Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä lapsiviha-kampanja Hesarissa on menossa?

Vierailija
12.06.2023 |

Tänään juttu siitä miten kamalaa on olla kummina.

Kommentit (98)

Vierailija
81/98 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Velat ovat psykiatrien ja terapeuttien kanta-asiakkaita. Kaikki tämän tietävät.

Olen vela ja psykologi.

Asiakkaina äitejä jotka eivät jaksa, ja joiden lapset ei arvosta heitä.

Oi kun kätevästi osui paikalle psykiatri. Hehe.

Vierailija
82/98 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen vela ja psykologi.

Höpö, höpö. Olet korteintaan terveydenhoitaja, joka haluaa olla psykologi. Todennäköisesti kuitenkin lähihoitaja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/98 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009648365.html

"Nuorisoporukka pahoinpiteli bussikuskin ja kaksi väliin tullutta Vantaalla – poliisi kaipaa tietoa epäillyistä"

Onko AV-mammojen lapset olleet taas asialla? Käyneet bussikuskin kimppuun?

Olisin minäkin katkera jos minun lapsista tulisi tuollaisia, häpeäisin ja toivoisin olevani vela!

Vierailija
84/98 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen vela ja psykologi.

Höpö, höpö. Olet korteintaan terveydenhoitaja, joka haluaa olla psykologi. Todennäköisesti kuitenkin lähihoitaja.

miksi olet rasistinen lähihoitajia kohtaan, joka AV-ketjussa???!

Vierailija
85/98 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen vela ja psykologi.

Lähihoitajat pesee sun p rseen ja vaihtaa sun vaipat, kun sun omat pennut ei halua olla sun kaa missään tekemisissä, joten turhaan haukut lähihoitajia :DDDD

Vierailija
86/98 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap sinulle noin yleensäkin merkki vihasta se, että asiasta kerrotaan sellainen puoli josta et itse pidä? Miten minä näen nuo kirjoitukset vain vähän erilaisina mielipiteinä, en vihana? Itse en tuollaisia ajatellut kun sain lapsen, mutta mielenkiintoisia tekstejä. 

Vierailija
87/98 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettakaa länkytys ja kertokaa MITÄ LAPSIVIHAA SIINÄ JUTUSSA OLI?

Vai onko tämä jotain keksittyä provoa?

Vierailija
88/98 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen vela ja psykologi.

Lähihoitajat pesee sun p rseen ja vaihtaa sun vaipat, kun sun omat pennut ei halua olla sun kaa missään tekemisissä, joten turhaan haukut lähihoitajia :DDDD

Noniin eli lähihoitajien kokoontumisajot.

Vierailija
89/98 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopettakaa länkytys ja kertokaa MITÄ LAPSIVIHAA SIINÄ JUTUSSA OLI?

Vai onko tämä jotain keksittyä provoa?

Taitaa olla provoilua ...

Jollain on itsensä ja elämänsä kanssa paha olla ja päätti yrittää "oksentaa" sen oman pahan olonsa tänne, missä sen voi tehdä anonyyminä ...

Ja sai sitten melkoisen määrän kanssaoksentajia tarttumaan syöttiin ...

Vierailija
90/98 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tämä on teille katkerille vela-akoille sitten todella kipeä ja arka asia. Heti hyökkäätte ketjuun kuin ketjuun raivoissanne.

Miksi vela olisi katkera? Velahan tarkoittaa VAPAAEHTOISESTI lapsetonta. Ei siis halua lapsia elämäänsä.

Vapaaehtoisesti lapseton ei tarkoita, ettei halua lapsia elämäänsä.

Mä en halua olla kenenkään äiti, mutta tykkään kyllä sisarusteni lapsista.

Vierailija
91/98 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä teille velatädeille jotain mitä ette ole ikinä nähneet:

Lapsettomuus (ei vapaaehtoinen eikä vapaasta tahdosta riippumaton) tarkoita sitä etteikö miehen elin olisi tuttu.

Vai onko lapsi sinulle jonkinlainen todiste, että miehen elin on hyvinkin tuttu ja siksi lapset tehty, että voi näyttää saaneensa?

Tää ketju menee kyllä varsin hulvattomaks ...

Defenssit ne on teilläkin joihin yksikään mies ei ole ikinä halunnut koskea.

Kyllä mulla tossa mies pyörii elämässä mukana ja koskenutkin on vaikkei lapsia olekaan.

Kuvitteletko sä todella meneväs jonkun "toisinajattelijan" ihon alle tai tunteisiin tolla naaman rääpimiselläs jota tuskin uskallat ihan livenä tuolla keskusteltaessa näistä samoista asioista? 😂

Alkaa olemaan jo pikkasen liian noloa ja läpinäkyvää toi sun trollailus 🤣

Saat toki kuvitella mitä ikinä haluat muista ihmisistä, jos se auttaa sinua sietämään itseäsi sekä omaa elämääsi, mutta niinkuin itse varmastikin sen tiedät ja tiedostat, sinun kuvitelmasi ei ole totuus.

Ne ovat vain sinun kuvitelmiasi itsellesi täysin ventovieraista ihmisistä, joista olet vain päättänyt niin, koska eivät ajattele asioista samalla tavalla kuin sinä.

Vierailija
92/98 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärsin Suomen lapsivihamielisyyden vasta kun olen asunut perheen kanssa myös ulkomailla. Ja nyt kun olen havahtunut siihen, niin se on kyllä oikeasti aika järkyttävää. Lapset ovat lähes kaikkialle ei-tervetulleita henkilöitä, siinä määrin että sillä on aivan varmasti vaikutusta siihen että miten lasten hankkimiseenkin suhtaudutaan.

Olen asunut perheen kanssa Suomen lisäksi Yhdysvalloissa ja Keski-Euroopassa.

Otetaan vaikka Yhdysvalloissa tällainen tavallinen tilanne, että olet menossa kahvilaan rattaiden kanssa ja ovi ei pysy itsestään auki. Heti kun joku huomaa sinut, joku hyppää pystyyn ja tulee auttamaan. Se voi olla joku keski-ikäinen miesasiakas tai kahvilan työntekijä. Ovea pidetään ja joku auttaa nostamaan rattaita, ja samalla jutellaan lapselle: "Hiii darling, who's gonna get ice cream? :))))"

Keski-Euroopassa on hyvin tavallista että ravintoloissa on leikkinurkka lapsille. Siis ihan kunnollinen iso leikkipaikka terassilla. Ei siis missään huoltoasemilla, vaan hyvissäkin ravintoloissa. Äidit tapaavat toisiaan lounaalla tai illallisella ihan normaaleissa ravintoloissa (ja voivat muuten nauttia oluen/viinin siinä aterian lomassa, eikö kukaan tule moralisoimaan miten äitien pitäisi keskittyä lapseensa eikä juomiseen).  Kaupunginpuistoissa on viihtyisiä yhdistettyjä leikkipuistoja/oleskelualueita, joissa voi tavata aikuisia ystäviä samalla kun lapset leikkivät. On ihan hiton helppoa säilyttää sosiaalinen verkosto, kun lapsien kanssa voi mennä samoihin paikkoihin kuin ennenkin.

Kaikki hymyilevät lapselle, ihan kaikki. Enkä nyt tarkoita, että vieraiden ihmisten pitäisi ruveta toisten lapsia viihdyttämään, mutta täkäläisessä kulttuurissa on ihan normi, että lapsen olo seurueessa tehdään helpoksi ja näytetään, että hänkin on tervetullut. Yllätyn vieläkin kun naapuruston teinipojille on ihan ok pelata pallopelejä meidän paljon pienempien lasten kanssa ja kehua heitä vilpittömästi, kun onnistuvat.

Suomeen lomalle tullessa ero on silmiinpistävä. Ravintoloissa on joitain paikkoja, joissa perheasiakkaat on otettu huomioon, mutta yleisillä paikoilla saa kyllä kokea olevansa riesa. Lapsen ei tarvitse kuin puhua ääneen bussissa, kun joku jo pyörittelee silmiään ja vaihtaa mielenosoituksellisesti paikkaa.

Pisti jo naurattamaan, kun sattui silmiin se Hesarin taannoinen juttu yleisen kirjaston Oodin vauva-ongelmasta. Siis siinä tuohtuneesti puitiin sitä, että suunnilleen Helsingin ainoan lapsille avoimen julkisen rakennuksen kahvilaan mahtuisi enemmän aikuisasiakkaita, jos lapsiasiakkaat eivät veisi paikkoja. Tulokulmassa ei ilmeisesti nähty mitään hankaluutta. Olisikohan toimittaja miettinyt uudestaan, jos olisi ollut tekemässä juttua siitä miten vanhainkodin yhteydessä sijaitsevan ravintolan kapasiteettia haittaa vanhusten hidas syöminen?

Vaikutelma on Suomessa vahvasti se, että pitäisi pysyä kotona ja poissa parempien kansalaisten silmistä, koska pelkkä lasten olemassaolo häiritsee.

Yhteisön tuki auttaa lasten kasvattamisessa paljon. "Koko kylä kasvattaa" ei todellakaan tarkoita sitä, että jokainen vuorollaan komentaa ja huutaa. Päinvastoin, kun lapset saavat monesta suunnasta positiivista palautetta toimiessaan hienosti, he oppivat äkkiä. He näkevät jokaisen vastaantulijan potentiaalisena ihmiskontaktina toisin kuin Suomessa, jossa yleensä vuorovaikutetaan tiukasti vain oman seurueen kanssa näitä mulkoiluja lukuun ottamatta.

Kyllähän nuoret aikuiset varmasti peilaavat omaa tilannettaan näkemäänsä, ja on helppo tulla sopuratkaisuun: hankinko lapsia ja vetäydyn yksin kotiin häpeämään, vai jatkanko normaalia elämää ja harrastuksia lapsettomana?

Vierailija
93/98 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset ovat maailman saastuttajina pahimmasta päästä. Ilmastokriisi ei kaipaa yhtään enempää suomalaisia. Mitä vähemmän meitä on, sen paremmin maailma voi.

Aikuinen ihminen saastuttaa huomattavasti enemmän kuin lapsi joten voit aloittaa poistamalla itsesi maailmasta.

Mitä luulet sen lapsen olevan esimerkiksi 18 vuoden päästä?

Ja mitä itse olet tehnyt koko elämäsi aikana katkeruuden ja vihan levittämisen lisäksi?

Ikävä tuottaa pettymys, mutta en ole yhtään katkera tai vihainen. Olen vain hämmästynyt logiikasta että lapsi muka saastuttaa vähemmän kuin aikuinen, sillä se lapsi erittäin suurella todennäköisyydellä tulee olemaan myös aikuinen ja silloin saastuttamaan keskiverron aikuisen ihmisen verran. Pystytkö selittämään tämän paradoksin?

Ka sinä et ole elämäsi aikana saastuttanut yhtään? Se lapsi hyvin todennäköisesti elää järkevämpää ja ekologisempaa elämää kuin yksi katkera vela-akka.

Lähdetään nyt vaikka siitä että en ole vela. Lukutaitoinen sen sijaan olen, samaa ei selvästikään voi sanoa sinusta.

Vierailija
94/98 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vela-akat on niin frigidejä että tuokin video piti poistaa😆🤣

Milläköhän logiikalla? Ennemminkin velat pystyvät paljon vapaammin harrastamaan seksiä kun ei tarvitse pelätä koska jälkikasvu ryykää huoneeseen. Se puuteko sinunkin pipoasi kiristääkin?

Vierailija
95/98 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä artikkelissahan puhuttiin kummiuden hyvistä ja huonoista puolista.

Taitaa aloittaja olla niitä, jotka tosiaan pitävät kummia lahja-automaattina kymmeniä vuosia, ja niistä lahjoista ei edes vaivauduta kiittämään. Ja on jopa perheestä vaadittu, että sisaruksillekin pitää lähettää yhtä arvokas lahja, ettei tule paha mieli.

Kummiuden ihan alkuperäinen tarkoitus on hävinnyt (lapsen uskonnollinen kasvatus) ja se ei ole monille enää nykyaikaa, kun erotaan paljon ja muutetaan toiselle paikkakunnalle, eikä kummilapsia tavata oikein ikinä.

Toivottavasti useammat eivät suostu kummiksi vain jonkinlaisesta velvollisuuden tunnosta, kun pitäisi varmaan olla vielä kiitollinen luottamuksesta.

Joissain  suvuissa on kymmeniä lapsia, ja tiedän kaksi ihmistä, jotka kyllästyivät 4 kummiuden jälkeen siihen vinkumiseen ja erosivat kirkosta.

Tietysti on hyviä kummeja ja hyviä kummilapsia. Ehkä saman verran tuohon Hesarin kyselyyn vastanneista päätellen.

Vierailija
96/98 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärsin Suomen lapsivihamielisyyden vasta kun olen asunut perheen kanssa myös ulkomailla. Ja nyt kun olen havahtunut siihen, niin se on kyllä oikeasti aika järkyttävää. Lapset ovat lähes kaikkialle ei-tervetulleita henkilöitä, siinä määrin että sillä on aivan varmasti vaikutusta siihen että miten lasten hankkimiseenkin suhtaudutaan.

Olen asunut perheen kanssa Suomen lisäksi Yhdysvalloissa ja Keski-Euroopassa.

Otetaan vaikka Yhdysvalloissa tällainen tavallinen tilanne, että olet menossa kahvilaan rattaiden kanssa ja ovi ei pysy itsestään auki. Heti kun joku huomaa sinut, joku hyppää pystyyn ja tulee auttamaan. Se voi olla joku keski-ikäinen miesasiakas tai kahvilan työntekijä. Ovea pidetään ja joku auttaa nostamaan rattaita, ja samalla jutellaan lapselle: "Hiii darling, who's gonna get ice cream? :))))"

Keski-Euroopassa on hyvin tavallista että ravintoloissa on leikkinurkka lapsille. Siis ihan kunnollinen iso leikkipaikka terassilla. Ei siis missään huoltoasemilla, vaan hyvissäkin ravintoloissa. Äidit tapaavat toisiaan lounaalla tai illallisella ihan normaaleissa ravintoloissa (ja voivat muuten nauttia oluen/viinin siinä aterian lomassa, eikö kukaan tule moralisoimaan miten äitien pitäisi keskittyä lapseensa eikä juomiseen).  Kaupunginpuistoissa on viihtyisiä yhdistettyjä leikkipuistoja/oleskelualueita, joissa voi tavata aikuisia ystäviä samalla kun lapset leikkivät. On ihan hiton helppoa säilyttää sosiaalinen verkosto, kun lapsien kanssa voi mennä samoihin paikkoihin kuin ennenkin.

Kaikki hymyilevät lapselle, ihan kaikki. Enkä nyt tarkoita, että vieraiden ihmisten pitäisi ruveta toisten lapsia viihdyttämään, mutta täkäläisessä kulttuurissa on ihan normi, että lapsen olo seurueessa tehdään helpoksi ja näytetään, että hänkin on tervetullut. Yllätyn vieläkin kun naapuruston teinipojille on ihan ok pelata pallopelejä meidän paljon pienempien lasten kanssa ja kehua heitä vilpittömästi, kun onnistuvat.

Suomeen lomalle tullessa ero on silmiinpistävä. Ravintoloissa on joitain paikkoja, joissa perheasiakkaat on otettu huomioon, mutta yleisillä paikoilla saa kyllä kokea olevansa riesa. Lapsen ei tarvitse kuin puhua ääneen bussissa, kun joku jo pyörittelee silmiään ja vaihtaa mielenosoituksellisesti paikkaa.

Pisti jo naurattamaan, kun sattui silmiin se Hesarin taannoinen juttu yleisen kirjaston Oodin vauva-ongelmasta. Siis siinä tuohtuneesti puitiin sitä, että suunnilleen Helsingin ainoan lapsille avoimen julkisen rakennuksen kahvilaan mahtuisi enemmän aikuisasiakkaita, jos lapsiasiakkaat eivät veisi paikkoja. Tulokulmassa ei ilmeisesti nähty mitään hankaluutta. Olisikohan toimittaja miettinyt uudestaan, jos olisi ollut tekemässä juttua siitä miten vanhainkodin yhteydessä sijaitsevan ravintolan kapasiteettia haittaa vanhusten hidas syöminen?

Vaikutelma on Suomessa vahvasti se, että pitäisi pysyä kotona ja poissa parempien kansalaisten silmistä, koska pelkkä lasten olemassaolo häiritsee.

Yhteisön tuki auttaa lasten kasvattamisessa paljon. "Koko kylä kasvattaa" ei todellakaan tarkoita sitä, että jokainen vuorollaan komentaa ja huutaa. Päinvastoin, kun lapset saavat monesta suunnasta positiivista palautetta toimiessaan hienosti, he oppivat äkkiä. He näkevät jokaisen vastaantulijan potentiaalisena ihmiskontaktina toisin kuin Suomessa, jossa yleensä vuorovaikutetaan tiukasti vain oman seurueen kanssa näitä mulkoiluja lukuun ottamatta.

Kyllähän nuoret aikuiset varmasti peilaavat omaa tilannettaan näkemäänsä, ja on helppo tulla sopuratkaisuun: hankinko lapsia ja vetäydyn yksin kotiin häpeämään, vai jatkanko normaalia elämää ja harrastuksia lapsettomana?

Hyvin keksitty tuo, paitsi että vedit Yhdysvallat kehiin.

Siellä ei kukaan uskalla tulla auttamaan vanhempia eikä lapsiperheitä, etteivät saa p e d o  SYYTTEITÄ. :D Varsinkaan jos alkaisi kyselemään että haluaako lapsi vähän nuolla jätskiä, täällä olis kermaista tarjolla! :D  Sehän olis tosi paha vihjaus!

Tietäisit jos olisit asunut Jenkeissä, siis oikeasti.

Vierailija
97/98 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummius on vapaaehtoista ja kummin pääasiallinen tehtävä on toimia kasteen todistajana. Ihan hirveän haastavaa todistaa, että lapsi on kastettu ja kuuluu jatkossa kirkkoon.

Näinhän se oikeasti menee. Itse kävin rippikoulun aikuisena vain sen takia, että olisin voinut ryhtyä erään läheiseni lapsen kummiksi.

Oli mielenkiintoista nähdä, minkälainen pieni ihminen sieltä tulisi, ja olin aika innostunut tästä kummiudesta. Nyt on kulunut vuosikymmeniä, ja kummilapsi on aikuinen. Kummina en kokenut mitään vastavuoroisuutta, mutta kummilapsen tilinumeroa on kyllä aina lykätty. On vain ollut rahallisia vaatimuksia vuosien varrella.

En enää kuuntele näitä rahavaatimuksia, ja on törkeätä vanhemmilta olettaa, että olen joku pelkkä otto-automaatti.

Vierailija
98/98 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lehden tehtävä on kertoa puolueettomasti asioista. Paitsi toki tasa-arvoasioista.

Juu niin vissiin, puolueettomuus oikeen huutaa tämän päivän mediassa.

Lapsi- ja perheviha on ihan perussettiä nykyään, syntyvyyden sakkaus ei näitä maailman pelastajia huoleta pätkääkään. Kakarat vaan estämässä kaikkea viihdettä ja hauskanpitoa, hyi.

Mikä teitä heteroita estää lisääntymästä? Aaveella kävi aikanaan työtön mies jolla oli perhe Aasiassa. Kävi leipäjonosta hakemassa ruokansa. Kaikesta et voi syyttää valtiota. Yksilöllä on omakin vastuu hakea ratkaisuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yksi