Miksi käytät päihteitä?
Kommentit (43)
Vastaan entisenä käyttäjänä.
Itselääkitsin sillä diagnosoimatonta ADHD:ta ja masennusta.
Pakenin vaikeita tunteitani ja olemassaoloa. Olen aina voinut pahoin, kiitos lapsuuden.
Lisäksi myös simppelisti tykkäsin päihtyneestä olotilasta. Mulle kaikki oli helposti saatavilla kun sen "oikean" porukan löysin. Siksi myös käytin.
Nykyään en käytä mitään päihteitä kahvin lisäksi. Paitsi noh, syön tällä hetkellä Voxraa kun edelleen on joskus vaikea jaksaa elämää.
Mulla oli eilen oikein kivaa, kun pitkästä aikaa olin baarissa ystävien seurassa. Alkoholi rentoutti ja juuri se nousuhumala on kuplivaa. Sitten siellä tuli juteltua muidenkin ihmisten kanssa eli piristi todella.
Vaihtelen tiloja erilaisilla huumekomboilla, koska se on kivaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällaisena vihervassarina se ikäänkuin kuuluu kulttuuriin. Kaikki on jatkuvasti sekaisin aineista, kotimaan tuhoaminen sujuu paremmin.
Aha. Slunga-Poutsalon humekauppiaspoikako on vihervassari?
Samoin Hakkaraisen Teuvo ja Peltokankaan Mauri sekä Työmies Putkonen.
Teuvo ei kyllä päihteitä käytä. Se juo vaan bissee ja viskiä.
Luonteeni on pessimistinen ja kaikista pienistä ja isoista asioista murehtiminen. Olen jatkuvasti huolissani ja takakireä. Alkoholi laskee hartioita ja saa olon normaaliksi. Silloin aina unelmoin ja mietin, miksi stressaan tuosta ja tuostakim asiasta. Maailmahan on mulle täysin avoin seikkailu! Tätä olotilaa hain nuorempana vähintään kerta viikkoon. Nyt keski-ikäisenä vähän harvemmin.
Käyttäisin, jos ei olisi sellaista aivosairautta, jonka kohtaus tuntuu kuin olisi humaltunut. Ehkä tämä on vain siunaukseksi. Osaan kyllä ottaa rennosti selvinpäin, mutta mahdolliselle törttöilylle ei sitten ole " kunnon" selitystä.
Lasketaanko nikotiini päihteeksi?
Vierailija kirjoitti:
Samasta syystä kuin muutkin päihtymistä harrastavat eläinlajit.
Oletko kysynyt heiltä? Hau hau. hau hau hau. Vuff. Kvaak kvaak. Miau.
Jo ehtoolakin juodaan punaviiniä, Jeesuksen verta, myös minä viikonloppuisin sivistyneesti ruuan kanssa. Tiedän rajani ja pidän siitä sivistyneesti kiinni.
Sano paheelliseksi, en välitä. Tekis sullekin kutaa ja nuttruras leviäis vanha hapan piikanen.
Elämä on tehty nautittavaks ei kituutettavaks, mutta ole toki vanhurska tai jopa niin aikoinaan juoppo ollut ettet enää viinaa voi pisaraakaan ottaa kun pahuus ottaa sinusta ylivallan,niinkö????? Nyt heräskin mielenkiinto....
Oletko niin vanha juoppo, ettet voi ottaa juhlissa pisaraakaa, jos repsahdat viikon mittaiselle dripille??? Aijai, paljastit itsesi
Illalla hilpeenä kaljaa, aamulla kalpeena hiljaa.
Ei mulla muuta kirjoitti:
Koska kännissä saa naisilta seksiä helpommin kuin selvinpäin.
Ja se on huonompaa.
Poltan tupakkaa koska olen nikotiiniriippuvainen. Lisäksi se auttaa hermoihin.
Alkoholia en käytä ollenkaan.
On aikoja, jolloin en vaan saa mielelleni rauhaa ilman päihteitä.
On lasten asioita, on omia asioita, on työasioita, on miehen asioita ja on perheen yhteisiä asioita ja on huolta omista vanhenevista lähisukulaisista ja on rästissä liuta koti- ja pihatöitä, ostamattomia pakollisia hankintoja ja maksamattomia laskuja. Ajanvarauksia ja varaamattomia aikoja, siirrettäviä ja peruttavia aikoja. Ja lisäksi autoon liittyvät asiat, nytkin pitäs selvitellä missä voisi teettää peltitöitä.
Sitten kun tuntuu, ettei paletti pysy enää kasassa, kalenterissa ei riitä tila kaikelle ja tekis vaan mieli luovuttaa, tukeudunkin päihteisiin ja kaikki tuo katoaa hetkeksi ajatuksista. Kaiken tykityksen tauottua voin taas hetken vaan olla ja nauttia, hymyillä ja nauraa. Sitten on taas ihan eri fiilis tarttua toimeen ja hoitaa asioita yksi kerrallaan pois alta.
No, näitä tällaisia henkisiä romahduksia tulee onneksi vain muutama vuodessa.
Miksi olla selvinpäin kun voi olla aineissakin?
Känni kerran kuussa (yleensä harvemmin)rentouttaa. Kännissä tulee kiva olo.
Hyvän aterian seurana viinilasillinen tai pari. Muuta en käytä. Humalassaolo on junttia, en pidä siitä enkä itse halua menettää kontrollia. Samoin krapula on turhaa ja vie energian seuraavalta päivältä . En katsoisi kumppania joko joisi itsensä humalaan tai kärvistelisi krapulaisena.