Ehdotuksia, mikä elukka mun sääriä syö
En ymmärrä, mistä mun sääriin on tullut puremajälkiä. Mulla on ollut ulkona liikkuessa pitkälahkeiset farkut jalassa, kaksia farkkuja olen tässä muutamina päivinä käyttänyt, tietenkin yhdet kerrallaan päällä.
Polvista alaspäin mun sääriin on tullut punaisia puremajälkiä. Eivät kutise, kun ei niitä räplää. Ensin oli vain toisessa sääressä ja vain yksi, sitten tähän sääreen tuli lisää, ja tänä aamuna huomasin toisessakin sääressä monta puremajälkeä.
Olen kyllä liikkunut siis ulkona, pysähdellyt hiekkatien varsien kukkia kuvailemaan ja yhtenä päivänä kuljien metsäpoluilla, muutamalla levähdyspenkillä hetken aikaa istuskelin. Mettässä toiset farkut kuin esim. eilen.
Onko mun vaatteissa syöpäläisiä? Mut jos olis, niin pitäs kai niitä puremia olla muuallakin.
Asunnolla olen pitänyt ikkunaa auki, mutta en kyllä ole huomannut mitään itikoita sisällä lentelevän, jotka yöaikaan esim. pääsisivät iholle pureskelemaan.
Käsittämätöntä!
Onko mun vaatteissa syöpäläisiä, vai onko joku muurahainen tms. päässyt vaivihkaa jalkoihin...
Mä en jaksa, kamalia vaikeuksia mun elämässä muutenkin, ja nyt sitte vielä nää!
Kommentit (36)
Täältä saat näköjään paljon hyviä vastauksia ongelmaasi... Kysy muistakin vaivoistasi.
Mulla oli kerran luteita hotellissa, mun tapauksessa luteenpuremat oli muutaman ryppäinä / riveinä. Ne kai usein seuraa suonta ja puree siitä monta kertaa. Puremat kutisivat pirusti ja pitkään, muistaakseni ne paukamat oli ainakin pari viikkoa, eli erilaisia kuin hyttysenpuremat mutta tämä kutinan aste riippuu ehkä omasta immuunijärjestelmästä tms. Ei siellä hotellissa mitään verijälkiä lakanoissa näkynyt.
Mitäs, jos käyt lääkärille näyttämässä? Siis jos sama homma jatkuu. Yleislääkäri ei ole kovin kallis yksityisellä.
Vierailija kirjoitti:
Jos liikut ulkona, varsinkin tyvenissä paikoissa ja iltaisin, ne on mäkäröitä, jotka sinua pureksii.
Nuo on ärsyttäviä, kun menee suuhun ja lentää silmille 🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asuuko talossa muahanmuuttaneita?
Ei, mutta vierailta mailta tulleita tilapäistyöläisiä, joiden kämpissä saattaa olla huonekalut jostain kierrätyskeskuksista haalittuja.
Itse en yllä tässä vaiheessa luteita vielä ajattele, koska PUREMIA ON VAIN SÄÄRTEN ALUEELLA! TOISTAISEKSI!
Kyhmyruusu?
Jos sinulla on lintulauta niin kyseessä todennäköisesti lintukirput.
Hämähäkki/polttiaiset/mäkärät/luteet/lintukirput... syitä voi olla monia. Varminta saada selville olisi varmaan käydä näyttämässä lääkärille.
Vierailija kirjoitti:
Jos liikut ulkona, varsinkin tyvenissä paikoissa ja iltaisin, ne on mäkäröitä, jotka sinua pureksii.
Mäkäräisiä ei ole vielä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mäkäräisiä ei ole vielä.
Meillä on jo mäkäräisiä ja polttiaisia.
Lintukirput ulkona. Linnunpoikaset lähtee just pesistään, kirput tulee mukana.
Polttiaiset, mäkärät ja lintukirput yleensä. Niitä ei huomaakaan, kun ne on kintuissa.
Putsailin ulkosalla asunnon ikkunepeltejä yms. niin jo on jokin purrut jalasta niin että on turvonnut useiden senttien alalta heti jalkapöydän yläpuolelta :/
Ötököiden takia en pidä kesästä, kevät ja syksy menee kun ei ole kaikenmaailman lentäviä pureskelijoita, talvestakin pidän enemmän kun ei ole ötököitä.
Kesä ilman ötököitä olisi kaikkein paras. Ilmeisesti ympäristö ei ole vielä riittävän saastunut kun noita pirullisia ötököitä on miljardeittain ulkona :/
Juhannuksena rannalla polttiaisia oli paljon, ja ne menee lahkeesta sisään. Ja ei tänä juhannuksena, vaan sinä juhannuksena kun olin rannalla. Tämä selvennykseksi vänkkääjälle etukäteen.