Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni on niin nuuka ettei siskoni perhe suostu enää matkustamaan kanssamme

Vierailija
11.06.2023 |

Tämä todella ikävää. Ollaan ennen käyty Välimerellä yhdessä, mutta mun mies ei suostu maksamaan ravintolaruokailuista. Itse pitää kokata ja eväät mukaan lapsille rannalle. Joskus ollaan syöty puistossa niin, että siskon perhe on ruokaillut vastapäätä katua ravintolassa ja me puiston eväsleipiä. Meillä on aina ollut myös halvin hotelli ja siskon porukalla se mukavampi hotelli.

Nyt keväällä sisko sanoi ihan kohteliaasti, että yhteislomailu ei ehkä toimi. Mieheni nuukailu on aiheuttanut ikäviä tilanteita niin paljon.

Mitä tekisitte?

Kommentit (350)

Vierailija
21/350 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omien ruokien laitto ja eväiden syöminen on siittä kiva idea, että tietää tasan jokaisen ainesosan mitä siihen on ite laittanu.

Vierailija
22/350 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna miehen mennä puistoon syömään ja mene itse siskon kanssa ravintolaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/350 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko jätät miehen kotiin tai tarjoat hänelle. Kuulostaa inhottavalta nuukailulta, mutta aikuista ei voi muuttaa.

Vierailija
24/350 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itarien ihmisten kanssa matkustaminen on hanurista.

Elämä sellaisen kanssa heevattia.

Vierailija
25/350 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omien ruokien laitto ja eväiden syöminen on siittä kiva idea, että tietää tasan jokaisen ainesosan mitä siihen on ite laittanu.

siittä??

Vierailija
26/350 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmis ruoka lautasella nenän eteen kerran vuodessa lomalla välimeren maissa ei ole luksusta, se on ihan tavallista. Kekkosslovakian peruja tuo ettei voi ravintolassa syödä.

Vierailija
27/350 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole nuuka enkä pihi. Tuhlaisin salaa. Enkä menisi miehen määräilyn mukaan.

Vierailija
28/350 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jekku kirjoitti:

Olen kerran ollut ihmisen kanssa lomalla joka ei suostunut syömään ravintoloissa koska eväät tuli halvemmaksi. Se lomareissu oli aivan kamala.

Isäni oli samanlainen. Miljoonaomaisuus, mutta omat eväät joka paikassa. Jopa huoltoasemilla osti vaan kahvin ja söi omat leivät.

Ja mun ex-appivanhemmat.

Matka heidän kanssaan Tallinnaan oli ikimuistoinen. Eka ja samalla vika.

Vierailija
29/350 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ole nuuka enkä pihi. Tuhlaisin salaa. Enkä menisi miehen määräilyn mukaan.

Meillä on omat tilit, ei ole oikein mitä salaa tuhlata. Ap

Vierailija
30/350 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

siittä??

Opitko uuden murresanan?

Vierailija
31/350 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lomaa varten säästää rahaa, kannattaa säästää vähän kohteessa olemiseenkin. Mikä loma se on, jossa tehdään samoja juttuja kuin kotona? Ennemmin siinä kaatuu mielenterveys kuin talous jos kerran vuodessa ulkomailla syö ravintoloissa / tekee muita aktiviteetteja.

Vierailija
32/350 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan keksinyt syitä sille, miksi minä en voisi käyttää tienaamiani rahoja kuten haluan ja saman sallin miehelleni. AP:na ratkaisisin asian niin, että maksaisin kaikki oman perheen kulut ja mies voi tulla mukaan ravintolaan tai sitten ei, mutta hän saisi nuukailla itsekseen ihan sovussa.

Kun on omat rahat, ei tarvitse miettiä, mitä niillä tekee. Saa päättää itse.

Vierailija
33/350 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tehkää loma jonnekin edulliseen kohteeseen.

Hotelli pitää varata Trivagon kautta!

(Jos uskoo mainoksiin)

Vierailija
34/350 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ap:n satu nyt oli provo, mutta todellisuudessa olen hyvin tarkka siitä, kenen kanssa matkustan. Olisi katastrofi joutua reissuun nipon ja pidin ääliön kanssa.

Mistä hélvetistä tänne aina tunkee joku idiòòtti väittämään ihan jokaikistä aloitusta provoksi? Miksi, oi miksi? Oksettaa.

Vierailija
35/350 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lomaa varten säästää rahaa, kannattaa säästää vähän kohteessa olemiseenkin. Mikä loma se on, jossa tehdään samoja juttuja kuin kotona? Ennemmin siinä kaatuu mielenterveys kuin talous jos kerran vuodessa ulkomailla syö ravintoloissa / tekee muita aktiviteetteja.

Minustakin olisi hölmöä tehdä ulkomaanmatka niukkasbudjetilla, jos pitäisi laskea joka tilanteessa miten paljon  euroja jonkin maksaa kotona olemiseen verrattuna. Samat ihmiset eivät varmaankaan raski käydä kesällä edes Suomessa torikahviossa koska tulee halvemmaksi keittää kotona ne suodatinkahvit mieluiten tarjouskahvista.

Vierailija
36/350 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipa olet sanonut suoraan miehellesi että hänen nuukuutensa on ongelma tällaisissa tilanteissa? Että jos lähdetään matkalle niin ulkonasyömiseen ja piffailuun pitää varata budjetti? Mikäs jalkamatto sinä olet jos miehen tavat määräävät tekemisiäsi?

Vierailija
37/350 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin kerran nuukailijaperheen kanssa lomalla Lapissa. Ei tarvittu muka autoa mukaan. Mökki oli 7km päässä laskettelukeskuksessa. Piti kuitenkin kuskata lapsia ja vaimoa ilmaiseksi, maksaa siis autojuna ja bensat yksin. Mies piti periaatteestaan kiinni ja käveli matkat suksien kanssa edes taas. Eväät mukana kaikkialla ja uudenvuodenjuhlissa olis pitänyt olla vain perunaa ja nakkeja. Hissilippuja he eivät ostaneet vaan laskivat lähes tasaista ilmaisrinnettä koko viikon. Halusivat lainata poikiemme lasketteluvälineitä, vaikka ne olivat aivan liian isot.

Ei tarvi edes kai sanoa, että varaa heillä olisi ollut. Kai tää on jonkinlainen sairaus. Mut joo, ei toista kertaa enää.

Vierailija
38/350 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri aikoinaan laski taskulaskimella missä halvin kahvi.

Porukalla oli sovittu että viimeisenä matkailtana mennään ravintolaan syömään hyvin niin eikös tämä vaatinut että ostetaan kaupasta ja tehdään itse niin pääsee halvemmalla. En tajua miksi muut suostuivat, 

kaikki työssäkäyviä aikuisia.

39/350 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehesi alkaa enenevässä määrin vetäytymään syrjään, olisin huolissani. Ei kai asiaan liity psyykkisiä syitä?

Vierailija
40/350 |
11.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästä rahaa sitä varten, että sä ja lapset pääsette ravintolaan syömään. Jos kerran teillä on omat tilit, niin luulisi onnistuvan? Mä olen normaalisti todella pihi, mutta mä säästän lomaa varten niin paljon rahaa, että lomalla voi syödä vaikka kaikki ateriat ravintolassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kuusi