Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ilmoittaa hääkutsussa, että lahjatoive on raha häämatkaa varten?

Vierailija
07.12.2006 |

Tai tietääkö joku jotain hyviä linkkejä mistä löytyisi?

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluatte muistaa hääparia lahjalla, parastapa olisi lahjoitus häälahjatilillemme ja tilinumero.

Nätisti ja yksinkertaisesti kerrottu. Ymmärrän oikein hyvin sen että ihmiset haluavat mieluummin rahaa kuin tavaraa, kun monilla on jo kaikki mitä tarvitsevat. Jos kysessä isot häät hankala keksiä niin pitkää lahjalistaa että kaikille riittäisi ostettavaa.

Minusta kaikista helpoin tapa on antaa lahjaksi rahaa siis hääpareille.

Vierailija
42/59 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. appivanhempien synttäreiden yhteydessä nämä jonnekin matkalle. Paljon, paljon fiksumpaa kuin ostaa jotain maljakkoa ja tosiaan se viides leivänpaahdin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä miksi ei voisi toivoa rahaa lahjaksi? Mulle itselle on aivan sama ostanko hääparille lahjaksi jotain tavaraa vai annanko rahana ja mieluummin kunnioitan heidän toivettaan kuin ostaisin jotain vain siksi että rahaa ei ole kiva antaa. Ja helpolla pääsee kun ei tarvitse miettiä!

Tässä yksi ehdotus:

' ' On meillä tarpeeksi tavaraa,

enemmän kaipaamme maailmaan avaraan.

Jos lahjan tahdot meille antaa

voit häämatkarahastoomme kortesi kantaa.' '

Vierailija
44/59 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tänä päivänä pitäisi miettiä vähän... Muutenkin lahjoissa ollaan menty pitkälti elämyspuolelle ja ostetaan lahjakortteja yms. Jos hääpari siis toivoo pääsevänsä häämatkalle, niin mitä ihmettä toisilla on sitä vastaan? Jättäköön tulematta koko juhliin erinomaisine itse päätettyine lahjoineen.

Onneksi on omat häät jo pidetty. Siellä muuten tuli shekkejä ihan pyytämättäkin, joten ilmeisesti voidaan olla iloisia lähipiirimme avarakatseisuudesta.

Vierailija
45/59 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sitten eri juttu tarvitseeko sitä aina olla niin tyylikäs.

Vierailija
46/59 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sukulaisille ja ystäville, että raha ois paras lahja, jos ei sitä kutsuun halua kirjoittaa.

Vierailija
47/59 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo runo on just sopiva! Kiitos!

Vierailija
48/59 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluan saada kaiken

juhlat, mutta lomaillakin taiten

Rahat ei kaikkeen koskaan riitä

te voitte auttaa sitten siinä

Kun minä teidät syötän ja ruokin

rahaa fiksut vieraat meille tuokin

Että lämpimiin maihin pääsisimme lepäämään

ja rinsessapäivänä saan kaikki minua ihailemaan.

Joten avatkaa kukkaronne meidän kunniaksi

ja tilille laittakaa rahaa runsaasti.

Vierailija
49/59 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Kun minä teidät syötän ja ruokin

rahaa fiksut vieraat meille tuokin "

Siis palkkioksi siitä että tarjoan teille ruokaa ja juomaa haluan teiltä rahaa?

Vierailija
50/59 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Yhdessä kun ollaan oltu monen monta vuotta,

lahjatoiveilla ethän mieltäs vaivaa suotta.

Meille on ehtinyt jo kertyä tarpeeksi tavaraa,

nyt aiomme lähteä katsomaan maailmaa avaraa..."

Sitten selitys, että toiveenne on, ettei lisää tavaraa tulisi, vaan jos joku jotain haluaa laittaa, niin sitten rahalahja. Siis tietenkin jotenkin " nätitetysti" sanottuna.

Tmmärrän teitä täysin!

ONNEA!!

Vierailija
51/59 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en jaksanut lukea koko ketjua läpi ennen vastaamistani, lainasin omissa kutsuissa käytettyä runoa ja muutin sitä vähän... Ja aika samanlaiselta saatiin asia kuullostamaan...

t: 25... ;o)

Vierailija
52/59 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikseen kysyttäessä voi asiasta kertoa, muttei kutsussa.

Olen kaiketi vanhanaikainen, mutta minusta lahja ei ole edes must, enkä oleta, että sen pitäisi " kattaa kulut" tai muuta pöyristyttävää. MINÄ kutsujana katan kulut ja ainoa, mitä toivon, on, että vieraat tulisivat ja heillä olisi hauskaa... tosin sitäkään ei voi edellyttää, ainoastaan toivoa...

Vierailija
53/59 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

TÖRKEÄÄ PYYTÄÄ RAHAA.

Jos joku kysyy lahjatoivetta, niin sitten voi kertoa nätisti, että matkakassaan otetaan mielellään avustusta.

Hävetkää ahneet ja antakaa ihmisten hankkia mitä haluavat. Jos ei miellytä, niin ei voi mitään, eihän vieraatkaan saa valita, että mitä ruokaa häissä tarjotaan!

Vierailija
54/59 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää pyöriä kaupoissa, eikä mulla ole aikaa ostoskella tai ruveta ottamaan selvää, mitä jollakulla on tai ei ole.

Olen tosi kiitollinen, jos selkeästi ja heti ilmoitetaan mitä toivoo.

Vierailija
55/59 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä ei ole mielestäni väliä, minkä arvoinen lahja on, tai että onko se oman mieleni mukainen. Hienoimpia ovat omatekemät lahjat, vaikka olisivat kuinka epäsopivia tms. En koskaan voisi pyytää lahjaksi rahaa.

Vierailija
56/59 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ilman muuta toive laitetaan kutsuun. Siihenhän kirjoitetaan myös jos jossain olisi lahjalistakin.

Vierailija
57/59 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin tein myös ystäväni häissä ja annoin rahaa häämatkaa varten kun heilläkin oli jo koti valmiina. Itse asiassa suurin osa vieraista antoi lahjan rahana.

Ikävämpi juttu oli se etteivät he ikinä lähteneet häämatkalle (häistä yli 2 vuotta)....

Oltiin äskettäin 60v synttäreillä, jossa myöskin toivottiin rahaa Euroopan matkaa varten. No, sai ihan kivasti rahaa saas nähdä pääsekö keväällä reissuun vai onko rahoille tullut parempaa käyttöä...

Vierailija
58/59 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kutsussa ei mainita lahjoista eikä listoista, mutta kun ihmiset kuitenkin ilmoittautuvat ja siinä yhteydessä kysyvät lahjalistaa / lahjatoiveita, niin silloin vastataan, että pari toivoo häälahjaksi avustusta häämatkakassaan / lahjakorttia siihen matkatoimistoon, josta matka on / ko. kohteen valuuttaa tms. tai miten asian nyt haluaakaan muotoilla.

Vierailija
59/59 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ihan ymmärrettävää, että ei haluta lisää tavaraa jo valmiiseen kotiin. Itsekin pääsen helpommalla kun ei tarvitse selailla lahjalistoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi seitsemän