Mikä lapsiviha-kampanja Hesarissa on menossa?
Tänään juttu siitä miten kamalaa on olla kummina.
Kommentit (98)
Vierailija kirjoitti:
Olen nyt vela😜 🤪
N 72 v
No niinhän sä kuvittelet, kun oot tekeytynyt raskaaksi monille eri miehille ja sun lapsetkaan ei enää välitä nähdä sua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luitko tuota juttua? Siinä ei ollut edes sivulauseessa sanaakaan lapsivihamielisyyttä löydettävissä. Käsiteltiin aikuisten (vanhemmat vrs. kummit) välisiä suhteita ja eroja odotuksissa. Sanallakaan ei haukuttu kummilapsia itsejään.
Kyllä siinä ainakin yksi kummi valitti ettei pidä lapsista.
Niin? Entä sitten? Kaikki eivät pidä lapsista. Se on totuus, ja se pitää saada sanoa ääneen!
Ei lapset ole mikään pyhä jumala, jota kaikkien pitäisi palvoa.
Sairasta vihata jotain ihmisryhmää. Ihan sama kuin sanoisit, että vihaat kaikkia ulkomaalaisia, homoja, naisia jne. Ei ole millään tavalla normaalia tai tavanomaista vihata ketään iän vuoksi eli siksi, että joku sattuu olemaan lapsi, nuori, aikuinen tai vanhus. Se on rasismia ja sairasta.
Todellisuudessa "lapsivihaajat" vihaavat oikeasti niitä lasten sysipaskoja vanhempia, joista ei ole kasvattajaksi vaan tuijottelevat puhelintaan ja antavat apinoidensa mellastaa. Nää yhteiskunnankuonavanhemmat kyllä ansaitsevat vihat niskaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tämä on teille katkerille vela-akoille sitten todella kipeä ja arka asia. Heti hyökkäätte ketjuun kuin ketjuun raivoissanne.
Miksi vela olisi katkera? Velahan tarkoittaa VAPAAEHTOISESTI lapsetonta. Ei siis halua lapsia elämäänsä.
Hehe. Erikoista vaan että naisista tulee veloja siinä vaiheessa kun eivät enää voi saada lapsia.
Älä yritä tuota katkeruus-korttia. Miksi sinun on vaikea hyväksyä se, etteivät kaikki naiset halua lapsia?
Onneks kukaan ei ole pyytänyt mua koskaan kummiksi pershedelmilleen. :D
Vierailija kirjoitti:
9
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totuus sattuu.
Kenen totuus? Itse olen rakastanut jopa pikkulapsiaikaa ja ilahduin vilpittömästi kun pyydettiin kummiksi.
Varmaan se universaali totuus, että kaikki eivät ole samanlaisia ja esim. yhtä lapsirakkaita kuin sinä, ja sekin pitää vain hyväksyä, eikä yrittää pakottaa kaikkia siihen omaan elämisen malliin. Eikä ainakaan itseään vain sen takia, että "kaikkien kuuluisi haluta ja rakastaa lapsia", jos tietää, ettei se ole oma juttu.
Kuuluu ja kuuluu, minusta on ollut ihan hyväksyttävää jo pitkään ettei hanki lapsia. Ja sitten on näitä "asiantuntija" ammatissa olevia, jotka haluavat kaiken ja kuvittelevat lapsen olevan koriste ja kun elämä ei menekään suunnitelmien mukaan niin sitten kadutaan ja syytellään muita, että vaaditte tiettyä muottia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luitko tuota juttua? Siinä ei ollut edes sivulauseessa sanaakaan lapsivihamielisyyttä löydettävissä. Käsiteltiin aikuisten (vanhemmat vrs. kummit) välisiä suhteita ja eroja odotuksissa. Sanallakaan ei haukuttu kummilapsia itsejään.
Niin? Entä sitten? Kaikki eivät pidä lapsista. Se on totuus, ja se pitää saada sanoa ääneen!
Sairasta vihata jotain ihmisryhmää. Ihan sama kuin sanoisit, että vihaat kaikkia ulkomaalaisia, homoja, naisia jne. Ei ole millään tavalla normaalia tai tavanomaista vihata ketään iän vuoksi eli siksi, että joku sattuu olemaan lapsi, nuori, aikuinen tai vanhus. Se on rasismia ja sairasta.
Todellisuudessa "lapsivihaajat" vihaavat oikeasti niitä lasten sysipaskoja vanhempia, joista ei ole kasvattajaksi vaan tuijottelevat puhelintaan ja antavat apinoidensa mellastaa. Nää yhteiskunnankuonavanhemmat kyllä ansaitsevat vihat niskaansa.
ja nyt noi niiden p skojen vanhempien pennut on katujengeissä ryöstelemässä.
Vierailija kirjoitti:
Minua on pyydetty kerran, mutta onneksi kieltäydyin. Ei siksi, etteikö uskonnollinen kasvatus olisi tuntunut hyvältä, vaan siksi, ettei kummilla nykyään juuri muuta virkaa ole kuin toimia lahja-automaattina. Sellaista en halunnut.
Lapsivihaa, kuten myös nais-, mies ja muukalaisvihaa.
Vihataan kaikkia ja kaikkea. Trendien mukaista nääs.
Suomalaiset ovat maailman saastuttajina pahimmasta päästä. Ilmastokriisi ei kaipaa yhtään enempää suomalaisia. Mitä vähemmän meitä on, sen paremmin maailma voi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tämä on teille katkerille vela-akoille sitten todella kipeä ja arka asia. Heti hyökkäätte ketjuun kuin ketjuun raivoissanne.
Täh? Kuka täällä on raivonnut? Jotenkin tuntuu, että paljon kiihkeämmin täällä reagoivat lapsirakkaat, jotka kieltäytyvät ymmärtämästä ja uskomasta, että kaikki maailman ihmiset eivät ole lapsirakkaita. eikä heitä tule sen takia vihta, kuten tällä palstalla tehdään. Ei se, että joku toinen ei ole lapsirakas, ole mitenkään pois teiltä lapsirakkailta. Antakaa nyt oikeasti kaikkien olla sellaisia kuin ovat syyllistämättä ja vihaamatta.
No jaa. Kun aikanaan palstalla kirjoitin miten onnellinen olin vauvani syntymästä, sain ison määrän kommentteja jossa minut haukuttiin pystyyn.
En tosiaan ymmärrä, HS:n palkkaamat pojat jakavat peviisiä ilmaiseksi ja kauppaavat aivan kuin hengenhädässä moista roskaa. Minua säälittää nuorukaiset, olen joskus pysähtynyt juttelemaan., Hengenhädässä hintaa lasketaan, yksi kuiskasi etten saa nyt tästä kuin neljä euroa. En tilannut.
Ai ei vl-naiset ole kärttyisiä ja katkeria vai? 😁
Vierailija kirjoitti:
Onneksi, oletkin aika mätä pershedelmä, ehkä tuttusi ovat sen haistaneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritä nyt päästä katkeruudestasi ja ymmärtää, ettei ihmisryhmien vihaaminen ole tervettä. Ei ole olemassa yhtä ihmisryhmää kuten kuvaamasi yhteiskunnankuonavanhemmat, koska jokainen vanhempi on erilainen. Ihan turhaan vihaat yhtään ketään. Kannattaa ennemminkin rakastaa lähimmäisiään.
Vierailija kirjoitti:
Vanhoillislestadiolaiset? Heillähän lapsia riittää.
Vierailija kirjoitti:
Ei tämän ketjun mukaan vaan enemmän näyttäis ottavan näiden äityliinien tunteisiin ja sitten kuohahtaa oikein kunnolla, kun kaikki eivät ajattele eivätkä tunne samalla tavalla.
Kielenkäyttönsä ihan omaa luokkaansa.
Lapsensakin ilmeisesti oppineet sen saman, kun tuskin omissa ympyröissään ainoastaan viihtyvät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset ovat maailman saastuttajina pahimmasta päästä. Ilmastokriisi ei kaipaa yhtään enempää suomalaisia. Mitä vähemmän meitä on, sen paremmin maailma voi.
Aikuinen ihminen saastuttaa huomattavasti enemmän kuin lapsi joten voit aloittaa poistamalla itsesi maailmasta.
Päinvastoin. Lapsillehan niitä krääsiä hankitaan, on kaverisynttärit joissa kaikki pitää lahjoa, muut juhlat joissa aina lapsille pitää mummien ja kummien ostaa lahjoja, leluja pitää olla karseat määrät jne.
Eiköhän tämä ole niiden ongelma, jotka ovat kummiksi ryhtyneet, tamäkin taysin vapaaehtoinen oma valinta, kuten lisääntyminenkin. Eli tässäkin pätee vanha sanonta, tyhmästä päästä kärsii koko kroppa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nyt vela😜 🤪
N 72 v
No niinhän sä kuvittelet, kun oot tekeytynyt raskaaksi monille eri miehille ja sun lapsetkaan ei enää välitä nähdä sua.
Että sellaisia ne velat, kiitos tiedosta. Tähän päivään mennessä en ole tajunnut mitä vela tarkoittaa.
Eihän sitä tiedä onko vela, jos ei ole ainakin kerran kokeillut miestä tai ruiskauttanut ruiskulla.
😜 🤪
Mitä tuon olet keksinyt? En ole kuullutkaan. Minä en ole koskaan halunnut lapsia, siis ihan nuoresta teinistä saakka.