Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kelan huijaaminen

Vierailija
11.06.2023 |

Jos sinulle tuttu ihminen huijaa Kelaa, mitä teet?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinhuoltajatukia huijataan paljon. Puolisi asuu muka muualla ja toista asuntoa jopa vuokrataan pimeästi. Yksinhuoltajaäidille syntyy harva se vuosi uusia lapsia, usein ei suomalaisia nämä.

Yksi työkaveri oikein leukhi kuinka saavat tätä kautta hyvin rahaa, oli virallisesti vanhempiensa luona kirjoilla ja puoliso sai hirveästi tukia.

Vierailija
22/42 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu huijaavan ihmisen tilanteesta. Joskus ymmärrettävä tilapäisratkaisu, että pääsee pahimman yli, mutta narkkaava epäkypsä ihminen tai Thaimaassa Kelan rahoilla lomaileva ei saa sympatioita.

Mitä Kela tekee, jos lomailee toimeentulotuella ja työmarkkinatuella Thaimaassa? Olen syyllistynyt tällaiseen temppuun ja asiasta tietää enemmän kuin yksi ihminen.

Vink,vink! Kysy Kelasta 😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käräyttäisin. Kela sitten selvittää.

Vierailija
24/42 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksinhuoltajatukia huijataan paljon. Puolisi asuu muka muualla ja toista asuntoa jopa vuokrataan pimeästi. Yksinhuoltajaäidille syntyy harva se vuosi uusia lapsia, usein ei suomalaisia nämä.

Yksi työkaveri oikein leukhi kuinka saavat tätä kautta hyvin rahaa, oli virallisesti vanhempiensa luona kirjoilla ja puoliso sai hirveästi tukia.

Tämä siitä seuraa, kun joku keksii aivan loistavan idean, kutsutaan sitä nyt vaikka sitten "puolison elatusvelvollisuudeksi."

Vierailija
25/42 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olla kuin ei tietäisi?

Vierailija
26/42 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään. Kelalta pitää voida kupata kaikki mahdollinen laillisesti ja laittomasti. Jotain vastinetta saatava järkylle verotukselle.

Vierailija
27/42 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu huijaavan ihmisen tilanteesta. Joskus ymmärrettävä tilapäisratkaisu, että pääsee pahimman yli, mutta narkkaava epäkypsä ihminen tai Thaimaassa Kelan rahoilla lomaileva ei saa sympatioita.

Mitä Kela tekee, jos lomailee toimeentulotuella ja työmarkkinatuella Thaimaassa? Olen syyllistynyt tällaiseen temppuun ja asiasta tietää enemmän kuin yksi ihminen.

Vink,vink! Kysy Kelasta 😂

Mun läheinen on kohta 10 v asunu Espanjassa ja nostaa kaikkia mahdollisia tukia sinne. Ei ole Kela kertaakaan perään kysellyt.

Vierailija
28/42 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmarkkinatuella saa olla Thaimaassa lomalla ihan luvallisesti. Toimeentulotukeenkaan se ei vaikuta, paitsi onhan se outoa, että on rahaa työmarkkinatuella matkustaa. Jos sinulla on pimeää rahaa, tai tuloja, niin huijaat toimeentulotuessa, mutta säästöt eivät vaikuta työmarkkinatukeen, eikä 55 vuotiailla ja vanhemmilla myöskään pääomatulot. Itse olen 55 ja työtön. Putkeen en ehtinyt, mutta säästöjä ja sijoituksia on olla talvet lämpimässä. En tunne huonoa omaatuntoa.

Vierailija
29/42 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtio kusettaa meitä minkä kerkeä.  Oote tyhmiä ihmisiä jos ette sitä tajuu. Esim. eläke rahasto ehkä yks suurimmista kusetuksista. 

Vierailija
30/42 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä kovasti kysellään kuinka tehdä petos eli rikos. Varmaan asiantuntijoita riittää tässä tyyssijassa, ja valtakunta on sen näköinenkin. Eroaako mitenkään samasta touhusta syytetyistä maahanmuuttajista ja menosta vaikka Somaliassa tai Neuvostoliitossa ja sen lopputuloksesta.

Vierailija
31/42 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten kelaa voi huijata? Anna esimerkki tai kerro mitä tapahtuu?

Eikös tulotiedot selviä tulorekisteristä?

Vuokran määrä vuokrasopimuksesta?

Kuinka tässä tapauksessa huijataan?

Vuokrasopimuksen tai laskuja voi väärentää ja saa ilmaista rahaa jos ei jää kiinni.

Vierailija
32/42 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, me teimme niin, että olimme virallisesti asumuserossa. Mies rakensi naapurikuntaan omakotitaloa, minä lasten kanssa vuokralla. Mies nukkui joka yö vieressäni, mutta virallisesti asui siinä murjussa joka tontilla on. Minä ajoin miehen autolla eikä kukaan ole vinkunut mitään siitä.

Kun talo valmistui, asuimme kaikki siinä uudessa talossa normaalisti. Toki vuokran maksoimme (miehen äidille) ja virallisesti asuimme siinä kaksiossa. Näin saimme asumistuet, elarikorotukset ym ym juttuja kelalta. Nyt lapset ovat jo täysi-ikäisiä ja tein muutto-ilmoituksen tänne naapurikuntaan. anoppi on vuokrannut huoneiston jo seuraavalle yh:lle (kai). 

Vierailija
33/42 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, me teimme niin, että olimme virallisesti asumuserossa. Mies rakensi naapurikuntaan omakotitaloa, minä lasten kanssa vuokralla. Mies nukkui joka yö vieressäni, mutta virallisesti asui siinä murjussa joka tontilla on. Minä ajoin miehen autolla eikä kukaan ole vinkunut mitään siitä.

Kun talo valmistui, asuimme kaikki siinä uudessa talossa normaalisti. Toki vuokran maksoimme (miehen äidille) ja virallisesti asuimme siinä kaksiossa. Näin saimme asumistuet, elarikorotukset ym ym juttuja kelalta. Nyt lapset ovat jo täysi-ikäisiä ja tein muutto-ilmoituksen tänne naapurikuntaan. anoppi on vuokrannut huoneiston jo seuraavalle yh:lle (kai). 

Elarit peritään lapsen etä vanhemmalta .jos ei ole rahaa maksaa ,niin vouti ulosmittaa myöhemmin .aikamoinen homma asua omakotitalossa ja hakea postit kerrostalosta ... Kerrostalon vuokra /muut omakotitalon asumiskustannukset ....? Vakuutukset...ymym

Vierailija
34/42 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten kelaa voi huijata? Anna esimerkki tai kerro mitä tapahtuu?

Eikös tulotiedot selviä tulorekisteristä?

Vuokran määrä vuokrasopimuksesta?

Kuinka tässä tapauksessa huijataan?

Vuokrasopimuksen tai laskuja voi väärentää ja saa ilmaista rahaa jos ei jää kiinni.

Niin no kuka saa ne rahat? Jos maksaa kuitenkin sen isomman summan mitä veloitetaan niillä Kelan rahoilla, eikä ne mene sille ketä laskun nimessä lukee, niin ei se Kela tukien saaja vedä välistä, vaan joku muu.

Itseasiassa tiedän tapauksen, missä on veloitettu liikaa ja Kela ei ole edes maksanut niitä laskuja kokonaisuudessa, koska ylisuuria laskuja esim. vesi tai sähkö, mutta asiakas on maksanut sen ylimemevänkin odan. Jos on tekaistu lssku, niin joku muu siinä vetää välistä kun se Kelapummi. Motä hön siitä saa, jos korvaus Kelalta vähemmän mitä koko lasku on?

Vierailija
35/42 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten Kelaa voi "huijata"? Jättääkö ilmoittamatta tuloja jotka vaikuttaa etuuksiin?

Kerro hiukan lisää, kun näillä tiedoilla ei voi antaa palautetta.

Mistä muuten tiedät että huijaa?

Kyllä se on ihan yleisessä tiedossa että niissä huijataan, sen takia niitä kiristyksiä tehdään koko ajan lisää. että kiittäkää oikeasti köyhät niitä huijareita kun tuet pienenee ja oikeat avuntarvijat kärsii.

Vierailija
36/42 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on paras tapa käräyttää Kelalle?Onko joku joskus tehnyt niin?

Vierailija
37/42 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työmarkkinatuella saa olla Thaimaassa lomalla ihan luvallisesti. Toimeentulotukeenkaan se ei vaikuta, paitsi onhan se outoa, että on rahaa työmarkkinatuella matkustaa. Jos sinulla on pimeää rahaa, tai tuloja, niin huijaat toimeentulotuessa, mutta säästöt eivät vaikuta työmarkkinatukeen, eikä 55 vuotiailla ja vanhemmilla myöskään pääomatulot. Itse olen 55 ja työtön. Putkeen en ehtinyt, mutta säästöjä ja sijoituksia on olla talvet lämpimässä. En tunne huonoa omaatuntoa.

Kyllä vaikuttaa toimeentulotukeen ja ulkomailla oleskelusta täytyy ilmoittaa. Toimeentulotukea ei makseta ulkomailla syntyviin kustannuksiin - siis edes perusosaa ei makseta. Päivän-parin reissut eivät vaikuta.

Vierailija
38/42 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nostaa vammaistukea ilmoittamalla, että tarvitsee jatkuvasti apua arjessa ja asioinnissa, mikä ei ole totta.

Vammaistuen myöntämisperusteet ei ole noin yksiselitteiset, ja sen saaminen edellyttää lääkärinlausuntoa. Jonkun sairauden tai vamman haitta-aste voi hyvinkin riittää tuen saamiseen, vaikka pärjäisikin arjessa ilman avustajaa.

Kadehditko sairasta ihmistä? Oletko itse terve? 

Vierailija
39/42 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En asu samassa taloudessa, mutta olen paljon tekemisissä. Kertoi saavansa tuon etuuden. Ihmettelin, kun tiesin sen ehdot. Sanoi, että ei hän mitään apua tarvitse. Ja että etuus tullut monta vuotta.

Esim. keliakian takia sai vielä melko hiljattain vammaistukea, nyt on kai poistettu. Keliakia ei näy päällepäin. Ei sieltä Kelalta pelkästään ilmoittamalla mitään saa. Pitää olla perusteet ja lausunnot.

Vierailija
40/42 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei suomalainen pysty Kelaa huijaamaan.

Korkeintaan ulkkikset ja prässihousut pystyy huijaamaan. Heillä voi olla monta persoonallisuutta, asuinpaikkaa ja ikää. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kaksi