Lihava lääkäri. Kärsiikö uskottavuus?
Kävin eilen lääkärissä. Viereiseen huoneeseen potilaan kutsunut lääkäri oli lihava, pallomahainen mies. Minua hoitanut oli hyvin hoikka nainen.
Itse olen normaalipainoinen eikä käynnillä käsitelty painoa, mutta ylipaino on riskitekijä sairaudelle, jonka epäilyn vuoksi menin lääkäriin. Mietinpä vaan, miltä tuntuisi kuulla ohjeita laihduttaa lääkäriltä, joka on itse lihava. Motivoisiko noudattamaan?
Kommentit (7)
Kyllähän se niin on että jos on edustavinaan jotain esimerkiksi terveyttä ja hyvää kuntoa, niin silloin pitää olla itsekin kunnossa ja terve kaikin puolin. Eihän nää lihavat personal treineritkään kauhean uskottavia ole, jotka ei saa itse edes liikkeitä tehtyä ja seisoo vaan vieressä neuvomassa.
Kuvitteleeko ap, että lääkärikäynnillä annetut ohjeet ovat aina lääkärin itsensä keksimät?
En ole ikinä nähnyt lihavaa lääkäriä ja jos näkisin niin marssisin vastaanotolta pois ja hoitaisin leikkauksen vaikka itte, prkl.
Lääkärin työ on älyllistä työtä. Jos pää toimii, niin se riittää. Ihan sama mitä lääkäri painaa. Sosiaalisilla taidoilla on merkitystä, ei painolla.
Motivoisi. En elä lääkärin vartalossa tai hänen elämäänsä. Luultavasti myös tietäisi mistä puhuisi.