Riita miehen kanssa juhannuksesta, mikä on paras ratkaisu?
Eli miehen vanhemmilla on pieni ja alkeellinen mökki viiden tunnin ajomatkan päässä meiltä. Miehen vanhemmat on mökillään juhannuksena ja mies haluaa meidänkin menevän sinne. Meillä on pieni lapsi, majoitus olisi teltassa, ruoat appivanhempien varassa (pieni jääkaappi, pieni keittonurkkaus ja se anopin valtakuntaa), viiden tunnin liian ajo raskas pienelle. Sanoin että en voi lähteä sinne juhannukseksi. Mies aikoo mennä nyt yksin. Ja jättää minut ja lapsen kaksistaan kerrostaloon kaupunkiin. Kaikki tuttavat on mökeillään tai ulkomailla, meillä ei ole tässä tietenkään edes mitään pihaa, vain ankea pieni taloyhtiön leikkipaikka, ja miehellä siis tietenkin auto kun hän sen siihen kulkemiseen tarvitsee. Vedin tästä vähän hernettä nenään, koska ei tämä ihan reilulta tunnu. Sanokaa mikä on oikea ratkaisu tähän riitaan, ärsytykseltä on vaikea ajatella nyt itse viisaasti.
Kommentit (489)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap ei siis pärjää oman lapsensa kanssa paria päivää ilman autoa, vaikka asuu kaupungissa? Kuulostaa nyt kyllä aika laiskalta ihmiseltä. Todellako parin kilometrin sisällä ei ole mitään tekemistä teille?
Toivottavasti apn mies lähtee mökille. Vähän saa ap opetella elämää.Kaupunkeja on monenlaisia. Mitä mä nyt tässä tunnen niin jossain Loimaalla tai Somerolla ei oikeesti ole tekemistä, tai jossain kainuulaiskauppalassa.
Ei varmaan tapahtumia yms. olekaan joka kaupungissa. Uimarantoja, luontopolkuja, leikkipuistoja, jäätelökioskeja, kesälampaita, laavuja, metsiä, kukkaniittyjä nyt kuitenkin löytyy jokaikisestä kylästä. Ei ehkä noita kaikkia, mutta joku niistä. Tai ehkä useampia. Jos on halua, tekemistä löytyy.
Tässä apn ongelma ei vaan taida olla tekemisen puute, vaan se että mies ei ole tossu.
Mun lasten isä lähti juhannuksena ryyppäämään, en tarkalleen tiedä minne. Tuli takaisin, ja oksensi pitkin makuuhuoneen seinää. Minä siinä siivoamaan parin kuukauden ikäisen vauvan nukkuessa. Anoppi nukkui toisessa huoneessa. Äijä ei edes kiittänyt, että siivosin hänen oksut. Erosimme lasten ollessa noin 10 vuoden ikäisiä. Terkkuja Espoon idiootille.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka pieni lapsi on, ettei jaksa viiden tunnin automatkaa? Tietenkään sinun ja lapsen ei ole pakko lähteä, mutta jotenkin nuo ongelmasi ovat tekemällä tehtyjä. Jos oikeasti haluaisi, niin joku ratkaisu löytyy kyllä.
Me olemme tuollaisen matkan matkanneet 2 kk ikäisen lapsen kanssa, hän ei ainakaan ollut liian pieni. Mutta ymmärrän, jos itse olet väsynyt eikä telttailu appivanhempien seurassa innosta.
Vierailija kirjoitti:
Mun lasten isä lähti juhannuksena ryyppäämään, en tarkalleen tiedä minne. Tuli takaisin, ja oksensi pitkin makuuhuoneen seinää. Minä siinä siivoamaan parin kuukauden ikäisen vauvan nukkuessa. Anoppi nukkui toisessa huoneessa. Äijä ei edes kiittänyt, että siivosin hänen oksut. Erosimme lasten ollessa noin 10 vuoden ikäisiä. Terkkuja Espoon idiootille.
Olisit herättänyt anopin siivoamaan lapsensa sotkut. Siis mies jätti sut viettämään juhannusta anopin ja vauvan kanssa? Miten ihmiset joutuu tällaisiin tilanteisiin?
Vedätte lärvit ja alatte sitten keskustella asiasta juhannusaatonaattona. Ja kas, ongelma ratkaistu, ei ole ajokuntoista kuskia.
Meillä on vähän sama sota menossa: mies on niin äitinsä perään että jään kakkoseksi usein. Olen mm viettänyt jouluaaton yksin, olin kipeä enkä olisi jaksanut lähteä anoppilaan joulua syömään. Mies puntaroi tilannetta ja lähti äidilleen jättäen minut yksin JOULUNA. En ole tälle lasta tehnyt. Saa ensin oppia sen, että oma puoliso on ykkönen, kuten itsekin häntä kohtelen. Sitten katsotaan niitä lapsia kun osaa ottaa perheensä paremmin huomioon.
Vierailija kirjoitti:
Hommaatte vuokramökin teidän perheelle juhannukseksi.
Hauska tyyppi. Mistä luulet sellaisen löytyvän. Kaiken lisäksi hinta juhannuksesta on sellainen että kannattaa nekin rahat käyttää johonkin muuhun.
Vierailija kirjoitti:
mies menee sinne mökille ja te jäätte kaupunkiin. Keksitte jotain kivaa tekemistä. Se voittaa joka tapauksessa sen telttailun, joten olet voittaja tässä asiassa.
Kesällä telttailua ei mikään voita.
Matkustaminen matkapahoinvoinnista kärsivän lapsen kanssa ei ole mukavaa. Minä itse kärsin siitä teiniksi asti ja oksensin lähes jokaisella vähänkään pidemmällä automatkalla. En lahtisi kaksivuotiaan kanssa noin pitkälle automatkalle.
Vierailija kirjoitti:
Jos tuohon mökkijuhannukseen kuuluu vielä isot määrät alkoholia, niin en suosittele.
Ettekö voi keksiä kaupungissa jotain kivaa tekemistä juhannuksena koko perhe?
Tuskin appivanhempien kanssa mitään kreisibailaamista olisi luvassa kuitenkaan. Toki en itse muista syistä mökkijuhannuksesta heidän kanssaan innostuisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisit herättänyt anopin siivoamaan lapsensa sotkut. Siis mies jätti sut viettämään juhannusta anopin ja vauvan kanssa? Miten ihmiset joutuu tällaisiin tilanteisiin?
Sanopa muuta. Lisäksi tää lasten isä hankki baarissa laskua pahoinpitelyn muodossa. Meillä meni sitten minun ja lasten isän säästöt näihin laskuihin. Äiteensä ei uskonut tätä. Sanoin, että minulla on mustaa valkoisella. Ei meidän poika sellaista tee, eipä tietenkään tee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap ei siis pärjää oman lapsensa kanssa paria päivää ilman autoa, vaikka asuu kaupungissa? Kuulostaa nyt kyllä aika laiskalta ihmiseltä. Todellako parin kilometrin sisällä ei ole mitään tekemistä teille?
Toivottavasti apn mies lähtee mökille. Vähän saa ap opetella elämää.Kaupunkeja on monenlaisia. Mitä mä nyt tässä tunnen niin jossain Loimaalla tai Somerolla ei oikeesti ole tekemistä, tai jossain kainuulaiskauppalassa.
Onko Loimaan ja Somerin tapaiset paikkakunnat kaupunkeja? Ja eikö niistä kulje busseja esim. Turkuun tai muualle, jossa voisi jotain tekemistä ollakin.
Turussa tekemistä juhannuksena?? Ei ole. Juhannuksena kaupungit hiljenee, kun kaikki on jossain maalla. Yritin nuorempana lähteä jokilaivoille (ovat siis Turussa) juhannuksena, mutta kiinni ne oli kaikki.
Jännä. Helsinkikin kyllä hiljenee juhannuksena, mutta on siellä silti tapahtumiakin. Kannattaa vaan ehkä googlailla etukäteen. Ja KAIKKI eivät todellakaan mene maalle juhannuksena.
Mies ottaa lapsen mukaan. Voit luottaa miehen arvioon siitä että lapsi pärjää, onhan mies lapsen toinen vanhempi joten hänkin voi tehdä lasta koskevia päätöksiä. Sinun ei ole pakko mennä, mene vaikka festareille tai kavereiden mökille pitämään hauskaa.
Mies menee lapsen kanssa mökille ja sinä vietät juhannuksen toisaalla. Saattaa miehelläkin hymy hyytyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laita lapsi miehen mukaan mökille. Oppiipahan, kuinka helppoa ja mukavaa on ajaa pitkiä matkoja ja asustella teltassa pienen lapsen kanssa. Sinä jäät kotiin nauttimaan rauhasta.
Ja lapsi sais olla isovanhempien kanssa.... ilmeisesti liikaa pyydetty että mies huolehtisi lapsesta pari päivää ja hoitoapuakin ois saatavilla.
Mies ei todellakaan suostu lähtemään kaksin lapsen kanssa mökille, hän ei suostu edes tunnin ajon päähän kaksin lapsen kanssa. Ap
No tuollaisella "miehellä" ei tee mitään.
Täh? Mies ottaa tietenkin lapset mukaan jos autokin on hänellä. Sinä teet jonkun ihanan oman reissun itseksesi.
Lapsille telttailu voi olla jännä kokemus.
Ei mies sinua voi pakottaa lasten kanssa kaupunkiin.
Mies lapsen kanssa telttailemaan ja sinä juot skumppaa kaupungissa.
Kaikki lapsiperheet, joita minä tunnen, ovat käyneet muuten pikkulapsiaikana telttailemassa kun se on kuulemma niin helppoa ja lapset tykkää.
Varasin matkan Pariisiin ja lähtisin kaiken varalta pari päivää ennen kuin mies ehtii kaasuttaa mökille
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen sinun ap kanssa samoilla linjoilla siitä, että en tosiaankaan pienen lapsen kanssa lähtisi 5 tunnin ajomatkalle ja nukkumaan telttaan.
Onko miehelläsi mitään järkevää perustelua tälle, että menisi yksin? Esim. vanhemmistaan voi kohta jo aika jättää ja haluaa siksi viettää aikaa heidän kanssaan? Vai onko hän vain itsekäs kakara, joka ei välitä sinun ja lapsen hyvinvoinnista ja tunteista?
Miehen perustelu on, että vihaa kaupunkijuhannuksia ja vanhempien mökki on käytännössä ainoa mökki jonne on nyt mahdollista mennä.
Ap
Kyllä selviät ihan hyvin kaupungissa ja mies saa vihata siellä mökillä. En tekis tuosta riitaa. Lapsen matkapahoinvointi ratkaisee. Muuten olisin voinut lähteä kärvistelemään telttaan. Mutta en kiukuttelisi miehelle, enkä edes kostaisi, vaan ajattelisin, että näin on kaikille paras.
Mies voi hoitaa koko juhannuksen ruokahuollon suunnittelusta valmistukseen. Mukaan kunnolla kertakäyttöastioita, niin ei tarvitse tiskatakaan.