Mikä osa-aikatyö ei veisi liikaa voimia?
Uuvun vähästäkin työstä, jos siihen liittyy ihmisten kanssa työskentelyä. Jauhan keskusteluja vapaa-ajallakin mielessäni vielä pitkän ajan jälkeen.
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Hotellin siivous?
Tää on oikeasti yksi raskaimpia töitä. Huoneet siistitään ja lakanat vaihdetaan minuuttiaikataululla. Usein samalla rätillä pyyhkäistään koko huone vessasta pöytiin ja ovenkahvoihin. Tuttuni teki tuota, kaikki työkaverit olivat köyhistä maista. Palkka surkea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hotellin siivous?
Tää on oikeasti yksi raskaimpia töitä. Huoneet siistitään ja lakanat vaihdetaan minuuttiaikataululla. Usein samalla rätillä pyyhkäistään koko huone vessasta pöytiin ja ovenkahvoihin. Tuttuni teki tuota, kaikki työkaverit olivat köyhistä maista. Palkka surkea.
Onko muita ehdotuksia?
Mulla on sama ongelma. Nyt on vielä teini kotona asumassa ja sen takia olen niin uupunut etten kykene mihinkään muuhun. Kunhan muuttaa pois niin saatan ehkä löytää energiaa muutamaksi tunniksi muutamana päivänä viikossa. Hermosti ei vain kertakaikkiaan rauhoitu. Kun saisikin siivota jossain ihan yksin ilman kenenkään näkemistä. Vaikka jokin toimiston iltasiivous/ liikuntapaikan tai tyhjä koulu.
Vierailija kirjoitti:
Koiran ulkoiluttajan työ.
Kuinka moni palkkaa ulkoiluttajan??
Joku, mistä tykkäät. Minä teen lähihoitajan hommia vanhuspuolella enemmän harrastuksena kuin rahan takia, koska nautin ihmisten hoitamisesta ja auttamisesta.
Vierailija kirjoitti:
tykkään auttaa, neuvoa ja opastaa ihmisiä heidän ongelmissaan. Jälkimmäistä jaksan enemmän. Silti en jaksaisi kovin paljoa ihmisiä ja sosiaaliset suhteeni kuolevat sosiaalisen työn vuoksi, koska en vain enää jaksa ketään työn lisäksi.
Minulle tuli mieleen turisti- tai retkeilyopas, mutta paikkoja ei taida kauhean paljon olla, ja jälkimmäinen vaatisi sen, että jaksaa kävellä säässä kuin säässä. Muutenkin tuollainen työ on usein vuodenaikasidonnaista.
Mutta jos on esim. bussissa kiertoajeluoppaana, niin ei yleensä tarvitse myydä miään, eikä yksi työvuoro kestä koko päivää (ei ainakaan kaikissa tapauksissa).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Amerikassa ehkä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Amerikassa ehkä
Onko ap Amerikassa?
Minä helpoti väsyvänä teen henk.koht.avustaja töitä osa-aikaisesti. Helpot avustettavat.
Vierailija kirjoitti:
Minä helpoti väsyvänä teen henk.koht.avustaja töitä osa-aikaisesti. Helpot avustettavat.
Mistä löysit helppoja?
Mulla väsymisen lisäksi heikko vastustuskyky. Saattaa olla 6+ flunssaa vuodessa. Eli vaikka saisin töitä niin pian olen saikulla ja pomo epäilee...
Mulla vähän sama ongelma. Olen oikeasti hyvä asiakaspalvelussa ja jaksan sitä jonkin verran, mutta tosiaankin aika vähän. Siinä on kyllä eroa, minkä tyyppistä asiakaspalvelua tekee. Inhoan myymistä ja kassan käyttöä ja jatkuvaa saatavilla oloa sekä sitä, jos pitää "vaatia" asiakkaalta jotain. Mutta tykkään auttaa, neuvoa ja opastaa ihmisiä heidän ongelmissaan. Jälkimmäistä jaksan enemmän. Silti en jaksaisi kovin paljoa ihmisiä ja sosiaaliset suhteeni kuolevat sosiaalisen työn vuoksi, koska en vain enää jaksa ketään työn lisäksi.