Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ilmoittaa hääkutsussa, että lahjatoive on raha häämatkaa varten?

Vierailija
07.12.2006 |

Tai tietääkö joku jotain hyviä linkkejä mistä löytyisi?

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vieraat tulevat ja heillä on toivon mukaan hauskaa. En siis todellakaan puhunut siitä, mitä minä vien lahjaksi jollekulle.

Vierailija
22/59 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Xandris:

Itse olen sellaista ikäluokkaa, että suvussa ja tuttavapiirissä on avioitu aikaa sitten. Edellisistä häistä on kymmenen vuotta. Muistaakseni silloin hääpari ei esittänyt toiveita ja veimme yli 200 mk maksaneen kirjan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että en ole aikoihin kenellekään mitään ostellutkaan. Joten en todellakaan puhunut omasta lahjanantolinjastani, vaan yleisesti.

Vierailija:

Xandris:

Itse olen sellaista ikäluokkaa, että suvussa ja tuttavapiirissä on avioitu aikaa sitten. Edellisistä häistä on kymmenen vuotta. Muistaakseni silloin hääpari ei esittänyt toiveita ja veimme yli 200 mk maksaneen kirjan.

Ja mikä vika olisi 30 euron lahjassa kaukaiselle sukulaiselle?

Vierailija
24/59 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se jos mikä on RÖYHKEÄÄ!

Vierailija
25/59 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohhoh, taitaa jollakulla olla ns. oma lehmä ojassa...

Ihan sama, mitä kutsussanne pyydätte. Tässä kuitenkin periaatteellisella tasolla puhutaan mielipiteistä.

Vierailija:

Ja mistäs päivästä lähtien on vieraat ruvenneet asettamaan häiden vietolle ehtoja????!!!

Se jos mikä on RÖYHKEÄÄ!

Vierailija
26/59 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et kerran häihinkään ole enää menossa? En muuten kyllä yhtään ihmettele miksi, en mäkään tuollaista määräilijää häihini kutsuisi, joka määrää mitä lahjoja on sopivaa viedä..

Vierailija
27/59 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häälahjalistalla saa olla esim pentikin purkki, mutta ei häämatkaa. Ja muistattehan muutenkin kysyä jokaiselta vieraalta erikseen, mitä he haluaisivat tuoda, etteivät heidän herkät mielensä loukkaannu. Jos se on se kymmenes vedenkeitin, jonka he haluavat antaa, niin sen täytyy teille sopia, sillä häät vietetään nykyään vieraita, ei suinkaan hääparia varten.

Vierailija
28/59 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Jos et kerran häihinkään ole enää menossa? En muuten kyllä yhtään ihmettele miksi, en mäkään tuollaista määräilijää häihini kutsuisi, joka määrää mitä lahjoja on sopivaa viedä..

En sanonut, etten olisi menossa - tosin kukaan suvusta tai kaveripiiristä ei ole menossa naimisiin - katsos kun sekin on ikäkausikysymys. Vaan että en ole käynyt aikoihin. Kaverit ja suku ovat onnellisesti naimisissa.

Ja missä määrään, mitä lahjoja on sopiva viedä?

Minä päinvastoin sanoin, että se on vieraiden oikeus päättää, mitä vievät, eikä heitä ole kohteliasta liikoja kutsujan määräillä.

No, selvästikin haluat ärsyttää ymmärtämällä tahallasi väärin. S' oon moro!

Vierailija
29/59 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sikamaista pyytää rahaa. Saakelin kerjäläiset, ja vielä matkaan, ei oman kodin rakentamiseen, tulevalle vauvalle tai muuhun tärkeään.

Siskoni pyysi rahaa häämatkaan, piti antaa tilille. Paskat, annoin euron ja pistin viestiin " tällä saat kaljan, kotona saat sitten kodin siivousapua" . Veti herneen nenään eikä ole 5 kuukauteen pitänyt mitään yhteyttä. Hah, jos on noin turhamainen, siellä olkoon.

Vierailija
30/59 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedoksesi vaan, että meillä on jo yhteinen koti valmiina eikä vielä vauvaakaan joten kuitenkin kun ihmisillä on tapana ostaa lahja hääparille niin miksi sen pitäisi olla jotakin sellaista tarpeetonta tavaraa mitä muutenkin on nurkat täynnä? Et varmaan itse ole päässyt naimisiin saati matkustelemaan, joten jätän kateelliset kommenttisi omaan arvoonsa. Toivottavasti joku muu vastaa, jolla on jotain järkevää sanottavaa ja osaa kysymykseeni vastata.

Vierailija
31/59 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmoittaa hääkutsussa haluavansa lahjaksi rahaa. Mitään varten.

Lahjalistat ovat ok, koska se auttaa lahjavalinnassa. Mutta rahan toivominen lahjaksi -- juu, ei.

Vierailija
32/59 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kamala sota tästäkin, sori joo unohdin et nyt ollaan av:la, eihän täältä asiallisia kommentteja saakaan.

Vierailija
33/59 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että paras lahja, jota toivomme olisi avustus matkakassaan, jotta pääsemme kauan toivomallemme häämatkalle jne.... kyllä se nätisti voi ilmoittaa...

Vierailija
34/59 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut monissa häissä ja syntymäpäivillä, joissa vain kutsussa todetaan, että lahjaksi toivotaan lahjoitusta matkakassaan.

Vierailija
35/59 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin kauniisti vain sen muotoilee että toivoisi mahdollisen lahjan sijaan pientä lahjoitusta häämatkarahastoonne.

Vierailija
36/59 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi siis väkisin pitää alkaa väsäämään jotain lahjalistaa?

Vierailija
37/59 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei kysytä minusta on typerää mitään pyytää. Jokainen antaa mitä antaa silloin jos ei kysy.

Vierailija
38/59 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostipa kateelliselta tyypiltä tämä eka vastaaja. Kannatti varmaan riitaantua tuollaisen takia...onkohan edes totta.

Mutta: kesällä oltiin häissä jossa toivoivat häämatkaan rahaa. Toive oli puettu kutsun yhteydessä runon muotoon. Kun ovat jo asuneet kauan yhdessä ja koti on laitettu, turha ostaa mitään kippoja ja kappoja.

Minusta oli ihan hyvä homma. Mun on ainakin vaikea keksiä mitään lahjoja ihmisille, hyvä kun tiesi mitä laittaa. Useimmat muutkin vieraat antoivat rahaa.

Eiköhän monissa muissakin kulttuureissa ole tapana antaa just rahaa parille. En tiedä miksi jotkut Suomessa pitää sitä niin kamalana.

Vierailija
39/59 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä en oikein pidä siitäkään, että joissain ravintoloissa on tippipurkki tai vastaava, jonka kyljessä lukee jotain " henkilökunta havaijille" tms.

Mielestäni ei ole sopivaa tapaa pyytää lahjaksi rahaa. Lahjalistatkin on minusta tökeröitä hyödyn maksimointeja...lahja on lahja antajaltaan ja se siitä, olipa se siten vaikka se viides leivänpaahdin, jonka antaja on ajatellut parsikunnalle olevan juuri oikea lahja!

Vierailija
40/59 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni lahjan idea on jotain aivan muuta kuin vapaavalintainen pääsymaksu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yhdeksän