Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riita miehen kanssa juhannuksesta, mikä on paras ratkaisu?

Vierailija
09.06.2023 |

Eli miehen vanhemmilla on pieni ja alkeellinen mökki viiden tunnin ajomatkan päässä meiltä. Miehen vanhemmat on mökillään juhannuksena ja mies haluaa meidänkin menevän sinne. Meillä on pieni lapsi, majoitus olisi teltassa, ruoat appivanhempien varassa (pieni jääkaappi, pieni keittonurkkaus ja se anopin valtakuntaa), viiden tunnin liian ajo raskas pienelle. Sanoin että en voi lähteä sinne juhannukseksi. Mies aikoo mennä nyt yksin. Ja jättää minut ja lapsen kaksistaan kerrostaloon kaupunkiin. Kaikki tuttavat on mökeillään tai ulkomailla, meillä ei ole tässä tietenkään edes mitään pihaa, vain ankea pieni taloyhtiön leikkipaikka, ja miehellä siis tietenkin auto kun hän sen siihen kulkemiseen tarvitsee. Vedin tästä vähän hernettä nenään, koska ei tämä ihan reilulta tunnu. Sanokaa mikä on oikea ratkaisu tähän riitaan, ärsytykseltä on vaikea ajatella nyt itse viisaasti.

Kommentit (489)

Vierailija
121/489 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap ei tahallaan vastaa tuohon mitään, että voisivat vuokrata mökin lähempää. Koska silloinhan ap:lla ei olisi enää valitettavaa miehestä.

Anteeksi etten vastannut, en ehtinyt kommentoida kaikkeen. Ei meillä ole rahaa vuokrata mökkiä, hinnat on juhannuksena todella korkeita ja käytännössä kaikki varattu. Olen hoitovapaalla, raha ei kasva puissa. Eikä tämä juhannusriita ollut tiedossa talvella, jolloin olisi ehkä saanut vapaan mökin. Mies ilmoitti pari päivää sitten, että aikoo mennä yksin. Olen sitä nyt hetken tässä sulatellut ja ärsyttää vaan.

Ap

Mikä sua tässä ärsyttää?  Sori, mutta juttusi kuulostaa ihan keksityltä, koska en usko, että kukaan aikuinen mies olisi tuollainen, joka vänkäämällä vänkäisi että pitää päästä vanhempien luo telttamajoitukseen, enkä usko, että kukaan pienen lapsen isä ehdottomasti haluaisi noin hankalaa juhannusjärjestelyä. Mutta mikäli juttusi olisi totta, en tajuaisi, miä ongelma tuossa on - miehelle käy, että menee yksin, ja sinä voisit keksiä kivaa tekemistä lapsen kanssa. Jos itse olisin tuollaisessa tilanteessa, viettäisin todennäköisesti lapsen kanssa juhannusta kotona ja keksisin jotain kivaa tekemistä - melkein kaikissa paikoissa on kuitenkin JOTAIN juhannustapahtumaa, ja toisaalta 2-vuotias ei vielä edes tajua niitä kaipaillakaan. Toisaalta itse voisin mennä lapsen kanssa myös omien vanhempieni luo, tai kysellä kavereista juhannusseuraa - joku saattaisi tulla mielellään kylään tai sitten joku voi kutsua luokseen kylään.

Voisin itse järjestää lapsen kanssa vaikka piknikin, ostaa etukäteen kaupasta erilaista jätskiä ja tehdä vaikka kolmen eri lajin jätskiannokset, varata itselleni illaksi leffan ja katsoa lapsen mentyä nukkumaan, syödä jotain lempisuklaata ja juoda vaikka alkoholitonta tai muuten mietoa olutta tms. Mikäli kaupungissa järjestetään mitään juhannustapahtumaa, menisin lapsen kanssa piipahtamaan siellä. Viihtyisin oikein hyvin. Mihinkään telttaan en todellakaan menisi enkä alkeelliselle mökille miehen tai omienkaan sukulaisten luo. Eri asia, jos olisi kunnolliset olosuhteet, voisi majoittua sisällä jne.

Vierailija
122/489 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuokraa asuntovaunu ja ajelette sillä isovanhepien mökin pihaan. Teltta kuulostaa hieman rasittavalta, voisiko isovanhemmat nukkua siellä? Tai porukan miehet? mikä idea edes hankkia mökkiä jos sine ei mahdu lapset? Miten pieni se voi edes ola? Usein ihmiset rakentaa lisäosan tai toisen asumuksen vieraille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/489 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka pieni lapsi on, ettei jaksa viiden tunnin automatkaa? Tietenkään sinun ja lapsen ei ole pakko lähteä, mutta jotenkin nuo ongelmasi ovat tekemällä tehtyjä. Jos oikeasti haluaisi, niin joku ratkaisu löytyy kyllä.

Kaksivuotias. Viisi tuntia on pitkä istuminen paikallaan noin pienelle. Kärsii lievästä matkapahoinvoinnista, eikä oikein nuku autossa. Toki voi pitää taukoja, mutta matka pitenee sitten viidestä tunnista aika paljon.

Ap

Tuttu juttu. Enkä kyllä muutenkaan lähtisi minnekään alkeelliselle mökille, en lapsen kanssa enkä yksin.

Jää kaupunkiin ja pidä hauskaa lapsen kanssa. Bussilla/junalla tai vaikka fillarilla pääsee leikkipaikoille, uimarannoille tai luonnon helmaan, riippuen siitä, missä asutte. Älä nyt sano, ettei sulla ole pyörää tai lastenistuinta eikä lapsella kypärää?

Vierailija
124/489 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko ajatella, että lähtis reissuun aikaisemmin? Puolessa välissä matkaa yöpyis jossain? Takas tullessa sama juttu. Vähän tutustus Suomeen.

Jos anoppi on vallannut keittiön, niin otatte kylmälaukkuun jäisiä asioita, niin pärjää parikin vuorokautta. Saahan niitä matkajääkaappejakin autoon muutamalla kympillä. Tosiaan kaupoillakin voinee käydä välillä, jos ei halua säilytellä.

Mekin harrastetaan tuota yötä vasten kulkemista. Yleensä sen takia, kun on vilposta ja vähemmän liikennettä. Toki hyötyä, että lapset nukahtaa helposti.

Tosin me myös on telttailtu vauvasta saakka ja mies on tasapuolinen vanhempi. Hän on vaeltanut kahden alle kouluikäisen muksun kanssa aikanaan, kun itse sairastuin juuri ennen lähtöä. Ei ollut paras reissu, mutta kaikki tuli ehjänä ja iloisena kotiin, väsyneenäkin.

Ekalla telttareissulla kuopus oli puolivuotiaana ja esikoinen oli silloin kaksi. Ei mun mielestä mikään ongelma.

Vaikka luonto ja telttailuihmisiä pääosin ollaankin, niin juhannus vietetään kaupungissa . Pkseutu näyttäytyy aivan toisenlaisena silloin. Täällä on niin hiljaista, ihmisiä todella vähän.

Vierailija
125/489 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo todellista, telttaan??? Tietääpähän miniä kakaroineen paikkansa.

Onkohan nyt käynyt niin että olet mennyt lisääntymään mieslapsen kanssa?

Eihän tuollaista lomanviettoa kukaan tosimies perheelleen edes kehtaisi ehdottaa.

Vierailija
126/489 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sähän päätit, että juhannus menee noin kieltäytymällä tulemasta. Mies pyysi teitä mukaan ja oli oletettavasti valmis tekemään töitä, että lapsi viihtyy autossa ja teltassa. Mutta sinä päätit, että te ette lähde. Kyllä meillä ainakin saa molemmat osapuolet lähteä haluamaansa ajanviettoon, jos toinen kieltäytyy. Eihän se voi niinkään mennä, että toinen kieltäytyy lähtemästä, mutta kieltää myös toista lähtemästä.

Tuskin oli, jos ei suostu lähtemään kahdestaan lapsen kanssa. Ja siellä mökillä varmasti jättäisi vaimon huolehtimaan lapsesta.

Lähtisitkö itse yksin lapsen kanssa? En mä vaan lähtisi. Just siksi me mennään koko perheenä mökille että on kaksi aikuista lapsen kanssa niin molemmat saa myös ihan omaa lötköttelyaikaa.

Onhan siellä ne isovanhemmat. Kolme aikuista mökillä, yksi kotona. Kummassa on enemmän lapsenkaitsijoita?

Sä varmaan tyrkkäät lapset muille, se ei tarkoita että se olisi ok.

Minä tosiaan tyrkkään ihan mielelläni lapset isänsä ja isovanhempiensa hoiviin.

Kukin tavallaan. Jos meistä jompikumpi menisi mökille yhtäaikaa isovanhempien kanssa, kumpikaan meistä ei tyrkkäisi lapsia isovanhemmille.

Teillä siis isovanhemmat eivät halua viettää aikaa lasten kanssa? Sitten ymmärrän.

Vierailija
127/489 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miesmenee sinne ja sinä ole kotona lapsen kanssa. Kun mies tulee takaisin, sinä lähdet lomalle pariksi päiväksi ja mies on kotona lapsen kanssa. Alkaisin katsoa jotain pikkureissua jo valmiiksi. Reilua ja tasapuolista.

Miksi tuo on reilua ja tasapuolista? Mies haluaa perheensä mukaan eli ap itse valitsee sen, että ei mökkeile, joten siitäkö pitää erikseen palkita lomasella?

Mies voi ottaa lapsen mukaan, nykyisin isätkin osaavat hoitaa lapsiaan.

Vierailija
128/489 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laita lapsi miehen mukaan mökille. Oppiipahan, kuinka helppoa ja mukavaa on ajaa pitkiä matkoja ja asustella teltassa pienen lapsen kanssa. Sinä jäät kotiin nauttimaan rauhasta.

Ja lapsi sais olla isovanhempien kanssa.... ilmeisesti liikaa pyydetty että mies huolehtisi lapsesta pari päivää ja hoitoapuakin ois saatavilla. 

Mies ei todellakaan suostu lähtemään kaksin lapsen kanssa mökille, hän ei suostu edes tunnin ajon päähän kaksin lapsen kanssa. Ap

Vaihda miestä.

Vierailija
129/489 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sähän päätit, että juhannus menee noin kieltäytymällä tulemasta. Mies pyysi teitä mukaan ja oli oletettavasti valmis tekemään töitä, että lapsi viihtyy autossa ja teltassa. Mutta sinä päätit, että te ette lähde. Kyllä meillä ainakin saa molemmat osapuolet lähteä haluamaansa ajanviettoon, jos toinen kieltäytyy. Eihän se voi niinkään mennä, että toinen kieltäytyy lähtemästä, mutta kieltää myös toista lähtemästä.

Tuskin oli, jos ei suostu lähtemään kahdestaan lapsen kanssa. Ja siellä mökillä varmasti jättäisi vaimon huolehtimaan lapsesta.

Lähtisitkö itse yksin lapsen kanssa? En mä vaan lähtisi. Just siksi me mennään koko perheenä mökille että on kaksi aikuista lapsen kanssa niin molemmat saa myös ihan omaa lötköttelyaikaa.

Onhan siellä ne isovanhemmat. Kolme aikuista mökillä, yksi kotona. Kummassa on enemmän lapsenkaitsijoita?

Kukin tavallaan. Jos meistä jompikumpi menisi mökille yhtäaikaa isovanhempien kanssa, kumpikaan meistä ei tyrkkäisi lapsia isovanhemmille.

Teillä siis isovanhemmat eivät halua viettää aikaa lasten kanssa? Sitten ymmärrän.

Suurin osa isovanhemmista ei erityisemmin halua viettää aikaa lasten kanssa, heistä olisi paljon mukavampaa, jos lapset olisivat osa tavallista elämää eli yhdessä hoidetaan pihaa, korjataan laituria, kannetaan polttopuita eikä vietetä aikaa!

Vierailija
130/489 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

usein pienilläkin mökeillä on edes saunarakennus jossa voisi joku nukkua, miten ei muka löydy? Tilatkaa sinne joku erilliskontti, ehtii vielä juhannukseksi, nukutte siellä. Joku liiteri. Helppohan tuo olisi miehen itsekin kyhätä laudoista kokoon.

Vierailija
131/489 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt on kyllä maksimoitu kurjuus tässä tarinassa XD

Porvoossako anoppilan mökki sijaitsee?

Vierailija
132/489 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N 63    mietippäs vähä.    Teltassa kun kuorsaat, joku tonttu tulee häiriköimään, polkee  teltan läjään ja tekee ties mitä.!    Ei herranen aika mihkään telttaan.    Ei ei ei ei...Ei missään nimessä.    Nykyaikana ei saa mennä teltaan.     Mökki pitää olla, vuokraa sellainen, ja   siellä saa viettää sellaisen (turvallisen)  juhannuksen kuin haluaa....

Teltassa nukkunut useinkin vaelluksilla ja muutenkin, Karigasniemen metsiä myöten. Juurikin tuttavien mökilläkin pari kesää sitten olin koiran kanssa teltassa heidän pihassa ja nukuttiin todella hyvin molemmat.

Vierailija
133/489 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluavat ja viettävätkin, mutta hekin ovat mökillä nauttimassa eivätkä lastenvahteina. Hyvin itsekäs ajatus että mä menen nyt mökille ja kyllä mummo ja pappa lapset hoitaa.

Vierailija
134/489 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N 63    mietippäs vähä.    Teltassa kun kuorsaat, joku tonttu tulee häiriköimään, polkee  teltan läjään ja tekee ties mitä.!    Ei herranen aika mihkään telttaan.    Ei ei ei ei...Ei missään nimessä.    Nykyaikana ei saa mennä teltaan.     Mökki pitää olla, vuokraa sellainen, ja   siellä saa viettää sellaisen (turvallisen)  juhannuksen kuin haluaa....

Eiköhän se teltta saa olla rauhassa siellä yksityisessä mökkipihassa, kun saa teltat retkeilyalueillakin olla.

Appiukkotko teilläpäin telttoja talloo?

Tsiisus, mitä sekopäitä taas.

Vierailija
135/489 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

JSS

Vierailija
136/489 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vuokraa asuntovaunu ja ajelette sillä isovanhepien mökin pihaan. Teltta kuulostaa hieman rasittavalta, voisiko isovanhemmat nukkua siellä? Tai porukan miehet? mikä idea edes hankkia mökkiä jos sine ei mahdu lapset? Miten pieni se voi edes ola? Usein ihmiset rakentaa lisäosan tai toisen asumuksen vieraille.

No ei rakenna. Mökki on oma paikka ja vieraat majoittuvat kutsuttaessa siellä missä on tilaa. Meillä on mökillä aitta toki, mutta ei sitä ole vieraille rakennettu vaan omille lapsille.

Vierailija
137/489 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita lapsi miehen mukaan. Mies saa kokea telttailun ihanuuden ja appivanhemmat näkevät lasta. Ei sun tarvitse aina lapsen takia kotona jumittaa.

Eikun äidin kuuluu hoitaa lapsensa. Mies ei osallistu. 

Vierailija
138/489 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei siis pärjää oman lapsensa kanssa paria päivää ilman autoa, vaikka asuu kaupungissa? Kuulostaa nyt kyllä aika laiskalta ihmiseltä. Todellako parin kilometrin sisällä ei ole mitään tekemistä teille?

Toivottavasti apn mies lähtee mökille. Vähän saa ap opetella elämää.

Vierailija
139/489 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaatte nyt ainakin heti kelvollisen mökin ensi vuoden juhannukseksi (vaikka sitten sieltä appivanhempien läheltä), ettei tarvitse taas vääntää samasta.

Vierailija
140/489 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et jaksa 2-3 päivää oman lapsesi kanssa? Miksi te hankitte niitä lapsia vaikka väkisin kun ette edes halua viettää niiden kanssa aikaa?

Anteeksi mitä? Missä kohtaa tossa ei niiden lasten kanssa olla?

Siinä että tarvitaan kaksi aikuista, jotta toinen saa lötköttelyaikaa. Juurihan hän itse sanoi ettei yksin jaksa olla lapsensa kanssa edes paria päivää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi seitsemän