Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kehopositiivisuus surettaa personal trainer Sara Kivimäkeä, 47 "On pelottavaa, että huomattavasta ylipainosta on tehty normi"

Vierailija
13.06.2023 |

https://www.ksml.fi/uutissuomalainen

Ihanaa, vihdoin joku puhuu ääneen!

Kyseessä on niin järkyttävän vaarallinen kansantauti, että nyt ihan oikeasti hyssyttelyn sen ympärillä täytyy loppua.

Kehopositiivisuus terminäkin saa Kivimäen surulliseksi.

En jaksa katsella itselleen valehtelua ja kieroilua. Ihmisen täytyisi tunnustaa itselleen, että on huijannut itseään ja liikkuu liian vähän ja syö liian paljon.

https://www.ksml.fi/uutissuomalainen/5996687

Kommentit (2017)

Vierailija
881/2017 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on taas sitä kontrollointia että minkä kokoinen ja näköinen saa ja pitäisi olla. Naiset itse tekee tätä. Olen itsekin joskus tehnyt tuota mutta sittemmin viisastunut. Eiköhän olla kaikki just sen kokoisia mitä halutaan olla ja jos ei olla sitä mitä halutaan niin pitäiskö alkaa miettimään mitä sillä toisenlaisella kropalla lopulta tavoitellaan. Terveys on yksi pointti lihavuutta vastaan, mutta laihduttaminen se vasta vaarallista puuhaa onkin. Sekin lähtee usein lapasesta ja sitten lähteekin jo lihakset ja huomaat olevasi anorektinen.

Itse aion relata tämän asian suhteen koko lopun elämäni. En aio enää koskaan uhrata yhtään ainutta päivää millekään kuurille. Hyväksyn sen mitä olen. Tässä on mielestäni kehopositiivisuuden ydinsanoma. Siis että hyväksyy itsensä, oli sitten laiha tai lihava, omena taikka päärynä.

Saa olla minkä kokoinen tahansa kunhan ei aiheuta sillä vahinkoa muille. Valitettavasti ylipainoisten hoivaan käytetyillä varoilla pystyisimme auttamaan niitä jotka eivät ole itse aiheuttaneet ongelmiansa.

Vierailija
882/2017 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on taas sitä kontrollointia että minkä kokoinen ja näköinen saa ja pitäisi olla. Naiset itse tekee tätä. Olen itsekin joskus tehnyt tuota mutta sittemmin viisastunut. Eiköhän olla kaikki just sen kokoisia mitä halutaan olla ja jos ei olla sitä mitä halutaan niin pitäiskö alkaa miettimään mitä sillä toisenlaisella kropalla lopulta tavoitellaan. Terveys on yksi pointti lihavuutta vastaan, mutta laihduttaminen se vasta vaarallista puuhaa onkin. Sekin lähtee usein lapasesta ja sitten lähteekin jo lihakset ja huomaat olevasi anorektinen.

Itse aion relata tämän asian suhteen koko lopun elämäni. En aio enää koskaan uhrata yhtään ainutta päivää millekään kuurille. Hyväksyn sen mitä olen. Tässä on mielestäni kehopositiivisuuden ydinsanoma. Siis että hyväksyy itsensä, oli sitten laiha tai lihava, omena taikka päärynä.

Kaikki kuurit ja laihduttamiset on höpöpuhetta. Sulla on mielenkiintoisia ottamuksia asiasta, koska ensin sanot tiivistetysti Rauha Kaikkien Kehoille, mutta sitten eipäs, laihoissa ja laihuudessa (tyyliin normipainossa) on jotain vikaa, pakko olla vähintään jokin naisia sortava asia. Ainoastaan kokonaisvaltainen muutos ruokavaliossa voi tuoda tuloksia. Laihoilla ihmisilläkin on lihaksia, niitä tarvitsee vain hieman vähemmän, kun ei tarvitse kannatella ja liikuttaa isoa painoa. Diabeteksen ja verisuonitautien hoito ei ole ilmaista yhteiskunnalle, sori vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
883/2017 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka ylipainoisia mammoja miten kiukuttaisu, tämä kehopositiivisuus on huono asia

Mammoja?

Papat on vielä lihavampia.

Vierailija
884/2017 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylipaino on normaalia, on aina ollut. Miksi siitä tehdään nyt mörkö? Jokainen on mikä on eikä se kuulu muille. Itse kukin läskinsä kantaa.

Kun on ollut parikymmentä vuotta lihavana niin alkaa tulla nivelsairauksia, verenpainetta, diabetesta, rasvamaksaa jne jne. Kuka niiden hoidon maksaa jos yli puolet kansasta sairastaa.

Onhan meillä varaa maksaa kymmenientuhansien ulkomaalaistenkin potilaiden hoito+muut palvelut.

Ja meillähän on varaa maksaa kaikkien alkoholista ja huumeista aiheutuvien sairauksien, rikosten ym. ym. kulut. Lihavuus on niiden rinnalla pientä.

Vierailija
885/2017 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä,mun tuntemat ylipainoiset ostelee ja tilaa woltista,foodorasta kebabia,pizzaa yms rasvapskaa, einesruoilla elävät,tupakkaa kuluu ja alkoakin sitten itketään että rahat loppu. Yksi kaveri on varmaan suomen lihavin, on kaikenlaista sairautta,uniapneaa,astmaa,luukulumaa ja nyt diagnoosina uudempana diabetes.

Mä en tee mitään noista ja olen lihava. Olen myös terve. Mut et tunne kai mua.

Vierailija
886/2017 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sara on aika läskissä kunnossa, joten ymmärrän hänen huolensa.

Vierailija
887/2017 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylipaino on normaalia, on aina ollut. Miksi siitä tehdään nyt mörkö? Jokainen on mikä on eikä se kuulu muille. Itse kukin läskinsä kantaa.

Kun on ollut parikymmentä vuotta lihavana niin alkaa tulla nivelsairauksia, verenpainetta, diabetesta, rasvamaksaa jne jne. Kuka niiden hoidon maksaa jos yli puolet kansasta sairastaa.

Onhan meillä varaa maksaa kymmenientuhansien ulkomaalaistenkin potilaiden hoito+muut palvelut.

Ja meillähän on varaa maksaa kaikkien alkoholista ja huumeista aiheutuvien sairauksien, rikosten ym. ym. kulut. Lihavuus on niiden rinnalla pientä.

Eli kun joku on paha rikollinen, niin on täysin ok rötöstellä vähän vähemmän. Kuinka yksinkertainen olet?

Vierailija
888/2017 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä on omituista, miten jossain maalataan ylipainoiset ja lihavat jotenkin syrjityksi vähemistöksi, kun ylipainoisia ja lihavia taitaa olla jo enemmistö väestöstä.

Minä en seuraa hirveästi somea en fitness juttuja kun tuntuu sekottavan sekä nuorten että jo vähän vanhempienkin päät.

mutta ymmärrän että lihavuus on terveyshaitta. siis sairaalloinen lihavuus. 165 senttinen voi olla esimerkiksi lihaksikas ja sen vuoksi ns ylipainoa mutta läski ei ole terveellistä. ja se 165 senttiä65 kiloa on noin suurinpiirtein. itsellä tuli ylipainoa kun tuli lihaksia. Ja se oli tarkoitus ne lihakset siis. kun sitä läskiä tuli vatsaan tajusin että se ei ole terveellistä. tein asialle jotain.

Vierailija
889/2017 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ylipainoille ole todella monta eri syytä ja todella monta tarinaa kilojen takana. Jos muutama miljoona suomalaista on ylipainoisia, he eivät ole mikään yhtenäinen massa. 

Laihduttaminen on helppoa, olen sitä tehnyt itsekin oman osani. Sen sijaan sen painon pitäminen poissa vuosikausia, vuosikymmeniä, loppuelämä, on osoittautunut vaikeaksi rastiksi, johon en ole löytänyt vielä ratkaisua. 

Vierailija
890/2017 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Läskitaudit ovat suurin terveydenhoidon kuluerä.

Vai oisko sittenkin mielenterveystaudit? Jotka tosin aiheuttaa läskiä mutta myöskin anoreksiaa joka tappaa tehokkaasti eli kuormitus vähäisempää.

Vierailija
891/2017 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä on omituista, miten jossain maalataan ylipainoiset ja lihavat jotenkin syrjityksi vähemistöksi, kun ylipainoisia ja lihavia taitaa olla jo enemmistö väestöstä.

Minä en seuraa hirveästi somea en fitness juttuja kun tuntuu sekottavan sekä nuorten että jo vähän vanhempienkin päät.

mutta ymmärrän että lihavuus on terveyshaitta. siis sairaalloinen lihavuus. 165 senttinen voi olla esimerkiksi lihaksikas ja sen vuoksi ns ylipainoa mutta läski ei ole terveellistä. ja se 165 senttiä65 kiloa on noin suurinpiirtein. itsellä tuli ylipainoa kun tuli lihaksia. Ja se oli tarkoitus ne lihakset siis. kun sitä läskiä tuli vatsaan tajusin että se ei ole terveellistä. tein asialle jotain.

Mulle on tullut iso maha aina traumojen yhteydessä. Ei ole ollut mitään saumaa tehdä asialle mitään, kun käytettävissä ollut energia on mennyt ihan vaan elämästä selviytymiseen. 

Vierailija
892/2017 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meneekös esimerkiksi tämä liian pitkälle:

https://www.reddit.com/r/AmItheAsshole/comments/13ou89m/aita_for_embarr…

Lyhyt tiivistelmä:

Nuori nainen joutui lennolla Las Vegasista New Yorkiin kahden "kehopositiivisen" henkilön väliin istumaan. Kun tilaa ei oikein ollut, hän pyysi lentoemännältä pääsisikö muualle istumaan. No, paikka järjestyi, mutta koneesta poistuessa toinen näistä "kehopositiivisista" moitti naista "läskipelosta" ja heidän nolaamisestaan!

Vierailija
893/2017 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et taida ymmärtää mitään.

Vierailija
894/2017 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle on tullut iso maha aina traumojen yhteydessä. Ei ole ollut mitään saumaa tehdä asialle mitään, kun käytettävissä ollut energia on mennyt ihan vaan elämästä selviytymiseen. 

Ei sille tarvitse tehdä jos ei syö liikaa.

Vierailija
895/2017 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunta on rakennettu ja suunniteltu keskimäärin 180cm pitkälle ja 80kg painavalle ihmiselle. Miehen malliselle ihmiselle. Autot ovat naisille vaarallisempia testinukkejen takia, koska naisten paino on jakautunut eri tavalla, kuin miesten. Usein naiset ovat lyhyempiä ja kevyempiä. Lääkkeet ja hoidot testataan miehillä, koska naisten kuukautishormonit "sekoittavat" tuloksia, silti naiset syövät samoja lääkkeitä. Yhteiskunta on suunniteltu 180cm 80kg painavalle miehelle ja monissa asioissa maksimi painoraja on 150kg, eli todella paljon yli tämän määritellyn normin. Eli on kauan sitten laskettu "pieni" elintason nousu ja yksilöllinen vaihtelu mukaan siihen, missä pisteessä asiat hajoavat painon takia, tai muuttuvat vähemmän turvallisiksi. Tosin vanhoissa mekaanisissahenkilövaa'oissa kilot loppuvat 120kg kohdalla, eli vanhemmissa tavaroissa ja asioissa tämä raja saattaa olla 120kg tai alle.

Vierailija
896/2017 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki kuurit ja laihduttamiset on höpöpuhetta. Sulla on mielenkiintoisia ottamuksia asiasta, koska ensin sanot tiivistetysti Rauha Kaikkien Kehoille, mutta sitten eipäs, laihoissa ja laihuudessa (tyyliin normipainossa) on jotain vikaa, pakko olla vähintään jokin naisia sortava asia. Ainoastaan kokonaisvaltainen muutos ruokavaliossa voi tuoda tuloksia. Laihoilla ihmisilläkin on lihaksia, niitä tarvitsee vain hieman vähemmän, kun ei tarvitse kannatella ja liikuttaa isoa painoa. Diabeteksen ja verisuonitautien hoito ei ole ilmaista yhteiskunnalle, sori vaan.

Nyt tulkitset väärin. Sanon nimen omaan että kehorauhaa kaikille, niin laihoille kuin lihavillekin.

Sanon myös ettei naisten kannattaisi enää mennä näihin juttuihin mukaan ja sanon sen myös omien kokemusten pohjalta.

Vierailija
897/2017 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sille tarvitse tehdä jos ei syö liikaa.

No kappas vaan kun stressitilanteessa elimistö alkaa kerätä vatsaan rasvaa. Elimistö vähentää energian antamista muuhun käyttöön ja priorisoi varaston kasvattamista. 

Vierailija
898/2017 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelottavinta on sota ei lihavuus, pikkuisen taas draamailun hakua.

No näinpä. Olisi tekopyhää kiinnittää mitään huomiota Suomen alati kasvaviin ylipainotilastoihin niin kauan kuin missään päin maailmaa soditaan. 

Tätä mä hain takaa että on tekopyhää moralisointia sodan rinnalla jossa kuolee porukkaa se että Suomessa ei sodita( ainakaan vielä saa nähdä kuinka paljon ihmiset sitten moralisoi) on turha kenenkään räpättää toisten ihmisten ylipainoista kun tarkoitus näillä on vaan ivata ja osoittaa paremmuuttaan koska itse ovat hoikka ja hyvässä kunnossa, ihmettelen vain että menevätkö kaduille sanomaan jokaiselle lihavelle että laihduta,olet vaarassa kuolla ylipainoon toi ei oo tervettä:o

Sitten on myös tekopyhää kolmekymppisten ylipainoisten hakeutua yhteiskunnan maksamiin lapsettomuushoitoihin. Todella tekopyhää ylipainoisen nelikymppisen mennä polvileikkaukseen. Ihan älyttömän tekopyhää ylipainoisen syödä verenpainelääkkeitä. Ja aivan teeskentelyä edes puhua mistään uniapneasta. Syöpähoidoista nyt puhumattakaan.

Mitäs luulet, miltä tuntuu lääkäristä hoitaa tällaista potilasta, jolle ei kehopositiivisuuden nimissä saa sanoa, että sairaus johtuu potilaan ylipainosta? Teeskennellään vaan, että hoidetaan tässä nyt tätä käsillä olevaa ongelmaa.

Ei varmaan yhtä pahalta kuin hoitaa rattijuopon yliajamaa lasta tai julistaa kuolleeksi huumehörhön puukottama viaton ohikulkija. Entä miltä lääkäristä tuntuu leikata lukuisten kännisten sähköpotkulautailijoiden itselleen hankkimia hengenvaarallisia kallovammoja, kun tietää, että samaan aikaan jonoissa odottaa aivosyöpäpotilaita leikkaukseen pääsyä? Tai hoitaa yhden yön suhteita harrastavan seksihurjastelijan sukupuolitautia uudestaan ja uudestaan? Esimerkkejä riittää pilvin pimein ja paljon enemmän ihan muualtakin kuin ylipainoisten keskuudesta.

Niin että kannattaa ottaa se roska pois ensin omasta täydellisestä silmästä ja seuraavalla kerralla vaikka korjata ihan itse ne omat vappusikailun roskat siitä puiston nurmikolta eikä jättää niitä verovaroilla palkatun työntekijän siivottavaksi.

Vierailija
899/2017 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli Kivimäen mukaan anorektikotkin syövät liian paljon ja liikkuvat liian vähän. Siinä on taas ymmärretty kehopositiivisuuden kovin ydin oikein.

Eli sinun mukaan anorektikollekin pitää toitottaa kehopositiivisuushuttua eikä puuttua ongelmiin. Kunnes kupsahtaa

Kehopositiivisuus ja paino eivät ole yhteydessä toisiinsa miltään osin.

Höh. miten sitten kaikki kehopositiivisuudesta riekkujat ovat ylipainoisia?

Ei ole kaikki kehopositiiviset ylipainoisia. Ihmisillä on monenlaisia taustoja. Voi olla myös anoreksiasta tai muista ongelmista kärsineitä.

-eri

Vierailija
900/2017 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli Kivimäen mukaan anorektikotkin syövät liian paljon ja liikkuvat liian vähän. Siinä on taas ymmärretty kehopositiivisuuden kovin ydin oikein.

Eli sinun mukaan anorektikollekin pitää toitottaa kehopositiivisuushuttua eikä puuttua ongelmiin. Kunnes kupsahtaa

Kehopositiivisuus ja paino eivät ole yhteydessä toisiinsa miltään osin.

Höh. miten sitten kaikki kehopositiivisuudesta riekkujat ovat ylipainoisia?

Ei ole kaikki kehopositiiviset ylipainoisia. Ihmisillä on monenlaisia taustoja. Voi olla myös anoreksiasta tai muista ongelmista kärsineitä.

-eri

Puhuin "riekkujista" - laita linkki yhteenkin lehtijuttuun, jossa joku muu kuin ylipainoinen assosioi itsensä kehopositiiviseksi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kolme