Onko olemassa naisia joilla ei ole lainkaan kuukautiskipuja?
Kommentit (50)
Ei ollut ikinä mitään kipuja. Nyt on vaihdevuodet, mutta ei mitään oireita.
Nuorena oli kipuja, mutta synnytysten jälkeen hävisivät.
On aivan infernaaliset kivut, paketin verran menee särkylääkettä per kk. Jonkun verran laimentunut kun syön paljon rautaa ja vegeruokavaliolla.
Ei koskaan kk kipuja. 4 lasta ja vaihdevuodet meni ilman oireita ja lääkkeitä. En ole koskaan käyttänyt mitään hormoonivalmisteita. Olen yksi onnekas.
Vierailija kirjoitti:
Mulla sama. Kuukautiskivut katosivat sen jälkeen, kun olin synnyttänyt.
Olispa kadonnut synnytyksen myötä.
Ei ole kipuja, mitä nyt vanhemmiten on tullut ajoittaisia liitoskipuja kuukautisten aikana.
On. Itselläni ainoa kipu on ajoittainen päänsärky. Mutta erittäin runsaat kuukautiset, kivulias ovulaatio, runsas valkovuoto ja tosi ikävät fyysiset (tärinä, turvotus, krampit, unettomuus) ja psyykkiset (itkettää ja haluan kuolla, järki ja looginen ajattelukyky vaikeutuvat) pms-oireet olleet aina. Vaihtaisin nämä milloin vain menkkakipuihin, jotka ovat jotenkin sallitumpia ja ymmärretympiä, jopa syy jäädä töistä pois. Ja joihin voi ottaa särkylääkettä.
Mulla ei nuorena ollut kipuja, en tiennyt milloin alkavat ellei kalenterista tarkistanut. Vasta kun synnytin lapset alkoivat kuukautiskivut. Nyt ei enää, vaihdevuodet vei nekin.
Minulla useimmiten ei ole, mutta ajoittain on ollut.
Ei kuukautiskipuja, mutta ovulaatio suorastaan invalidisoi.
Ei ole yleensä mitään kipuja. Joskus vähän jomottaa selkää tai mahaa. Ehkä 1-2 kertaa vuodessa on sellaiset kivut, että oksennan ja lähes pyörryn kivusta. Muuten pääsen vähällä.
Ei ole koskaan ollut kipuja, ovulaation tunnen mutta en kipuna.
Eiköhän jo tullut paljon täsmätietoa tuntemattomista tuntemattomille.. 😁
Ei ole koskaan ollut onneksi kipuja. Sen sijaan nuorempana oli invalidisoivan runsas vuoto, onneksi nyt vanhempana vähän niukentunut. Silti häiritsee normaalia elämää runsaudellaan.
ehkäisy aineet vie kivut pois joskus jopa koko kuukautiset
Mulla ei koskaan oo ollut pahoja kipuja. Joitain kertoja pientä alavatsan kipua, ehkä kerran 2 vuodessa. Sen sijaan on tosi runsaat.
Vierailija kirjoitti:
ei tunnu missään
t trans pertti
Nyt ei puhutakaan transnaisista, vaan naisista.
Mulla oli ennen niin pahat kivut että menkkojen ekan päivän olisin vain halunnut maata kippurassa sängyllä kun särkylääkkeet eivät auttaneet. Oli myös ripuli ja lievä oksetus. Kivut oli pahoja ekan päivän ja lievempiä toisen ja kolmannen päivän ja loppupäivät kivuttomia. Äidilläni oli sama juttu, mutta hänen kivut helpottuivat synnytyksen myötä.
Menin sitten hermoratahierojalle migreenin vuoksi, ja täydeksi yllätyksekseni sekä migreeni että menkkakivut loppuivat käytyäni hermoratahieronnassa 5 kertaa. En sano että näin kävisi kaikille, mutta jos vain on mahdollista niin kannattaa kokeilla tätä :)
N35v
Minulla täysin sama juttu. Loppui vaan kivut. Lapsia ei ole.