Finnairin palvelu ylimielistä
Satuinpa tänään tulemaan Finnairin tunnin aamulennolla Helsinkiin työmatkan päätteeksi. Tarkastelin matkustamohenkilökunnan käytöstä, ja ei voi muuta kuin ihmetellä. Kuusi-seitsemänkymppinen homssuinen emäntä lörpötteli varauloskäytävän kohdalla olevassa tuolissaan nuorehkolle miehelle niin, että jäi oven cross-chekkingit sun muut tekemättä. Jutut olivat todella myötähäpeää aiheuttavia ja epäammatillisia: mm.Dohan retken kokemukset kailotettiin koko matkustamoon. Vettä tarjoillessaan tuo emäntä oli puolestaan erittäin töykeä ja ylimielinen eikä sanaa virkannut. Luulisi, ettei Finnairilla ole varaa kohdella noin yhtäkään asiakasta eikä ainakaan Platinum-korttilaisia. Palvelu on niin huonoa, että menee yhtiö vaihtoon. En ole vielä kokeillut halpayhtiöitä mutta palvelu on kuulemma parempaa kuin Finnairilla.
Kommentit (88)
Finnair on ylimielisyydellään samassa sarjassa julkisen terveydenhuollon kanssa.
Eikö ole mitään painorajaa matkustamohenkilökunnalle?
Kyse on lentoyhtiön imagosta.
Vierailija kirjoitti:
Noup
Vierailija kirjoitti:
aina ne on ollu tollasia. oppivat jo ekalla kurssiviikollaan talon tavoille. ei kannata hermostua. ei se tule muuttumaan.
Kestääkö se kurssi muuten 2 viikkoa?
Vierailija kirjoitti:
laitoitko ap palautetta suoraan finnairille?
Sehän se tunnetusti auttaakin 🤣 Finnair ei piittaa vaikka vammainen valittaa palvelusta. Kokemusta on ylimielisyydestä ja auttamattomuudesta ja siihen loppuivat lennot heillä. Muilla yhtiöillä liikuntarajoitteisia huomioidaan erittäin hyvin. Esim. Norwegian ja RyanAir parempia KLM:stä ja AirFrancesta puhumattakaan.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä alipainoraja, sillä alle 60-70 kilon tarjoilijoita ei näy nykyään!
Vierailija kirjoitti:
Metabolinen oireyhtymä näkyy kaikkialla, myös matkustamohenkilökunnassa.Itse tarkastelen sitä kuinka paksuiksi mahat ovat muuttuneet vuosien saatossa.Milloin työpuku vaihtuu löysään tunikaan?Sitä odottelen.Punnitus ennen vuoroa on ehkä mennyttä aikaa.
Näihin tulee marimekkokuosi, sano mun sanoneen.
Muistan kun neukkulassa ja itäblokissa ihmiset tyrmistyi huonoon asiakaspalveluun. Sellaista se on sosialistimaissa ja sellaisia kuin on suomalaiset on se asiakaspalvelu eli ylimielistä.
Suomalainen palvelu, onko sitä?
Tulee mieleen vitsi DDR:n ajoilta. Itä-Saksasta oltiin vierailulla Suomessa ja stasin edustaja kehui heillä olevan erittäin hyvä salainen palvelu.
Suomalainen isäntä vastasi, että niin meilläkin. Erityisesti sen huomaa hotelleissa ja ravintoloissa!
Käyttäjä7437 kirjoitti:
Jo vuodesta 1972 Finski ollut boikotissa. Nimenomaan alkoholisoituneide, laskuhumalassa tylyttävien lentoemäntien vuoksi. Kaikkihan heille nauraa, kun erottuvat kentällä löntystelevinä ihra-ja selluliittikasoina muiden maiden eleganteista lentohenkilökunnasta.
Tylytys on se, joka kuvaa tarkalleen esim luukuilla olevia palvelijoita. Monilla on lisäksi hankaluutta ymmärtää yhtään vaikeampia kysymyksiä, jotka poikkeavat ulkoa opetellusta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku taas satuja kertoilee. Mun kokemukset on positiivisia.
Emännissä on aina mätiä omenia homssuisine tukkineen. Finnair ei ole nk. laatuyhtiöiden joukossa. Palvelu on sitten sen mukaista. Tuskin siellä yliopiston käyneet ovat palvelemassa eli sallittakoon pikkuinen moukkamaisuuskin.Työväenluokka on aina omanlaisensa käytökseltään.
Ei se yliopiston käyminen mitään hyviä käytöstapoja takaa. Moukkia sielläkin opiskelee nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Metabolinen oireyhtymä näkyy kaikkialla, myös matkustamohenkilökunnassa.Itse tarkastelen sitä kuinka paksuiksi mahat ovat muuttuneet vuosien saatossa.Milloin työpuku vaihtuu löysään tunikaan?Sitä odottelen.Punnitus ennen vuoroa on ehkä mennyttä aikaa.
Ja miestarjoilijoille ne Maripaidat ja risuparta🤣🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
aina ne on ollu tollasia. oppivat jo ekalla kurssiviikollaan talon tavoille. ei kannata hermostua. ei se tule muuttumaan.
Kestääkö se kurssi muuten 2 viikkoa?
muutaman kuukauden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja miestarjoilijoille ne Maripaidat ja risuparta🤣🤣🤣
Apua. Sitten en kyllä enää uskalla matkustaa Finnairilla.
No katsotaas ensi viikolla millaista palvelua osuu kohdalle. Ryhmän kanssa menossa ja Finnairin lennot Italiaan edestakaisin.
Vierailija kirjoitti:
laitoitko ap palautetta suoraan finnairille?
Palautetta on aivan turha laittaa. Johto on pelkkiä küsipäitä täynnä. Vaihtoon. Sieltä se muutos alkaa..
Lentoemäntien käytöksessä huomaa selvästi kateutta, kun hyvin hoidetut, menestyneet naiset diskreetteine luksusasusteineen (monet tunnistavat Patek Philippen kellon ja Brunello Cuccinellon vaatteet, jotka heille saavuttamattomia) matkustavat (- kylläkin pakon sanelemana käytännön pakkona). On niin kovin vaikeaa alentua palvelemaan, kun itsellä ei ole ollut lainkaan ammatillista kunnianhimoa ja elämä kuluu mustikkamehua kaadellessa. Arvioisin, että monella taitaa olla asennevaivaa ja se on se pulma.
Mahtoiko emo. Yrittää iskeä nuorta seuraa kun hommat jäi hoitamatta ? Sitäkin on nähty .