Missä vaiheessa pitäisi jäädä sairaslomalle?
Minulla on ongelmia työssä jaksamisen kanssa. Kyse ei ole välttämättä kiireestä, paineista kuitenkin. Työyhteisö on muuttunut ahdistavaksi ja olen koko ajan kiukkuinen. Tuntuu, ettei ole niin pientä hommaa etteikö joku siihen sotkeutuisi tai haluaisi sen hoidettavan eri tavalla. Yrityksellä on myös rahahuolia.
Olen iltaisin niin väsynyt etten jaksa kuin maata sohvalla, nukun huonosti, olen äkäinen ja erakoitunut. En tunnu enää jaksavan muita ihmisiä ollenkaan. Rakkaat harrastuksetkaan eivät jaksa innostaa samalla tavalla kuin ennen. Parisuhdekin on rakoillut, mutta on tällä hetkellä suht ok. Appivanhempien kanssa takkuaa sitäkin enemmän.
Olen yrittänyt aloittaa kuntoilun, mutta kun en saa itseäni sohvasta irti. Olen yksinäinen ja masentunut. Töihin pitää aamuisin suorastaan vääntäytyä. Paikkakunnalla työpaikan vaihtomahdollisuudet ovat rajalliset ja joskus tykkäsin tästäkin työstä. Kouluun minulla ei ole voimia eikä rahaa lähteä.
Kun en ole fyysisesti sairas (vielä) niin en kehtaisi jäädä sairaslomallekaan. Ei huvittaisi selitellä syytä poissaoloon. Pomon kanssa on turha jutella, työterveydessä kävin jo keväällä mutten saanut sieltä mitään apua. Kävin jopa psykologilla, joka kyllä kuunteli muttei osannut auttaa yhtään. Miten tällaisesta tilanteesta pääsee ulos? Nyt elämä on pelkkää selviytymistä seuraavaan päivään. Minulla on monta lasta, jotka tarvitisivat virkeän äidin.