Missä iässä asuntolainasi on maksettu?
Mulla on 55-vuotiaana.
Laina otettu viime vuonna, maksuaika 25 vuotta. Ensiasunnon ostin siis vanhemmalla iällä, 30-vuotiaana.
Kommentit (51)
52, tänä vuonna. Reilu 2000€ jäljellä
Ostimme maatilan, jossa tuli siis asuinrakennus mukana.
Piti olla maksettu jo 5v sitten, mutta parin huonon vuoden takia piti ottaa lisävelkaa.
Minulla on ollut monta asuntolainaa.. nykyistä on jäljellä 250k ja tonnin lyhennyksellä menee noin 25 vuotta, eli maksettu suunnilleen eläkeiässä. Mutta, en maksa asuntoa todellakaan niin nopeasti kuin pystyisin vaan sijoitan ylijäävät varat paremmin tuottaviin kohteisiin. Lainaa pitää pelätä vain jos se menee syömiseen.
Vierailija kirjoitti:
Muistaakseni ensiasunto ostetaan keskimäärin noin 30-vuotiaana, että sinällään aloittaja ei nyt ole mitenkään vanhemmalla iällä kaupoille lähtenyt.
Mulla taitaa olla maksettu 58-vuotiaana.
Ennen koronaa ja sotaa se oli 26 vuotta ja aika korkea ikä on sekin, jos aikoo olla velaton viisikymppisenä. Itsekin sain ostettua ekan asuntoni vasta 31-vuotiaana viime vuonna. Asuin vuokralla aivan liian kauan koska luulin, etten saisi kuitenkaan lainaa kun olen pätkätyöläinen. Kokeilin lopulta viime vuonna, sain lainatarjoukset kaikilta pankeilta joista pyysin sitä.
Itse aion säästää tulevien lasteni lapsilisät siihen, että saavat ostettua omat yksiöt lukion jälkeen ilman lainaa, ja pääsevät jo siitä vaurastumiseen kiinni.
46,eli viiden vuoden päästä.Sitten pitää kyllä remppaa tehdä,ehkä jopa lainalla....
En viitsi tuntemattomille kertoa. Ette tee tiedoillani yhtään mitään. 😂
Maksan nykyisen varmaan pikavauhtia pois mutta maksusuunnitelma ulottuu pitkälle tulevaisuuteen.
Nykyinen asunto maksusuunnitelman mukaan maksettu 2040 eli kun olen 58-vuotias. Todennäköisesti lyhentelen nopeammin kuitenkin. Tätä ennen olen omistanut kaksi asuntoa ja myynyt ne. En ole saanut perintöjä. Omistan lisäksi exän kanssa velattoman talon puoliksi.
Mun 22000e laina on maksettu oliko 20v päästä xD vai 15 xD eli 50 vuotiaana about. XD sitten pitäs olla n. 60 000e rahaa.
43-vuotiaana eli toissa viikolla. Lainan otin seitsemän vuotta sitten, 43 000 euroa. Nyt maksoin jäljellä olevat 30 000 pois. Rivitaloasunto pikkukylässä.
Ensimmäisen maksoin pois 32-vuotiaana.
Hassu kysely, eihän tää oikein anna mitään. Asuntolainaa voi olla 30 000 tai 300 00, riippuen asutko kasvukeskuksessa vai muuttotappiopaikkakunnalla jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eka oli maksettu 28-vuotiaana, toka 34-vuotiaana ja kolmas 44-vuotiaana. Velaton olen ollut tuosta 44-v lähtien, nyt menossa kolmas velaton vuosi.
Kerrotko miten on käytännössä mahdollista maksaa asuntolaina pois 28-vuotiaana? Kuinka nuorena ostit asunnon, minkä kokoinen lyhennys per kk ja lainan määrä? Tai sitten on jotain perintöä takana?
Aika suuressa osassa maata asunnot ja talot on niin halpoja, että tuo onnistuu oikein hyvin. Varsinkin jos on opiskellut peruskoulun jälkeen ammattiin ja päässyt heti töihin. Suurin osa tämän palstan taloista on toki pääkaupunkiseudulla ja hinta jotain 700 000 joten nämä eivät ole yhtään vertailukelpoisia.
Aion kyllä jos palkka tästä nousee, niin tarkotus 40 v olla velaton ja omaisuutta n. 56000e. Sitten toki voisi ostaa vielä oman, mutta saa nähdä mitä sitten
57-vuotiaana. Voi toki olla, ettei edes asuta tässä niin pitkään vaan myydään pois ennen tuota ja ostetaan pienempi ja halvempi, kun lapset muuttaa kotoa.
Ensimmäinen laina 23-vuotiaana yhdessä miehen kanssa, siitä sitten aina uutta ja isompaa taloa ja lainaa, kunnes maksoimme lainat tänä keväänä pois, hieman 44-v syntymäpäiväni jälkeen.
Nyt olen ottamassa uuden (pienehkön) rahoituksen sijoitusasuntoon, joten velattomuutta ehtii olla vain jokunen viikko. Tämä on suunniteltu kuitattavaksi pois 5-10 vuoden sisällä.
En ole jaksanut edes laskea, varmaan joskus yli 70-vuotiaana. Pystyisin tosin maksamaan lainan halutessani pois vaikka heti, joten eipä tuolla niin merkitystä.
Asuntolaina 58-vuotiaana, sijoitusasunnon laina 48-vuotiaana.
Omakotitalo kohta valmis ja rakennettu omalla rahalla. Ikinä en ole lainaa ottanut mihinkään, en edes opiskeluaikana ja tällä tiellä haluan pysyä. En pysty leikkimään, että omistaisin jotain pankin omaa. Ja lisätietona vielä, että kaikki rahani olen ansainnut töitä tekemällä. N30
50-vuotiaana maksettu viimeinen erä. Eli tämän vuoden helmikuussa. Silloin maksettiin pois asuntolaina ja ikkunaremonttilaina.