Kelan virkailija näkee missä putiikissa oon käynyt
Noloa, en muistanut nostaa käteistä.
Nyt näkyy tiliotteella.
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Eihän sulla ole mitään salattavaa?
Ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kelan tuet pitäisi laittaa maksukorteille jotka ei kelpaa alkoholin tai tupakan ostoon
Olen tästä samaa mieltä. Päihteet heikentävät toimintakykyä ja siten myös vaikuttavat työnhakuun ja työpaikan saamiseen.
Totta.
Ei niillä yksinkertaisesti ole edes aikaa syynätä teidän tiliotteita, tuskin edes kiinnostusta.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten vaikka näkeekin? Mikään laki tuskin sanelee, missä kaupoissa saa ja missä ei saa asioida.
Näin on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten vaikka näkeekin? Mikään laki tuskin sanelee, missä kaupoissa saa ja missä ei saa asioida.
Minä olin luullut että esim. alkossa käyntiä ei katsota hyvällä.
Ei varmaan, toisaalta se on jokaisen oma asia.
Kunhan et käteistä käytä. Noloa sellainen
Matkalle työttömänä tuin turvin lähtevät ovat wt. Kermapeppuja, jotka eivät voi luopua nautinnosta, vaikka ei olisi varaa siihen
Vierailija kirjoitti:
Minullakin näkyi toimeentulotukihakemuksessa, että olin edellisen kuukauden aikana Italiassa lomalla 🤣 seuraavassa hakemuksessa elämäänsä kyllästynyt virkailija määräsi tuon kuun tuet takaisinperittäväksi, kun häntä vit*ti mun Italian loma niin paljon.
Miksi nostat toimeentulotukea jos sinulla on varaa reissata? Eikö ttt ole vihoviimeinen keino saada ruokarahaa?
Vierailija kirjoitti:
Matkalle työttömänä tuin turvin lähtevät ovat wt. Kermapeppuja, jotka eivät voi luopua nautinnosta, vaikka ei olisi varaa siihen
Entä sitten? Jos työttömyystuen turvin onnistuu matkailemaan niin miksi ei saisi? On minunkin tutullani kissoja vaikka on työtön. Niihin menee sama raha kuin minun reissailuuni.
Olin toimeentulotuella viime joulukuussa, ja miltei satanen siitä meni kuukauden sisään Alkoon. Mietin kyllä, että kamalalta näyttää tiliotteella, olisi edes pitänyt nostaa käteistä ja käydä sillä Alkossa, ettei tarvitse liikaa hävetä. Tosin ei ollut kuin joulun viinit meille ja kahdelle läheiselle konjakkipullot lahjaksi. Ei kukaan meistä ole alkoholisti, ja rahat miehen kanssa ovat yhteiset, hän sitten osti ruokaa enemmän kuin minä, ja oltiin pari aiempaa kuuta elelty tiukemmin. Ei ole tänä vuonna samaa hommaa, ei teidän tarvitse pelätä, nyt toinen töissä, kohta taas toinenkin, mutta kerran täällä tällaistakin halutaan kysellä, niin olkaa hyvä ja paheksukaa, Kela ei kuitenkaan välitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olin luullut että esim. alkossa käyntiä ei katsota hyvällä.
Miksei? Mitäpä, jos henkilöllä on vaikkapa ihan konkreettinen hyvä syy asioida siellä?
No siis ilmaista rahaa ei käytettäisis päihteisiin. Se myöskin haittaa työnhakua.
Eihän me käydä töissä!!!
Ostos näkyy eri firman nimellä, onneksi.
Ei Red Lights.
Ne maksutapahtumat saa peittää. Summia ei. Ei tarvitse alentua kertomaan mihin rahansa käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Ne maksutapahtumat saa peittää. Summia ei. Ei tarvitse alentua kertomaan mihin rahansa käyttää.
Näin on.
Vierailija kirjoitti:
Minä nostan rahat käteisenä, eivätpä pysty kyyläämään. 🤣
Sulla on oikeus peittää tiliotteelta missä olet asioinut.
Vierailija kirjoitti:
Tämähän on erittäin hyvä asia. Myös pankilla pitäisi olla oikeus plärätä asiakkaan tilitapahtumat ja raportoida niistä tarvittaessa
Kelalla ja verottajalla on pääsy tilitietoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minullakin näkyi toimeentulotukihakemuksessa, että olin edellisen kuukauden aikana Italiassa lomalla 🤣 seuraavassa hakemuksessa elämäänsä kyllästynyt virkailija määräsi tuon kuun tuet takaisinperittäväksi, kun häntä vit*ti mun Italian loma niin paljon.
Miksi nostat toimeentulotukea jos sinulla on varaa reissata? Eikö ttt ole vihoviimeinen keino saada ruokarahaa?
Reissu vei rahat. Ttt on ihan tarpeen reissun jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ihmisellä sattuu olemaan tarpeeksi vakava ja laajalle levinnyt ihottuma, niin silloin saattaa hoitomuotona saada Kelan piikkiin maksetun aurinkoloman etelään.
Nykyään saa solariumkortin. Ennen sai tukea matkaan, mutta ei sinne työttömien rahoilla silti ollut varaa mennä. Tuki oli tyyliin 90€/matka.
Ostin verkkosukat.