Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En vaadi mieheltäni mitään ja nyt olen ihan lopussa

Vierailija
07.12.2006 |

Mies käy töissä ja minä opiskelen ja käyn osa-aikaisesti töissä. Lisäksi meillä on reilun vuoden ikäinen lapsi, joka on hoidossa 3-4 pvä/vko 6h/pvä.

Kotona minä teen kaiken, siis aivan kaiken. Siivoan, pyykkään, teen ruuat, hoidan lapsen, käyn usein kaupassakin yksin. En juurikaan käy missään yksin.

En koskaan vaadi miestäni tekemään mitään, koska hän käy töissä ja tuo rahat kotiin. Nyt olen kuitenkin hirvittävän väsynyt. En tunnu millään jaksavan. Mies saa rentoutua, kun tulee töistä kotiin, mutta minulla ei ole koskaan hetkeäkään aikaa olla omissa oloissani. Tulee huono omatunto, jos istahdan hetkeksi telkkarin ääreen.

Kiukuttelen ja seksi ei kiinnosta. Miehellä on paljon menoja, joihin olen hänen antanut mennä, vaikka sisimmässäni olen ajatellut jotain ihan muuta.

Kyllä mies tekee aina silloin tällöin ruokaa, jos pyydän ja imuroi kunhan olen ensin itkenyt väsymystäni hetken aikaa.

Eilen nukutin lastamme tunnin verran, kun tämä hääräili kaikenlaista sängyssään. Mies ei tullut avuksi tai sanonut, että hän voi katsoa lapsen perään hetken aikaa. Kun sain vihdoin lapsen nukkumaan, mies sanoi, että oli ajatellut jotain muuta puuhaa täksi illaksi, tarkoittaen seksiä. Minä menin hiljaa nukkumaan.

Toinen esimerkki elämästämme koskee tietokonetta. Mies pelasi eilen tietokoneella jotain peliä. Lapsemme halusi sitten mennä hänen syliinsä katsomaan peliä. Pian lapsi kuitenkin alkoi häiritä pelaamista, kuten sammuttamalla näytön jne. Mies suuttui minulle, kun en ollut lapsen kanssa. Sanoin, että eikö hän voisi pelata silloin, kun lapsi nukkuu. Ei kuulemma enkä sitten jaksanut kysyä, että miksi ei.

Otan lapsen mukaan omiin askareisiini ja mies saa pelata rauhassa...

Sanokaa nyt, että minäkin voin vaatia mieheltäni osallistumista kodinhoitoon? Sanokaa, ettei minun tarvitse yksin hoitaa kaikkea, vaikka mies käykin töissä. Vai pitääkö?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei mene perille niin en tiedä onko paljoakaan tehtävissä.

Vierailija
22/22 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen työpäivä on kuusi tuntia minun 18. Yleensä pääsee nukkumaan yhden jälkeen yöllä. Vauva herättää minut tuon kuuden tunnin levon aikana noin tunnin välein.

Olen pikkuhiljaa alkanut hellittää. Ei jaksa laittaa ruokaa, siivota, pestä pyykkiä oikeastaan tehdä mitään. Nytkin notkun täällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän seitsemän