Uusi hallitus lopettaa ilmaisen sossurahan jakamisen - sen saamiseksi pitää ens vuoden alusta mennä töihin minne vaan
Ootko miettinyt päiväkotien siivojan hommia? Se vois olla sun hommas ens vuoden alusta
"Tuleva hallitus aikoo patistaa töihin toimeentulotukea nostavat työnhakijat. Iltalehden tietojen mukaan ideana on lisätä toimeentulotuen nostamisen vastikkeellisuutta. Sen saamiseksi henkilön pitäisi tulevaisuudessa ottaa vastaan julkisen sektorin osoittamaa työtä tai muuta työtä.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/66d01a85-9a01-486f-8ba7-e0245b6a6…
Kommentit (1383)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä menee jollekulle tunteisiin. Ihan pitää jotain vastiketta tai tikkua pistää ristiin ilmaisen rahan eteen?
Oletko lapsi, opiskelija, sairas (tähän voi lukea myös alkoholismin ja huumeet) vai eläkkeellä? Jollet ole mikään näistä niin millä perusteella sinua pitää vuosikaudet ruokkia ja ymmärtää? Valtiolla on jo velkaa korkoineen sinun takiasi. Ja kun teitä on paljon saadaan iso velka ja kaivat itsekin omaa monttuasi, tässä maassa mätänee koko systeemi joka heittää lopulta sinutkin heitteille kuolemaan.
NO KUN KAIKILLE EI OLE NIITÄ TÖITÄ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! PISTÄKÄÄ NYT SAAKELI SE SINNE KAALIINNE JO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Töihin ei voi myöskään mennä, ellei siihen tule valituksi ensin!
Tuossa katsellut n. 10v. naapurin sairaseläkkeellä olevaa muijaa, jonkinlainen hermovamma kädessä joka kuulemma estää työnteon. Tosin ei näytä estävän päivittäistä röökinpolttoa ja kännäämistä. Viime viikolla näin, kun tämä työkyvytön ihan omin kätösin raahasi naapurin roinia roskalavalle, mikä pitäisi olla täysin mahdotonta hänen diagnooseillaan. Mies käy duunissa ja elättää koko perheen, harmittaa miehen puolesta, että on tuollainen vaimo. Nämä nk. ennenaikaiselle sairaseläkkeelle jääneet pitäisi oikeasti tsekata säännöllisin väliajoin tai jopa tehdä vastaavaa mitä vakuutusyhtiöt tekevät, että vakuutusetsivä tsekkaamaan miten se elämä oikein menee diagnoosien jälkeen. Eduskuntaanhan pääsi tämä eräs Persujen Oululainen Olli Immonen, joka oli sairaseläkkeellä ennen kansanedustajanpestiään nk.selkävaivojen vuoksi ja yllättäen oli kovinkin työkykyinen kun sai paikan Arkadianmäelle. Eli syytä olisi tehdä näitä säännöllisiä tarkistuksia sairaseläkeläisille, että nämä feikit saadaan kiinni.
ex persustelija kirjoitti:
Persut taas täällä töpinöissään kun ei heistä muuhun OLE,,Tuleva hallitus kaatuu 1v sisällä,ja persut ovat oooopppooosiiiitiiooosssa :))) ja nyttenkin kaikki paska kolattaa persujen ÄÄNESTÄJIIN :)))))
Ei tästä ole kun tovi kun haukuttiin ja rankasti ed. hallitusta. Koeta jo päättää ketä kannatat
Vierailija kirjoitti:
Mulla on nyt agendana laittaa luuta kurkkuun kaikille täällä nyt ulisijoille jotka itkee, kun pitää ryhdistäytyä ja alkaa miettimään, miten tulla toimeen ilman yhteiskunnan maksamaa korvausta siitä, ettei mikään huvita tai piruuttaan ollaan elättinä !
No kyllähän ne tuet edelleen juoksee. Ei niitä olla lakkauttamassa.
Kyylääjien ja kiusaajien aika on koittanut. Jos luulette etää liioittelen, lukaiskaa oikeistolaisten kommentteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iso osa näistä ihmisistä on töihin kykenemättömiä monisairaita ihmisiä. Mitäkön työtä nämä ihmiset laitetaan tekemään?
Sosiaalityöntekijä vastaa: ja ihan ovat työikäisiä ja työkuntoisia suurin osa. Työkyvyttömyysdiagnoosit - jos niitä on - itse kehiteltyjä; eivät lääkärin diagnooseja.
Tässä hyviä ns. ryskätöitä näille joutilaille: Risusavotta, ojan kaivuu, teiden kunnostaminen eli asfalttihommat, roskien keruu tien pientareilta, sisältää myös koiran kakat, kadun lakaisut, häpeäpaaluna olo, eli ihmiset voivat purkaa vihojaan ja turhautumisiaan näihin ihmisraunioihin. Laitetaan toimeentulotukiasiakkaat esim torille sumppuun ja sitten kaikki halukkaat voivat heitellä heitä esim. mädillä tomaateille ja haukkua heitä luusereiksi.
Asfalttityöntekijän palkka on nykyään jopa 6000€. hyvin haluttu työpaikka.
Ongelmana alalla oli ainakin ennen, yli 10v. sitten "ylikoulutus" eli työkkärikin koulutti nonstoppina asfalttimiehiä, ja koulutukseen sisältyi pitkä ja perusteellinen "työharjoittelu".Eli valmistuttuaan asfalttimiehet jäivät ilman työpaikkaa, koska kaikki asfalttityöt Suomessa hoidettiin alalle opiskelevilla ilmaisilla työharjoittelijoilla. Tästä puhuttiin aikoinaan paljon, että valtio käyttää härskisti hyväkseen tätä systeemiä. Toivottavasti asiat on muuttuneet.
Ojankaivuu heh! On siinä ex kampaamoyrittäjä Irma ihmeissään kun hänelle sanotaan, että tossa on kaivuri, hyppää puikkoihin ja se oja pitäis saada tähän.
Risusavotta harjoittelija Risto, entinen kirjastovirkailija pistetään metsään risusavottaan, hänelle isketään metsurin kamppeet ja järeä raivaussaha ja sanotaan, että kato ny pölvästi: nämä ovat niitä taimia joita ei saa satuttaa. Raivaat vain nämä rikkataimet varjostamasta näitä istutustaimia kai nyt eroitat säilytettävät ja raìvattavat taimet toisistaan...? Tää ala pitäis raivata ja o ny varovainen sen vehkeen kanssa ettet ittees telo. pidä terä kaukana ittestäs ja älä kompuroi.No jäähän jäljelle kuitenkin se häpeäpaaluna tai aidan tolppana olo. Niihin hommiin luulisi kaikkien huono osaisten sentään vielä kelpaavan..
Vierailija kirjoitti:
Katsoin ihan piruuttani noita avoimia työpaikkoja. Kokoaikatyö, yli 12 kk. Oli joka lähtöön töitä.
Oliko niin paljon eri aloilta, että varmasti riittää kaikille työttömille?
Vierailija kirjoitti:
Katsoin ihan piruuttani noita avoimia työpaikkoja. Kokoaikatyö, yli 12 kk. Oli joka lähtöön töitä.
Ymmärrätkö, että jokaista paikkaa kohden on jopa satoja hakijoita ja aina heistä palkataan vain yksi. Loput ovat edelleen työttömiä.
Vierailija kirjoitti:
Jaa, mun työssäkäyntialueella noin 10 paikkaa ja kaikkiin tarvitaan koulutus mitä mulla ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, mun työssäkäyntialueella noin 10 paikkaa ja kaikkiin tarvitaan koulutus mitä mulla ei ole.
No mikset kouluttaudu? Mikäli nykyisellä koulutuksella / osaamisella ei töitä löydy, niin olisiko syytä tehdä asialle jotain?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrätkö, että jokaista paikkaa kohden on jopa satoja hakijoita ja aina heistä palkataan vain yksi. Loput ovat edelleen työttömiä.
Oikeasti jokaista paikkaa kohden ei ole satoja hakijoita. Joitakin ei hae kukaan ja osaa voi hakea jopa tuhansia. Työpaikallani jouduttiin yksi vuodeosasto laittamaan kesäsulkuun kun yhtäkään sairaanhoitajaa ei löytynyt töihin. Sinne oli jo kuukausia haettu kolmea sairaanhoitajaa mutta ketään ei vain löydy. Homma pyörinyt ylitöillä ja rekryläisten voimin eli usein esimerkiksi eläkeläiset käyvät keikkaa heittämässä. Nyt yksi osasto siis kiinni ja työhön tulevat voitiin ohjata muille osastoille että edes ne saatiin normaalisti pyörimään. Aivan epätoivoista toimintaa tällä hetkellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuta muualle!!!
Yleisimmät av:lla ja muutenkin yleisessä keskustelussa kuultavat valitusvirret ovat:
- En voi mennä töihin, koska en tule valituksi. Jokaiseen paikkaan on ainakin sata hakijaa ja vain 1 valitaan.
- Olen jo 55-vuotias, ei näin vanhoja oteta töihin enää.
- Minulla on sairauksia ja kipuja, joiden takia en voi mennä töihin. En ole kuitenkaan työkyvyttömyyseläkkeellä ja siihen ainoa syy on Kelan lääkäreiden mielivaltaisuus.
- Alueella, jossa asun, ei ole tarjolla koulutustani vastaavaa työtä.
HUOH.
No onneksi olen jo osa-aikatyössä.
Vierailija kirjoitti:
Kohta ei sekään kannata enää kun suoja-osuus poistetaan.
Vierailija kirjoitti:
Yleisimmät av:lla ja muutenkin yleisessä keskustelussa kuultavat valitusvirret ovat:
- En voi mennä töihin, koska en tule valituksi. Jokaiseen paikkaan on ainakin sata hakijaa ja vain 1 valitaan.
- Olen jo 55-vuotias, ei näin vanhoja oteta töihin enää.
- Minulla on sairauksia ja kipuja, joiden takia en voi mennä töihin. En ole kuitenkaan työkyvyttömyyseläkkeellä ja siihen ainoa syy on Kelan lääkäreiden mielivaltaisuus.
- Alueella, jossa asun, ei ole tarjolla koulutustani vastaavaa työtä.
HUOH.
Huoh itsellesi. Nuo kirjoittamasi asiat ovat faktoja. Se on sitä todellisuutta . Ehkä jossain mielikuvitus maailmassa asiat on toisin.
Työpaikkoja ei riitä kuin murto-osan murto-osalle. Suomessa on pula työpaikoista ja palkkaa maksavista työnantajista. Suomessa on kuitenkin puoli miljoonaa työtöntä aikuisten oikeasti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä todellakaan pidä paikkaansa, että jokaista työtä kohden on satoja hakijoita. Mikäli omalla koulutuksellasi et koulutusta vastaavaa työtä ole yrityksistä huolimatta saanut, olisiko aika miettiä jotain muuta alaa?
Kyllä itsekin mielellään olisin opiskellut vaikka jotain taidehistoriaa ja ollut töissä valmistumisen jälkeen jossain museossa tai taidekuraattorina. Fakta nyt kuitenkin on, ettei ko. ala liene kovin työllistävä ja vastaavia aloja on muitakin. Joku näillekin aloille kuitenkin työllistyy, mutta mikäli et ole yksi heistä, tee kuten jokainen järkevä ihminen tekee ja opiskele sellainen ammatti, jossa on hyvät työllisyysnäkymät. Hyvin yksinkertaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohta ei sekään kannata enää kun suoja-osuus poistetaan.
Kuitenkin saan palkkaa eikä tarvi mennä mihkään 9e/ päivä orjatöihi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä todellakaan pidä paikkaansa, että jokaista työtä kohden on satoja hakijoita. Mikäli omalla koulutuksellasi et koulutusta vastaavaa työtä ole yrityksistä huolimatta saanut, olisiko aika miettiä jotain muuta alaa?
Kyllä itsekin mielellään olisin opiskellut vaikka jotain taidehistoriaa ja ollut töissä valmistumisen jälkeen jossain museossa tai taidekuraattorina. Fakta nyt kuitenkin on, ettei ko. ala liene kovin työllistävä ja vastaavia aloja on muitakin. Joku näillekin aloille kuitenkin työllistyy, mutta mikäli et ole yksi heistä, tee kuten jokainen järkevä ihminen tekee ja opiskele sellainen ammatti, jossa on hyvät työllisyysnäkymät. Hyvin yksinkertaista.
Yksikään koulutus ei takaa työpaikkaa. Toki voi parantaa mahdollisuuksia mutta ei tee työpaikan saamisesta varmaa. Oppisopimuksella voin mennä koska siitä saa työpaikan suoraan t: eri
Tuttavat tienaa kyllä ihan kivasti risusavotassa. Päiväpalkka voi nousta jopa 100€.
Yleensä käteenjäävä kk. ansio on jotain 1500€ ja tuntipalkka alimmillaan muistaakseni 12€
Kaverit sanovat että tulijoista olisi tunkua jonoksi asti. Ala ei vaadi juuri spesifiä koulutusta tai tutkintoa minkä takia halukkaista on ylitarjontaa ja palkkoja ei ole painetta nostaa. Toki etusija annetaan sellaisille joilla on jo ennestään kokemusta metsätyöstä ja mielellään vähän "skrodempi" ja hyväkuntoinen kaveri.
Talon puolesta on mm. raivaussahat, bensat ja valjaat.