Miksi ajatte turboautoilla?
Autojen moottorien pienentyessä tietyt älypäät ovat saaneet päähänsä ostaa turboautoja päivittäiseen käyttöön. Aluksi turboja käytettiin vain urheiluautoissa, koska turbon avulla moottori voi polttaa enemmän polttoainetta. Jos 2 litraisen moottorin ilmanpaineen kaksinkertaistaa se vastaa käytännössä 4 litraista. Liikenneturvallisuus vaarantuu myös, kun auto kiihtyy valtavasti jos kaasuun koskee edes vähän. Myös jarrupaloja, renkaita ja öljyä kuluu enemmän.
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Kaikkihan sen tietää, että turbokoneet ei kestä. Poksahtelevat hajalle muutaman vuoden käytön jälkeen.
Joo, meidänkin ahdettu -99 Transporter se vaan jaksaa ja menee joka vuosi katsastuksesta läpi erinomaisin päästöarvoin.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkihan sen tietää, että turbokoneet ei kestä. Poksahtelevat hajalle muutaman vuoden käytön jälkeen.
Jos budjetti auton ostoon 2000€ niin en edes katselisi turboja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on kaksi autoa, molemmat tuplaturboja.
Mukavasti kulkevat -ahdin määrää tahdin.
Silti sähkäri jättää viivalta.
Ja sitten sen kiihdytyksen jälkeen äkkiä latauspaikalle ettei tarvitse parkkeerata lähimmälle bussipysäkille.
Oliko tää taas osastoa "kuinka todistan tietämättömyyteni täydellisesti yhdellä viestillä"?
Vierailija kirjoitti:
Minulla on remmiahdin jenkkiauton 7-litraisessa veekasissa, vääntöä niin että Teslojen korit menisi kieroon
Tesla pladissa 1400nm ei taida sulla noin paljon olla.
Vierailija kirjoitti:
Ei parane kertoa saabille tuota, vasta vuodesta 2008 samalla turbolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on remmiahdin jenkkiauton 7-litraisessa veekasissa, vääntöä niin että Teslojen korit menisi kieroon
Ei taida sulla plaidia olla :D
Vierailija kirjoitti:
Sen nelilitraisenkin voi ahtaa, vielä enemmän hupia
Nelilitraisella tuplaturbolla jossa lukee AMG saadaan aikaan melkoisen miellyttävä tapa kulkea A:sta B:hen.
Ei minun autossani ole mitään turboa. Eikä ole mikään vapaasti hengittävä. Tylsiä tuollaiset viiveelliset autot.
Onnittelut AP! Olet kirjoittanut Vauva.fi:n kautta aikojen tyhmimmän avauksen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1400 nanometriä on tosivähän
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei parane kertoa saabille tuota, vasta vuodesta 2008 samalla turbolla.
Merkonomit ajaa turbosaabilla, sen tietää Popedakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eikä jätä, ku niillä ajetaan niinku mun 85-vuotias pappani viimeisinä vuosinaan fiat pandallaan. Aina te vetoatte siihen, että tehoa on niin helvetisti, mutta olis kiva edes kerran nähdä se. Aina jäätte jalkoihin tössimään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eikä jätä, ku niillä ajetaan niinku mun 85-vuotias pappani viimeisinä vuosinaan fiat pandallaan. Aina te vetoatte siihen, että tehoa on niin helvetisti, mutta olis kiva edes kerran nähdä se. Aina jäätte jalkoihin tössimään.
Jos ajaa yli 80 km/h niin sähkärin akku loppuu ja auto jää tien varteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiihdytyskisoihin on parempiakin autoja esim. nitrometaani-ja metanolimoottoriset.
Quick but not fast - sähköautot.