ELLE vai ELLA
Nimen valintaan siis apua tarvitsen! Etunimeksi tulisi Ella tai Elle. Milestäni molemmat kauniita ja yhtä hyvin sopivat sekä esikoisen nimeen että toiseen ja kolmanteen nimiin. Ella oli kiva, mutta onko hirvittävän/liian yleinen... Elleä olen ajatellut nimeksi, mutta vääntyykö siitä liian helposti Elle Pelle -haukkumanimi.. Apua siis kaivataan!!!
Kommentit (7)
Ella on tosi yleinen ainakin tässä pitäjässä..
ja toi elle-pelle, eikö ella-hella ole ihan yhtä helppo vääntää, että älä nyt noin monimutkaisia mieti..
kai sitä väännöksen keksii nimestä kuin nimestä, jos oikein halua on..
Ellen olisi kyllä kaikista nätein näistä ELL -alkuisista... minusta.
Ella on aivan liian yleinen
Elle siis parempi, ihmiset tosin voi ajatella sua Elle MacPherson-faniksi. Kait tiedat etta elle on ranskassa Han (feminiini)?
Tykkaan Elianasta ja taas mainostan sita.
Ella on kauniimpi, mutta kovin yleinen kieltämättä. Elle kuulostaa vähän hienostelevalta, Ellen on luontevampi minusta.
Äänestän sataprosenttisesti Elleä, koska se on niin kiva nimi. Ellasta en pidä ollenkaan, vaikkei nimissä olekaan kuin kirjaimen ero. Ellen on sitten suosikkini, vieläkin kauniimpi kuin Elle.
Minusta Ella on parempi. Pidän kyllä Ellen tyyppisistä, sointuvista ja vokaalilla alkavista naistennimistä. Nimikin on sinänsä kaunis, mutta persoonapronomini hänen (ranskaa) käyttäminen etunimenä on minusta ollut aina henkilökohtaisesti jollain tavalla hassua.
Lisäksi Ellen kohdalla minun ja varmaan monen muunkin ensimmäinen reaktio on lausua nimi " El" . Kuitenkin kun Suomessa ollaan, lausutaan vieraskielisetkin nimet usen niinkuin ne kirjoitetaan. Tutut ihmiset tietenkin tulevat oppimaan nimen oikein, mutta muuten pitää ehkä valmistautua siihen, että ihmiset pohtivat, kumpaa äänneasua käyttää.
Mutta nämähän ovat makuasioita.
Minä oon kyllä sitä mieltä, että yleisyydestä viis, jos joku nimi oikealta tuntuu, mutta jos tykkäät yhtä paljon molemmista niin ehkä Elle ois persoonallisempi ;o)!