Minkä ikäisenä sinulla lakkasi olemasta täydellinen kroppa?
Minulla 47.
Mutta ei se minua haittaa, vähän vanhempana voi ollakin vähän epätäydellisempi.
Kommentit (44)
Täydellinen?
Tuossa 35 kun sairastuin,enkä pääse enää kunnolla liikkumaan. Siis oikeasti kykene.
Tämän takia nykyään mietin,miten paljon turhaa aikaa ihmiset käyttävät asioihin,kuten ulkonäkö.
Täydellinen kroppa=toimiva kroppa.
Ei minulla ole sellaista ollut ikinä. Vauvana olin kaiketi ihan standardi vauva.
Mulla ei vaihdevuosien aikana iho muuttunut yhtään. Hikoiluakin oli snadisti vain yöllä pään alueella puol vuotta. Vähällä pääsin. Kiloja kertyy, jos ei harrasta entiseen tapaan liikuntaa.
Elämänarvot muuttuu, joten ulkonäkö ja hoikkuus eivät ole kovin tärkeitä, mut menee entisellä rutiinilla niistä huolenpito. Ai niin hiukset oheni ja se suretti aikansa. Sitten totesin, ettei sillä niin väliä ole. Suht terveenä saanut olla, joten siitä olen kiitollinen.
Tulee muuten halvemmaksi pysytellä siinä painossa, minkä mukaan nuo kaappiin hankitut käyttövaatteetkin ovat. Kauhee duuni, jos pitäis kaikki yhtäkkiä uusia. Oli sitten hoikka, kuten minä, tai hieman ylipainoinen yhtäkaikki samassa painossa pysytään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Martinalla alkaa olemaan ikääntymisen merkkejä, mutta onhan hän jo ylittänyt 50 vuosimerkin
Kenestä sä nyt oikein puhut? Tässä kysytiin Minkä ikäisenä sinulla lakkasi olemasta täydellinen kroppa?
Mulla ei ole koskaan ollutkaan
Martinalla on hiusraja noussut ja rinnat valahtaneet
Täydellinen on edelleen, mutta katsotaan 20-30 vuoden päästä.
M62
Vierailija kirjoitti:
Täydellinen?
Tuossa 35 kun sairastuin,enkä pääse enää kunnolla liikkumaan. Siis oikeasti kykene.
Tämän takia nykyään mietin,miten paljon turhaa aikaa ihmiset käyttävät asioihin,kuten ulkonäkö.
Täydellinen kroppa=toimiva kroppa.
Siinäpä niitä kokemuksen antamia viisauden sanoja! Ihmiset laittavat aivan tajuttomia summia ulkonäön parantelemiseen ja useimmiten loppua ei näy, kun aina on jotain korjattavaa. Lopputulokset ovat joko naurettavia tai kammottavia.
Todella ikävää, että sairastuin noin nuorena. Toivon sinulle kaikkea hyvää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outo kysymys? Tyytyväinen olen edelleen, tikissä ollaan ja samaa kokoa kuin parikymppisenä. Käyn salilla ja joogassa.
N48
No kysyin juuri siksi, että omalla kohdallani tilanne on nyt muuttunut, kun en ole päässyt käymään salilla. Ja huomasin, ettei asia minua niin vaivaa. En minä mikään hirviö nytkään ole. Ap
Vaihdevuosien myötä kroppa ja iho joka tapauksessa muuttuvat. Itsellä sama paino aina ja ikuisesti, mutta silti kroppa näyttää erilaiselta kuin nuorempana. Täydellisimmillään kroppani oli noin 35-vuotiaana, kun kävin kuntosalilla viisikin kertaa viikossa ja laskin kaloreita. Tykkään olla hoikka, joten yritän edelleen käydä salilla pari kertaa viikossa. Kaloreiden laskemisen lopetin jo vuosia sitten, vaikka kyllä ne ovat takaraivossa. Joskus jätän kokouspullat väliin, kun aivot välkyttävät kalorimäärää.
Iho?
Ihon kimmoisuus häviää ja iho alkaa kuivua johtuen estrogeenin vähentymisestä. Esim. hieman pulska nuori nainen voi näyttää upealta, kun iho on sileä ja kimmoisa. Vanhempi nainen näyttää vain vanhemmalta tanakalta naiselta, kun iho ei ikään kuin säihky ja kaikki alkaa vähän roikkua. Iho tietysti myös rypistyy, kasvoista ja muualtakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outo kysymys? Tyytyväinen olen edelleen, tikissä ollaan ja samaa kokoa kuin parikymppisenä. Käyn salilla ja joogassa.
N48
No kysyin juuri siksi, että omalla kohdallani tilanne on nyt muuttunut, kun en ole päässyt käymään salilla. Ja huomasin, ettei asia minua niin vaivaa. En minä mikään hirviö nytkään ole. Ap
Vaihdevuosien myötä kroppa ja iho joka tapauksessa muuttuvat. Itsellä sama paino aina ja ikuisesti, mutta silti kroppa näyttää erilaiselta kuin nuorempana. Täydellisimmillään kroppani oli noin 35-vuotiaana, kun kävin kuntosalilla viisikin kertaa viikossa ja laskin kaloreita. Tykkään olla hoikka, joten yritän edelleen käydä salilla pari kertaa viikossa. Kaloreiden laskemisen lopetin jo vuosia sitten, vaikka kyllä ne ovat takaraivossa. Joskus jätän kokouspullat väliin, kun aivot välkyttävät kalorimäärää.
Iho?
Ihon kimmoisuus häviää ja iho alkaa kuivua johtuen estrogeenin vähentymisestä. Esim. hieman pulska nuori nainen voi näyttää upealta, kun iho on sileä ja kimmoisa. Vanhempi nainen näyttää vain vanhemmalta tanakalta naiselta, kun iho ei ikään kuin säihky ja kaikki alkaa vähän roikkua. Iho tietysti myös rypistyy, kasvoista ja muualtakin.
Minulla on aina ollut roikkuva ja kuiva ihotyyppi jo nuorena. Aikuisena ihoni on muhkurainen seepra. Iho on luonnostaan samea ja elottoman näköinen. Minulle tulee helposti arpia ja mustelmia. Laihduttamisen jälkeen olen ihon kiristysleikkauksesta huolimatta liikkunut taikinamaisessa löysässä lihapuvussa. Kun olisikin joskus edes ollut normaali.
eri
Kehopositiivisuus. Mun kroppa on täydellinen mulle.
Täytyy verrata omaan ikäluokkaan. Kotiseudulla kun kesäisin käyn niin huomaan kuinka vanhat luokkakaverit ovat repsahtaneet 😅
21v, kun raskaus aiheutti niin paljon arpia, että hoikkanakin alavatsalla roikkuu nahkamakkara.
40-vuotiaana toisen lapsen syntymän jälkeen. Tuli liikaa elämänmuutoksia siinä samassa rytäkässä ja elämä oli pelkkää selviytymistä muutaman vuoden, mikä valitettavasti näkyy kropassa. Samalta ei tarvitse näyttää kuin nuorempana, mutta mahaa haluisin pois ihan terveyden takia ja eipä tuo mitenkään kivalta näytä.
Ilmeisesti täydellinen kroppa tarkoittaa tässä tapauksessa vähillä kaloreilla ja salilla koulittua vartaloa. Joo ei mulla sellaista ole ikinä ollut. Mutta muutoin kyllä edelleen ihan normaali, terve ja tehtävänsä ajava vartalo mulla on lähes 40-vuotiaana, mutta ei se tarkoita ulkonäöllisesti virheetöntä.
Mua vähän ihmetyttää kysymys. Täydellisen kropan vaatimukset on niin ikäsidonnaisia. Parikymppisellä voi olla aivan virheetön ja "täydellinen" kroppa mutta itsetunto ei vielä niin kehittynyt että sitä tajuaisi itse. Viisikymppisenä keho varmasti näyttää eriltä mutta itseluottamus voi olla sitä luokkaa että viihtyy kehossaan paremmin kuin koskaan. Ei nää mee aina yksiyhteen. Joku voi myös olla elämänsä kunnossa vasta varttuneempana. No panic siis! :)
N31
6-vuotiaana tajusin että kehoni on muiden mielestä vääränlainen. Nyt 37-vuotiaana alan saada aivot siihen ojennukseen että ei se haittaa, ja esim. vain osa itsestä otetuista valokuvista nostaa kyynelet silmiin.
Ei ole vielä tapahtunut. Minulla on täydellinen 71-vuotiaan naisen kroppa.
Terveisin Salme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Martinalla alkaa olemaan ikääntymisen merkkejä, mutta onhan hän jo ylittänyt 50 vuosimerkin
Kenestä sä nyt oikein puhut? Tässä kysytiin Minkä ikäisenä sinulla lakkasi olemasta täydellinen kroppa?
Mulla ei ole koskaan ollutkaan
Martinalla on hiusraja noussut ja rinnat valahtaneet
Olikos nuo ne Seiskan ostamat??
Täydellinen kroppa verrattuna mihin?
Iho?