Mihin muuttaa työttämänä yksinhuoltajana Suomessa
Ei ole autoa eikä ajokorttia joten koulu ja palvelut pitäisi olla lähellä. Mihin muuttaisin Suomessa lasteni kanssa? Olisi ideaa jollekin kunnalle profiloitua ottamaan vastaan kaikki työttömät, väkiluku nousisi jne.
Ehdotuksia?
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuta Kouvolaan. Täällä on asuminen halpaa ja oppilaitokset lähellä. Paljon bussipysäkkejä, juna- asema ja palvelut o.k.
Kaiken maailman kerhoja pikkuisille, kesälläkin.
Saako sieltä työtön helposti vuokra- asunnon?
Pieksämäki. Sulle maksetaan jos muutat ja keskustasta saa kolmioita kymppitonnilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tervetuloa Seinäjoelle, meillä palvelut pelaa ja asunnot on kohtuuhintaisia ja rakennuskanta suhteellisen uutta.
Kepuvetoinen, vanhoillinen junttila, jossa katsotaan kaikkea erilaisuutta kieroon. Ei voi suositella. Yksinhuoltajat ovat automaattisesti silmätikkuja.
Täällä kommentoi näköjään ihminen joka ei tiedä Seinäjoelta mitään. Ei ole kepuvetoinen, mutta on kasvava Kokoomusjohtoinen kaupunki. Kukaan ei katso yksinhuoltajia kieroon ja vanhollisia ei kyllä olla.
Itsekin luin tuota hieman huvittuneena, koska minua on kosinut seinäjokelainen mies (olen yh) ja tunnen Seinäjoella asuvan yksinhuoltajan joka on kepulainen :D
Naantaliin tai Raisioon.
Naantalissa on yksi maan parhaita terveyskeskuksia, palvelut lähellä, kiva pikkukaupunki. Tai sitten Raisioon, jossa on Turun ja Naantalin välimaastossa edullisempi asua. Naantali-Raisio-Turku akselilla kulkee hyvin busseja. Naantali on leimautunut enemmän rikkaiden paikkakunnaksi kuin Raisio. Paljon eroa näissä asumisen kannalta ei ole.
Vierailija kirjoitti:
olisko Muhos mitään? oulun kupeessa sinne vi mennä shoppaileen ja joukkoon sopeutuu helposti
Siellä on l e s toja jotka halveksii muita ja etenkin yksinhuoltajia.
Hartola Itä-Hämeessä. Peruspalvelut kunnossa. Lähin kaupunki Lahti (tai on Heinola, mutta jos sinulla ei ole autoa niin onnibussilla pääset Lahteen tai Jyväskylään tarvittaessa). Mukavia ihmisiä ja kaunis luonto. Halvempaa asuminen ja oleminen kuin jossain kaupungissa. Hyvät liikunta-jha harrastusmahdollisuudet, jos haluat tutustua ihmisiin ja Itä-Hämeen opisto, jossa monipuolista koulutusta tarjolla ja lukio. Ihan kiva mesta.
muuta vaikka sillan alle ku niin työtön olet
Pitäydy Länsi-Suomessa, siellä on tekemisen meininki eikä taantumaa kuten idässä.
Äh, Raisio on vain läjä taloja risteyksessä. :(
Suosittelen esim. Forssaa, keskustassakin on edullisia vuokra-asuntoja. Samoin Salo on kohtuullisen edullinen. Katso myös Karkkilan asuntotarjontaa. Näitä olen itse ainakin katsellut sillä silmällä. Turku on hyvä, edullisia asuntoja löytyy eikä esim. lähiöt ole todellakaan mitään kamalia paikkoja, muutto esim. Kaarinaan olisi varmaan mahdollista. Eikä ole viäntäjiä ja kiäntäjiä. ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tervetuloa Seinäjoelle, meillä palvelut pelaa ja asunnot on kohtuuhintaisia ja rakennuskanta suhteellisen uutta.
Kepuvetoinen, vanhoillinen junttila, jossa katsotaan kaikkea erilaisuutta kieroon. Ei voi suositella. Yksinhuoltajat ovat automaattisesti silmätikkuja.
Jopa Seura - lehdessä kerrottiin viime vuosikymmenellä että Seinäjoelta tuijotetaan ulos liian erilaiset ihmiset. Samoin kirjailija Erno Paasilinna piti Seinäjokea helvettinä sen ahdasmielisyyen takia. Koko länsi-Suomi on vältettävää aluetta ihmisille joita ei kiinnosta pilkunviilaus ja miltä asiat ulospäin näyttävät.
Turkuun, on töitä niin ei tarvi miettiä noita ongelmia.
Missä kunnassa voi opisekella haluamamsi alaa?
Missä on alan töitä?
Missä on sun sukulaiset/ystävät/perheenjäsenet edes joku jonka tunnet?
Pienet paikkakunnat lähellä isompia kaupunkeja on monesti ihan hyviä lapsiperheellisille.
Voi olla ettei monet kunnat huoli ap.tä. Työtön ei ole haluttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä kommentoi näköjään ihminen joka ei tiedä Seinäjoelta mitään. Ei ole kepuvetoinen, mutta on kasvava Kokoomusjohtoinen kaupunki. Kukaan ei katso yksinhuoltajia kieroon ja vanhollisia ei kyllä olla.
Itsekin luin tuota hieman huvittuneena, koska minua on kosinut seinäjokelainen mies (olen yh) ja tunnen Seinäjoella asuvan yksinhuoltajan joka on kepulainen :D
Olen asunut ja ollut työssä Seinäjoella neljä vuotta. Karmea junttila ja yks Suomen perärei'istä, joskin Lapua on kuulemma vielä moninverroin pahempi. Ainoa oikee tapa suhtautua Seinäjokeen on ohittaa se mahdollisimman nopeasti. En menisi takaisin edes aseella uhattuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ette niin mutta syrjitte kaikkia muualta Suomesta muuttaneita. En ole tuo jolle kommentoit, mutta vuosia asuin, enkä koskaan tuntenut oloani tervetulleeksi. Naiset luulee, että olen tullut iskemään niiltä miestä, vaikka olen naimisissa. Baareissa on ihan toisenlainen meininki kuin missään muualla. Jos juttelee jollekin, käännetään pää tai katsotaan pitkään, että mitä sä oikein yrität. Naisten välinen kateus yllättää. Ovat ylpeitä. Mitä ylpeilemisen aihetta siinä muka on, että on syntyjuuriltaan pohjalainen. Miehet on myös hyvin omaehtoista porukkaa, siis pääsääntöisesti jäyhiä ja omissa piireissään liikkuvia. Ikinä en oppinut ymmärtämään, miksi nurmolainen on erilainen kuin kauhavalainen tai lapualainen. Rähinät alkaa kun samoille kulmille sattuvat ja valikoidaan, kenelle viitsii puhuakaan.
Vierailija kirjoitti:
Kallioon
Sieltähän ne tilavat perheasunnot löytyy.