Nälkärytminne?
Minä en aamulla syö. Yhdentoista maissa lounas. Sitten päivällä taas ateria. Illalla pientä jogurttia ja leipää, montakin kertaa.
Entä teillä?
Kommentit (9)
Arkiaamuina kahvikupillinen, ehkä 1dl luomuruoremehua ja ruisleipäviipale päällysteillä.
Töissä jokin eväs l.mikroateria+tomaatti tai valmissalaatti ja leipäpala tai riisipiirakka.
Välipala-aikaan hedelmä, joskus jogurtti.
Kotona lämmin ateria ja illalla ehkä jotain pientä.
Arjessa kuluu energiaa, olen mm ulkona 2-4h/pvästä.
Vapaalla kuten nyt lomalla en syö aamupalaa vaan kupin kahvia enkä lounaalla lämmintä ateriaa vaan klo11-12 aikaan tuoreen sämpylän ja ruisleipäviipaleen, kahvia, tuoremehua hieman ja välillä makean kahvileivän kuten toscapullan.
Sitten klo17 aikaan lämmin ruoka ja illalla ehkä jotain pientä.
Aina voisin syödä. Yleensä syön aamulla ja iltapäivällä. Jotain snackeja saattaa olla välissä.
Aikaisin aamulla puuroaamiainen klo 5, sitten lounas klo 11 ja päivällinen ko 16. Ei mitään klo 17.00 jälkeen.
Kysyt nälkärytmiä ja kerrot ruokarytmin? Ymmärtäisin itse sen nälkärytmin eritavalla. Eli milloin on aina nälkä, ei välttämättä ole sama, milloin on ruoka-aika.
Syön miten milloinkin aivan päivästä riippuen. Joskus voi olla että aamiainen korvautuu kahvilla ja joskus aamiainen on päivän suurin ateria. Toisena voi olla etten syö vaikkapa joskus kello 18 jälkeen mitään kun taas toisena vasta päivälliselle sen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Kysyt nälkärytmiä ja kerrot ruokarytmin? Ymmärtäisin itse sen nälkärytmin eritavalla. Eli milloin on aina nälkä, ei välttämättä ole sama, milloin on ruoka-aika.
Se, milloin syön, on nälkärytmi. Se on melkein kellontarkka. Ap
Ei mulla ole rytmiä. Syön pitkin päivää. Touhuan myös paljon, joten ei ole kertynyt ylimääräistä.
Aamupala klo 5-7. Jos syön klo 5, niin sitten toinen aamupala klo 8. Klo 11 lounas, klo 14 välipala. Illalla ruoka kotona. Klo 16.30-19 välillä. Illalla syön hedelmiä, rahkaa tms.
Ei ole kauhean usein nälkä. Jos herään ennen klo 5, niin silloin saattaa olla nälkä klo 11.
Olen työssä, missä nämä säännölliset ruoka-ajat.
Aamulla kuppi kahvia mustana. Lounas klo 12-13 ja päivällinen klo 18-20, muina aikoina en syö mitään.
Normaalipainoinen N43