Kehopositiivisuus surettaa personal trainer Sara Kivimäkeä, 47 "On pelottavaa, että huomattavasta ylipainosta on tehty normi"
https://www.ksml.fi/uutissuomalainen
Ihanaa, vihdoin joku puhuu ääneen!
Kyseessä on niin järkyttävän vaarallinen kansantauti, että nyt ihan oikeasti hyssyttelyn sen ympärillä täytyy loppua.
Kehopositiivisuus terminäkin saa Kivimäen surulliseksi.
En jaksa katsella itselleen valehtelua ja kieroilua. Ihmisen täytyisi tunnustaa itselleen, että on huijannut itseään ja liikkuu liian vähän ja syö liian paljon.
Kommentit (2017)
Olen samaa mieltä Saran kanssa. Tämä on aivan hirveää.
Ps. Ja olen itse kauhea pullukka
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Surulliseksi tulen teidän monen puolesta jos nyt totta puhutaan. Minä tunnen muutamia kaltaisianne ihan IRL. Joku pettymys siihen miten oma elämä meni leimaa heitä kaikkia; ei tullut opiskeltua, joten työmatkat, kiinnostava työn sisältö, hyvät tulot, työstä saatava tunnustus tuntuvat koskevan aina muita. Tuli parisuhde, lapset ja omakotitalo Hay Tray -pöytineen ja Smegin smoothie-sekoittimineen. Sitten ero, ja jäljelle jäi rivitalokolmio ja ne smoothiet, joita nauttii Marimekon kupista. Ja se tylsä sisällötön työ sekä vuoroviikoin kulkevat lapset. Sitten yritetään pitää kiinni siitä ulkonäöstä mikä on oikeastaan ainut mikä nuoruuden unelmista on jäljellä ja vihataan salaa pulleita ystäviä, joilla elämä näyttää täydemmältä. Ehkä he ei tuhlanneet nuoruuttaan ulkonäön ympärillä pyörimiseen?
Sitten on tietty nämä Jamo1234 kloonit, yksi tuli esim erääseen vaellushenkiseen FB ryhmään haukkumaan ryhmän naisia. Itse näytti ihan Nick Noltelta ca 2002 pidätyskuva..
Eikös se mene pikemminkin niin, että tulee se ero, menee sitä lohtusuklaata/siideriä ja sitten ollaankin siellä kehopositiivisuuden tiellä...
Vai onko postauksesi täynnä keskiluokkavihaa? No siinä olet kyllä oikeassa, että rivitaloalueella lenkkeillään muuallekin kuin kulmapubiin toisin kuin vuokrakassulla....
tuskin. Olen itse suht varakkaasta, akateemisesta perheestä ja kuulumme puolison kanssa ylimpään tulodesiiliin. Ero on taustalla mullakin mutta ne ulkoiset vaurauden merkit ei ole kiinnostaneet koskaan, eikä ulkonäön hinkkaaminenkaan. Elän mukavaa elämää kivoine harrastuksineen ja ystävineen jotka puolison kanssa meille osin myös yhteisiä. Työ on kiinnostavaa ja haastavaa. Lapsella on haasteensa, mutta hän on mun prioriteetti nro 1 ja antaa elämään perspektiiviä. En tapaa kulkea ilkeilemässä kenenkään ulkonäöstä tai varallisuudesta. Sellainen herättää oikeastaan lähinnä säälin ja tunteen ettei ilkeilijällä taida olla kaikki ihan kunnossa.
Ovatko ne omat harrastukset ja valinnat sitten niitä ainoita oikeita? Jotkut tykkäävät nostaa punttia, toiset rääkätä itseään maratonilla, yhdet katsoa elokuvia, nuo lukevat kirjoja jne.
Tuntuu, että sinulla on jostain syystä jonkinlaista antipatiaa itsestään huolehtivia (käytin tätä termiä tietoisen provokatorisesti) ihmisiä kohtaan. Onko jokin tähän liittyvä trauma?
Mitä muuten tuo aiempi postauksesi muuten oli jos ei ilkeilyä?
Tiivistäisin näin, että jos on riittävän tyytyväinen omiin valintoihinsa ja elämäänsä ei vain yksinkertaisesti koe minkäänlaista tarvetta mollata muita. Vertailun, haukkumisen ja näyttämisenhalun taustalla on aina jonkinlainen tyytymättömyys itseen ja omaan. Ja ilkeälle haukkujalle koen oikeudekseni antaa samalla mitalla takaisin. Olen näille kavereillenikin sanonut, että ethän sinä nyt noin voi sanoa toisesta ihmisestä, esim kun ovat riepotelleet Tinder miehiä. Pahimmat eivät toki ole kavereitani koskaan olleetkaan.
Niinpä, luuleeko osa miehistä, että naisia kiinnostaisi heidän miehiä. Mua ei kiinnosta joku miehen vehkeen nuoleminen sitten tippaakaan, vaikka olisi komea ja rikas mies.
Ei me naiset edes välttämättä haluta seurustella, ei kaikki halua ällö seksiä.
Ei kiinnosta tippaakaan olla jonkun miehen ilmaissiivooja, ilmaiskokki ja nuolla sen vehjettä. Hyi helvet..
Ja kuka haluaa kuunnella jotain ukon valittamista. Mielummin katson hyvää telkkari ohjelmaa hiljaisuudessa.
Ei voisi parisuhde vähempää kiinnostaa.Että senkun miehet käytte siellä salilla ja laskette kaloreitanne. Ei me olla teistä kiinnostuneita edes.
Ei tarttekkaa ite runkkaan omalle peilikuvalleni
Talkoot voisi aloittaa kieltämällä sähköpotkulaudat!!
Eihän se terveellistä ole. Itse lipsun helposti ylipainon puolelle, koska en jaksa noudattaa niin tiukkaa ja niukkaa ruokavaliota mitä normaalipaino vaatisi. Kulutukseni on tavallisena päivänä 1200 kcal (olen 155 cm), eikä siihen mahdu kovin montaa ateriaa. Paljon salaattia ja muuta kaloritonta pitää syödä, jotta saa jotain täytettä kupuun. Öisin heräilen usein nälkään ja joskus onnistuu saada se juomalla ohi. Kyllä se alkaa väsyttää, kun vuodenkin herää yöllä nälkään. Olen ollut läski koko elämäni, vauvasta saakka ja kai se keho pitää kiinni viimeiseen asti. Jäätelöä, pikaruokaa tms. syö lainkaan. Ihan jo liiallinen leipä ilman päällisiä ja rahka riittävät lihomiseen.
Omilla jaloilla kirjoitti:
Talkoot voisi aloittaa kieltämällä sähköpotkulaudat!!
Autot kans!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Surulliseksi tulen teidän monen puolesta jos nyt totta puhutaan. Minä tunnen muutamia kaltaisianne ihan IRL. Joku pettymys siihen miten oma elämä meni leimaa heitä kaikkia; ei tullut opiskeltua, joten työmatkat, kiinnostava työn sisältö, hyvät tulot, työstä saatava tunnustus tuntuvat koskevan aina muita. Tuli parisuhde, lapset ja omakotitalo Hay Tray -pöytineen ja Smegin smoothie-sekoittimineen. Sitten ero, ja jäljelle jäi rivitalokolmio ja ne smoothiet, joita nauttii Marimekon kupista. Ja se tylsä sisällötön työ sekä vuoroviikoin kulkevat lapset. Sitten yritetään pitää kiinni siitä ulkonäöstä mikä on oikeastaan ainut mikä nuoruuden unelmista on jäljellä ja vihataan salaa pulleita ystäviä, joilla elämä näyttää täydemmältä. Ehkä he ei tuhlanneet nuoruuttaan ulkonäön ympärillä pyörimiseen?
Sitten on tietty nämä Jamo1234 kloonit, yksi tuli esim erääseen vaellushenkiseen FB ryhmään haukkumaan ryhmän naisia. Itse näytti ihan Nick Noltelta ca 2002 pidätyskuva..
Eikös se mene pikemminkin niin, että tulee se ero, menee sitä lohtusuklaata/siideriä ja sitten ollaankin siellä kehopositiivisuuden tiellä...
Vai onko postauksesi täynnä keskiluokkavihaa? No siinä olet kyllä oikeassa, että rivitaloalueella lenkkeillään muuallekin kuin kulmapubiin toisin kuin vuokrakassulla....
tuskin. Olen itse suht varakkaasta, akateemisesta perheestä ja kuulumme puolison kanssa ylimpään tulodesiiliin. Ero on taustalla mullakin mutta ne ulkoiset vaurauden merkit ei ole kiinnostaneet koskaan, eikä ulkonäön hinkkaaminenkaan. Elän mukavaa elämää kivoine harrastuksineen ja ystävineen jotka puolison kanssa meille osin myös yhteisiä. Työ on kiinnostavaa ja haastavaa. Lapsella on haasteensa, mutta hän on mun prioriteetti nro 1 ja antaa elämään perspektiiviä. En tapaa kulkea ilkeilemässä kenenkään ulkonäöstä tai varallisuudesta. Sellainen herättää oikeastaan lähinnä säälin ja tunteen ettei ilkeilijällä taida olla kaikki ihan kunnossa.
Ovatko ne omat harrastukset ja valinnat sitten niitä ainoita oikeita? Jotkut tykkäävät nostaa punttia, toiset rääkätä itseään maratonilla, yhdet katsoa elokuvia, nuo lukevat kirjoja jne.
Tuntuu, että sinulla on jostain syystä jonkinlaista antipatiaa itsestään huolehtivia (käytin tätä termiä tietoisen provokatorisesti) ihmisiä kohtaan. Onko jokin tähän liittyvä trauma?
Tiivistäisin näin, että jos on riittävän tyytyväinen omiin valintoihinsa ja elämäänsä ei vain yksinkertaisesti koe minkäänlaista tarvetta mollata muita. Vertailun, haukkumisen ja näyttämisenhalun taustalla on aina jonkinlainen tyytymättömyys itseen ja omaan. Ja ilkeälle haukkujalle koen oikeudekseni antaa samalla mitalla takaisin. Olen näille kavereillenikin sanonut, että ethän sinä nyt noin voi sanoa toisesta ihmisestä, esim kun ovat riepotelleet Tinder miehiä. Pahimmat eivät toki ole kavereitani koskaan olleetkaan.
Omissa kommenteissani en tietääkseni haukkunut ketään läskiksi tjms. vaan kritisoin sitä, että jos nykyinen turhien kalorien saatavuus ja laiska elämäntapa aiheuttavat ylipainoa, sitä ei ole syytä glorifioida omalla termillään, jossa vielä esiintyy sana "positiivinen". Ylipainoinen on ylipainoinen ja kärsii ehkä (tai sitten ei) sen seurauksista.
Ja rikkailla miehillä ei ole mitään valtaa naisiin, jos niillä on lapsia.
Mä tod asun mielummin vuokrakaksiossa ja lepään, kun menen siivoamaan miehen isoa taloa joka menee perinnöksi sen lapsille.
Ärsyttävimpiä on just besserwisser miehet jotka ovat tietävinään kaikesta kaiken.
Ja ikinä en ottaisi mitään poliisia kotiini määräämään.
Vierailija kirjoitti:
Mä tod asun mielummin vuokrakaksiossa ja lepään, kun menen siivoamaan miehen isoa taloa joka menee perinnöksi sen lapsille.
Ärsyttävimpiä on just besserwisser miehet jotka ovat tietävinään kaikesta kaiken.
Miten tää liittyy kehopositiivisuuteen
Vierailija kirjoitti:
Mä huilaan kotona, niin ihanaa.
En todellakaan halua mitään salimakea joka seisoo sohvan vieressä ja sanoo, että nyt pitää lähteä salille ja lenkille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, siten että me naiset ollaan sellaisia kuin ollaan eikä me haluta mitään miehiä kotiin määräilemään miten pitäisi elää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, siten että me naiset ollaan sellaisia kuin ollaan eikä me haluta mitään miehiä kotiin määräilemään miten pitäisi elää.
Nainenhan tossa uutisessa on
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulis personal trainerin sen verran tietävän, että kehopositiivisuus ei ole läskien juttu, vaan kaikkien sellaisten ihmisten joilla on esim arpia, läiskiä, "värivirheitä", akne, toinen jaloista amputoitu, downiin syndrooma jne.
Juuri muutama postaus taaempana kirjoitin tästä:
Taaempana oli kommentti, jossa puhuttiin kehopositiivisuudesta "yleisenä terminä" ts. että se kattaa vaikka psori-läikät, puuttuvat raajat, onnettomuuden jäljet kasvoissa, lyhytkasvuisuuden yms yms. Hassu juttu on se, että en ole kenenkään näistä nähnyt julistavan kehopositiivisuutta vaan se on jäänyt lihavien monopoliksi???
Se ettei itse tutki omaa napaa pidemmälle mitä maailmalla tapahtuu, ei ole muiden vika. Kannattaa tutustua aiheeseen laajemmin.
Tytär just sanoi, että meidän kaupungissa ei ole edes hyvännäköisiä palomiehiä. Ketä varten tässä muka pitäusi laihduttaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omissa kommenteissani en tietääkseni haukkunut ketään läskiksi tjms. vaan kritisoin sitä, että jos nykyinen turhien kalorien saatavuus ja laiska elämäntapa aiheuttavat ylipainoa, sitä ei ole syytä glorifioida omalla termillään, jossa vielä esiintyy sana "positiivinen". Ylipainoinen on ylipainoinen ja kärsii ehkä (tai sitten ei) sen seurauksista.
Asiaa! Tuo palaa siihen, mitä kirjoitin aiemmin kulutuksesta/saannosta. Jos kaikkialle ei pääsisi ilman reipasta kävelyä tai lähikaupan sipsihylly ei olisi 20 metrin mittainen, sekin auttaisi paljon.
Vierailija kirjoitti:
Tytär just sanoi, että meidän kaupungissa ei ole edes hyvännäköisiä palomiehiä. Ketä varten tässä muka pitäusi laihduttaa?
Itseä varten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä,mun tuntemat ylipainoiset ostelee ja tilaa woltista,foodorasta kebabia,pizzaa yms rasvapskaa, einesruoilla elävät,tupakkaa kuluu ja alkoakin sitten itketään että rahat loppu. Yksi kaveri on varmaan suomen lihavin, on kaikenlaista sairautta,uniapneaa,astmaa,luukulumaa ja nyt diagnoosina uudempana diabetes.
Myös omassa lähipiirissäni ylipaino näyttäytyy nimenomaan elämänhallinnan ongelmana. Vaivoja tulee painon myötä lisää ja se masentaa entisestään, ja sitä masennusta paikataan tilaamalla ruokaa kotiin. Ei voi lähteä kaverin kanssa ulkoilemaan ja kävelylle pihan tupakkapaikkaa pidemmälle, kun polviin sattuu.
Sossu-akat on just tommosia yhteiskunnan häpeäpilkkuja
Ei työttömillä ole rahaa lähteä kotoa mihinkään. Ketä mun ylipaino täällä kotona haittaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edelleen miten tämä liittyy aiheeseen? Pullapojan nainen voi olla salikissa tai kehopositiivisen vaimon mies voi olla maratoonari ilman sen kummempaa määräilyä tai kitkaa. Usein tietenkin vakka kantensa valitsee tässäkin suhteessa
Vierailija kirjoitti:
Ei työttömillä ole rahaa lähteä kotoa mihinkään. Ketä mun ylipaino täällä kotona haittaa?
Ottaako joku ulko-ovella maksua vai
Sun kaltaset vihaajat todistaa että kehopositiivisuutta tarvitaan