Minkä ikäinen voi mielestänne jäädä vahtimaan yksin kotiin alle 3-vuotiasta?
Tuossa toisessa aloituksessa keskusteltiin voiko ekaluokkalaisen ja nukkuvan 1-vuotiaan jättää hetkeksi kahdestaan kotiin. Meillä tuo sama yhdistelmä, olen joskus miettinyt samaa, mutta en ole uskaltanut jättää. Minkä ikäinen teidän mielestänne voi vahtia yksin nukkuvaa taaperoa? Entä minkä ikäinen voi vahtia hereillä olevaa taaperoa sanotaan vaikka puoli tuntia?
Kommentit (9)
isonsiskon, 10 vuotta, kanssa vielä kertaakaan. On mielestäni liikaa vastuuta tuon ikäiselle.
12-vuotiaalle varmaan jättäisin. 15- ja 17-vuotiaille isoille sisaruksille :) on jätetty -- 17-vuotiaalle illastakin, 15-vuotiaalle päiväsaikaan.
7-vuotiaan sisaruksensa kanssa en jättäisi, missään nimessä.
11-vuotias on joskus 5,5-vuotiaan kanssa kotona esim. mun jumpan ajan, kestää siis tunnin ja matkat yhteensä 15 min. Molemmat tyttöjä ja rauhallisia. Pitemmäksi aikaa en ole jättänyt, liian paljon vastuuta isommalle.
Tuollaisen 3-vuotiaan jättäisin ehkä noin 14-15-vuotiaalle ...
1- ja 3 -vuotiaille lapsille. Mielestäni aivan ok.
on satunnaisesti 3½ vuotias ja 5 vuotias kahdestaan kotona, esim. kauppareissun aikana.
Ihan hyvin on mennyt, mitään ei ole sattunut, sillä tapittavat lastenelokuvaa sen ajan. 5-vuotias osaa soittaa puhelimella, jos joku hätä on. Max tunnin ovat kahdestaan olleet.
Oman 2-vuotiaani uskallan jättää oman 9-vuotiaani hoiviin lyhyehköksi aikaa (max pari tuntia), kun taas 8-vuotiaani vahdittavaksi en uskalla jättää. Riippuu tosi paljon lapsista, sekä siitä isommasta että pienemmästä, vahdittavasta.
Miksi lapset eivät voi lähteä kauppaan mukaan? Eivät 3,5-vuotias ja 5-vuotias vielä pärjää kumpikaan yksin!
Toisaalta jo harmittaakin, muttei vaan sellaisia tilanteita ole. Lapsia on 11v, 8v, 3v ja 1v
Mä oon jätäny oman kolme vuotiaan joskus yksinki! Kyl se pärjää jos on esmes nukkumas.
omat lapset 6v, 3v ja 1v