Kuinka usein sinua kehutaan kauniiksi?
Itse saan päivittäin kehuja kauneudesta. Oma mies, omat lapset, kampaaja ja työkaverit kehuu. Myös töissä asiakkaat kehuvat esim Palaverin alussa saatetaan sanoa että täällähän on kaunottaria ja samalla katsotaan minua.
Tämä on oikeasti hämmentävää. Myös viihteellä saatetaan baarissa kehua ulkonäköä. Myös kaupassa minut on pysäyttänyt tuntematon mies ja kehui ulkonäköä ja vartaloani, kysyi olenko sinkku ja lähdenkö treffeille hänen kanssaan (vastasin että olen parisuhteessa, kiitos ei)
Kommentit (46)
Minua on aina ahdistanut, jos joku kommentoi ulkonäköäni. Haluan olla rauhassa enkä kaipaa kenenkään huomiota. Ja kyllä, etenkin nuorempana sain paljon kehuja ulkonäöstäni. Tuntemattomat ihmiset saattoivat kävellä vastaan, pysähtyä kohdalleni ja sanoa, että onpa kaunis tyttö/ nainen jne.
Nykyään vanhempana saan pääsääntöisesti olla tuolta jo rauhassa ja nautin tästä.
Aika usein. Mun lapsiakin on ihan tuntemattomat kehuneet kauniiksi moneen kertaan.
Vierailija kirjoitti:
Minua on aina ahdistanut, jos joku kommentoi ulkonäköäni. Haluan olla rauhassa enkä kaipaa kenenkään huomiota. Ja kyllä, etenkin nuorempana sain paljon kehuja ulkonäöstäni. Tuntemattomat ihmiset saattoivat kävellä vastaan, pysähtyä kohdalleni ja sanoa, että onpa kaunis tyttö/ nainen jne.
Nykyään vanhempana saan pääsääntöisesti olla tuolta jo rauhassa ja nautin tästä.
Sama homma, inhosin nuorempana kuolaavia katseita, iljettäviä kommentteja jne. Usein vielä aika karmeilta tyypeiltä. Vieläkin joskus joku tuojottaa ja ihmettelen eikö tälläinen tätikään saa rauhassa olla.
Yhden käden sormilla laskettavissa vuoden sisällä sanotut kerrat :D Töpselinenäinen persjalka olen minäkin kuten joku osuvasti aiemmin totesi. Siihen päälle ylipaino niin ei pääse kehuissa paistattelemaan.
Joitakin kertoja elämän aikana. Olen usein "ihan hyvännäköinen" tai sitten joskus on komeaksi naiseksi sanottu.
En ole kyllä enää kaunis.
-n50
Eipä oo tähän ikään (34 v) mennessä kehunut muut kuin äitini ja yksi 60+ v työkaveri. Miehiltä en ole koskaan saanut positiivista kommenttia ulkonäöstäni, päin vastoin haukkuja vain.
En koskaan :D Mulle kerran sanottiin, että kannattaa olla kiitollinen, kun naisena saa niin paljon kehuja. No en kyllä niitä saa, mutta saisivat muutenkin varmaan sen verran vaivaantuneeksi, että ei kamalasti haittaa.
Nuorena aina. Nyt keski-ikäisenä joku 70 v setä aina kehuu kauniiksi.
Vierailija kirjoitti:
joka päivä mies kehuu
Mulla kans mies kehuu kauniiksi joka aamu kun herään kuola poskella.
Vierailija kirjoitti:
En koskaan :D Mulle kerran sanottiin, että kannattaa olla kiitollinen, kun naisena saa niin paljon kehuja. No en kyllä niitä saa, mutta saisivat muutenkin varmaan sen verran vaivaantuneeksi, että ei kamalasti haittaa.
Eikä niistä ole mitään hyötyä vaikka kehuttaisiin kuinka paljon. Mun ulkonäkö otetaan esille hämmentävän usein.
T. Vastentahtoisesti sinkku
Voi kun vielä kuulisikin tuollaista. Olen varmaan liian vanha jo. Nuorena kuulin enemmän. Viimeksi miesystävä kehui syksyllä 2021.
N43
Vierailija kirjoitti:
Riippuu kenen kanssa olen. Jos oma mies, ei mitään kehuja. Jos tuttu mies, kehuu jatkuvasti.
Tämäpä. Aika surullista tämä tilanne itselläkin. En niin välittäisi muiden kehuista, mutta muut kehuu. Kaipaisin kehuja vain mieheltäni. Ei kehu (vaikka meillä muuten on ihana parisuhde ja minä kehun häntä).
Mulle tapahtuu samaa päivittäin. Vaikka olisi kuinka påcga päivä, aina se jaksaa piristää:)
Usein sanotaan näyttäväksi ja naiselliseksi. Kauneus taitaa olla enemmän nuorempien naisten ominaisuus.
N43
Ei kukaan koska eivät ole halunneet valehdella
Nykyisin hyvin harvoin. Olen reippaasti plle 40v. Mutta olin hiljattain vanhainkodissa ja dementoitunut töksäyttelevä mummo (ei siis omani😂) sanoi, että kyllä olen kaunis. Lämmitti mieltä.