Tottuukohan tähän kerrostaloelämään. Laitoin apk:n päälle yöllä
En muistanut kuin vasta aamulla että yöaikaan ei kai saisi käyttää noita laitteita. En muistanut ollenkaan.
Kommentit (74)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsittääkseni hiljaisuusaikana saa käydä suihkussa, vessassa ja pestä kädet mutta muunlainen metakka on kielletty. Ajatelkaa naapureitanne, prkl!
jos häiriintyy jonkun naapurin astianpesukoneen tai pesukoneen äänistä, niin vika on siinä häiriintyjässä. Kognitiivinen psykoterapia auttaa sairaalloiseen ääniyliherkkyyteen.
Näin. Minulla kerrosnaapurina alkoholistipariskunta, joka riitelee paiskomalla huonekaluja seiniin. Myös yöllä. Alakerrassa on neljääkymppiä lähestyvä suomijuoppo, joka vetää kännit viikonloppuisin ja äänenkäyttö nousee sen mukaan. parvekkeellaan hän puhuu poikakaverinsa kanssa siitä milloin on viimeksi nuss1tu ja miten kiva se edellinen matka espanjaan oli, kun oltiin kännissä koko lomakuukausi ja saatiin paheksuntaa lentokoneessa, kun sielläkin ryypättiin.
Alemman kerroksen naapurista on valitettu ja hän ei nyt sitten uskalla edes puhua kotonaan (selvinpäin) :D
Kerrosnaapurini luona vierailee poliisit silloin tällöin ja niiden vieriailujen jälkeen he jaksavat ehkä 4 viikkoa tsempata, kunnes alkaa taas. Nytkin kuuluu, kun paiskovat siellä asunnossaan jotain päin seiniä.
ääniin tottuu. Itse soittelen poliisia paikalle vasta sitten, kun toinen heistä alkaa huutaa apua. Alkuun oli ehkä vaikea saada unen päästä kiinni, kun möykkä alkoi, mutta korvatulpat auttoi ihan ok
Ihmettelen tosin miten vaikeaa on tehdä poliitista päätöstä, jossa päätetään sijoittaa kaikki kaupungin juopot ja sitä uraa aloittelevat omille asuinaluilleen. Siellä voisivat olla kaltaistensa joukossa eikä kukaan olisi paheksumassa päihteiden käyttöä. Viikatemieskin löytäisi heidät helpommin, kun kaikki olisivat samassa paikassa
Vierailija kirjoitti:
Olen kuullut että kerrostalossa ei saisi käyttää astianpesukonetta tai pyykinpesukonetta yöaikaan, melu voi häiritä. Tietysti olen silloin kotona kun ne käy.
'
Olet kuullut väärin.
Asunnosta saa kuulua normaalin elämän äänet ja siihen kuuluvat mm. astian- tai pyykinpesu.
Vierailija kirjoitti:
Astianpesukone pyörii järjestäen puolenyön jälkeen. Olen hereillä kunnes pysähtyy. Yökyöpeli kun olen.
Pyykinpesukonetta ei meidän taloyhtiössä saa käyttää klo 22 jälkeen. En laittaisi päälle konetta enää noin myöhään mutta jos se vielä käy niin annan käydä loppuun. Kuivuria käytän koska tahansa.
Taloyhtiöiden järjestyssäännöissä voi olla kielto käyttää pesukoneita yöllä, aivan kuten tuuletusparvekkeilla saa tampata mattoja vain tiettyinä aikoina. Nämä kiellot ovat kuitenkin lähinnä tapaohjeita, eivätkä kaikilta osin sitovia. (Kiinteistöliiton lakimies)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Astianpesukone pyörii järjestäen puolenyön jälkeen. Olen hereillä kunnes pysähtyy. Yökyöpeli kun olen.
Pyykinpesukonetta ei meidän taloyhtiössä saa käyttää klo 22 jälkeen. En laittaisi päälle konetta enää noin myöhään mutta jos se vielä käy niin annan käydä loppuun. Kuivuria käytän koska tahansa.
Taloyhtiöiden järjestyssäännöissä voi olla kielto käyttää pesukoneita yöllä, aivan kuten tuuletusparvekkeilla saa tampata mattoja vain tiettyinä aikoina. Nämä kiellot ovat kuitenkin lähinnä tapaohjeita, eivätkä kaikilta osin sitovia. (Kiinteistöliiton lakimies)
Lähtökohta on, että astian- tai pyykinpesukonetta voi käyttää mihin vuorokaudenaikaan tahansa, kunhan ollaan kotona
Laitan harva se yö apk:n päälle kun menen nukkumaan. Ei siitä niin kova ääni tule.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähtökohta on, että astian- tai pyykinpesukonetta voi käyttää mihin vuorokaudenaikaan tahansa, kunhan ollaan kotona
Tämähän on tietenkin siinä ideaalisessa tilanteessa ettei itse talossa ole mitään vikaa, kuten ne kolisevat putket. Jos joka talossa putket paukkuisi koneiden tahdissa niin ei varmasti olisi sallittua ainakaan öisin koneita pyöritellä. Kokemukseni mukaan ne putket kolisee pahiten juuri naapurin puolella joten pyykkääjä itse on asiasta tietämätön samalla kun naapuri repii hiuksia päästään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kuullut että kerrostalossa ei saisi käyttää astianpesukonetta tai pyykinpesukonetta yöaikaan, melu voi häiritä. Tietysti olen silloin kotona kun ne käy.
Pyykinpesukoneen linkous voi häiritä, mutta ei muuten.
Paljonpa säkin asioista tiedät. Itselläni tälläkin hetkellä palaa hermot, ei linkoukseen vaan siihen miten vesiputket mekkaloi kun naapurilla on kone käynnissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyykinpesukoneen linkous voi häiritä, mutta ei muuten.
Paljonpa säkin asioista tiedät. Itselläni tälläkin hetkellä palaa hermot, ei linkoukseen vaan siihen miten vesiputket mekkaloi kun naapurilla on kone käynnissä.
silloin voi lähteä vaikka lenkille, imuroida tai viedä roskat ulos eikä jäädä polttamaan hermojaan.
Vierailija kirjoitti:
Pyykinpesukone pitää sellaista meteliä että en käytä sitä 22-07 välillä.
Vierailija kirjoitti:
Täällä paukkuu vesiputket, kun astianpesukone on päällä naapurissa ja kone ottaa vettä. Kyllä ärsyttäisi herätä tuollaiseen yöllä.
Vanhoissa taloissa paukkuu, jytisee ja tärisee kun käyttää pesukoneita. On itsekästä pitää naapureita hereillä keskellä yötä. Kyllä ap:kin se oppii ja oppii elämään kerrostalossa kunhan itse joutuu kuuntelemaan muutaman yön koneiden jytinää. Jos ei muuten hoksaa, kuin naapurin kostosta. Hyvä alku kuitenkin, kun hoksasi tänne kirjoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksiantamaton virhe.
Nyt naapuri lorottaa pöntön keskelle seuraavat kolme vuotta ja paiskoo ovia eikä tervehdi rapussa.Nuo vessaäänet on se jota eniten inhoa kavereilla vieraillessa. Kun istumme syömään menee naapurissa joku miesääliö kuselle lorotellen ja piereskellen, en vaan pysty syömään kun yököttää. Miten ihmiset voi elää ainoan elämänsä tuommoisissa läävissä.
Enemmän tässä ihmetyttää miten noin kamalalla ihmisellä on olevinaan kavereita.
Minun kaverini taas asuu omakotitalossa, jossa vessa on ruokapöydän vieressä. Vioin kertoa, että rouvaääliö kusee kuin palokunnan hevonen, ei mitään pientä lorinaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsittääkseni hiljaisuusaikana saa käydä suihkussa, vessassa ja pestä kädet mutta muunlainen metakka on kielletty. Ajatelkaa naapureitanne, prkl!
jos häiriintyy jonkun naapurin astianpesukoneen tai pesukoneen äänistä, niin vika on siinä häiriintyjässä. Kognitiivinen psykoterapia auttaa sairaalloiseen ääniyliherkkyyteen.
Näin. Minulla kerrosnaapurina alkoholistipariskunta, joka riitelee paiskomalla huonekaluja seiniin. Myös yöllä. Alakerrassa on neljääkymppiä lähestyvä suomijuoppo, joka vetää kännit viikonloppuisin ja äänenkäyttö nousee sen mukaan. parvekkeellaan hän puhuu poikakaverinsa kanssa siitä milloin on viimeksi nuss1tu ja miten kiva se edellinen matka espanjaan oli, kun oltiin kännissä koko lomakuukausi ja saatiin paheksuntaa lentokoneessa, kun sielläkin ryypättiin.
Alemman kerroksen naapurista on valitettu ja hän ei nyt sitten uskalla edes puhua kotonaan (selvinpäin) :D
Kerrosnaapurini luona vierailee poliisit silloin tällöin ja niiden vieriailujen jälkeen he jaksavat ehkä 4 viikkoa tsempata, kunnes alkaa taas. Nytkin kuuluu, kun paiskovat siellä asunnossaan jotain päin seiniä.
ääniin tottuu. Itse soittelen poliisia paikalle vasta sitten, kun toinen heistä alkaa huutaa apua. Alkuun oli ehkä vaikea saada unen päästä kiinni, kun möykkä alkoi, mutta korvatulpat auttoi ihan ok
Ihmettelen tosin miten vaikeaa on tehdä poliitista päätöstä, jossa päätetään sijoittaa kaikki kaupungin juopot ja sitä uraa aloittelevat omille asuinaluilleen. Siellä voisivat olla kaltaistensa joukossa eikä kukaan olisi paheksumassa päihteiden käyttöä. Viikatemieskin löytäisi heidät helpommin, kun kaikki olisivat samassa paikassa
Viimeiseen kappaleeseen kommentti. Kaikissa yhteiskuntaluokissa on juoppoja ja ääliöitä, vaimon hakkaajia ja lasten rääkkääjiä. Mistäpä poliittiset päättäjät tietäisivät siirtää päihteitä väärinkäyttävää juristia Eirasta tai lääkäriä Westendistä johonkin huonomaineisempaan kaupunginosaan ennen vaimon tappoa. Aikalailla ghettoutuneita asuinalueita Suomessakin on ja Ruotsista yrittävät varoittaa, ettei Suomi tekisi samoja virheitä huono-osaisempien asuttamisen kanssa. Taitaa olla myöhäistä, kun jengiytyminen on jo pitkällä ja alueita jaellaan rikollisten kesken.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kerrostalossa asuvilla menee heti hermo jos mainitsee asiat, jotka ottaa tässä läävässä asumisessa päähän? Minä asun viikot helsingin keskustassa kerrostalossa työni takia muutaman kuukauden, saattana tätä paskaa! Sain juuri sovittua, että teen maanantait etänä, en vaan jaksa tätä läävän meteliä ja hajuja. Tiistaista perjantai aamuun menee hampaita kiristellen, onneksi loma alkaa juhannukselta. Jos vielä teen keikkaa, vaadin asunnoksi jonkun muun kuin kerrostalon.
Tekeeköhän joku ihan kiusallaan näitä kerrostalovihamielisiä aloituksia. Tämäkin aloittaja takuulla tiesi, että omakotitalohurmioituneet aloittavat lääväkirjoittelun. Taloja on kaikenlaisia. Hyviä ja hienoja omakotitaloja ja aivan kauheita hoitamattomia lääviä. Upeita, hyvin rakennettuja kerrostaloja hienoilla sijainneilla ja betonilaatikkohirvityksiä, joissa ei ihmisten enää pitäisi joutua asumaan. Mikä sopii yhdelle, ei sovi toiselle. Omakotitalossa yli 50 vuotta asuneena ja nyt kerrostaloon muuttaneena, osaan arvostaa kerrostaloasumisen huolettomuutta, eikä äänetkään häiritse enempää kuin ok-talossakaan, joka ennen oli kaukana kaikesta, mutta jonka lähelle rakennettiin tie.