Miksi joku odottaa helteitä mutta
viettää ne hellepäivät neljän seinän sisällä? Samoin odottaa hyviä lomasäitä mutta viettää lomansa siellä neljän seinän sisällä lähtemättä minnekään?
Kommentit (12)
Ihan asuntoni lämmityksen takia. Olen kyllästynyt olemaan kotonani pipo päässä ja kolme kerrosta vaatteita päällä, villasukat ja tossut jalassa kun on niin saatanan kylmä.
Ja vielä ilmalämpöpumppu päällä...
Vierailija kirjoitti:
Ihan asuntoni lämmityksen takia. Olen kyllästynyt olemaan kotonani pipo päässä ja kolme kerrosta vaatteita päällä, villasukat ja tossut jalassa kun on niin saatanan kylmä.
Mutta miksi muhit kauniina päivänä siellä kotonasi ja mikset lähde mihinkään?
Jokaisella lienee oikeus mielipiteisiinsä?
Lähdetään etelään istumaan hotelliin ja kauppakeskuksiin kun on niin kuuma. Täälläkin voi mennä tonne kaupoille kuluttamaan aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on sun kämpän lämpötila? Kuulostaa sille että syy ei ole kämpässä ellet asu kellarissa tai kylmiössä.
Helleviha saa kyllä omituisia muotoja. Eikö ihmiset ymmärrä, että helteestä tykkääviä haukkumalla ei voi vaikuttaa säähän. Mikään ei vaikuta siihen.
Kerran puolituttu suuttui minulle, kun sanoin että tykkään helteestä. En käsitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on sun kämpän lämpötila? Kuulostaa sille että syy ei ole kämpässä ellet asu kellarissa tai kylmiössä.
Ajattelitko todistaa edelliselle kirjoittajalle, että hän ei voi tuntea olevansa kylmissään?
Mä odotan kuin kuuta nousevaa että tarkenen ulkona ilman tuulitakkia!
1. aamukahvi klo 6, uimaan klo 7, puutarhahommia 8-12, lounas terassilla, ip pergolassa (ulkona) löhöillen, uimaan uudelleen, päivällinen terassilla, lasi viiniä auringonlaskua ihaillen. Sisällä ei tarvitse käydä kuin nukkumassa ja vessassa.
Harmi vaan ettei tuo ole Suomessa mahdollista. Tälläkin hetkellä täällä meren lähellä pitkät trikoot ja villatakki mekon kanssa. Välillä tultava sisälle lämmittelemään (meillä ei ole ilppiä, eikä tule). Huimat 17 astetta, aamulla 7 kun heräsin.
No onneksi voin toteuttaa tätä lämpimästä nauttimista etelän kodissamme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta miksi muhit kauniina päivänä siellä kotonasi ja mikset lähde mihinkään?
Miks pitäis lähtee? Jos viihtyy kotona, niin viettää aikaa kotona.
Kun on hellekausi, niin voi luottaa siihen heti aamusta voi laittaa päälle shortsit, sandaalit ja hihattoman t-paidan. Lisäksi silloin on mahdollista käydä uimassa luonnonvesissä keskellä päivää jos tuntuu liian kuumalta. Suomalaisetkin ovat jotenkin rennompia kuin kesällä on lämmintä. Hellekauden lopulla alkaa sitten odottamaan semmoisia kunnon ukkossateita, jotka raikastavat ilman, puhdistavat kaupungin pölystä ja saavat luonnon vihertämään
Sama kai se mikä sää on jos kotonaan vaan on.