Riita miehen kanssa juhannuksesta, mikä on paras ratkaisu?
Eli miehen vanhemmilla on pieni ja alkeellinen mökki viiden tunnin ajomatkan päässä meiltä. Miehen vanhemmat on mökillään juhannuksena ja mies haluaa meidänkin menevän sinne. Meillä on pieni lapsi, majoitus olisi teltassa, ruoat appivanhempien varassa (pieni jääkaappi, pieni keittonurkkaus ja se anopin valtakuntaa), viiden tunnin liian ajo raskas pienelle. Sanoin että en voi lähteä sinne juhannukseksi. Mies aikoo mennä nyt yksin. Ja jättää minut ja lapsen kaksistaan kerrostaloon kaupunkiin. Kaikki tuttavat on mökeillään tai ulkomailla, meillä ei ole tässä tietenkään edes mitään pihaa, vain ankea pieni taloyhtiön leikkipaikka, ja miehellä siis tietenkin auto kun hän sen siihen kulkemiseen tarvitsee. Vedin tästä vähän hernettä nenään, koska ei tämä ihan reilulta tunnu. Sanokaa mikä on oikea ratkaisu tähän riitaan, ärsytykseltä on vaikea ajatella nyt itse viisaasti.
Kommentit (489)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka pieni lapsi on, ettei jaksa viiden tunnin automatkaa? Tietenkään sinun ja lapsen ei ole pakko lähteä, mutta jotenkin nuo ongelmasi ovat tekemällä tehtyjä. Jos oikeasti haluaisi, niin joku ratkaisu löytyy kyllä.
Kaksivuotias. Viisi tuntia on pitkä istuminen paikallaan noin pienelle. Kärsii lievästä matkapahoinvoinnista, eikä oikein nuku autossa. Toki voi pitää taukoja, mutta matka pitenee sitten viidestä tunnista aika paljon.
ApTuttu juttu. Enkä kyllä muutenkaan lähtisi minnekään alkeelliselle mökille, en lapsen kanssa enkä yksin.
Jää kaupunkiin ja pidä hauskaa lapsen kanssa. Bussilla/junalla tai vaikka fillarilla pääsee leikkipaikoille, uimarannoille tai luonnon helmaan, riippuen siitä, missä asutte. Älä nyt sano, ettei sulla ole pyörää tai lastenistuinta eikä lapsella kypärää?
Aika monessa ihan keskisuuressakin kaupungissa julkinen liikenne on seis juhannuksena, aattoiltapäivän ja sunnuntaiaamun välillä ei yksikään bussi liiku minnekään.
Pääkaupunkiseudulla ihan eri tilanne, kun bussit ja junat kulkee lähes normaalisti.,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähän päätit, että juhannus menee noin kieltäytymällä tulemasta. Mies pyysi teitä mukaan ja oli oletettavasti valmis tekemään töitä, että lapsi viihtyy autossa ja teltassa. Mutta sinä päätit, että te ette lähde. Kyllä meillä ainakin saa molemmat osapuolet lähteä haluamaansa ajanviettoon, jos toinen kieltäytyy. Eihän se voi niinkään mennä, että toinen kieltäytyy lähtemästä, mutta kieltää myös toista lähtemästä.
Tuskin oli, jos ei suostu lähtemään kahdestaan lapsen kanssa. Ja siellä mökillä varmasti jättäisi vaimon huolehtimaan lapsesta.
Lähtisitkö itse yksin lapsen kanssa? En mä vaan lähtisi. Just siksi me mennään koko perheenä mökille että on kaksi aikuista lapsen kanssa niin molemmat saa myös ihan omaa lötköttelyaikaa.
Et jaksa 2-3 päivää oman lapsesi kanssa? Miksi te hankitte niitä lapsia vaikka väkisin kun ette edes halua viettää niiden kanssa aikaa?
Anteeksi mitä? Missä kohtaa tossa ei niiden lasten kanssa olla?
Siinä että tarvitaan kaksi aikuista, jotta toinen saa lötköttelyaikaa. Juurihan hän itse sanoi ettei yksin jaksa olla lapsensa kanssa edes paria päivää.
Eihän sanonut. Just siksi me mennään koko perheenä mökille että on kaksi aikuista lapsen kanssa niin molemmat saa myös ihan omaa lötköttelyaikaa.
Saahan sitä yksin lapsen kanssa ollessakin tietysti lötköttelyaikaa, mutta silloin sen lapsen kanssa ei ole aikuista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka pieni lapsi on, ettei jaksa viiden tunnin automatkaa? Tietenkään sinun ja lapsen ei ole pakko lähteä, mutta jotenkin nuo ongelmasi ovat tekemällä tehtyjä. Jos oikeasti haluaisi, niin joku ratkaisu löytyy kyllä.
Pienen lapsen kanssa teltassa? Haloo.
Miksei?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laita lapsi miehen mukaan mökille. Oppiipahan, kuinka helppoa ja mukavaa on ajaa pitkiä matkoja ja asustella teltassa pienen lapsen kanssa. Sinä jäät kotiin nauttimaan rauhasta.
Ja lapsi sais olla isovanhempien kanssa.... ilmeisesti liikaa pyydetty että mies huolehtisi lapsesta pari päivää ja hoitoapuakin ois saatavilla.
Mies ei todellakaan suostu lähtemään kaksin lapsen kanssa mökille, hän ei suostu edes tunnin ajon päähän kaksin lapsen kanssa. Ap
Miksi te av-mammat aina teette lapsia tollasten miesten kanssa? Ei mitenkään voi aavistaa ennen kuin on pulla uunissa?
Vierailija kirjoitti:
Ap ei siis pärjää oman lapsensa kanssa paria päivää ilman autoa, vaikka asuu kaupungissa? Kuulostaa nyt kyllä aika laiskalta ihmiseltä. Todellako parin kilometrin sisällä ei ole mitään tekemistä teille?
Toivottavasti apn mies lähtee mökille. Vähän saa ap opetella elämää.
Kaupunkeja on monenlaisia. Mitä mä nyt tässä tunnen niin jossain Loimaalla tai Somerolla ei oikeesti ole tekemistä, tai jossain kainuulaiskauppalassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap ei tahallaan vastaa tuohon mitään, että voisivat vuokrata mökin lähempää. Koska silloinhan ap:lla ei olisi enää valitettavaa miehestä.
Anteeksi etten vastannut, en ehtinyt kommentoida kaikkeen. Ei meillä ole rahaa vuokrata mökkiä, hinnat on juhannuksena todella korkeita ja käytännössä kaikki varattu. Olen hoitovapaalla, raha ei kasva puissa. Eikä tämä juhannusriita ollut tiedossa talvella, jolloin olisi ehkä saanut vapaan mökin. Mies ilmoitti pari päivää sitten, että aikoo mennä yksin. Olen sitä nyt hetken tässä sulatellut ja ärsyttää vaan.
Ap
No nyt se on jo tiedossa ensi kesälle, joten olkaapa ajoissa varaamassa nyt heti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap ei siis pärjää oman lapsensa kanssa paria päivää ilman autoa, vaikka asuu kaupungissa? Kuulostaa nyt kyllä aika laiskalta ihmiseltä. Todellako parin kilometrin sisällä ei ole mitään tekemistä teille?
Toivottavasti apn mies lähtee mökille. Vähän saa ap opetella elämää.Kaupunkeja on monenlaisia. Mitä mä nyt tässä tunnen niin jossain Loimaalla tai Somerolla ei oikeesti ole tekemistä, tai jossain kainuulaiskauppalassa.
Onko Loimaan ja Somerin tapaiset paikkakunnat kaupunkeja? Ja eikö niistä kulje busseja esim. Turkuun tai muualle, jossa voisi jotain tekemistä ollakin.
Erikoinen mies ja miehen lapsuudenperhe. Onko näin, että miehen vanhemmat ovat ylpeitä pojastaan, joka jättää tuoreen oman perheensä yksin ja menee nysväämään vanhempiensa luokse ja juhlimaan keskikesän juhlaa?
Minua hävettäisi. Sanoisin pojalle, että nyt on aika laittaa asiat tärkeysjärjestykseen.
Jos tuohon mökkijuhannukseen kuuluu vielä isot määrät alkoholia, niin en suosittele.
Ettekö voi keksiä kaupungissa jotain kivaa tekemistä juhannuksena koko perhe?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähän päätit, että juhannus menee noin kieltäytymällä tulemasta. Mies pyysi teitä mukaan ja oli oletettavasti valmis tekemään töitä, että lapsi viihtyy autossa ja teltassa. Mutta sinä päätit, että te ette lähde. Kyllä meillä ainakin saa molemmat osapuolet lähteä haluamaansa ajanviettoon, jos toinen kieltäytyy. Eihän se voi niinkään mennä, että toinen kieltäytyy lähtemästä, mutta kieltää myös toista lähtemästä.
Tuskin oli, jos ei suostu lähtemään kahdestaan lapsen kanssa. Ja siellä mökillä varmasti jättäisi vaimon huolehtimaan lapsesta.
Lähtisitkö itse yksin lapsen kanssa? En mä vaan lähtisi. Just siksi me mennään koko perheenä mökille että on kaksi aikuista lapsen kanssa niin molemmat saa myös ihan omaa lötköttelyaikaa.
Et jaksa 2-3 päivää oman lapsesi kanssa? Miksi te hankitte niitä lapsia vaikka väkisin kun ette edes halua viettää niiden kanssa aikaa?
Anteeksi mitä? Missä kohtaa tossa ei niiden lasten kanssa olla?
Siinä että tarvitaan kaksi aikuista, jotta toinen saa lötköttelyaikaa. Juurihan hän itse sanoi ettei yksin jaksa olla lapsensa kanssa edes paria päivää.
Eihän sanonut. Just siksi me mennään koko perheenä mökille että on kaksi aikuista lapsen kanssa niin molemmat saa myös ihan omaa lötköttelyaikaa.
Saahan sitä yksin lapsen kanssa ollessakin tietysti lötköttelyaikaa, mutta silloin sen lapsen kanssa ei ole aikuista.
Niin, eli et jaksa olla lapsen kanssa jos siihen tarvitaan toinen aikuinen ja pakko mennä vain koko perheen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti apn mies lähtee mökille. Vähän saa ap opetella elämää.Kaupunkeja on monenlaisia. Mitä mä nyt tässä tunnen niin jossain Loimaalla tai Somerolla ei oikeesti ole tekemistä, tai jossain kainuulaiskauppalassa.
Onko Loimaan ja Somerin tapaiset paikkakunnat kaupunkeja? Ja eikö niistä kulje busseja esim. Turkuun tai muualle, jossa voisi jotain tekemistä ollakin.
On kaupunkeja. Kai niistä busseja kulkee, mutta aika työlästä taitaa olla, tai itse en ainakaan lähtis varsinkaan jos ei olis varaa hotelliyöpymiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No Loimaa ja Somero nyt ei ole kaupunkia nähnytkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap ei tahallaan vastaa tuohon mitään, että voisivat vuokrata mökin lähempää. Koska silloinhan ap:lla ei olisi enää valitettavaa miehestä.
Anteeksi etten vastannut, en ehtinyt kommentoida kaikkeen. Ei meillä ole rahaa vuokrata mökkiä, hinnat on juhannuksena todella korkeita ja käytännössä kaikki varattu. Olen hoitovapaalla, raha ei kasva puissa. Eikä tämä juhannusriita ollut tiedossa talvella, jolloin olisi ehkä saanut vapaan mökin. Mies ilmoitti pari päivää sitten, että aikoo mennä yksin. Olen sitä nyt hetken tässä sulatellut ja ärsyttää vaan.
Ap
Ja paljon menee rahaa bensoihin 5 h suuntaansa?
Ei mökin lähellä ois jotain hotellia jossa ois viä tilaa? Voisitte päivällä olla mökillä, mutta yöksi mennä hotelliin.
Vierailija kirjoitti:
Erikoinen mies ja miehen lapsuudenperhe. Onko näin, että miehen vanhemmat ovat ylpeitä pojastaan, joka jättää tuoreen oman perheensä yksin ja menee nysväämään vanhempiensa luokse ja juhlimaan keskikesän juhlaa?
Minua hävettäisi. Sanoisin pojalle, että nyt on aika laittaa asiat tärkeysjärjestykseen.
Tuoreen? Lapsi on kaksi. Miksi miehen pitäisi juhannus viettää kaupungissa jos ei halua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No Loimaa ja Somero nyt ei ole kaupunkia nähnytkään.
No, kaupunkeja ne nyt kuitenkin on vaikkei ehkä siltä näytä.
Ettekö te ihmiset ole nähneet köyhien mökkejä? Mun vanhemmilla on rupunen pieni 70-luvun mökki ihan hirveässä hyttyspusikossa, joten ymmärrän ap:ta hyvin. Siellä ei ole kuin tupa, jonka seinällä petipaikat kolmelle. Sauna samassa rakennuksessa. Mökki on kooltaan noin 6x3m eli 18 m2 ja päälle sauna noin 2x2m. Tontille ei pysty rakentamaan mitään aittaa kovin helposti.
Lopetin perheen kanssa mökillä käymisen kun olin 13v enkä edelleenkään kaipaa sinne. Oman mieheni kanssa telttailtiin siellä kerran vanhempien kanssa samaan aikaan ollessamme, muutama kerta on oltu kahdestaan kun vanhemmat muualla. Sisareni on tehnyt ratkaisun, että vuokraavat joka kesä samalta pieneltä järveltä mukavuuksilla olevan mökin omalle perheelleen. Voivat sieltä soutaa vanhempien mökille.
Vierailija kirjoitti:
Ettekö te ihmiset ole nähneet köyhien mökkejä? Mun vanhemmilla on rupunen pieni 70-luvun mökki ihan hirveässä hyttyspusikossa, joten ymmärrän ap:ta hyvin. Siellä ei ole kuin tupa, jonka seinällä petipaikat kolmelle. Sauna samassa rakennuksessa. Mökki on kooltaan noin 6x3m eli 18 m2 ja päälle sauna noin 2x2m. Tontille ei pysty rakentamaan mitään aittaa kovin helposti.
Lopetin perheen kanssa mökillä käymisen kun olin 13v enkä edelleenkään kaipaa sinne. Oman mieheni kanssa telttailtiin siellä kerran vanhempien kanssa samaan aikaan ollessamme, muutama kerta on oltu kahdestaan kun vanhemmat muualla. Sisareni on tehnyt ratkaisun, että vuokraavat joka kesä samalta pieneltä järveltä mukavuuksilla olevan mökin omalle perheelleen. Voivat sieltä soutaa vanhempien mökille.
Lisättäköön vielä, että sähköjä ei ole, pieni jääkaappi toimii kaasulla. Kaivoa ei ole ja järvivesi ruskeaa. Vanhemmilleni paikka on tärkeä, mutta yllättäen ei meille aikuisille lapsille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisättäköön vielä, että sähköjä ei ole, pieni jääkaappi toimii kaasulla. Kaivoa ei ole ja järvivesi ruskeaa. Vanhemmilleni paikka on tärkeä, mutta yllättäen ei meille aikuisille lapsille.
Ja välttämättä edes sitä ruskeaa järvivettä ei ole, jos kyseessä kuivanmaanmökki.
Pienen lapsen kanssa teltassa? Haloo.