Kelan virkailija näkee missä putiikissa oon käynyt
Noloa, en muistanut nostaa käteistä.
Nyt näkyy tiliotteella.
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Minullakin näkyi toimeentulotukihakemuksessa, että olin edellisen kuukauden aikana Italiassa lomalla 🤣 seuraavassa hakemuksessa elämäänsä kyllästynyt virkailija määräsi tuon kuun tuet takaisinperittäväksi, kun häntä vit*ti mun Italian loma niin paljon.
Ei vaan sä et ilmoittanut hakemuksella ulkomaan reissusta vaikka sitä kysytään hakemuksella JA laissa koskien toimeentulotukea sanotaan ettei ulkomailla oleskelun ajalta makseta perusosaa
Työntekijää varmaankin kyllästytti ja tympi se, että taas oli asiakas joka ei ole lukenut hakemuksen tekstejä lainkaan ja myös se, että jos on olevinaan niin tiukoilla että tarvitsee viimesijaista etuutta, miten on varaa lähteä reissuun?
Voi hyvänen aika.
Vaikka joutuu toimeentulon asiakkaaksi, ei tarvitse kulutustapojaan paljastaa. Useille se on ihan sama näkeekö joku tiliotteelta missä asioi. Itse peitän nimet tiliotteelta. Luvut näkyvissä, jotta voivat nähdä ettei ole mistään saatu " ylimääräistä". Mikään laku tai pykälä ei velvoita raportoimaan käyttääkö plussaa vai bonusta.
Vierailija kirjoitti:
Minullakin näkyi toimeentulotukihakemuksessa, että olin edellisen kuukauden aikana Italiassa lomalla 🤣 seuraavassa hakemuksessa elämäänsä kyllästynyt virkailija määräsi tuon kuun tuet takaisinperittäväksi, kun häntä vit*ti mun Italian loma niin paljon.
Hänhän toimi aivan oikein. Toki oli Italiassa lomilla itsekin, mutta omilla rahoillaan.
Vierailija kirjoitti:
Kelan tuet pitäisi laittaa maksukorteille jotka ei kelpaa alkoholin tai tupakan ostoon
Juu ja lapsilisät kanssa niin ettei niillä voi ostaa muuta kuin selvästi lapselle tarkoitettuja asioita ja koko summa on käytettävä saman kuukauden aikana. Näin maailma pelastuu ja valtio säästää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten vaikka näkeekin? Mikään laki tuskin sanelee, missä kaupoissa saa ja missä ei saa asioida.
Minä olin luullut että esim. alkossa käyntiä ei katsota hyvällä.
Ei varmaan, toisaalta se on jokaisen oma asia.
Ei ole kun se tehtään toisten rahoilla
Siellä se Kela-Kaija saa kliimakseja kun penkoo tiliotteita. Mistään muusta niitä kliimakseja ei enää sitten tulekaan.
Ei tarvitsisi toljottaa jos et loisisi muiden rahoilla.