Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mummi ollut oudon sekava lonkkaleikkauksen jälkeen

Vierailija
12.06.2023 |

Unohtelee asioita, sekoitti lapsenlapset toisiinsa ym. Yhtäkkinen romahdus muistissa. Mistä voi johtua?

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotona on, jotain opiaattilääkettä ottaa iltaisin. Voisiko se vaikuttaa vielä seuraavana päivänä?

Ap

Miksi kyselet täällä noin tärkeitä asioita?

Ihan oikeesti nyt.

Kuinka niin? Ei tässä mitään akuuttia hätää ole. Kotihoitokin käy kerran päivässä.

Ap

Jos olisin sinun asemassa ap, niin kirjaisin paperille ne kaikki mummin lääkkeet ja niiden vahvuudet , menisin apteekkiin ja kysyisin mahdollisista sivuvaikutuksista. Sekä kunkinnlääkkeen puoliintumisaka= kuinka kauan on elimistössä. Mummisi on vanha ,ehkä heiveröinen ihminen ja lääkkeet vaikuttavat voimakkaammin vahaan ihmiseen . Itse olen seitenkymppinen ja mies yli kasikymppinen . Hän on hyvinkin herkkä lääkeeille. Se voi olla myös, että eri ihmisten geenit regoivat eri tavalla lääkkeisiin. Nyt on oma apu, paras apu. Syyttää ei kannata ketään, vaan vähentää tai muuttaa lääkitystä.

Jos ongelmat jatkuu, varaa aika sisätautilääkärille, neurologille tai geriatrille , siis yksityiselle, niin saatte heti asiat selväksi. Menet tietysti itse mukaan tueksi, ei mummi osaa itse ongelmaa selittää. Erik lääkä.maksaa n 150e, kyllä on sen väärti.

Vierailija
42/49 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokos tämän mummin sekavuuden syy on selvitetty?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis leikkauksesta on nyt jo viikkoja mutta ei ollut tällainen ennen leikkausta. Hieman hajamielinen kyllä mutta nyt on paljon enemmän unohduksia.

Ap

Joillekin vanhuksille tulee anestesian jälkeen delirium, ja voi mennä useampi viikko jopa kuukausia ennen kun korjaantuu.

Veisin nyt ensin lääkäriin, niin että suljetaan pois tulehdukset ja infarktit. Jos nämä ok, niin kannattaa varmaan seurata tilannetta jos hänen on kuitenkin turvallista olla kotona.

Jos tarvitsee kotihoito, ole yhteydessä seniorineuvontaa. Jos ei pärjää kotona, pyydä lyhytaikaista palveluasumista hänelle.

Vierailija
44/49 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene hänen kanssaan nimenomaan erikoislääkärille heti alkuun.

Vierailija
45/49 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla Haagassa tulehdus vaatii antibioottia äkkiä ettei tule myrkytys vereen.

Vierailija
46/49 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haavatulehtunut

Vierailija
47/49 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anestesian ja dementiariskin kanssa on löydetty jonkinmoinen yhteys tutkimuksissa, anestesia on nähtävästi riskitekijä vanhalle ihmiselle. Toki kipulääkkeetkin voivat vaikuttaa.

Vierailija
48/49 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko on ap sekavuuden syy selvinnyt, vai onko tilanne entisellään.

Vierailija
49/49 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ottanut erehdyksessä kahdet lääkkeet. Olen 2 x ollut polven tekonivel leikkauksessa ja yritin välttää lääkkeitä mutta välillä alkuvaiheessa otin. Ei mitään sekavuutta ja ikääkin on. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi neljä