Jos lapsi täytää huhtikuussa 6vuotta meneekö kouluun syksyllä
Kommentit (9)
Nykyään KAIKKI suorittavat eskarin ennen alakoulua. Eli eskariin menee mainitsemasi lapsi ensi syksynä, sitä seuraavana kouluun.
Olen ymmärtänyt, että esikoulu on vapaaehtoinen? Olen kuullut, eetä kaikki eivät halua lapsiaan eskariin ollenkaan?
Vuoden välein laitan heidät silti kouluun, vaikka syntymävuoden mukaan pitäisi olla väliä 2 vuotta. Sekin on mahdollista...
4:ei se eskari pakko ole eivätkä kaikki sitä käy. Aika moni kylläkin.
" Suorittavat eskarin" Nuorena ne suorituspaineet alkaa ;)
eli esim. 2006 syksyllä koulun aloittivat 1999 syntyneet lapset. Kouluun voi mennä myös vuotta aiemmin tai vuotta myöhemmin. On yleistä, että moni joulukuussa syntynyt menee vasta vuotta myöhemmin kouluun. Vastaavasti joku lahjakas lapsi voi aloittaa koulunsa jo sinä vuonna kun täyttää 6 vuotta. Jokaiselle lapselle tehdään ennen koulunaloitusta koulukypsyystesti, jossa selvitetään koulukypsyys. Tarpeen tullen voi sitten hakea esim. lykkäystä koulunaloitukseen.
ite oon syntyny 1.1. ja mut on pantu kouluun 6-vuotiaana. Koulu meni loistavasti, yli 9:sen ka koko ajan, mutta nyt aikuisenna oon tullut siihen tulokseen, et vuotta myöhemminkin oisin kerinnyt.. lapsuus loppuu kouluun, ei sille vaan mitään voi, ja tää aikuisuus on ihan tarpeeksi pitkä rupeama muutenkin.
Pompin riemusta, kun esikoinen (LA 2.1.) meni kaksi viikkoa yliaikaiseksi, niin ei tarvii keskustella minkään pyssylogin kanssa koulun aloituksesta, vaan hän aloittaa oman ikäryhmänsä mukana, niin kuin hyvä on.
koulu aloitetaan sinä vuonna kun lapsi täyttää 7 vuotta