Riita miehen kanssa juhannuksesta, mikä on paras ratkaisu?
Eli miehen vanhemmilla on pieni ja alkeellinen mökki viiden tunnin ajomatkan päässä meiltä. Miehen vanhemmat on mökillään juhannuksena ja mies haluaa meidänkin menevän sinne. Meillä on pieni lapsi, majoitus olisi teltassa, ruoat appivanhempien varassa (pieni jääkaappi, pieni keittonurkkaus ja se anopin valtakuntaa), viiden tunnin liian ajo raskas pienelle. Sanoin että en voi lähteä sinne juhannukseksi. Mies aikoo mennä nyt yksin. Ja jättää minut ja lapsen kaksistaan kerrostaloon kaupunkiin. Kaikki tuttavat on mökeillään tai ulkomailla, meillä ei ole tässä tietenkään edes mitään pihaa, vain ankea pieni taloyhtiön leikkipaikka, ja miehellä siis tietenkin auto kun hän sen siihen kulkemiseen tarvitsee. Vedin tästä vähän hernettä nenään, koska ei tämä ihan reilulta tunnu. Sanokaa mikä on oikea ratkaisu tähän riitaan, ärsytykseltä on vaikea ajatella nyt itse viisaasti.
Kommentit (489)
We have a Winner!
Minun piti toukokuun lopussa aprikoida julkisesti, että milloin tulee ensimmäinen "miespilasijuhannuksen"-stoori,
silloinhan jauhettiin yo-juhla fiktioiden kanssa.
No, tässä se nyt on ja vieläpä kaksi viikkoa ennen Jussia!
Onnittelut voittajalle, muut yrittäkööt keksiä vielä surkeampia tarinoita, mutta eka on aina eka!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erikoinen mies ja miehen lapsuudenperhe. Onko näin, että miehen vanhemmat ovat ylpeitä pojastaan, joka jättää tuoreen oman perheensä yksin ja menee nysväämään vanhempiensa luokse ja juhlimaan keskikesän juhlaa?
Minua hävettäisi. Sanoisin pojalle, että nyt on aika laittaa asiat tärkeysjärjestykseen.
Tuoreen? Lapsi on kaksi. Miksi miehen pitäisi juhannus viettää kaupungissa jos ei halua?
Ei se kovin vanha perhe ole, kun lapsikin on vasta kaksi. Eikä mies pärjää lapsen kanssa, uutta ja ihmeellistä opittavaa vielä paljon. Eli tuore perhe.
Siis miehen halullako vain on väliä?
Itse olen ajatellut, että parisuhde ja perhe on paljon kompromissejä. Tuommoiset tärkeät jutut mietitään ja suunnitellaan yhdessä.
Itse en asioita tunne kun ei lapsia ole, mutta kaverin poikaa tuossa just katselin, ihan suvereenisti kulki ja kyläili 1,5v tyttärensä kanssa kahdestaan. Tosin ei murjumökkilomalla.
Mökillä on ihanaa.
Anna miehen mennä jos haluaa.
Keksi jotain kivaa lapsen kanssa.
Vaikka merenrantaan katsomaan lintuja ja vaikka jäätelökiskalle.
No en ihan ymmärrä miksi miehen pitäisi jäädä kaupunkiin siihen pieneen kerrostalokämppään juhannuksen viettoon vain siksi että sinä et halua lähteä hänen vanhempien mökille.
Laita lapsi isän mukana mökkireissulle
Ja nauti itse rauhallisesta juhannuksesta kaupungissa
Kaupunkeja on erilaisia. Tässä yksi ehdotus.
Mä olen Hyvinkäältä lähtösin ja siellähän paikkurit tekee stopin jo varhaisessa vaiheessa pyhiä.
Kaupunki kuitenkin on silleen pieni, että joka paikkaa pääsee kävellen. Muksu rattaisiin ja eväät mukaan ja ihmettelemään paikkoja.
Luonnon veden äärelle on pidempi matka, että siihen tarvis fillarin ja tarpeet. Tai jos Rajamäkeen Sääksiin haluaa, niin sinne kyllä bussit kulkee.
Jos itsellä ei ole fillaria, niin kyselisin nyt ajoissa tuttavilta lainaan. Vasta palveluna voisi kastella heidän kukat tms., jos ovat muualla. Jos fillarointi muksu kyydissä hirvittää, niin nyt olisi aikaa opetella porukalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erikoinen mies ja miehen lapsuudenperhe. Onko näin, että miehen vanhemmat ovat ylpeitä pojastaan, joka jättää tuoreen oman perheensä yksin ja menee nysväämään vanhempiensa luokse ja juhlimaan keskikesän juhlaa?
Minua hävettäisi. Sanoisin pojalle, että nyt on aika laittaa asiat tärkeysjärjestykseen.
Tuoreen? Lapsi on kaksi. Miksi miehen pitäisi juhannus viettää kaupungissa jos ei halua?
Ei se kovin vanha perhe ole, kun lapsikin on vasta kaksi. Eikä mies pärjää lapsen kanssa, uutta ja ihmeellistä opittavaa vielä paljon. Eli tuore perhe.
Itse olen ajatellut, että parisuhde ja perhe on paljon kompromissejä. Tuommoiset tärkeät jutut mietitään ja suunnitellaan yhdessä.
Itse en asioita tunne kun ei lapsia ole, mutta kaverin poikaa tuossa just katselin, ihan suvereenisti kulki ja kyläili 1,5v tyttärensä kanssa kahdestaan. Tosin ei murjumökkilomalla.
Tuossapa viitattiin apn mieheen, joka ei lapsen kanssa pärjää. Tuli esiin sivulla 2 tai3.
Edellinen
Minusta paras ratkaisu on että hankitte toisen auton jos julkisilla on asuinpaikallanne hankala kulkea. En itse ainakaan olisi suostunut pienen lapsen kanssa siihen että minulla ei olisi ollut autoa käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laita lapsi miehen mukaan mökille. Oppiipahan, kuinka helppoa ja mukavaa on ajaa pitkiä matkoja ja asustella teltassa pienen lapsen kanssa. Sinä jäät kotiin nauttimaan rauhasta.
Ja lapsi sais olla isovanhempien kanssa.... ilmeisesti liikaa pyydetty että mies huolehtisi lapsesta pari päivää ja hoitoapuakin ois saatavilla.
Mies ei todellakaan suostu lähtemään kaksin lapsen kanssa mökille, hän ei suostu edes tunnin ajon päähän kaksin lapsen kanssa. Ap
Miksi te av-mammat aina teette lapsia tollasten miesten kanssa? Ei mitenkään voi aavistaa ennen kuin on pulla uunissa?
En mä tiennyt itsestänikään, että millainen äiti tulen olemaan saati sitten miehestä.
Koko ikäni olin muiden lapsia vihannut ja silti oli omia saatava.
Kävi ilmi, että olen loistava äityydessä. 9+ mies ihan kymppi isänä.
Vierailija kirjoitti:
No en ihan ymmärrä miksi miehen pitäisi jäädä kaupunkiin siihen pieneen kerrostalokämppään juhannuksen viettoon vain siksi että sinä et halua lähteä hänen vanhempien mökille.
Laita lapsi isän mukana mökkireissulle
Ja nauti itse rauhallisesta juhannuksesta kaupungissa
Tämä ratkaisu ei kelvannut miehelle, ei halua olla lapsen kanssa kaksin
Mies on liian kiinni vanhemmissaan.
Väistit mökkijuhannuksen anopin kanssa ja vielä valitat? Sinähän pääset helpolla. Osa meistä joutuu sinne hyttysen syötiksi.
Mies haluaa siis mamman ja pappan hyysättäväksi. Anna mennä luuserin. Sinä hankit oman juhlapäivän lapselle ja itsellesi. Minkä ikäinen lapsi on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossapa viitattiin apn mieheen, joka ei lapsen kanssa pärjää. Tuli esiin sivulla 2 tai3.
Edellinen
No niin tuli, mutta miksi se mies on niin avuton tollukka? Vai tekeytyykö vaan ettei tarvitse? Tulee itsekin joskus sanottua etten osaa jotain kun oikeesti en vaan halua/viitsi.
Itse kyllä lähtisin sinne anopin mökille. Lapsena kesällä telttailtiin vanhempien kanssa ennen kuin vanhemmat hankkivat kesämökin. Se oli ihan mukavaa sikäli kun muistan. Mukaan sinne anopin mökille ottaisin hedelmiä, suklaata ja keksejä vararavinnoksi.
Ei ole reilua. Mutta sellaisin nuo mammanpojat on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap ei siis pärjää oman lapsensa kanssa paria päivää ilman autoa, vaikka asuu kaupungissa? Kuulostaa nyt kyllä aika laiskalta ihmiseltä. Todellako parin kilometrin sisällä ei ole mitään tekemistä teille?
Toivottavasti apn mies lähtee mökille. Vähän saa ap opetella elämää.Kaupunkeja on monenlaisia. Mitä mä nyt tässä tunnen niin jossain Loimaalla tai Somerolla ei oikeesti ole tekemistä, tai jossain kainuulaiskauppalassa.
Onko Loimaan ja Somerin tapaiset paikkakunnat kaupunkeja? Ja eikö niistä kulje busseja esim. Turkuun tai muualle, jossa voisi jotain tekemistä ollakin.
Turussa tekemistä juhannuksena?? Ei ole. Juhannuksena kaupungit hiljenee, kun kaikki on jossain maalla. Yritin nuorempana lähteä jokilaivoille (ovat siis Turussa) juhannuksena, mutta kiinni ne oli kaikki.
Erittäin punainen lippu tulee, koska mies panee itsensä edelle oman lapsen ja lapsen äidin sijaan. Ei sit kiinnostele oman ydinperheen juhannus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap ei siis pärjää oman lapsensa kanssa paria päivää ilman autoa, vaikka asuu kaupungissa? Kuulostaa nyt kyllä aika laiskalta ihmiseltä. Todellako parin kilometrin sisällä ei ole mitään tekemistä teille?
Toivottavasti apn mies lähtee mökille. Vähän saa ap opetella elämää.Kaupunkeja on monenlaisia. Mitä mä nyt tässä tunnen niin jossain Loimaalla tai Somerolla ei oikeesti ole tekemistä, tai jossain kainuulaiskauppalassa.
Onko Loimaan ja Somerin tapaiset paikkakunnat kaupunkeja? Ja eikö niistä kulje busseja esim. Turkuun tai muualle, jossa voisi jotain tekemistä ollakin.
Turussa tekemistä juhannuksena?? Ei ole. Juhannuksena kaupungit hiljenee, kun kaikki on jossain maalla. Yritin nuorempana lähteä jokilaivoille (ovat siis Turussa) juhannuksena, mutta kiinni ne oli kaikki.
https://www.turku.fi/seikkailupuisto/tapahtumat-ja-kurssit/lasten-juhan…