Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko olemassa naisia joilla ei ole lainkaan kuukautiskipuja?

Vierailija
11.06.2023 |

niin?

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole koskaan ollut mitään merkittäviä kipuja, eikä koskaan ole tarvinnut ottaa särkylääkkeitä kuukautisten takia. Keskenmenon kokiessani kysyttiin, että tuntuuko kivut pahemmilta kuin kuukautiskivut. Totesin siihen, ettei kyllä kummoisia kipuja tarvita, että olisi menkkoja pahemmat.

Vierailija
42/50 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään vaikka kuinka paljon. Vain kohdulliset naiset kärsivät noista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei fyysisiä kipuja, mutta mielialan muutokset selkeät. Ahdistaa usein juuri ennen kuukautisia

Vierailija
44/50 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ketään, joilla olisi ollut paha hormonaalinen migreeni menkkojen aikaan nuorempana ja olisi loppunut 30-40 v. tai myöhemmin?

Vierailija
45/50 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus harvoin voi joku vihlaisu olla, ikinä en ole särkylääkettä kuukautisiin ottanut. Olen 51v.

Vierailija
46/50 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni kuukautiset ovat olleet aina vuotoa lukuunottamatta täysin oireettomat, ei kipua, turvotusta, eikä myöskään mielialanvaihtelua. Olisi kiinnostavaa tietää mikä prosentuaalinen todennäköisyys tälle oikein on? Näin muuten en ole ollut elämässäni erityisen onnekas, mutta kiva juttu, että edes tässä asiassa on käynyt tuuri. Nähtäväksi jää pääsenkö vaihdevuosioireista yhtä helpolla.

Vierailija
47/50 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen aihe ja osoittaa kuinka paljon vaihtelua on. Itse olen aina kuulunut kärsijöihin eli menkkoja ennen useamman päivän repivä juilinta, niiden parin ekan pahimman päivän aikana jatkuvat kivut krampeiksi asti, vaikka käytössä sekä reseptisärkylääke että vuotomäärää hillitsemään lääkitys. Käytännössä työkyvytön pari päivää joka kuukausi ja joskus kun särkylääke unohtunut, tullut oksennus. Eikä ole kyse siitä, että olisi alhainen kipukynnys, koska esim. hampaita paikattu ilman puudutusta. Pari viime vuotta menkat poissa, kiitos minipillereiden, ja on kyllä äärimmäisen vapauttavaa ja hämmentävää olla menkkakivuitta.

Vierailija
48/50 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus nuorena oli, mutta ei sellaisia, että olisi tarvinnut särkylääkettä. Raskauden myötä jäi ne vähäisetkin kivut pois. Nyt keski-iässä odottelen, että jäisi kuukautiset kokonaan pois.

Vierailija
49/50 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin harvoin kipuja, mutta keski-ikäisenä löytyi vaikea endometrioosi.

Vierailija
50/50 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ollut koskaan kipuja, pientä turvottelua oli ja siihen otin Panadolia joskus. Kuukautiset olivat epäsäännölliset ja siihen sain hormonilääkityksen.