Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tyttärellä oli 10 vuotta sama paras kaveri, joka nyt vaihtoi toiseen

Vierailija
13.06.2023 |

Tytär on aivan murtunut. Miten tuollaisesta pääsee yli? Itselleni ei ole tapahtunut vastaavaa.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsella parhaat ystävät on olleet jo päiväkoti-ikäisestä lähtien, mutta kaikki ovat aina olleet eri kouluissa ja asuneet hieman kauempana, joten arjen kaveriporukka on muotoutunut sitten oman luokan tytöistä. Nyt siis tytöllämme on ne sydänystävät ja mukavat ystävät naapurustosta. Lisäksi harrastusten kautta tulleet kaverit ja meidän ystäväperheiden lapsia. Olen iloinen, että sosiaalinen kuvio on laaja, koska se tuo monessa mielessä turvaa, jos joku suhde katkeaisikin.

Toivon ap:n tytölle oikein paljon voimia surullisessa, vaikkakin ymmärrettävässä tilanteessa. Nyt on hyvä hetki laajentaa piiriä ja antaa tilaa uusille, kivoille ja antoisille kaverisuhteille, joista voi tulla entistäkin ihanampia ystävyyssuhteita. Tulossa voi olla vaikka mitä hyvää!

Vierailija
42/50 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä bestis oli jo jonkin aikaa selvästi vältellyt tapaamisia ja nyt oli päivittänyt someen kuvia, joissa näkyi miten on uuden kaverinsa kanssa mökillä. Aina ennen se oli tyttäreni joka pyydettiin kesäloman alussa sinne mökille.

Ap

Järjestä tytölle jotain puuhaa, jos hän ei itse siihen kykene. Ei koko kesää kannata murjottaa sen takia, että se ei mene niin kuin itse haluaa.

Tuollaisia ystävyyssuhteita kannattaisi vanhempien jopa hieman säännöstellä ja katsoa, että lapsella on muutakin elämää kuin se yksi ainoa ystävä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, että tapahtui nyt. Epätervettä olla liian tiukasti kuin paita ja peppu. Pahimmillaan opiskeluvalinnatkin olisi mietitty toisen ehdoilla ja sitten se ystävyys kuitenkin väljähtyisi maailman menoon.

Tämä opiskelupolkuhan se on suurin riski noissa bestis-suhteissa. Mennään täysin väärälle alalle vain siksi kun kaveri meni.

Olisikohan Sanni Kurkisuostakaan tullut poptähteä, jos häntä ei olisi potkittu pois lapsuuden aikaisesta kaveriporukasta ysiluokan alussa?

Vierailija
44/50 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä bestis oli jo jonkin aikaa selvästi vältellyt tapaamisia ja nyt oli päivittänyt someen kuvia, joissa näkyi miten on uuden kaverinsa kanssa mökillä. Aina ennen se oli tyttäreni joka pyydettiin kesäloman alussa sinne mökille.

Ap

Järjestä tytölle jotain puuhaa, jos hän ei itse siihen kykene. Ei koko kesää kannata murjottaa sen takia, että se ei mene niin kuin itse haluaa.

Tuollaisia ystävyyssuhteita kannattaisi vanhempien jopa hieman säännöstellä ja katsoa, että lapsella on muutakin elämää kuin se yksi ainoa ystävä.

Samaa suosittelen. Etsikää erilaisia harrastuksia ja mielenkiinnonkohteita ja älä ap anna tytön laittaa enää koskaan kaikkia munia samaan koriin.

Entistä ystävää tästä ei voi syyttää millään tavoin, sillä kaikilla on oikeus valita ystävänsä ja olla vapaa-aikana ihan kenen kanssa vain.

Vierailija
45/50 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppista.

Vierailija
46/50 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mahdollista tee jotakin uutta ja erilaista tyttäresi kanssa, joka antaa uutta iloista ajateltavaa, esim. matka johonkin Euroopan kaupunkiin sinun/perheen kanssa

Vierailija
47/50 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi ihan sama juttu saman ihmisen kanssa lapsena ja sitten vielä aikuisena. Tuollaiset ihmiset ei muutu. Joskus se bestis vaihtuu taas. Joillakin on pakko olla bestis ja sitä vaihdellaan tylysti.

Vierailija
48/50 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi mitään

Vierailija
49/50 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaista se usein teinitytöillä on.

Vierailija
50/50 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttöjä jotenkin oikein kannustetaan tuollaisiin tiiviisiin kahden henkilön kaverisuhteisiin. Itselläni oli tuollainen ala-asteella ja koin myös tuollaisen hylkäämisen.

Ylä-asteella onneksi ystäväpiirini muodostui laajaksi ja olimme "tyttölauma" jota yhdisti sama harrastus. Lauman sisällä oli sitten niitä vähän syvempiä ystävyyksiä, mutta ei mitään sellaista, että joku suljetaan ulkopuolelle.