu yhteyteesi. Sen puhelimen kanssa asialla ei ole mitään tekemistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sen pitäisi tietää sun wifin salasana. Jos tietää sun Wifin salasanan on tainnut nytten syyllistyä laittomuuksiin 

Vierailija
4/19 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai sen pitäisi tietää sun wifin salasana. Jos tietää sun Wifin salasanan on tainnut nytten syyllistyä laittomuuksiin 

NIin juu. 

Vierailija
5/19 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kytke puhelimestasi wifi pois päältä. Käynnistä puhelin uudelleen. Ongelma ratkaistu.

Vierailija
6/19 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sun puhelin näkyy wifissä jäätyään sinne muistiin niin poista se. Luuri ei saa yhteyttä wifiin ilman simiä eikä wifi luuriin.

Vierailija
7/19 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku toinen voi käyttää wifiäsi jos siinä ei ole salasanaa tai jos joku arvaa salasanasi tai hakkeroituu yhteyteesi. Sen puhelimen kanssa asialla ei ole mitään tekemistä.

Just, niin pitkä salasana, ettei takuulla ihan heti pysty arvaamaan.

Toisaalta, jos se on jotenkin osannut kytkeytyä mun modeemiin... siitä kun en ole kirjautumissalasanaa ennen tätä päivää vaihtanut oletuksesta johonkin muuhun.

Vierailija
8/19 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sun puhelin näkyy wifissä jäätyään sinne muistiin niin poista se. Luuri ei saa yhteyttä wifiin ilman simiä eikä wifi luuriin.

No, se mun oma puhelin ei ole näkynyt  siinä wifi-listassa jonka olen itselleni saanut näkyviin. Mutta nyt se näkyi tuolla modeemin tarjoamassa listassa, tosin ilman sitä ANTTI-nimeä perässä. Ja tietenkin pistin sen wifi:n siitä puhelimesta nyt pois.

Vierailija
9/19 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sillä on ollut pääsy wifiisi niin puhelimeesi on voitu jo asentaa mitä tahansa mikä kytkee sen wifisi jne päälle itsestään kun et huomaa jne. 

Vierailija
10/19 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta rikkoa puhelin vasaralla tai jollakin muulla sopivalla välineellä ja ostaa herätyskello.

Vierailija
11/19 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ja nyt mä kattelen tästä vanhasta puhelimesta muista yhteyksiä. Bluetoothin otin pois päältä.

Mut sitte täällä on kannettava wifi-yhteyspiste. ja sieltä näkyy jokin sellainen puhelinmerkki, jota mulla ei ole koskaan ollutkaan. 

Vierailija
12/19 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parasta rikkoa puhelin vasaralla tai jollakin muulla sopivalla välineellä ja ostaa herätyskello.

Niinkö. Ai siksi kun joku mahdollinen rikollinen käyttää linjoja hyväkseen.

RIKOLLINEN SE ON JOKA TOISEN OMAAN SORTUU!

Vierailija
13/19 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä kohtaa sinua it-gurua paremmin auttaa päälääkäri.

Onko tämä nyt se kuuluisa rodman-kokoontuminen!

Haloo, Antti!

Vierailija
14/19 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, ja nyt mä kattelen tästä vanhasta puhelimesta muista yhteyksiä. Bluetoothin otin pois päältä.

Mut sitte täällä on kannettava wifi-yhteyspiste. ja sieltä näkyy jokin sellainen puhelinmerkki, jota mulla ei ole koskaan ollutkaan. 

Se näyttää naapureiden wifi-yhteydet jotka ovat kantaman päässä...

Vierailija
15/19 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä kohtaa sinua it-gurua paremmin auttaa päälää

Sua auttaa vankeinhuoltolaitos.

Mut kerros mulla, sinä kun kaiken handlaat, onko modeemien nettiosoite kaikilla sama. Noooo, onko admin-salasana oletuksena sama, nooooooo....

Mitäs ei kun sisään vaan!

ootko sinä muuten se rikollinen.

Ja poistoon menee, kun sulle tässä vastaillaan. Toivottavasti jäät poliisin haaviin jo piankin!

Vierailija
16/19 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se näyttää naapureiden wifi-yhteydet jotka ovat kantaman päässä...

Juu, kyl mä sen tiedän, että se julkinen wifi-yhteyksien listaus, jossa näkyy siis suojatutkin ytheydet, näyttää ne jotka ovat kantaman päässä.

MUTTA TUO YHTEYSPISTE! On eri asia!

Vierailija
17/19 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi siihen wifiin päästä mutta ei sillä pääse nettiin. Toki osaava paikallinen "Edward Snowden" pystyy peukaloimaan puhelintasi, mutta normaalioloissa homma jää edelleen siihen. On toki mahdollista että puhelinta voi käyttää valetukiasemana eli sillanpääasemana muiden hakkerointiin. Heikkoja wifi-verkkojahan on käytetty niiden  omistajien tietämättä naapuritaloa vastaan tehtyihin verkkohyökkäyksiin. On siis etsitty hyvin suojatun kohteen läheltä heikkoja verkkoja naapurista. 

Vierailija
18/19 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee ilmoitus operaattorisi abuse linjaan ja sen jälkeen rimosilmoitus poliisille. Ei kannata viivytellä näiden kanssa.

Vierailija
19/19 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä kohtaa sinua it-gurua paremmin auttaa päälää

Sua auttaa vankeinhuoltolaitos.

Mut kerros mulla, sinä kun kaiken handlaat, onko modeemien nettiosoite kaikilla sama. Noooo, onko admin-salasana oletuksena sama, nooooooo....

Mitäs ei kun sisään vaan!

ootko sinä muuten se rikollinen.

Ja poistoon menee, kun sulle tässä vastaillaan. Toivottavasti jäät poliisin haaviin jo piankin!

Ja sit kun pääsee sisään, niin sithän sitä näkee kaikki wifin tiedotkin!

Täytyy kai hankkia uusi modeemi, jos siinä on eri nettiosoite... ja sitte vaihtaa kaikki salasanat. se hullu on jo mun koneella... STANAN RIKOLLINEN JENGINSÄ KANSSA!