Kehopositiivisuus surettaa personal trainer Sara Kivimäkeä, 47 "On pelottavaa, että huomattavasta ylipainosta on tehty normi"
https://www.ksml.fi/uutissuomalainen
Ihanaa, vihdoin joku puhuu ääneen!
Kyseessä on niin järkyttävän vaarallinen kansantauti, että nyt ihan oikeasti hyssyttelyn sen ympärillä täytyy loppua.
Kehopositiivisuus terminäkin saa Kivimäen surulliseksi.
En jaksa katsella itselleen valehtelua ja kieroilua. Ihmisen täytyisi tunnustaa itselleen, että on huijannut itseään ja liikkuu liian vähän ja syö liian paljon.
Kommentit (2017)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sain juuri laihdutettua 77kg->68kg.Pituus 170cm.Ja todellakin olen tyytyväisempi ulkonäkööni ja olen mielestäni kauniimpi normaalipainoisena.Minulle ovat jopa miehet flirttailleet jota ei ole tapahtunut vuosiin. Lihavuus on rumaa ja ällöttävää.
Olen samaa mieltä, minulla ylipainoa 30 kg, ei lähde millään tavalla, inhoan itseäni. Vielä enemmän inhoan kun siitä jatkuvasti huomautetaan, ihan kuin en itse sitä tietäisi ja ihan kuin en yrittäisi kaikkeani että siitä pääsisin eroon. Sairaus pitää niistä kynsin hampain kiinni. Joka päivä taistelen 24/7/365. Välillä tekee mieli luovuttaa. Mutta jokaisen suupalan kohdalla mietin voinko syödä vai jätänkö lautaselle.
Voi ei! Olen varma, että juuri tuo taistelu pitää tilanteesi samana. Ei todellakaan ole terve ruokasuhde eikä ylipäätään suhde itsesi kanssa, että jokainen päivä on taistelua.
Tsemppiä siihen, että alat ensinnäkin tulla itsesi kanssa toimeen!
Pääsisin monesta lääkkeestä eroon jos laihtuisin. Ehkä minusta tulisi jopa työkykyinen. Kiitos kuitenkin tsempeistä, sitä saa elämässä todella vähän, kaikkein vähiten tällä palstalla.
Tärkeintä saada mieli paremmaksi, jonka jälkeen on sit voimavaroja keskittyä muuhunkin. Jos ajattelee koko ajan laihtumista, ja ajattelee sen ratkaisevan muut ongelmat, joutuu vaan pettymään itseensä uudestaan ja uudestaan. Ja ihan turhaan. Liika ankaruus ei koskaan tuota hyvää tulosta. Voimia!
Sekin on totta, mutta mieltä voi myös siirtää parempaan ruualla. Siis terveyttä edistävällå ruualla. Ei määrä vaan laatu, kun syö terveellistä, voi syödä vaikka kuinka paljon! Ja se muuttaa oloa iloisemmaksi, ja se Vähän vielä,räväkkää liikuntaa, armollisuutta, katse hetkeksi aurinkoon.
Siinä tulee positiivisuutta keholle ja mielelle ja terveys oaranee ja kaikki muuttuu paremmaksi.
No ei todellakaan voi terveellistäkään ruokaa syödä "vaikka kuinka paljon". Energiaa sitä siinäkin on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se että ylipainoinen saa llla rauhassa muiden solvauksilta pitäisi olla ihan itsestäänselvyys ja vain käytötavaton nuija herjaa yhtään ketään ulkonäösta.
Nyt on puhe siitä että ylipainosta jotkut ovat tekemässä normia ja joidenkin mielestä pelkkä keskustelu siitä että se on terveydelle haitallista pitäisi kieltää. Tässä on nyt puurot ja vellit menneet sekaisin joillakin. Se miltä henkilö näyttää ei kuulu muille ja jokainen saa kokea kauniiksi kuka minkäkinlaisen vartalon. Mutta se että aletaan kiistämään ylipainon terveyshaitat ja vaaditaan että jokaisen pitäisi pitää kaikkia kauniina on häiriintynyttä.
Minä en ole kyllä koskaan missään nähnyt kenenkään tekevän ylipainosta normia enkä useinkaan kiistävän terveyshaittoja. On totta että kaikille ei tule ylipainosta sairauksia mutta ei sitä kukaan kiistänyt ole. En ole myöskään nähnyt koskaan kenenkään vaativan että muiden pitää pitää häntä kauniina, oli sitten minkä näköinen ja kokoinen tahansa. Olen nähnyt vain ihmisiä jotka pyytävät kehorauhaa eli haluavat kehopositiivisuutta itselleen. Takana voi olla jäätävän ankaraa työtä ja yritystä päästä kiloista eroon eikä pilkkaaminen auta asiaa, vain pahentaa. Miten sinäkään et tätä ymmärrä?
Jenkeissä on muutamia influenssereitä, jotka tekee tätä. Eivät kyllä vaikuta olevan sieltä terävimmästä päästä, eivätkä ymmärrä minkälaista vahinkoa tekevät ylipainoisille toiminnallaan.
Mutta Jenkeissä nyt on vallalla ajatus, että faktat voi luoda itse.
Amerikasta tai ihan mistä tahansa voi löytyä kaikennäköistä vaikuttajaa. He eivät vielä tee asiasta ilmiötä, ainakaan täällä.
Vaikea uskoa, että kukaan oikeasti yhtäkkiä uskoo, ettei ylipaino lisää riskiä sairauksiin.
Kehorauhassa/positiivisuudessa on kyse jostain ihan muusta, kuten tuossa artikkelissakin kerrotaan.
Tässä ketjussa tulee tunne, että toiset haluavat tarkoituksellisesti ymmärtää tän väärin. Jotenkin se pilkka tai ylimielisyys on helpompi omaksua, kuin empatia ja ymmärrys. Ja tämä siis vain pienen osa kohdalla, eivät todellakaan kaikki. Mutta pienikin pilkka voi olla tuhoisaa. Nuorten itsemur hisskin (joita on siis aina liikaa) iso osa johtuu koulukiusaamisesta ja se kiusaaminen liittyy liian usein ulkonäköön ja lihavuuteen. Lapset ja nuoret imuroivat omat asenteet ja mielipiteet ympäristöstä ja ikuisilta. Eli se asenne, mikä on yleisesti vallalla, vaikuttaa ihan kaikkiin ja kaikenikäisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihavuus on yksi vakavimmista terveysriskeistä. Se aiheuttaa monia kansanterveyttämme uhkaavia pitkäaikaissairauksia ja lisää ennenaikaisen kuoleman vaaraa.
Lihavuus aiheuttaa syövän lisäksi lukuisia muita sairauksia, kuten tyypin 2 diabetesta, metabolista oireyhtymää, sydän- ja verisuonitauteja, astmaa, tuki- ja liikuntaelinsairauksia, uniapneaa sekä sappi- ja haimasairauksia. Lihavuudella on todettu olevan yhteys dementiaan ja masennukseen. Lihavuuden seurauksena fyysinen toimintakyky ja työkyky heikkenevät.
Ai niinkö? Empä tiennytkään. Miksi tästä ei uutisoida missään?
Oi, oisinpa tiennyt, oisin laihtunut saman tien!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli Kivimäen mukaan anorektikotkin syövät liian paljon ja liikkuvat liian vähän. Siinä on taas ymmärretty kehopositiivisuuden kovin ydin oikein.
Kirjoittiko tämän joku, joka ei halua myöntää jotain?
Taisi olla aikamoinen pullukka
Eiks oo ihanaa, et maailmassa on pullukoita, jotta sinä voit ilkeillä? Saat kokea itsesi paremmaksi! Aattele, jos kaikki olis hoikkia ja urheilullisia. Milläs asit pätisit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sain juuri laihdutettua 77kg->68kg.Pituus 170cm.Ja todellakin olen tyytyväisempi ulkonäkööni ja olen mielestäni kauniimpi normaalipainoisena.Minulle ovat jopa miehet flirttailleet jota ei ole tapahtunut vuosiin. Lihavuus on rumaa ja ällöttävää.
Olen samaa mieltä, minulla ylipainoa 30 kg, ei lähde millään tavalla, inhoan itseäni. Vielä enemmän inhoan kun siitä jatkuvasti huomautetaan, ihan kuin en itse sitä tietäisi ja ihan kuin en yrittäisi kaikkeani että siitä pääsisin eroon. Sairaus pitää niistä kynsin hampain kiinni. Joka päivä taistelen 24/7/365. Välillä tekee mieli luovuttaa. Mutta jokaisen suupalan kohdalla mietin voinko syödä vai jätänkö lautaselle.
Voi ei! Olen varma, että juuri tuo taistelu pitää tilanteesi samana. Ei todellakaan ole terve ruokasuhde eikä ylipäätään suhde itsesi kanssa, että jokainen päivä on taistelua.
Tsemppiä siihen, että alat ensinnäkin tulla itsesi kanssa toimeen!
Pääsisin monesta lääkkeestä eroon jos laihtuisin. Ehkä minusta tulisi jopa työkykyinen. Kiitos kuitenkin tsempeistä, sitä saa elämässä todella vähän, kaikkein vähiten tällä palstalla.
Tärkeintä saada mieli paremmaksi, jonka jälkeen on sit voimavaroja keskittyä muuhunkin. Jos ajattelee koko ajan laihtumista, ja ajattelee sen ratkaisevan muut ongelmat, joutuu vaan pettymään itseensä uudestaan ja uudestaan. Ja ihan turhaan. Liika ankaruus ei koskaan tuota hyvää tulosta. Voimia!
Sekin on totta, mutta mieltä voi myös siirtää parempaan ruualla. Siis terveyttä edistävällå ruualla. Ei määrä vaan laatu, kun syö terveellistä, voi syödä vaikka kuinka paljon! Ja se muuttaa oloa iloisemmaksi, ja se Vähän vielä,räväkkää liikuntaa, armollisuutta, katse hetkeksi aurinkoon.
Siinä tulee positiivisuutta keholle ja mielelle ja terveys oaranee ja kaikki muuttuu paremmaksi.
No ei todellakaan voi terveellistäkään ruokaa syödä "vaikka kuinka paljon". Energiaa sitä siinäkin on.
Erään ravitsemustietelijän mukaan oikea ruokarytmi ja perusterveellinen ruoka saa ihmisen syömään luonnollisesti ja hyvin...ajan kanssa. Jos on totuttanut kehon huonoon ravintoon ja ruokarytmit puuttuu eikä tunne nälkää, ovat luonnolliset signaalit poissa. Kun alkaa syömään oikein ja säännöllisesti, alkaa keho ilmoittaa nälästä ja alkaa "tyytymään" siihen hyvään ravintoon. Voi viedä vähän aikaa vaatii siten kärsivällisyyttä. Kaiken jälkeen seurauksena on laihtuminen.
Fiksuinta olis ottaa ensisijaiseksi tavoitteeksi sen hyvä olon. Harva onnistuu, jos tuijottaa pelkkää laihtumista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Cr.H. kirjoitti:
No tänä päivänä onneks lihavuustutkijat, lihavuuden hoitoon perehtyneet lääkärit yms oikeat alan ammattilaiset ymmärtävät ne moninaiset syyt mistä ylipaino johtuu ja kannustavat kehopositiivisuuteen koska ymmärtävät mitä se tarkoittaa, eli ei todellakaan lihavuuden ihannointia. Mutta jos tämä personal trainer on niiiin huolissaan niin hänhän vois tarjota palveluitaan ilmaiseks pienituloisille lihaville, niihinhän ei normiduunarilla saati työttömillä tai pieneläkeläisillä ole varaa, kuten ei myöskään loheen, kanan rintafileeseen, avokadoihin, tuoreisiin marjoihin yms mitä pt:eiden reseptit on täynnä.
Juuri tänään luin Savon Sanomista Kysin lihavuuslääkärin haastattelun, hänkin sanoi että syyllistäminen ei auta ihmisiä laihtumaan. 50 % ylipainosta on perinnöllistä.
Päinvastoin. Joidenkin pitää vaan päästä haukkumaan muita jotta saavat tuntea paremmuutta.
Se on syyllistämisjutun osalta hyvä, mutta muuten ihmeellinen tuomio. Luin siis jutun. Ei mitään positiivista, joillakin vain kohtalona olla lihava. Pelkäsikö se, että potilaat loppuu?
En tiedä, onko sama vai eri tutkijalääkäri, mut tvssä oli joku, joka sanoo, et pysyvä laihtuminen onnlähes mahdotonta. Hänen mukaan syy ei ole laihtujassa. Kyse ei ole itsekurin puutteesta, vaan just siitä, et keho luulee kuolevansa, kun menettää painoa. Ennenaikaan ymmärrettävä ominaisuus. Koko olemassa olo keskittyy saamaan takaisin menetetyn painon. Hän oli hyvin pessimistinen. Aika masentavaa.
Tarkoittaa vain sitä, että hetken kestää se tilanne mutta kyllä sen kehon viestit voi muuttaa.. yleensä kyllä pitää muuttaa sitä minkälaista ruokaa syö. Kun jatkaa riitttävän kauan oikeanlaisella ruokavaliolla, niin se keho vain ei saa ylimääräistä varastoenergiaa.
Ja jos vielä samalla ilahduttaa mieltä, huolehtii riittävästi suojaravintoaineiden saannista, muistaa D-vitamiinin, auringon, vähän liikuntaa, mutta sellaista, joka on riittävän raskasta muuttamaan kehon toimintaa, nin jopas vaan alkaa asiat muuttua.
Mua ihmetyttää tämä lihavuuslääreiltäkin kuultu mantra, että jotkut vaan on lihavia. No ei se niinkään ihan ole. Toki se on joillekin vaikeampaa, mutta MIKSI? Geenit ovat pohja, mutta kehnoon biologinen kokonaisuus, jonka toimintaan vaikuttaa ravinnon laatu, fyysinen toiminta ja psyykkinen toiminta. Kyllä, toiminta.
Itseään pitää hoitaa.
Ihanan ympäripyöreä kirjoitus. Itseään pitää hoitaa "oikeanlaisella" ruokavaliolla. Mikähän se sitten mahtaa olla? Kasvisruokavalio? Vegaani? Välimeren ruokavalio? Itämeren ruokavalio? Keto? Jokaiselle oma yksilöllinen ruokavalio?
Sivuutat myös aivan täysin sen, että nykyihmisellä keho lähettää aika paljon eri viestejä, jotka menee sekaisin. Nälkä onkin janoa. Stressi taas saa toisen syömään ja toiselta menee ruokahalu. Jollekkin ei tule kylläisyysviestejä lainkaan ennen ähkyä.
Ite en henkilökohtaisesti usko lainkaan, että "oikeanlainen" ruokavalio ratkaisee kaikki ihmisen ylipaino-ongelmat, ne kun on monesti ihan käyttäytymis- ja ajatusmalleihin ja opittuihin tapoihin ja selviytymismekanismeihin liittyviä.
Ai tätä mikä lienee PT:tä surettaa, että saan olla ihan OK kehoni kanssa vaikka rintani on poistettu syövän takia? Että saan mieltää itseni normaaliksi ja olla ylpeä kehostani...nyt tietty joku tulee mollaamaan ja sanomaan, että ethän sä enää ole edes nainen, kun ei ole rintoja. No se on sitten sun rajoitteesi mutta minusta on ihanaa, että on kehopositiivisuuden käsite ja koitan sitä levittää myös muille saman kokeneille, ei tarvitse olla samanlainen kuin muut.
Mun mielestä kehopositiivissus ei ole sama kuin huomattava ylipaino vaan jotain ihan muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kovia on läskit keksimään tekosyitä, kaikki muut syyllisiä heidän läskeyteen paitsi he itse.
-Aikuiset ihmiset haloo!
-Ota vastuu itsestäsi ja teoistasi.
Kovia on arvostelijat keksimään ilkeyksiä ettei tarvitse myöntää ettei ymmärrä ylipaino-ongelmasta mitään. Aikuiset ihmiset haloo!
Ota vastuu omista puheistasi!Ei siitä travitse ymmärtääkään muuta kuin se, että kulutus on pienempi kuin saanto.
No miten se kulutus lasketaan? Jos aineenvaihdunta on liki nollassa sairauden vuoksi,minkä verran pitää syödä. Sinä tiedät, kerro se nyt. Minä aloitan heti huomenna, koska tämän päivän kalorit tuli täyteen.
Liki nollassa on kyllä aikamoista liioittelua - tosin väitetään Intiassa olevan guruja, jotka saavat kaiken ravintonsa ilmasta. En kuitenkaan suosittele kokeilemaan.
Kyllä se voi olla kun on sairaus. Siksi sairastuneen jalat ei kanna, sydän hidastuu, turpoaa, kertyy nestettä, on kipuja, aivosumua, hiukset lähtee, iho kuivuu, sisäelimet piiputtaa jne kun elimistö hiljalleen pysähtyy.
Et vastannut kysymykseen: minkä verran pitää syödä aineenvaihduntasairaan? Sinä olet niin satavarma asiasta. Miksi et kerro minkä verran voin syödä? Etkö tiedäkään? Lämpimiksesi vain soitat suutasi?Sinä tai ravintoterapeuttisi sen varmaan parhaiten tiedät. Sinulla on sairaus, mutta 98% "kehopositiivisista" sitä ei ole.
-eri
Ei ravintoterapeutteja ole saatavilla. Minä en tiedä, siksi kysyn, koska en saa painoa pois millään muulla konstilla kuin lopettamalla kokonaan syömisen ja sehän ei ole pitemmän päälle terveellistä. Kaikki tuntuvat täällä tietävän mutta edelleenkään en ole saanut vastausta minkä verran minun pitäisi syödä.
Virallinen suositus syömisistä eli lautasmalli on hyvä ohjenuora. Kaikki turha ravintoköyhä puputus pois. Viralliset suositukset liikunnasta auttavat myös aineenvaihdunnan käynnistymiseen. Ravitsemusterapeutista on tietysti hyötyä silloin, jos on paljon sairauksia, jotka rajoittavat jotenkin virallisen suositusten noudattamista. Muuten nämä terpeutit ja treinerit ohjeistavat suurin piirtein virallisiin suosituksiin, jotka saa helposti googlaamalla, jos on päässyt unohtumaan.
Näin se on. Moni ylipainoinen syö varmaan liian vähän ja liian "harmaata ruokaa", jossa ei ole kuitua, eikä energiaa antavia vitamiineja, kivennäis- ja hivenaineita. Elimistö on säätöliekillä. Tästä vaiheesta, kun pääsee eteenpäin, laihtuminen alkaa sujumaan. Eli lautasmallia kaivamaan ja ottamaan käyttöön.
Toiset hokee sitä, et ihan sama, mistä kalorit tulee, keho ei niitä erittele. Lihavuutta ajatellen siis. Minä epäilen, ettei se pidä paikkansa. Vuosikausia söin kaloreita liian vähän, mut huonolaatuista. Sitten lisäsin kaloreita, aloitin ruokarytmin ja panostan laatuun. On aika eri olo monessakin mielessä.
Sokeri esim. vaikuttaa siten (just nyt käsitteet hukassa, väsymys) et keho muuttaa energiaksi ja kerää rasvaa (korjatkaa, jos menee pieleen). Eli kyse ei ole siitä, paljon energiaa on siinä sokerissa, vaan sen sokerin vaikutus kehossa aiheuttaa lihomista. Ei kalorit. Sekavaa joo, mut tähän uskon. Samoin alkoholi tekee tätä.
No, esimerkiksi kuitu hidastaa ruuan imeytymistä, mikä pitää kylläisyyttä yllä pidempään. Puhdas sokeri imeytyy käytännössä heti. Tästä syystä hedelmä on parempi vaihtoehto, kuin hedelmän sokerimäärän verran puhdasta sokeria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta koko tämä aihe on ihan turhaa mollausta. Tottakai personal trainerit ovat sitä mieltä, että kehopositiivisuus on nou nou, koska ihan vaan omia bisneksiään ajattelevat.
Jokainen kuitenkin kantaa omat kilonsa ja siitä ollaan olevinaan huolissaan kun joillakin niitä kiloja on enemmänkin kantaa. Hyvänen aika, huolehtikaa vaan omasta hyvinvoinnista, toisten mollaaminen kertoo vain omasta henkisestä huonovointisuudesta. Pitäisikö siitäkin olla huolissaan?Ylipäätään tämä koko ulkonäkökeskeisyys tänä päivänä on aika sairasta. Onneksi omat tyttäreni olivat teinejä 90-luvulla, niin säästyivät tältä hirveältä sometus-ulkonäkö shitiltä.
Toistan vielä: kehopositiviisuus, jota esimerkiksi jotkut influensserit suorastaan markkinoivat, on ylipainon normalisointia, joskus jopa ihannointia...
Onhan se jos ei termin sisältöä ymmärrä ollenkaan. Voi keksiä että se on jopa yllyttämistä lihomiseen, jos välttämättä haluaa saada tyhmän ihmisen maineen ja vääristellä termiä.
Jos joku on vääristelyä niin kehipositiivisuus. Ylipaino on ylipainoa vaikka sitä kutsuisi miksi.
Niin edelleen JOS EI YMMÄRRÄ mitä se tarkoittaa 😂
Edelleen: avatkaa nyt tuo termi, jos se on muuta kuin läskisyyden puolustelua tai ainakin sen normalisointia?
Sä oot lukenut ketjua noin pitkälle ja kehopositiivisuus on määritelty siinä ajassa varmaan 10 kertaa. Etkö sä osaa lukea?
Osaan, mutta tuossa selittelyssä on menty kaikkien muiden asioiden paitsi ylipainon taakse myös. Ihminen saa olla ylipainoinen, mutta ei siitä normaalia (tai jopa tavoiteltavaa) saa tehdä.
On menty kaiken taakse? Mitä ihmettä tarkoitat? Kehopositiivisuus, eli kehorauha tarkoittaa ihan kaikkia kehoja. Sinun, minun, sen mainoksessa lautailevan, sotainvaliidin, naapurin Iida 5v:n, mun anopin, sun veljen siskon kaiman...kaikkien kaikennäköisten ja kaiken kokoisten ja kaiken väristen. Jäikö joku sanomatta? Sen myös. Kenenkään kehoa ei arvostella ja häpäistä (sheimata). Ketään arvoteta sen kehon perusteella. Kaikilla sama ihmisarvo.
Jäikö kysyttävää?Kehopositiivisuus = ylipainon normalisointia
Kehorauha = jokainen saa olla sellainen kuin on
--> kehopositiivisuus <> kehorauha
Eipä muut kuin lihavat edes kaipaa kehopositiivisuutta. Minä henkilökohtaisesti en hauku enkä edes ajattele pahaa sen kummemmin must*laisesta, lihavasta, liikuntavammaisesta, lyhyestä tjms. mutta kehipositiivisuudesta en tykkää juuri sen takia, että siinä pyritään normalisoimaan ylipaino. Eiväthän liikuntavammaisetkaan vaadi kaikkiin autoihin käsihallintalaitteita tai lyhyet jokaista käsienpesuallasta 50 cm korkeuteen.
Kehopositiivisuus ei edelleenkään tarkota tuota, vaikka niin kuvittelet.
En ole todellakaan yksin ajatukseni kanssa, kavereiden piirissä on vitsinä sanoa salikissoista "no tuo ei ainakaan ole kehopositiivinen".....
Tyhmillä ja tietämättömillä on oikeus käydä vaikka salilla..ikävää, että te aiheutatte monelle juurikin sen kynnyksen lähteä saleille.
Se kynnys taitaa olla se sipsipussin rapina tai siideritölkin autuas "sih"
Ei sellaisia salilla kuulu. Siellä kuuluu lähinnä vi*tuilua ja naureskelua, kuten tässäkin kirjoitettiin.
En usko hetkeäkään, et nää salikissat jättäis kaikki sidukat juomatta ja sipsit syömättä.Kyse oli keskustelusta itsensä kanssa... "Lähtiskö salille? No ei, emmäkumminkaalaihdu... Sih ja raps"
Käytkö tällaisia keskusteluja itsesi kanssa? Tiedän monia tapauksia, joille on salilla ivailtu tai naureskeltu. Onko ihme, jos sinne ei pullukka enää halua mennä?
Ei minun tarvitse. Salin jälkeen kyllä maistuu alkoholiton olut.
Kiva, että maistuu. Siinäkin kaloreita. Sinun ei ilmeisesti tarvi niistä kärsiä.
Se kulutus, se kulutus! Tuon pullon kalorit menevät jo ekassa sarjassa, sitä paitsi alkoholiton olut on isotoninen.
Huolehdi sinä vain omista kaloreista, siinä voikin olla aika lauma paimennettavaksi...
Ei o kaloreita painennettavaksi. Kiloja on ja pidän niistä hyvän huolen.
Kaikkea hyvää omaan elämääsi. En tiedä, mitä toivon sinulle. Yhtä ylimielistä elämää loppuiäksi, vai jotain, joka saa sinutkin näkemään elämän toisin lasein. Jos paska osuu tuulettimeen, toivon että läheisesi edes näkevät ihmisen sinussa.Postauksesi on kuin kehopositiivisuus: ollaan olevinaan positiivisia, mutta samalla toivotaan toisin ajattelevalle pahaa.
Toisinajattelevien ei siis kuulu hyväksyä ylipainoisia ihmisiä, mutta siitä mielipiteestä ei saa olla eri mieltä? Toinen vastustaa ihmisiä, toinen mielipidettä tai suhtautumista. Siinä on pieni ero.
Ei tuossa kukaan toivonut sinulle mitään pahaa. Ymmärryksen lisääntyminen ei ole pahaa.
Niin ettei toivota mitään pahaa: "...vai jotain, joka saa sinutkin näkemään elämän toisin lasein...".
Lainaus toisesta ketjusta:
Paljon olisi läskejä miehiä kehopositiivisille tylleröille tarjolla, mutta kehopossut huolii vain hoikkia ja lihaksikkaita miehiä itselleen. Jostain syystä kehopossut saa vaatia "koska minä haluan", mutta itsestään huolta pitävät ei saisi vaatia vastaavalla tavalla toiselta osalta puolelta terveitä elintapoja.
Ongelmaan on olemassa ratkaisu: lopeteaan ruoan tuotanto ja katsotaan kuka elää pisimpään. Todennäköisesti lihavat siten kuin aikoinaan.
Vierailija kirjoitti:
Paljon olisi läskejä miehiä kehopositiivisille tylleröille tarjolla, mutta kehopossut huolii vain hoikkia ja lihaksikkaita miehiä itselleen. Jostain syystä kehopossut saa vaatia "koska minä haluan", mutta itsestään huolta pitävät ei saisi vaatia vastaavalla tavalla toiselta osalta puolelta terveitä elintapoja.
hih hih, lainasit minua, kiitos siitä : )
Kehopositiiviset on mainosten uhreja.
Ei kaikkia niitä herkkuja mitä tv:ssä, mainostauluissa, netissä jne. näytetään, tarvitse ostaa.
Sitä paitsi mainoksissa käytetään hoikkia malleja, jolloin syntyy mielikuva, että jätskiä voi syödä kuinka paljon vaan ja silti pysyy hoikkana ja kauniina.
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikkia niitä herkkuja mitä tv:ssä, mainostauluissa, netissä jne. näytetään, tarvitse ostaa.
Sitä paitsi mainoksissa käytetään hoikkia malleja, jolloin syntyy mielikuva, että jätskiä voi syödä kuinka paljon vaan ja silti pysyy hoikkana ja kauniina.
hih hih
Vierailija kirjoitti:
Minulle kelpaa vain mies joka on vegaani ja harrastaa liikuntaa, mielellään jotain taitoa vaativaa. Terveellisestä ruoasta täytyy pitää. Ei tulisi mieleenkään ottaa jotain joka harrastaa tv:n katselua sohvalla ja syö epäterveellisesti.
t. vegaani, kehopositiivinen liikunta-alan ammattilainen
Vierailija kirjoitti:
Olen allerginen mainoksille, en katso tv:tä, koneessa on adblokkeri päällä. Olen omaksunut valtavirrasta poikkeavan ruokavalion ja elämäntyylin jo 35 vuotta sitten joten mainokset eivät edes koske minua.
t. kehopositiivinen vegaani
Miten olisi kehorauha? Käärinjänkin kimppuun on jo käyty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta koko tämä aihe on ihan turhaa mollausta. Tottakai personal trainerit ovat sitä mieltä, että kehopositiivisuus on nou nou, koska ihan vaan omia bisneksiään ajattelevat.
Jokainen kuitenkin kantaa omat kilonsa ja siitä ollaan olevinaan huolissaan kun joillakin niitä kiloja on enemmänkin kantaa. Hyvänen aika, huolehtikaa vaan omasta hyvinvoinnista, toisten mollaaminen kertoo vain omasta henkisestä huonovointisuudesta. Pitäisikö siitäkin olla huolissaan?Ylipäätään tämä koko ulkonäkökeskeisyys tänä päivänä on aika sairasta. Onneksi omat tyttäreni olivat teinejä 90-luvulla, niin säästyivät tältä hirveältä sometus-ulkonäkö shitiltä.
Toistan vielä: kehopositiviisuus, jota esimerkiksi jotkut influensserit suorastaan markkinoivat, on ylipainon normalisointia, joskus jopa ihannointia...
Onhan se jos ei termin sisältöä ymmärrä ollenkaan. Voi keksiä että se on jopa yllyttämistä lihomiseen, jos välttämättä haluaa saada tyhmän ihmisen maineen ja vääristellä termiä.
Jos joku on vääristelyä niin kehipositiivisuus. Ylipaino on ylipainoa vaikka sitä kutsuisi miksi.
Niin edelleen JOS EI YMMÄRRÄ mitä se tarkoittaa 😂
Edelleen: avatkaa nyt tuo termi, jos se on muuta kuin läskisyyden puolustelua tai ainakin sen normalisointia?
Sä oot lukenut ketjua noin pitkälle ja kehopositiivisuus on määritelty siinä ajassa varmaan 10 kertaa. Etkö sä osaa lukea?
Osaan, mutta tuossa selittelyssä on menty kaikkien muiden asioiden paitsi ylipainon taakse myös. Ihminen saa olla ylipainoinen, mutta ei siitä normaalia (tai jopa tavoiteltavaa) saa tehdä.
On menty kaiken taakse? Mitä ihmettä tarkoitat? Kehopositiivisuus, eli kehorauha tarkoittaa ihan kaikkia kehoja. Sinun, minun, sen mainoksessa lautailevan, sotainvaliidin, naapurin Iida 5v:n, mun anopin, sun veljen siskon kaiman...kaikkien kaikennäköisten ja kaiken kokoisten ja kaiken väristen. Jäikö joku sanomatta? Sen myös. Kenenkään kehoa ei arvostella ja häpäistä (sheimata). Ketään arvoteta sen kehon perusteella. Kaikilla sama ihmisarvo.
Jäikö kysyttävää?Kehopositiivisuus = ylipainon normalisointia
Kehorauha = jokainen saa olla sellainen kuin on
--> kehopositiivisuus <> kehorauha
Eipä muut kuin lihavat edes kaipaa kehopositiivisuutta. Minä henkilökohtaisesti en hauku enkä edes ajattele pahaa sen kummemmin must*laisesta, lihavasta, liikuntavammaisesta, lyhyestä tjms. mutta kehipositiivisuudesta en tykkää juuri sen takia, että siinä pyritään normalisoimaan ylipaino. Eiväthän liikuntavammaisetkaan vaadi kaikkiin autoihin käsihallintalaitteita tai lyhyet jokaista käsienpesuallasta 50 cm korkeuteen.
Kehopositiivisuus ei edelleenkään tarkota tuota, vaikka niin kuvittelet.
En ole todellakaan yksin ajatukseni kanssa, kavereiden piirissä on vitsinä sanoa salikissoista "no tuo ei ainakaan ole kehopositiivinen".....
Tyhmillä ja tietämättömillä on oikeus käydä vaikka salilla..ikävää, että te aiheutatte monelle juurikin sen kynnyksen lähteä saleille.
Se kynnys taitaa olla se sipsipussin rapina tai siideritölkin autuas "sih"
Ei sellaisia salilla kuulu. Siellä kuuluu lähinnä vi*tuilua ja naureskelua, kuten tässäkin kirjoitettiin.
En usko hetkeäkään, et nää salikissat jättäis kaikki sidukat juomatta ja sipsit syömättä.Kyse oli keskustelusta itsensä kanssa... "Lähtiskö salille? No ei, emmäkumminkaalaihdu... Sih ja raps"
Käytkö tällaisia keskusteluja itsesi kanssa? Tiedän monia tapauksia, joille on salilla ivailtu tai naureskeltu. Onko ihme, jos sinne ei pullukka enää halua mennä?
Ei minun tarvitse. Salin jälkeen kyllä maistuu alkoholiton olut.
Kiva, että maistuu. Siinäkin kaloreita. Sinun ei ilmeisesti tarvi niistä kärsiä.
Se kulutus, se kulutus! Tuon pullon kalorit menevät jo ekassa sarjassa, sitä paitsi alkoholiton olut on isotoninen.
Huolehdi sinä vain omista kaloreista, siinä voikin olla aika lauma paimennettavaksi...
Ei o kaloreita painennettavaksi. Kiloja on ja pidän niistä hyvän huolen.
Kaikkea hyvää omaan elämääsi. En tiedä, mitä toivon sinulle. Yhtä ylimielistä elämää loppuiäksi, vai jotain, joka saa sinutkin näkemään elämän toisin lasein. Jos paska osuu tuulettimeen, toivon että läheisesi edes näkevät ihmisen sinussa.Postauksesi on kuin kehopositiivisuus: ollaan olevinaan positiivisia, mutta samalla toivotaan toisin ajattelevalle pahaa.
Toisinajattelevien ei siis kuulu hyväksyä ylipainoisia ihmisiä, mutta siitä mielipiteestä ei saa olla eri mieltä? Toinen vastustaa ihmisiä, toinen mielipidettä tai suhtautumista. Siinä on pieni ero.
Ei tuossa kukaan toivonut sinulle mitään pahaa. Ymmärryksen lisääntyminen ei ole pahaa.
Nimenomaan tarkoitus on pahantahtoinen, se kohdistuu syystä tai toisesta ylipainoisiin ihmisiin, joille ei haluta suoda kehorauhaa. En ihmettelisi, vaikka ap olisi tämä "lylleröpyllerö" -jankkaaja.
Taisi olla aikamoinen pullukka