Merituuli Platina- muumimuki
Kommentit (63)
Minulle tuli sähköpostia että olen voittanut.
Kaikille voittajille tuli uudestaan sähköpostiin tuo tilausvahvistus. Ja niille joita ei arpaonni suosinut tuli viesti "voi ei..." hieman hämäävää koska mitään suuria tuuletuksia ja onnitteluja voittajille ei tullut, ainoastaan uudelleen tuo tilausvahvistus.
Ja kohta se alkaa taas, nimittäin trokarit alkavat myymään mukeja harrastajille ylihintaan...Sama ilmiö joka kerta, trokarit hamstraa mukeja kaksin käsin jotta voivat myydä niitä ylihintaan keräilijöille.
muumimukeilija kirjoitti:
Kaikille voittajille tuli uudestaan sähköpostiin tuo tilausvahvistus. Ja niille joita ei arpaonni suosinut tuli viesti "voi ei..." hieman hämäävää koska mitään suuria tuuletuksia ja onnitteluja voittajille ei tullut, ainoastaan uudelleen tuo tilausvahvistus.
Tällaisen sain:
Hurraa! Aarrejahtisi tuotti tulosta.
Vähän kuin Muumipapan hurjat nuoruudenseikkailut, löytöretkesi päättyi onnellisesti ja voitit!
Ei hyvä taaskaan kirjoitti:
Ja kohta se alkaa taas, nimittäin trokarit alkavat myymään mukeja harrastajille ylihintaan...Sama ilmiö joka kerta, trokarit hamstraa mukeja kaksin käsin jotta voivat myydä niitä ylihintaan keräilijöille.
Ihan perus markkinatalouden lakien mukaan se hinta, jonka joku on vapaaehtoisesti valmis maksamaan tuotteesta ei ole ylihinta. Jos joku on valmis maksamaan satoja tai tuhansia euroja muumimukista, vanhasta postimerkistä tai vaikka nimmarilla varustetusta pelipaidasta, se summa on tavaran sen hetkinen käypä hinta. Niin se maailma toimii.
Miten näitä hamstrataan kun pystyy ostamaan vain yhden ja siihenki oikeus pitää ensin voittaa arvonnassa?
Mua ei mukit kiinnosta mut osallistuin arvontaan juuri siksi että voin myydä kalliimmalla eteenpäin ja jopa voitin oikeuden ostaa 😅
Hölmöä se on maksaa yhdestä mukista semmoisia summia, mutta eihän se ole meiltä pois?
Kyllä ihmiset on hölmöjä. Siis toi on vain muki ja ruma sellainen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ihmiset on hölmöjä. Siis toi on vain muki ja ruma sellainen.
Jokaisella on oma mielipitensä. Tuo harvinainen ja erittäin haluttu platinamuki muumimukeilijoiden keskuudessa on erittäin arvostettu ja kallis tuote josta ollaan keräilijöiden keskuudessa valmiita maksamaan sievoisia summia. Tässä ei ole kyse siitä, että miellyttääkö muki omaa silmää...
Voitin ryöstö-oikeuden pokerissa. Kaveri laittoi pelissä Platina-mukinsa panokseksi, mutta hävittyään pelin päättikin ettei aio luopua mukista joten ajattelin että käyn hakemassa sen kun virallisesti se on minun.
Eka kerta ikinä kun arpaonni suosi, voitin mukin tai oikeastaan osto-oikeuden siihen.
En ole vuosiin enää kerännyt muumimukeja vaikkakin minulla on ollut ne kaikki, Fazeria myöten.Kyllästyin kaupallisuuteen ja myin mukit pois.Ajattelin etten osta enää
mutta tämän mukin todella halusin koska se on mielestäni kaunein muumimuki minkä nolen ikinä nähnyt enkä aio tällä kertaa myydä vaan ihailen aarretta ihan itse😁
JEE! Minullakin kävi arpaonni, aivan mahtavaa!!! Nyt ei tarvitse katsella trokareiden yli kalliita mukeja.
Vitjat miten höynäytettäviä jotkut on.
Muutaman sentin arvoisen Thaimaassa halvalla väsätyn mukin saa arpaonnella ostaa 10 000 kertaiseen ylihintaan.
Vierailija kirjoitti:
Muutaman sentin arvoisen Thaimaassa halvalla väsätyn mukin saa arpaonnella ostaa 10 000 kertaiseen ylihintaan.
Ja myydä vielä paljon kalliimmalla ettenpäin 🤗
Saatat olla oikeassa, arvelenkin hinnan kohoavan juuri tuohon, oletkin aika tietäjä😉
Kyllä ihmisolento on julma ja itsekäs. osallistutaan tällaiseen kilpailuun vaan sen takia että voi oikean keräilijän nenän edestä viedä mukin ja myydä sitten "ylihintaan" tai "ryöstöhintaan" tai mitä sanaa kukakin haluaa käyttää. Ja, sitten sitä vielä oikein kehutaan hymynaamojen kera täällä ja muilla foorumeilla. Ymmärrän myös, että rahaa ihmiset tarvivat ja saa ostaa ja myydä näin. Suurin ihmettelyn aiheeni kuitenkin on, että miksi te keräilijät edelleen annatte näille myyjille tyydytyksen ja maksatte 500-1200e 99. 90 maksaneesta mukista? Huutonetissä oli jopa ihminen, joka oli voittanut oikein kaksi osto-oikeutta ja toisesta oli valmis luopumaan ja laittoi myyntiin. Ihme, että joku onnistuu sitten voittamaan 5000 kappaleesta 2 itselleen. Myöntäisi sekin myyjä, että jälleen myynnin takia hankki, ketä edes yrittää huijata että "luopuu". Mutta todellakin vapaa maa ja vapaa valinta, eihän minun tarvikkaan ymmärtää tällaista hommaa.
Ei ole tullut mitään ilmoitusta.